Anket: Kazalarda Hata Payımız/Emn.Şerit İhlali
- Katılımcı sayısı
- 366. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
Kazalarda Hata Payımız/Emn.Şerit İhlali (ANKET)
Reklamlar
-
Atahualpa adlı üyeden alıntı
Bu konu yoruma ya da tartışmaya açık bir konu değildir. Hiç bir motorlu araç, hiç bir şekilde emniyet şeridinde seyredemez. Bunu yaptığınız an trafik kurallarını ihlal etmiş olursunuz. Kendinize mazeret üretmeye çalışmayın.
+1...
biz kuralsızlığı ve toplumun motosiklete bakış açısını bahane edip kendimiz başta tüm kusurları hataları işliyoruz...aslında amacım bu...trafikte asli kusurlu aracların başındayız...tamam neresi düzgün bu trafiğin ama bizde kuralsızlığa kural diye hepimiz inanmışız...bende kurallara uyan biri değilim ama başıma bir hal gelirse o kuralları ararım muhtemelen...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Reklamlar
-
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Kim Emniyet şeridi ihlali yapmıyor ki......
Diyen yalan söyler...
Trafik yoğun olsun olmasın.... Gerektiğinde işgal ediyorum...
Etmeyeni görmedim şimdiye kadar...
ben emniyet şeridi ihlali yapmıyorum arkadaşım.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
Emniyet şeridi ihlali kesinlikle yapmıyorum faka mükemmel sürücü değilim
-
abolgi adlı üyeden alıntı
ben emniyet şeridi ihlali yapmıyorum arkadaşım.
ee Ahmet Abi nasıl oluyor bu iş...tın tın trafiğe girdiğinde dur kalkmı yapıyorsun...hadi canım sende... böyleside varmı derdim hep...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Emniyet şerdinine girmiyorum diyenler hep İstanbul dışından.
Emniyet şeridini kullanıyorum. Dikkat ettiğim fazla hız yapmamak ki gerektiğinde durmak kolay olsun. Bir de arıza vs. olmasa bile bizim gibi bu şeride giren 4 teker sürücüleri olduğu için her zaman "acaba bu önüme atlar mı" düşüncesiyle ilerlemek. Ama araba kullanırken aklımdan bile geçmez. Hatta emniyet şeridine girmiş olup da çıkmak zorunda kalmış arabalara, arabamı çarpmak pahasına yol vermem.
-
Ben gerçekten bir mecburiyet olmadıkça girmiyorum. Emniyet şeridine yanlışlıkla girdiysem de kendimi her şekilde tedirgin hissediyorum. Hatta sol şeridin en solundaki emniyet payı bile bana daha güvenli geliyor.
İşin kural ihlali kısmı bir yana emniyet şeridi gerçekten çok güvensiz bir yer gibi geliyor bana.
-
emrello adlı üyeden alıntı
Ben gerçekten bir mecburiyet olmadıkça girmiyorum. Emniyet şeridine yanlışlıkla girdiysem de kendimi her şekilde tedirgin hissediyorum. Hatta sol şeridin en solundaki emniyet payı bile bana daha güvenli geliyor.
İşin kural ihlali kısmı bir yana emniyet şeridi gerçekten çok güvensiz bir yer gibi geliyor bana.
şimdi İstanbulda yeni bir sürüş stili var...sol şeridinde en solundaki dar boşluktan gitmek...yani bariyer dibindeki o minik boşluktan gidiyor Kozyatağından Kartala gidenler...e yuh artık...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
trafik sıkıştığında dalıyorum bende emniyet şeridine. bende istiyorum normal yoldan gidiyim ama bırakmıyolar anasını satiyim, hemen sıkıştırmalar, selektörler, artık alışkanlık oldu, arkadaki taciz etmese bile atıyorum kendimi emniyete. adı üstünde emniyet şeridi, tehlikeden kaçıyorum
ama yasak tabiki, 4 tekerlere nasıl yasak ise bizede aynen öyle yasak, kendimizi haklı gösterecek bahaneler üretmeyelim boşuna.
-
mete_han adlı üyeden alıntı
ee Ahmet Abi nasıl oluyor bu iş...tın tın trafiğe girdiğinde dur kalkmı yapıyorsun...hadi canım sende...
böyleside varmı derdim hep...
var var . aynen öyle dur kalk yapıyorum.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
halkımız mı cahil bizmi çok körüz yoksa bizi adamdanmı saymıyolar bilmiyorum ama motorcuların cok ustune geliyolar yaya benim geldiğimi gördüğü halde önüme çıkıyor çarpmaya zorlar gibi -arabalar desen adam 10 kişiye yol veriyor ben 70-80le geçerken pat diye önüme atlıyor acaba çarparsa olan ona olcak diyemi düsünüyor yada dediğim gibi çok cahil olucakları sezemiyormu türkiyede özelliklede istanbulda motorcu olmak zor çünkü sizi adamdan saymıyolar saygı duymuyorlar vede kazaya zorluyorlar en basitinden sıkıştırıyorlar bu mantığın deyişiceğinide sanmıyorum böle gelmiş bölede gidicek gibi geliyor
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
kilitlenmis trafikte pasa pasa emniyet seridinden giderim, ehliyeti bakkaldan almis kasaplarin aynalarinin arasinda zik zak yapmak kadar tehlikeli degil cünkü. ama akici bir trafikte ( 30-90 km-h) asla girmem. bilakis en sag seridin ortasinin sol tarafindan giderim. yani en sag seridi 4 esit parcaya bölünce soldan ikinci kulvarda kalirim.
-
Hyp33Rx adlı üyeden alıntı
Abi allah yardımcınız olsun büyük şehirlerde motor kullanmak gerçekten dert. Bugün biraz trafik vardı burda, debriyajdan ağrıyan elime mi, kafamda 1.5 kglık kask sağa sola bakmaya çalışmama mı, her taraftan gelen araçlara mı yanayım bilemedim.
Motor türkiyede genel olarak dert, ama buralarda çok fazla sıkıntı yaşamıyoruz, sorumsuz sürücüler çok ama, burda nerdeyse arabası olan herkesin motoru da vardır, onun için genelde dikkat ederler.
hehe şakamı len bu normal şeyler bunlar
-
-
bazen çıkmak gerekiyor. sağ şeritten giderken arkamda araç selektör yapıyor, aydan bakıyorum arkamdaki kamyon öyle bir geliyoki emniyete şeritine çıkınca kendimi daha güvende hissedeceğimi düşünerek giriyorum emniyet şeritine. bazen de emniyet şeritine çıkmamı zorluyolar sağ şeritten gidiyorum arkamdaki araç ben yanıma neredeysen değecek gibi geçip bizi hiçe sayıyorlar.
-
Mükemmel bir sürücü değilim.
Emniyet şeridine sadece telefona arayan soran varmı diye bakmak için girerim.
Onun dışında emniyet şeridine kesinlikle girmem.
Trafik kuralları ihlalinden ziyade kendi hayatımı tehlikeye atmış oluyorum.
''Nasıl olsa emniyet şeridi boştur!'' mantığıyla aynaya bakmaya bile gerek duymayan araç sürücüleriyle burun buruna gelmek istemem.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
mete_han adlı üyeden alıntı
şimdi İstanbulda yeni bir sürüş stili var...sol şeridinde en solundaki dar boşluktan gitmek...yani bariyer dibindeki o minik boşluktan gidiyor Kozyatağından Kartala gidenler...e yuh artık...
Mete_han emin ol o dar boşluk daha güvenli emniyet şeridinden. Oradan motor geleceğini biliyorlar ve ona göre hareket ediyorlar. Emniyet şeridi ise Allahlık. Bir kere bir arkadaşın peşinden mecburen girdim; daha da girmem.
(Soldaki boşluk güvenli bir yerdir demek istemiyorum; yanlış anlaşılmasın.)
-
İstanbul trafiği için konuşuyorum;
Kilit trafik olduğu durumlarda, düşük süratle ve kontrollü bir şekilde emniyet şeridinin en sağından seyrederim.
Motosikletin en önemli kullanım amaçlarından biri de, trafik sorununa pratik bir çözüm niteliğinde olmasıdır zaten. Kaldı ki gelişmiş ülkelerde motosikletler için ayrılmış şeritleri görmek de mümkün.
Bizde zaten metrobüs yapımından sonra iyice daralan şeritler arasından geçebilmek bile pek mümkün olmadığından, trafiğin durduğu zamanlarda kontrollü bir şekilde emniyet şeridini kullanmanın İstanbullu motosiklet kullanıcıları için artık bir mecburiyet haline geldiğini düşünüyorum.
Motosiklet, hayatı kolaylaştıran ve büyük şehirlerde hayatımızdan çalınan zamanı en aza indirmeye yardımcı olan bir araç niteliğinde olmasıyla ön plana çıkıyor zaten.
Bunu da belki kuralları biraz esnetip çağa ayak uydurmak gibi değerlendirmemizin çok da yanlış olmayacağını düşünüyorum.
Hatta kişisel fikrim, emniyet şeridinin yasal olarak motosikletler için serbest olması yönünde. Zaten fiziksel boyutları itibariyle acil durumlarda emniyet şeridinin kullanımını engelleyici bir unsur teşkil etmeyeceğinden, sakıncalı bir durum olmamalı bence.
Aynı zamanda bu sayede motosiklet kullanımına teşviğin artacağını ve sabahları köprü trafiğinde işlerine otomobillerinin içinde tek başlarına 2 saatte giden birçok kişinin, 1 saat daha fazla uyuyarak, daha az CO2 salınımı ve daha az benzin tüketimiyle, dünyaya daha az zarar vererek yol alacağının herkes için faydalı olacağına eminim.
Kaldıki motosiklet popülasyonu sürekli işlek olan bir emniyet şeridine fırlayan hanzoların sayısının da azalacağı ya da en azından artık aynaya bakma reflekslerinin oluşacağını düşünmek de pek yanlış bir tahmin olmaz sanırım?
-
dreamdark adlı üyeden alıntı
İstanbul trafiği için konuşuyorum;
Kilit trafik olduğu durumlarda, düşük süratle ve kontrollü bir şekilde emniyet şeridinin en sağından seyrederim.
Motosikletin en önemli kullanım amaçlarından biri de, trafik sorununa pratik bir çözüm niteliğinde olmasıdır zaten. Kaldı ki gelişmiş ülkelerde motosikletler için ayrılmış şeritleri görmek de mümkün.
Bizde zaten metrobüs yapımından sonra iyice daralan şeritler arasından geçebilmek bile pek mümkün olmadığından, trafiğin durduğu zamanlarda kontrollü bir şekilde emniyet şeridini kullanmanın İstanbullu motosiklet kullanıcıları için artık bir mecburiyet haline geldiğini düşünüyorum.
Motosiklet, hayatı kolaylaştıran ve büyük şehirlerde hayatımızdan çalınan zamanı en aza indirmeye yardımcı olan bir araç niteliğinde olmasıyla ön plana çıkıyor zaten.
Bunu da belki kuralları biraz esnetip çağa ayak uydurmak gibi değerlendirmemizin çok da yanlış olmayacağını düşünüyorum.
Hatta kişisel fikrim, emniyet şeridinin yasal olarak motosikletler için serbest olması yönünde. Zaten fiziksel boyutları itibariyle acil durumlarda emniyet şeridinin kullanımını engelleyici bir unsur teşkil etmeyeceğinden, sakıncalı bir durum olmamalı bence.
Aynı zamanda bu sayede motosiklet kullanımına teşviğin artacağını ve sabahları köprü trafiğinde işlerine otomobillerinin içinde tek başlarına 2 saatte giden birçok kişinin, 1 saat daha fazla uyuyarak, daha az CO2 salınımı ve daha az benzin tüketimiyle, dünyaya daha az zarar vererek yol alacağının herkes için faydalı olacağına eminim.
Kaldıki motosiklet popülasyonu sürekli işlek olan bir emniyet şeridine fırlayan hanzoların sayısının da azalacağı ya da en azından artık aynaya bakma reflekslerinin oluşacağını düşünmek de pek yanlış bir tahmin olmaz sanırım?
hanzolar konusunda bence yanılıyorsun emre.
biz her ne kadar düzgün kullanıyor olsakta motosikletli hanzoların sayısı çoğalıyor çünkü. eskiden motosiklet gördüğümde yolda rahat gideceğimi bilirdim kendi taşıtımı kullanan biri tarafından taciz edilmeyeceğimi. ama gel görki şimdilerde scooter kullanan kişiler bile trafikte boy ölçüşmeye kalkıyorlar zaten motosikletler belli güçleri belli amaçları belli ne diye ego tatmini yapmaya çalışıyorsunuz ki
bırak emiyet şeridini yolda giderken çevremdeki arabalara değil gelen motosikletlilere çok daha fazla dikkat ediyorum yarattıkları bu tehlikeden dolayı, kuryeciler apaçiler derken dünya kadar var.
emniyet şeridine köprü yolunda çıkıyorum ama tırım tırım her arabanın her an aniden oraya fırlayabileceğini düşüne düşüne
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler