PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Bu moto calibre 250cc



Sayfa : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

130'u_gördüm
12 Kasım 2012, 23:00
Bu sayfadan haberin varmı senpol.Senin yazını yayınlamışlar :)

http://motosiklettest.blogspot.com/2012/10/bumoto-calibre-250.html

SonpoL
12 Kasım 2012, 23:07
Bu sayfadan haberin varmı senpol.Senin yazını yayınlamışlar :)

http://motosiklettest.blogspot.com/2012/10/bumoto-calibre-250.html

ahaha şoktayım... Yoktu.. :sunny:

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

Kaynak belirtmiş, bir sıkıntı yok. Tabii haberimiz olsaydı daha iyi olurdu. :)

Alper Kaya
13 Kasım 2012, 00:19
Yaparım elbette :). Bir kaç tane foto ile renklendirelim forumumuzu :).

http://i49.tinypic.com/1r69mh.jpg


http://i47.tinypic.com/v4auf7.jpg


http://i48.tinypic.com/4gsuah.jpgbanada sevdirdin şu motoru valla :D istanbula motorunla yolun düşerse özelden bi msj atarsan tanışmak isterim :) büyük ihtimal temmuz gibi ben bi izmir yapıcam olmadı ozaman ben ulasırım :)

112BM
13 Kasım 2012, 00:20
ahaha şoktayım... Yoktu.. :sunny:

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

Kaynak belirtmiş, bir sıkıntı yok. Tabii haberimiz olsaydı daha iyi olurdu. :)

Bende o sitede yazının aynısının olduğunu görmüştüm fakat haberin vardır sanıyodum :cyclopsan
Düşünsene aradan yıllar geçiyo, bu-moto sektörde iyi bir yer ediniyo ve sen o zaman çıkıp şunu diyebilirsin '' bu-moto(r)'u ilk deneyip test eden ve insanlara anlatan bendim'' :mrgreen:

SonpoL
13 Kasım 2012, 01:43
banada sevdirdin şu motoru valla :D istanbula motorunla yolun düşerse özelden bi msj atarsan tanışmak isterim :) büyük ihtimal temmuz gibi ben bi izmir yapıcam olmadı ozaman ben ulasırım :)

Alper'cim sevilmeyecek bir motor mu Allah aşkına :P. İstanbul'a gelmek çok isterim. Fakat bunun için süre maalesef veremem. En kötü ihtimal sen gelirsin artık İzmir'e. Beklerim her zaman. :)

Tolga Can
13 Kasım 2012, 12:42
Ben bu motoru ön inceleme yaparak ve hislerime güvenerek satın aldım. Bu alış-verişte motosiklet umduğum gibi çıkmayabilir ve biraz üzülebilirdim. Fakat işin sonucun da, motosikletten çok memnun kaldım ve eski motorumdan daha çok zevk alarak bindim. Binmeye de devam ediyorum. Yakıt meselelerine de fazla takılmam fakat elbette ki bu konuda da ekonomik olması beni daha da çok şaşırttı. Dizayn, sunulan özellik, performans, yakıt ve fiyat ele alındığın da farklı bir şeyler denemek istersen, calibreyi kesinlikle değerlendir derim. :)

Bende GT250R aldığımda çok hayal kırıklığı yaşadım. Debriyaj müşürü arızalıydı. Olmadık yerlerde boş gözükmeyince çalışmıyordu. Para yokken bakım masrafı çıktı.
Fren balatası yerine demir çıktı. Pozisyon rahatsızlığı ve Çokta yakınca soğudum. Ama racing motoru her zaman sevmişimdir. Senin için sorun olmayabilir. Genel düşünmek lazım.
Ekonomik olması çok iyi, bütçeyi sarsmadan daha fazla gezeriz. öyle de olmalı. Zaten alınan maaş ve ödemelerden elde para kalmıyor. Onuda pahalı benzine verince gezi kısa sürüyor.
Motor az yaksın ki daha çok yol yapalım. İnşallah bize de bir tane yaza doğru nasip olur. Ben 10. sayfada kaldığım yerden devam edeyim. Tekeriniz düz bassın ;)

xxhdaxx
13 Kasım 2012, 21:18
Abi Motoru Harbiden Sevdirdin .. Fikirlerim Tamamen değişti .. sıfır Cbr125R düşünüyordum .. şuan Calibre RR diyorum .. kesinlikle anlatımın çok güzel gerçekten teşekkürler.. Tekerin Düz Bassın Yarın İncelemeye Gidiyorum :cherry:

Alper Kaya
13 Kasım 2012, 22:12
Bende GT250R aldığımda çok hayal kırıklığı yaşadım. Debriyaj müşürü arızalıydı. Olmadık yerlerde boş gözükmeyince çalışmıyordu. Para yokken bakım masrafı çıktı.
Fren balatası yerine demir çıktı. Pozisyon rahatsızlığı ve Çokta yakınca soğudum. Ama racing motoru her zaman sevmişimdir. Senin için sorun olmayabilir. Genel düşünmek lazım.
Ekonomik olması çok iyi, bütçeyi sarsmadan daha fazla gezeriz. öyle de olmalı. Zaten alınan maaş ve ödemelerden elde para kalmıyor. Onuda pahalı benzine verince gezi kısa sürüyor.
Motor az yaksın ki daha çok yol yapalım. İnşallah bize de bir tane yaza doğru nasip olur. Ben 10. sayfada kaldığım yerden devam edeyim. Tekeriniz düz bassın ;)fren balatası yerine demir çıktı ve hayal kırıklığımı yarattı ducati panigale 1199 unda balatası bitse demir çıkar altından ayrıca 3.viteste 140 gördüm 2 kişi halada gideri vardı demişin yukarda o alet krank kırıp kol çıkarsa hayal kırıklığı yaşamaya hakkınız yok siz fazla beklentiye girmişiniz ben 5.vites hariç o hızı görmedim görmeyede çalısmadım malımın kıymetini bilir iyi kullanırım

SonpoL
14 Kasım 2012, 01:07
Evet arkadaşlar, en sonunda motoruma kavuşmuş bulunuyorum. Açıkçası calibre mi özlemişim :). Resimlere gelmeden evvel, size yapılan değişikliklerden bahsetmek istiyorum :).

1. Yeni jel akü.
2. Konjektör.
3. Did zincir.
4. Ön dişli.
5. İridyum Buji.
6. Kafa grenajın da bulunan tüm kablolar elden geçirildi, değiştirildi.
7. Led'ler iptal edildi, xenonlar takıldı. Çok çok daha iyi oldu.
8. Veee akrapovic egzoz :P.

Egzoz benim için de süpriz oldu. Başka bir arkadaş almış, daha sonra satmak istemiş. Bana nasip oldu. 600 gibi bir rakama anlaştık. Motoruma taktırdım. Dizayn ve ses olarak çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Orjinal egzoz'u çok güzeldi. Keyfi bir kararla, değiştirmek istedim. Dişlilere gelirsek, sadece ön tarafı bir tık düşürdük. Arka dişli orjinal. Üstüne DID zincir taktık. Kalite zaten 10 numara :). Performansta fark edilir bir artış var. Daha sonra katilizör iptali yaparak, motosikletin performansını bir nebze daha artırabilirim. Bu işlerin dışında, radyatör de ki su boşaltılarak, yerine ipone soğutma sıvısı (http://www.gungormotor.com/index.php?do=catalog/product&pid=1084)koyuldu.

Valla bu gidişle motosikleti biraz daha geç satacağım :P. Çünkü keyfi de olsa, bir miktar para harcadım bu işlere. Lastiklerle beraber, şu ana dek 2.500 TL üzeri bir masrafım oldu.

Daha sonra gerekli vidyo ve pro. resim çekimleri yapacağım. İlk iş merak edenler için ses olacak elbette :). Şimdilik, bu akşam telefonumdan çekmiş olduğum resimler ile sizleri baş başa bırakıyorum :cat:


http://i45.tinypic.com/s33sr5.jpg

http://i47.tinypic.com/zspwlw.jpg

http://i47.tinypic.com/35kleaf.jpg

http://i45.tinypic.com/2r60jfc.jpg

http://i49.tinypic.com/29vmhr4.jpg

http://i48.tinypic.com/2w2iyae.jpg

http://i45.tinypic.com/jg63d2.jpg

http://i45.tinypic.com/nf4sus.jpg

Saygı ve sevgilerimle.

130'u_gördüm
14 Kasım 2012, 02:14
Bilmediğim için soruyorum bu did zincir nedir ? Artısı nedir ?

Mengu16
14 Kasım 2012, 02:17
SonpoL her mesajını alıntılayıp para var huzur var demek istiyorum nedense :cherry:

112BM
14 Kasım 2012, 02:32
Evet arkadaşlar, en sonunda motoruma kavuşmuş bulunuyorum. Açıkçası calibre mi özlemişim :). Resimlere gelmeden evvel, size yapılan değişikliklerden bahsetmek istiyorum :).

1. Yeni jel akü.
2. Konjektör.
3. Did zincir.
4. Ön dişli.
5. İridyum Buji.
6. Kafa grenajın da bulunan tüm kablolar elden geçirildi, değiştirildi.
7. Led'ler iptal edildi, xenonlar takıldı. Çok çok daha iyi oldu.
8. Veee akrapovic egzoz :P.

Egzoz benim için de süpriz oldu. Başka bir arkadaş almış, daha sonra satmak istemiş. Bana nasip oldu. 600 gibi bir rakama anlaştık. Motoruma taktırdım. Dizayn ve ses olarak çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Orjinal egzoz'u çok güzeldi. Keyfi bir kararla, değiştirmek istedim. Dişlilere gelirsek, sadece ön tarafı bir tık düşürdük. Arka dişli orjinal. Üstüne DID zincir taktık. Kalite zaten 10 numara :). Performansta fark edilir bir artış var. Daha sonra katilizör iptali yaparak, motosikletin performansını bir nebze daha artırabilirim. Bu işlerin dışında, radyatör de ki su boşaltılarak, yerine ipone soğutma sıvısı (http://www.gungormotor.com/index.php?do=catalog/product&pid=1084)koyuldu.

Valla bu gidişle motosikleti biraz daha geç satacağım :P. Çünkü keyfi de olsa, bir miktar para harcadım bu işlere. Lastiklerle beraber, şu ana dek 2.500 TL üzeri bir masrafım oldu.

Daha sonra gerekli vidyo ve pro. resim çekimleri yapacağım. İlk iş merak edenler için ses olacak elbette :). Şimdilik, bu akşam telefonumdan çekmiş olduğum resimler ile sizleri baş başa bırakıyorum :cat:


http://i45.tinypic.com/s33sr5.jpg

http://i47.tinypic.com/zspwlw.jpg

http://i47.tinypic.com/35kleaf.jpg

http://i45.tinypic.com/2r60jfc.jpg

http://i49.tinypic.com/29vmhr4.jpg

http://i48.tinypic.com/2w2iyae.jpg

http://i45.tinypic.com/jg63d2.jpg

http://i45.tinypic.com/nf4sus.jpg

Saygı ve sevgilerimle.

Hadi gözün aydın :)

SonpoL
14 Kasım 2012, 03:16
Bilmediğim için soruyorum bu did zincir nedir ? Artısı nedir ?

Did markası japon olmakla beraber, oldukça kaliteli ve uzun ömürlü zincirler üretir. Motosikletin üstün de dediğim gibi kalitesiz bir zincir yer alıyordu. Ben kullanan arkadaşlara maksimum 5.000 km. de değiştirmelerini öneriyorum. Bu illa did olacak diye bir şey yok. Did biraz pahalıdır. Allah korusun, yol da giderken zincir kopabilir ve arka tekere dolanabilir. Böylelikle hareket halinde lastik kitlenebilir. Dikkali olmak lazım.


SonpoL her mesajını alıntılayıp para var huzur var demek istiyorum nedense :cherry:

Yok Mengücüm öyle bir şey. Nereden çıkarıyorsun... :P


Hadi gözün aydın :)

Sağol dostum, teşekkürler. :cat:

okkesh79
14 Kasım 2012, 12:34
Evet arkadaşlar, en sonunda motoruma kavuşmuş bulunuyorum. Açıkçası calibre mi özlemişim :). Resimlere gelmeden evvel, size yapılan değişikliklerden bahsetmek istiyorum :).

1. Yeni jel akü.
2. Konjektör.
3. Did zincir.
4. Ön dişli.
5. İridyum Buji.
6. Kafa grenajın da bulunan tüm kablolar elden geçirildi, değiştirildi.
7. Led'ler iptal edildi, xenonlar takıldı. Çok çok daha iyi oldu.
8. Veee akrapovic egzoz :P.

Egzoz benim için de süpriz oldu. Başka bir arkadaş almış, daha sonra satmak istemiş. Bana nasip oldu. 600 gibi bir rakama anlaştık. Motoruma taktırdım. Dizayn ve ses olarak çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Orjinal egzoz'u çok güzeldi. Keyfi bir kararla, değiştirmek istedim. Dişlilere gelirsek, sadece ön tarafı bir tık düşürdük. Arka dişli orjinal. Üstüne DID zincir taktık. Kalite zaten 10 numara :). Performansta fark edilir bir artış var. Daha sonra katilizör iptali yaparak, motosikletin performansını bir nebze daha artırabilirim. Bu işlerin dışında, radyatör de ki su boşaltılarak, yerine ipone soğutma sıvısı (http://www.gungormotor.com/index.php?do=catalog/product&pid=1084)koyuldu.

Valla bu gidişle motosikleti biraz daha geç satacağım :P. Çünkü keyfi de olsa, bir miktar para harcadım bu işlere. Lastiklerle beraber, şu ana dek 2.500 TL üzeri bir masrafım oldu.

Daha sonra gerekli vidyo ve pro. resim çekimleri yapacağım. İlk iş merak edenler için ses olacak elbette :). Şimdilik, bu akşam telefonumdan çekmiş olduğum resimler ile sizleri baş başa bırakıyorum :cat:


http://i45.tinypic.com/s33sr5.jpg

http://i47.tinypic.com/zspwlw.jpg

http://i47.tinypic.com/35kleaf.jpg

http://i45.tinypic.com/2r60jfc.jpg

http://i49.tinypic.com/29vmhr4.jpg

http://i48.tinypic.com/2w2iyae.jpg

http://i45.tinypic.com/jg63d2.jpg

http://i45.tinypic.com/nf4sus.jpg

Saygı ve sevgilerimle.

ön dişliyi bir tık düşürdük performans artı demişsin , benim bildiğim ve tamirci arkadaşlarım bana performans için ön dişli küçültmen gerekir büyütürsen motor hızlı kalkar ama uzun gittiğinde çok motor bağırır ve çok titreşim olur dedi ... bence sen bir test yapıp bunların olup olmadığını yazarsan memnun olurum

Syanur
14 Kasım 2012, 13:40
SonpoL Buji değişimi ile(iridyum) bişey farketti mi? Performasn olmasa da motor titreşiminde bişeyler değişti mi? Benim motor son zamanlarda sarsıntılı çalışıyor gibi geliyor bana da...

makseli
14 Kasım 2012, 13:53
SonpoL Buji değişimi ile(iridyum) bişey farketti mi? Performasn olmasa da motor titreşiminde bişeyler değişti mi? Benim motor son zamanlarda sarsıntılı çalışıyor gibi geliyor bana da...

ne o sen karşıydın bu buji işlerine :)

Tolga Can
14 Kasım 2012, 14:04
fren balatası yerine demir çıktı ve hayal kırıklığımı yarattı ducati panigale 1199 unda balatası bitse demir çıkar altından ayrıca 3.viteste 140 gördüm 2 kişi halada gideri vardı demişin yukarda o alet krank kırıp kol çıkarsa hayal kırıklığı yaşamaya hakkınız yok siz fazla beklentiye girmişiniz ben 5.vites hariç o hızı görmedim görmeyede çalısmadım malımın kıymetini bilir iyi kullanırım

Alper sizin kullanıcı sayfanızda da yazdım. şimdi de tekrar yazayım.
Motoru kredi ile almıştım. Satan kişi balata yerine aynı büyüklükte demir koymuş. Arka disk çizikti. Para cepte yokken gittim motoru bakıma soktum.
debriyaj müşürü arızalı olduğundan motor ara ara çalışmıyordu. Bu konu da bilgim de olmadığından canımı olur olmaz yerde çok sıkıyordu.
3.vites 2 kişi 140 gördük. Bu motoru arkadaşıma son verişimdi. 13.000 devire ibre yapışmış durumdaydı. Motordan inince vermiştim kalayı.
gerçi onun sayesinde devir kesicinin de çalışmadığını öğrenmiş olduk. Krank kırsada kıran öder. Parası pulu olan zengin arkadaş,
Ben hyosung binilecek motor değil. Sakın almayın demiyorum. Motor görsel olarak müthiş.
Ben racing seven biriyim. inşallah tekrar binerim. :cat:

Syanur
14 Kasım 2012, 14:07
Hyosungda yaşadığınız hayal kırıklığı bana da mantıksız gelmişti ama neyse, o konuyu buraya taşımanın bir manası yok şimdi...

@makseli Karşıyım hala, çaktırma bilgi almaya çalışıyoruz... :)

Tolga Can
14 Kasım 2012, 14:36
Cevap hakkımı son kez kullanıyorum. Konuyu döngü haline getirmenin bir espirisi yok.
Sanırım herkes motoru sıfır aldım sandı. Benden önceki sahibi yüzünden bindiğim motordan soğudum. Yoksa GT250R hala gözümde 10 numara 5 yıldız.
Calibreyi görmeseydim bu yaz altımda tekrardan hyosung olabilirdi. Ancak Sonpol'un güzel anlatımı ve paylaşımlarından dolayı dikkatimi bu-moto ya verdim.
Bu arada sonpol far altındaki ledler kalsaydı. Gündüz yakardın. Güzel bir görüntü veriyordu.

112BM
14 Kasım 2012, 16:45
Motora şu ana kadar 2.500 lira cvarı masraf yapmışsınya acaba acaba bunlardan hangisinin ne kadara geldiğini söyleyebilirmisin.Mesela lastikler şu kadar, zincir şu kadar gibi.
Birde motora eklettiğin bu şeyleri bu-motonun servisinde yaptırmıyosun sanırım, acaba periyodik bakım için vs.. servise gittiğinde bu yeni malzemelerden dolayı garanti vs için sorun
çıkarabilirlermi?
Son sorum :) Herşey takılıp bitince, ustanın motor hakkındaki son söylediği söz ne oldu acaba? :)

SonpoL
14 Kasım 2012, 20:57
SonpoL Buji değişimi ile(iridyum) bişey farketti mi? Performasn olmasa da motor titreşiminde bişeyler değişti mi? Benim motor son zamanlarda sarsıntılı çalışıyor gibi geliyor bana da...

Sanki bana çok az titreşime katkısı oldu gibi geldi ama yanılıyor olabilirim. Az da olsa performansa da mutlaka bir şeyler katmıştır.



Motora şu ana kadar 2.500 lira cvarı masraf yapmışsınya acaba acaba bunlardan hangisinin ne kadara geldiğini söyleyebilirmisin.Mesela lastikler şu kadar, zincir şu kadar gibi.
Birde motora eklettiğin bu şeyleri bu-motonun servisinde yaptırmıyosun sanırım, acaba periyodik bakım için vs.. servise gittiğinde bu yeni malzemelerden dolayı garanti vs için sorun
çıkarabilirlermi?
Son sorum :) Herşey takılıp bitince, ustanın motor hakkındaki son söylediği söz ne oldu acaba? :)

Ben aslın da o fiyata lastikleri filan da kattım. O yüzden fiyat öyle göze batabilir. Ben şu anda, akü ve konjektörü saymazsak, diğer yaptıklarımın hepsi keyfi. Zincir olsun, xenon olsun, lastik olsun, egzoz olsun vs. Lastikler örneğin orjinal hali ile kesinlikle iş görürler. En azından 1 sene kullanılır. Fakat ben güvenliğe önem verdiğim için değiştirdim. Diğer yandan, ben bütün motosikletlerime xenonu yaptırırım. Egzoz filan da benim kafam da yoktu. Fakat denedik hoşuma gitti ve aldım.

Bu arada, egzoz akrapovic değil :P. Tiger gpm3 modeli. Arkadaş bunu almış, daha sonra paraya sıkışmış. Zaten sıfır gibi. Akrapovic stickerı da gayet iyi olmuş :). Bu egzoz tüpünü 1.000'likler de filan da kullanıyor. Gayet kaliteli.

Zincir x-ring takıldı. O-ringlerden daha iyidir. :cat:

Bu arada ilk incelemem sırasın da gözümden kaçan bir husus var. Radyatörümüzün üstüne, radyatör koruma peteği de takmışlar. Ve bu kesinlikle çok iyi bir iş olmuş. :cat:

Bu güne dair bir kaç resim paylaşımı yapayım :). Daha sonra bugün aldığım kayıtları paylaşacağım :cat:.

http://i47.tinypic.com/124arsl.jpg

http://i46.tinypic.com/11ujla0.jpg

http://i47.tinypic.com/lwkz4.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------

Evet sesler geldi :P. Canlı gibi olmasa da, fikir verir en azından ;).

4R3jfBjGaEY

N1I-HsQtNjg

viper17
14 Kasım 2012, 21:03
Egzoz, diğer arabaları uzak kumanda ile kontrol edermiş gibi sağa sola ayırıyor :mrgreen:

Sesi canlı dinlemenizi tavsiye ederim :)

hellboys
14 Kasım 2012, 21:10
merhaba bende r125 var ona böyle egzoz taksam bir gelişme olurmu.bütün fotolara bakıyorum inşallah daha çok eklersiniz, cok güzel bir konu motor hakkında ne öğrenmek istersen var bu konuda, elinize ve klavyenize sağlık

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------

birde başka bir konuda okumuştum tiger egzozları motora zarar veriyormuş bu dğrumu

SonpoL
14 Kasım 2012, 21:10
merhaba bende r125 var ona böyle egzoz taksam bir gelişme olurmu.bütün fotolara bakıyorum inşallah daha çok eklersiniz, cok güzel bir konu motor hakkında ne öğrenmek istersen var bu konuda, elinize ve klavyenize sağlık

Vallahi bilmiyorum nasıl olur. Calibrenin stok sesi de çok güzel. Egzoz takınca, biraz daha gürleşti doğal olarak. R125'te nasıl olur bilmiyorum. Mutlaka fikir olabilecek kayıtlar vardır youtube da... :)

Mengu16
14 Kasım 2012, 21:12
Uzun yolda adamın kafasını şişirir ya bu egzoz :P

SonpoL
14 Kasım 2012, 21:32
[/COLOR]birde başka bir konuda okumuştum tiger egzozları motora zarar veriyormuş bu dğrumu

Sanmıyorum öyle bir şey olsun :). Çevrem de tiger kullanan arkadaşlar var. Bir şikayetini duymadım. Aksine performanstan daha çok memnun kalıyorlar.

Bu arada egzoz bu: http://www.tigerexhaust.com/shop/gpm3-800.html Orjinal stickerlısı yani :). Alan arkadaş bir kaç gün kullanmış, sonra sıkışmış biraz. Bana nasip oldu.



Uzun yolda adamın kafasını şişirir ya bu egzoz :P

Dediklerin mümkün :P.

KRAL1146
14 Kasım 2012, 21:50
bu moto calibrenin 250lik yaklaşık 1 hafta önce bir kazasına gördüm bir torosa reno 12 yani kavşakta ışıkta vurmuş motorda parçalanmamış sadece motor bölümü vardı. hertarafı paramparça idi.motoru çekiciye bagladılar torosun sadece arka tamponu ezilmişti.eleman bayılmış ambulans götürdü.

okkesh79
14 Kasım 2012, 21:55
ön dişliyi bir tık düşürdük performans artı demişsin , benim bildiğim ve tamirci arkadaşlarım bana performans için ön dişli küçültmen gerekir büyütürsen motor hızlı kalkar ama uzun gittiğinde çok motor bağırır ve çok titreşim olur dedi ... bence sen bir test yapıp bunların olup olmadığını yazarsan memnun olurum

Mengu16
14 Kasım 2012, 21:59
bu moto calibrenin 250lik yaklaşık 1 hafta önce bir kazasına gördüm bir torosa reno 12 yani kavşakta ışıkta vurmuş motorda parçalanmamış sadece motor bölümü vardı. hertarafı paramparça idi.motoru çekiciye bagladılar torosun sadece arka tamponu ezilmişti.eleman bayılmış ambulans götürdü.
İyi de motorun kaportası yokki nasıl kıyaslarsın kazada sağlamlık konusunda arabayla. Hem adamın arabaya kaçla vurduğunu da bilmiyosun adam bayılmış belli ki hızlı vurdu.

SonpoL
14 Kasım 2012, 22:00
bu moto calibrenin 250lik yaklaşık 1 hafta önce bir kazasına gördüm bir torosa reno 12 yani kavşakta ışıkta vurmuş motorda parçalanmamış sadece motor bölümü vardı. hertarafı paramparça idi.motoru çekiciye bagladılar torosun sadece arka tamponu ezilmişti.eleman bayılmış ambulans götürdü.

Bu yazınızdan motosiklet kaza yapmamış. Gök yüzünden yer yüzüne atılmış gibi görünüyor :). Kazanın şiddetini bilemiyeceğim fakat, bir resim çekseydiniz daha sağlıklı konuşabilirdik bu konuyu.



ön dişliyi bir tık düşürdük performans artı demişsin , benim bildiğim ve tamirci arkadaşlarım bana performans için ön dişli küçültmen gerekir büyütürsen motor hızlı kalkar ama uzun gittiğinde çok motor bağırır ve çok titreşim olur dedi ... bence sen bir test yapıp bunların olup olmadığını yazarsan memnun olurum

Ön de 14 dişli var orjinal de. Biz bunu 13 yaptık. Normal de arkayı da büyütecektik. Fakat önü bir tık ufaltmamız, arka da iki tıka tekabül ediyor. Motosiklette ki vites aralığın da çok az bir düşme oldu. Bu düşmenin yanında ivmelenme arttı. Dediğiniz gibi bir titreşimim de artış olmadı. Çünkü büyük oran da bir değişiklik yapmadık.

KRAL1146
14 Kasım 2012, 22:05
motor otoparkta hala duruyor almadılarsa senin senin için çekerim. sıkıntı yok

SonpoL
14 Kasım 2012, 22:18
motor otoparkta hala duruyor almadılarsa senin senin için çekerim. sıkıntı yok

Güzel olur ;). Bir de sert bir kaza da dağılmayan motor bulursan, onunda bilgilerini paylaşırsın ;).

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------

Bugünkü resimlerden devam :):

http://i50.tinypic.com/1f9toy.jpg

http://i50.tinypic.com/34s5ngn.jpg

http://i47.tinypic.com/fw2dj.jpg

wolrath
14 Kasım 2012, 22:23
masallah kanks :)

dbkıller olmadan tıger kullanmak yurek ıster.bakalım kac gun dayanabıleceksın :P

xenon cok tatlı durmus.

(yeter artık bence.para harcamayı bırak.bak marta az kaldı 10a gore :):))

KRAL1146
14 Kasım 2012, 22:25
İyi de motorun kaportası yokki nasıl kıyaslarsın kazada sağlamlık konusunda arabayla. Hem adamın arabaya kaçla vurduğunu da bilmiyosun adam bayılmış belli ki hızlı vurdu. kıyaslama yapmadım arabayla yanlış anlamayın.eleman kafada kask yoktu muhtemel bayılma sebebi.kaza şehir içi kavşakta olmuş .kavşaga 200le girecek hali yok heralde yavaş yavaş girmiştir...

SonpoL
14 Kasım 2012, 22:26
masallah kanks :)

dbkıller olmadan tıger kullanmak yurek ıster.bakalım kac gun dayanabıleceksın :P

xenon cok tatlı durmus.

(yeter artık bence.para harcamayı bırak.bak marta az kaldı 10a gore :):))

Sağol barışım, teşekkür ederim :).

Mart erken olur benim için :P. Mayıs ayı daha iyi gibi :). Bu haftasonu bir araya gelelim. Haberleşiriz...

wolrath
14 Kasım 2012, 22:27
nobetcıyım :(

seyır olmazsa haftaya ınsallah ;)

SonpoL
14 Kasım 2012, 22:34
kıyaslama yapmadım arabayla yanlış anlamayın.eleman kafada kask yoktu muhtemel bayılma sebebi.kaza şehir içi kavşakta olmuş .kavşaga 200le girecek hali yok heralde yavaş yavaş girmiştir...

Dostum ben seni anlıyorum. Motosikleti kötüleme amaçlı bir yazı da karalamadığını düşünüyorum. Fakat, hızın dışında, çarpışma şekli de çok önemli bir faktör. Mesela yıllar önce, ben küçükken, tanıdığımız da ford scorpion araç vardı. Seyir halindeyken çok iyi hatırlıyorum amerikan bir pick-up vardı, amcamın gözü ona takıldı. O sırada önümüz de ışık ve amcam sol camdan kamyonete bakıyor. Işıkları ve ışıklar da bekleyen aracı görmeyerek arkadan çarptık. Kendisi subay, aracı çekildi, askeri araç tahsis edildi biz yolumuza devam ettik. Neyse bu kazanın sonucun da, aynen dediğin gibi tampon da çizikler oluşmuştu brodway de. Scorpion da ise neredeyse kaput cama kadar girmişti.

SS motosikletler de kullanılan malzeme kalitesi aşağı, yukarı bellidir. Ve hafiflik uğruna dayanıklı malzemeler kullanılmaz. Hepsi narindir. Farzet, calibrenin grenajları ince. Kalın olması sence olayı çok mu etkilerdi?

Bak ben sana bir kaç örnek resim paylaşayım. Motosikletler ne hale gelmiş beraber bakalım...

http://i45.tinypic.com/t64d2v.jpg

http://i46.tinypic.com/2lk4d91.jpg

İşin özeti şudur: Motosiklette güvenlik diye bir şey yoktur. Ekipman kullanımının önemi vardır. Onlar da bir yere kadar korurlar. Gördüğün manzara seni ektiliyorsa ve motosiklet kullanıyorsan. Zaten yanlış bir seçim yapmışsındır. Ben bu motosikletin şasi'sine kadar fotoğraflarını bu forum da gösterdim. Akılda soru işareti oluşturacak bir durum yok...

SonpoL
15 Kasım 2012, 21:16
zADRGA6uvYs

MhmtcnKoral
15 Kasım 2012, 21:42
Yeni bişeyler mi oldu diye sevinmiştim, ben bu videoyu bikaç saat önce izledim :queen: Sürekli hadi biri bişey yazsa da muhabbet dönse diye takip ediyorum. Motoru çok sevdirdiniz hocam :flower:

112BM
15 Kasım 2012, 22:10
Yeni bişeyler mi oldu diye sevinmiştim, ben bu videoyu bikaç saat önce izledim :queen: Sürekli hadi biri bişey yazsa da muhabbet dönse diye takip ediyorum. Motoru çok sevdirdiniz hocam :flower:

Aynen keşke sonpol'den başka bu moto kullanıcılarıda bişeyler paylaşsa :)

SonpoL
15 Kasım 2012, 22:53
Valla ben de diyorum kullanan arkadaşlara paylaşım yapın diye fakat fırsat bulamıyorlar galiba :). Eninde sonunda benden başka birileri de iyi veya kötü paylaşımlar da bulunacaktır.

Bu arada bu akşam hararetimin olması gerekenden bir hayli fazla arttığını gördüm ve durduğum da radyatörün (akşam net görememiş olsam da büyük ihtimal radyatör) su damlattığını gördüm. Tabi buna ne sebep olmuştur veya neden damlatıyor bilmiyorum. Yarın fırsatım olursa ustama götüreceğim motoru. Gelişmeleri yazarım :).

Kendinize iyi bakın...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------


Motora şu ana kadar 2.500 lira cvarı masraf yapmışsınya acaba acaba bunlardan hangisinin ne kadara geldiğini söyleyebilirmisin.Mesela lastikler şu kadar, zincir şu kadar gibi.
Birde motora eklettiğin bu şeyleri bu-motonun servisinde yaptırmıyosun sanırım, acaba periyodik bakım için vs.. servise gittiğinde bu yeni malzemelerden dolayı garanti vs için sorun
çıkarabilirlermi?
Son sorum :) Herşey takılıp bitince, ustanın motor hakkındaki son söylediği söz ne oldu acaba? :)


1. Metzeller m5 lastik: 1.000 Tl. (takma, balans ve nitrojen dahil)
2. Tiger Gpm3 egzoz: 600 TL.
3. Keiti jant şerit ve tank pad: 50 TL.
4. Xenon 150 TL.
+
Akü (akü fiyatını hatırlamıyorum şu anda), konjektör (100 TL), Did xring zincir (230 TL), Ön dişli (30-40 TL filan) bir de daha önce yazdığım gibi, kabloları filan da elden geçirdik, bunları da işçilik dahil 700 TL'ye yaptırdım. Toplam da: dediğim gibi 2.500 TL'ye geliyor.Akü fiyatını hatırlayamadım şu anda. Bir miktar da 2.500 TL'yi aşıyor.

130'u_gördüm
15 Kasım 2012, 22:58
zADRGA6uvYs


38.saniyede soldaki manitaya tiger egzozunla aragaz yaptığını fark etmedik sanma :cherry: :flower:


.

SonpoL
15 Kasım 2012, 23:09
Son sorum :) Herşey takılıp bitince, ustanın motor hakkındaki son söylediği söz ne oldu acaba? :)

Eksik yanıtlamışım sorunu. Bu soruna da cevap vereyim :).

Ustam motosikleti f/p oranın da zaten çok beğenmişti. Şimdi daha da iyi oldu haliyle :). Bu işleri yaptırdığımız sıra gelip, giden diğer motorcu arkadaşlar da gayet olumlu yorumlar da bulunmuşlar calibre için. En azından ban söylenen bu şekilde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------


38.saniyede soldaki manitaya tiger egzozunla aragaz yaptığını fark etmedik sanma :cherry: :flower:



Ben şimdi diyeceğim ki; Tamamen tesadüf :P. Ama sizler inanmayacaksınız :cherry:.

130'u_gördüm
15 Kasım 2012, 23:10
Hııı evett nedense biraz ilerdeki yaşlı amcaya tesadüf etmemiş :cherry: :thumleft:

112BM
15 Kasım 2012, 23:16
Eksik yanıtlamışım sorunu. Bu soruna da cevap vereyim :).

Ustam motosikleti f/p oranın da zaten çok beğenmişti. Şimdi daha da iyi oldu haliyle :). Bu işleri yaptırdığımız sıra gelip, giden diğer motorcu arkadaşlar da gayet olumlu yorumlar da bulunmuşlar calibre için. En azından ban söylenen bu şekilde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------



Ben şimdi diyeceğim ki; Tamamen tesadüf :P. Ama sizler inanmayacaksınız :cherry:.

Bence çarpmamak için korna yerine kullanmış, ne varki bunda :mrgreen:

Ufuk İnkaya
16 Kasım 2012, 04:28
Tek nefeste okudum eline sağlık dostum

Aykut009
16 Kasım 2012, 06:35
zADRGA6uvYs

Kameranın açısını yukarı doğru artırırsanız çok güzel olacak. Bu açı ile kısa bir mesafeyi görüyoruz, yolu görürsek daha iyi olur diye düşünüyorum. Elinizde aparat varsa depoyada monte edebilirsiniz kamerayı.
İyi sürüşler dilerim =)

SonpoL
16 Kasım 2012, 09:49
Kameranın açısını yukarı doğru artırırsanız çok güzel olacak. Bu açı ile kısa bir mesafeyi görüyoruz, yolu görürsek daha iyi olur diye düşünüyorum. Elinizde aparat varsa depoyada monte edebilirsiniz kamerayı.
İyi sürüşler dilerim =)

Kamera açısını kadranı da alsın diye öyle ayarladım. Dediğin şekil de çekilmiş bir çok kayıtım mevcut ;).

http://www.youtube.com/user/thesonpol?feature=results_main

CEM.
16 Kasım 2012, 12:11
motorda yakışıklı sahibide öyle arkadaş dicek birşey bulamıyorum fotolarda videolarda 10 numara. egsoz çok yakışmış sesi çok degişmiş gür geliyor resmen izmire geldim ben bügün bi cıkalım gezelim soner :D

Syanur
16 Kasım 2012, 12:20
Soner çok mu yakışıklısın ?? :mrgreen: