Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Kazalarda Hata Payımız/Emn.Şerit İhlali

Katılımcı sayısı
366. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Yoğun Trafikte Emniyet Şeridi İhlali Yapıyorum..

    282 77.05%
  • Hiç Bir Zaman Emniyet Şeridi İhlali Yapmıyorum..Ben Mükkemmel bir Sürücüyüm

    84 22.95%
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Kazalarda Hata Payımız/Emn.Şerit İhlali (ANKET)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Arkadaşlar malumunuz İstanbul gibi metropol kentlerin belli noktalarında sürekli trafik var...bu trafiği aşmak adına bir kısmımız (çoğumuz derim şimdi bir numune çıkar ben girmiyom ülen der diye) ben dahil emniyet şeridinden tın tın gitmeyi kendimize hak görmekteyiz...

    hacmi ne olursa olsun kuryesinden hayabusasına yoğun trafikte emniyet şeridi tarafımızdan işgal edilmektedir...bu bir hak mı...bizim için bir ayrıcalık mı...

    yani bu kuralsızlığı hayatımızı kolaylaştırıyor diye kullanma gerekçemiz ne olabilir...kurallara uyacağım diye araclarla birlikte gitmenin ne kadar mantığın dışında olduğunun da farkındayız...

    işin ilginc yanı trafik polisleride bizim bu huyumuza tavrımıza alışıp kanıksayarak önemsemiyorlar...


    en son bu şerit ihlalinden büyük bir kaza yaptım...galiba 2 yıl önceydi...bir bmwye arkadan tosladım ve bulutları gördüm...şanslıydım...


    diğer hatırladığım bir kaza ise Baymak aracının emniyet şeridine kafasını çıkarmasıyla bir doktor arkadaşımız boyun kırılmasıyla vefat etti hatırlayın...


    Bana gelen bu epostayı paylaşıyorum. Hepimizin başına gelebilecek bir durum. Rahmetli motorcu arkadaşımıza yardımcı olalım.


    Sözlerime bizi tanıyan tanımayan herkese selam ederek başlamak istiyorum.
    Türkiye'nin içinde bulunduğu bu zor günlerde biz de hem ailemizi hem
    de toplumumuzu ilgilendiren çok ama çok acı bir olay yaşadık.
    Kızkardeşim Alev Toprakoğlu Uzma'nın çok sevgili eşi Dr. Ömer Uzma'yı
    elim bir trafik kazasında kaybettik. Biri 1 aylık olmak üzere geride 3
    çocuk boynu bükük kaldı.

    İşinde çok başarılı olan,yüzlerce insanı hayata döndürmüş dünyalar iyisi, melek Ömer'imiz 21/07tarihinde saat 15.30 sularında TEM otoyolunun Maslak Çıkışı civarında motoruna, emniyet şeridini ihlal eden bir sürücünün çarpmasıyla vefat etti. Sürücü aracı sağ önden, Ömer'imizin motoru ise sol yandan darbeli olmasına rağmen ifadesinde motor bana arkadan çarptı şeklinde açıklama yaptı.

    Sizlerden ricam bu maili olabildiğince dağıtmanız, o gün o saatlerde
    orada olan, bu kazaya şahitlik edebilecek görgü tanıklarına ihtiyacımız var. Kazayı görenler Allah rızası için aşağıda vereceğim telefon
    numarasından bana ulaşsınlar. Başka canlar yanmasın. Bu ülkede ne
    yazık ki Ömer gibi insanlardan fazla yok.a

    Kendisi hayırlı bir evlat, sevgi dolu bir eş, çok iyi bir babaydı. Çok
    donanımlı, harika bir insandı. İçimiz yanıyor. Bizim görevimiz şimdi
    onun davasını takip etmek, insanları trafikte daha dikkatli ve duyarlı
    olmaya çağırmak, suçluların cezalarını çekmesini sağlamak, yasal
    tedbirlerin alınması için uğraş vermek.

    Huzur içinde yatsın, mekanı cennet olsun.

    Sibel Toprakoğlu Bayıklı

    İhbar: 0 554 738 38 48 Bu numara görgü tanıkları için alınmıştır, lütfen taziye dilemek için bu numarayı kullanmayın.
    bu kaza da emniyet şeridini ilk ihlal eden kazazede arkadaşımızdı...sonrası 2.aracın (ne amacla emniyet şeridine girdiği belli değil) emniyete yanaşmasıyla ağır kaza meydana geldi...Eyong bana bir detayı hatırlattığı için bu konuyu açma gereği hissettim...

    galiba kazalarda ki hata payımız gerçekten çok fazla ve ağır kusur genelde bizde oluyor...bu tesbiti ispatlayamam istatistiklerle karşınıza çıkmam lazım ama okuduğum kaza haberlerinde motosiklet ilk kusurlu olabilmektedir...

    kanuni hız sınırına uymadığımız için hatalı değiliz yanlış anlamayın...ama kanuni hız sınırlarına uymayan 4 tekerlerin frenaj mesafeleriyle bizim frenaj ve savrulma mesafelerimize baktığınız da neden o kurallara uymak zorunda olduğumuzu anlarsınız...4 tekerlerin bizi sinek gibi gördüğü bir trafik düzeninde kuralların yeri tabi ki tartışılır...

    ha birde aklımdayken ARAC TAKİP MESAFESİ diye bir şey var beni hep güldürür...patronlayken uymakla mükellef olduğum bu kuralı diğer hallerde tabi ki gözardı ediyorum....

    konu biraz dağınık aslında...kazalarda ki hata payımız ve nedenleriyle ilgili konuya geyik haricinde bir şeyler katmak isteyen buyursun...ve anket sadece emniyet şeridi ihlalinin bir hak olup olmadığıyla alakalı düşüncelerinizi merak için açıldı...yani kuralsızlık bir kural mı...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Abi allah yardımcınız olsun büyük şehirlerde motor kullanmak gerçekten dert. Bugün biraz trafik vardı burda, debriyajdan ağrıyan elime mi, kafamda 1.5 kglık kask sağa sola bakmaya çalışmama mı, her taraftan gelen araçlara mı yanayım bilemedim.

    Motor türkiyede genel olarak dert, ama buralarda çok fazla sıkıntı yaşamıyoruz, sorumsuz sürücüler çok ama, burda nerdeyse arabası olan herkesin motoru da vardır, onun için genelde dikkat ederler.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  3. #3
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi allah yardımcınız olsun büyük şehirlerde motor kullanmak gerçekten dert. Bugün biraz trafik vardı burda, debriyajdan ağrıyan elime mi, kafamda 1.5 kglık kask sağa sola bakmaya çalışmama mı, her taraftan gelen araçlara mı yanayım bilemedim.

    Motor türkiyede genel olarak dert, ama buralarda çok fazla sıkıntı yaşamıyoruz, sorumsuz sürücüler çok ama, burda nerdeyse arabası olan herkesin motoru da vardır, onun için genelde dikkat ederler.
    evet usta Anadoluda biraz daha rahatsınız belki ama o bölgelerin tek sıkıntısı karayoluna yakın yerlerde veya şehrin ilçenin ortasından geçen ana arterlerin kesiştiği noktalar çok belalı...

    bu konunun amacı özeleştiri yapabilmek...trafikte sadece biz varmışız gibi hareket etmemek...ve kazaya sebebiyet veren ana unsurlardan biri olduğumuzun altını çizmek için açtım...özeleştiri yapmak iyidir...hatlarımızı farkedebilmeli bu olgunluğa erişmeliyiz...

    ha katılırsın katılmazsın bunu tartışırız ama kadın sürücüler kadar iki tekerlerde yeteri kadar trafiğe uyumsuz...kanaatim bu...(şimdi linc edeceksiniz ama gerçek bu)

    aralara derelere girme işinden hiç bahsetmiyorum...yani masum değiliz hiçbirimiz...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  4. #4
    Emrah.ark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul,Büyükçekmece
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Yogun trafikte ben 4 teker gibi trafikte beklemeyi sevmiyorum.
    Şimdi bana serseri motorcu diyebilirsiniz.
    Fakat çogumuzun motosiklet kullanmasındaki sebep trafik derdini ortadan kaldırmak..
    Yogun trafikte ise orta şeritten mi geçmek daha tehlikeli,emniyet şeridinden mi
    Ben seyir halinde giderken bakıyorum trafik yavaş yavaş kilitleniyo.
    Bomboş emniyet şeridide duruyo.
    Hele bide mobese varsa kimse tutamaz beni, geçer emniyet şeridine yoluma bakarım.
    Çünkü 4 teker sürücüler çok korkar o mobeseden
    Tabiki boş diye allah ne verdiyse basmak değil olay.
    Sadece trafiğe takılmayım diye, araba aralarından giderken hangisi şerit değiştirir len demeyip, tın tın emniyet şeridinde gitmek bana göre çokta kuralsızlık değil
    Allah Hepimizin yardımcısı olsun.Sonuçta hepimiz aynı yolun yolcusuyuz
    [34 AY 0494] Büyükçekmece MT

  5. #5

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kymco agility city 200i
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...kullanimi.html
    buradada konuyu açan fena işlememiş konuyu. daha önce okuduğumdan hemen aklıma geldi.

  6. #6
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Yoğun trafikte arabaların aynalarını toplaya toplaya gitmektense emniyet şeridi varsa eğer, kullanıyorum.Evet
    ama o şeridi o anda kullanmamın herhangi bir sakıncası olduğunu sanmıyorum.
    Çünkü eğer arkamdan bir ambulans gelirse, 3saniye içinde solumdaki arabanın yanına sığınıp orda yokmuşum gibi ambulansın geçmesine izin verebilirim.
    Arızalanan araç varsa eğer emniyet şeridinde yine aynı şekilde trafiği aksatmadan yanından geçebilirim.
    Fakat 4tekerli araçlar o şekilde değil. 4teker sürücüleri emniyet şeridi kullandıklarında tekrar normal şeride girmeleri demek: sağ şeritte ilerleyen sürücünün hakkını çalması demek.aksi bi durumda yol verebilmesi için ya sağ şeritteki sürücüden yol alıp emniyet şeridinden çıkması gerektiğinden. 4teker sürücüleri için yasak doğrudur.
    ama motosiklet sürücüleri için yasak olması gerektiğine karşı olmadığım gibi kullananlarada karşı değilim (kendimde kullanıyorum) İşte benim kullanma nedenim bu
    Samimi cevaplar gelirse eğer anketin %100 oranıyla ''A'' şıkkı seçimiyle sonuçlanacağını düşünüyorum
    Motosikletin doğasında trafikte beklemek yoktur.Motosikletini trafikte bekleten varsa motoruna sorsun... ama dikkatli olsun küfür edebilir
    Not:Konuya Işıklarda arkada beklemede eklenebilir
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  7. #7
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    En sol şerit ve ondan önceki şeridin arası bizim hakkımız olmalı tıpkı Fransa de ve diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi. Biz ısrarla o yoldan gidersek eninde sonunda kanıksayacaklardır. Fransa da yaşayan amcamın ifadesi aynen şöyle "motorcuların şeridine girersen hiç anlamadığın bir anda biri gelip aynanı kırar". Ben bu tür başlıkalrda hep bunu söylüyorum ama karar alıp herkesin bu kurala uyması zorunlu, yoksa ben emniyet şeridinden sen en soldaki 30 cm lik tretuvardan, sen zigzag atarak araçların arasından hep gider dururuz. Bunun için birlik olmalı ve karar almalıyız.
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    emniyet şeridi ihlali derken şimdi araba ilemi motorlamı ben motorla yogun trafikte giriyorum.ama araba ile girmiyorum...
    Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
    Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)

  9. #9
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı halis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emniyet şeridi ihlali derken şimdi araba ilemi motorlamı ben motorla yogun trafikte giriyorum.ama araba ile girmiyorum...
    motosiklet forumunda doğal olarak motosikletle giriyormuyuz diye soruyorum...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  10. #10

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kymco agility city 200i
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En sol şerit ve ondan önceki şeridin arası bizim hakkımız olmalı tıpkı Fransa de ve diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi. Biz ısrarla o yoldan gidersek eninde sonunda kanıksayacaklardır. Fransa da yaşayan amcamın ifadesi aynen şöyle "motorcuların şeridine girersen hiç anlamadığın bir anda biri gelip aynanı kırar". Ben bu tür başlıkalrda hep bunu söylüyorum ama karar alıp herkesin bu kurala uyması zorunlu, yoksa ben emniyet şeridinden sen en soldaki 30 cm lik tretuvardan, sen zigzag atarak araçların arasından hep gider dururuz. Bunun için birlik olmalı ve karar almalıyız.
    fransa daki olayı öğrenince ''vay be adamlara bak nasıl organize olmuşlar'' demiştim ve imrenmiştim. kendi şeritlerine giren diğer taşıtları korna vb şekillerde
    taciz ederek en sonunda kendi şeritlerine kavuşmuşlardır. darısı bizim başımıza.

  11. #11
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    11'e karşı 1 olarak, şimdilik forumun en aptal adamı benim
    O şeride durum ne olursa olsun girmem.
    ERROR88 bunu beğendi.

  12. #12
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Otomobille emniyet şeridine kessen girmem. Bu alışkanlığımı motosiklet kullanırkende sürdürmeye çalıştım bir süre. Ancak şunu da unutmamak lazım bu yalnızca bizim tercihlerimizle alakalı bir konu değil. Trafikteki diğer araçlar da bizden emniyet şeridine girerek önlerinden çekilmemizi bekliyor. Emniyet şeridini kullanmama dirayetini göstermeye çalıştığım dönemlerde kaç kere otomobiller tarafından sıkıştırılarak, tabiri caizse itilerek emniyet şeridine girmek zorunda bırakıldığımı inanın hatırlamıyorum.

    Sonuç olarak artık trafik durduğunda ben de emniyet şeridine giriyorum. Kendimce de bazı kurallarım oluştu bu konuda. Birinci ve en önemlisi trafik durmamışsa emniyet şeridine girmem, 20 km/h hızla bile akıyor olsa kesinlikle şeridimde giderim. Trafikle birlikte yol alırım. Emniyet şeridine girdiğim taktirde ise 30 km/h üzerinde bir sürat ile seyretmemeye özellikle dikkat ederim.
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  13. #13
    erdibasak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz yok...
    evet giriyorum, neden mi? çünkü ben yoğun trafikte emniyet şeridine girmesem, diğer
    bütün motorcu arkadaşlarımız da girmeseler şimdikinin -ortalama olarak- %10-15 fazla
    trafik oluşur. çünkü emniyet şeridi acil durumlar için yapılmıştır ve biz motorcular acil
    durumlarda kolayca emniyet şeridinden kolayca çıkıp trafiğe karışabilirken bunu bir
    otomobil yapamaz. çünkü ben motorumla trafikte beklesem arkamdaki araba bas bas
    bağırır "emniyet şeridinden gitsene" şeklinde.-tecrübeyle sabittir.- Arabamla -eğer acil
    durum yoksa- kesinlikle emniyet şeridine girmem. (bir de bu önü pat patlı ne idüğü belirsiz
    makam araçlarının yolunu tıkamak için girerim ) bizim için emniyet şeridine girmek
    bir ayrıcalık ve haktır kanısındayım.
    Ömrüm, hayatım... Başak'ımmm...

  14. #14
    Denizli İl Temsilcisi BLACK_ICE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2006
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    yamaha YZF r125 2014
    yokki denizlide emniyet şeridi bırak emniyet şeridini koca şehirde sadece 2 cadde açık geriye kalanların hepsi kapalı şuan

  15. #15
    eroldayı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    Turgutlu/Ama Malatyalı
    Motosikleti
    Yoktur
    motosikletle olduğum zaman emniyet şeridini kullanıyorum yoğun trafikte ne kadar dikkat etsemde diğer araçların dikkat etmediği kesin
    SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH

  16. #16
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    trafik durduğunda emniyet şeridine girerim. zaten şeridinde beklemeye kalksan 4teker sürücüleri buna müsaade etmez, biri sağından biri solundan geçmeye çalışır, resmen seni emniyet şeridine itelerler. hatta köprü bağlantı kavşakları gibi yerlerde, emniyet şeridini kullanmadan yola girebilmen bile olanaksız. halk otobüsleri, personel servisleri koca jipleri neredeyse iteleyerek önlerine geçmeye uğraşırken, sivrisinek gibi arada eziliriz maazallah.

    şerit aralarından veya emniyet şeridinden geçmezsen motor kullanmanın ne anlamı kalıyor ki? binerim arabama, açarım klimayı, yaslanırım koltuğa, radyo dinleyerek giderim.

    öte yandan, istanbulda emniyet şeridi kavramı kaldı mı? trafikte o kadar çok mavi tepe lambalı araba var ki, sanıyorum tüm polislere, onların tüm akrabalarına bu lambaları dağıtıyorlar. halk otobüslerinin, belediye otobüslerinin, bilumum ticari araçların zaten "ekmeğinin peşinde" oldukları için dokunulmazlıkları var, emniyet şeridi bunlara serbest.

    aklımda yanlış kalmamışsa, forumda bir arkadaşın başına gelmişti. adam kırmızı ışıkta durmuş, peşinden gelen taksici "araba mısın sen lan, niye bekliyorsun basıp gitsene" demiş. bu şehirde hayatta kalmak için bazı kuralları ihlal etmek gerekiyor, n'apalım.

    fransa'daki gibi bir şerit arası motosikletlere ayrılır mı? yukarıda bahsi geçenler ve onlardan ileri sürücülük teknikleri öğrenen hanzoların tek şeritli yolda üç sıra gitmeye uğraştığı, kurnazlık olsun diye şerit çizgisini ortalayarak gittiği istanbul'da böyle şey olabilir mi?

    ancak, emniyet şeridinden giderken her an bir arabanın önüme atlayacağını düşünerek, zınk diye durabileceğim kadar yavaş giderim.

  17. #17
    KBC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Ben emniyet şeridine hiç girmedim girmekte istemem açıkcası hem yasak hemde benim gibi akıllı kaç kişi oraya girmeyi bi kaçış yolu olacağını illaki akıl eder bu birazda motorun cc ile de alakalı bence , 100 cc scooter ım la (her gün izmirin en sıkışık işlek trafiğinde 60 km yapıyorum ) sol şeritten gidemeyeceğim için genelde trafiğin akış süratine göre sağ şeritte ilerlerim yada orta şeritte. sağ seritte de olsam kitlenmiş bi trafikte olsa emniyet şeridine girmem , beklerim eyer çok bekliyeceksem motoru stop ederim yada kesinlikle araçlar durmuş ise arada geçebileceğim boşluk varsa aralardan çok yavaş ve dikkatlice ilerlemeye çalışırım ve hiç bir aracı sıkıştırmıcak şekilde yaparım bunu.

    ama bazen trafik öyle bir hal alıyorki motosikletlere uygun görülen ş. içi hız limiti çok komik oluyor sağ şeritte arkamdan selektör yapan araçlara her nekadar ayar olsamda elimle solla geç işareti yapıyorum. büyük cc motorumla da devamlı sol şeritte ilerlerim benden daha süratli bi araç gelirse orta şeride geçerim , sıkışan trafikte yine aynı şekil durur beklerim yansamda emniyet şeridine girmem ( henüz girmedim belkide girebilirim bilmiyorum :p ) çok bekliyeceksem motoru stop ederim yada durmuş araçların arasından dikkatlice ilerlemeye çalışırım.

    çok uzun oldu pardon
    En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur.
    Kötü motorcular bu günleri asla göremez.

  18. #18
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü eğer arkamdan bir ambulans gelirse, 3saniye içinde solumdaki arabanın yanına sığınıp orda yokmuşum gibi ambulansın geçmesine izin verebilirim.
    Arızalanan araç varsa eğer emniyet şeridinde yine aynı şekilde trafiği aksatmadan yanından geçebilirim.
    Fakat 4tekerli araçlar o şekilde değil. 4teker sürücüleri emniyet şeridi kullandıklarında tekrar normal şeride girmeleri demek: sağ şeritte ilerleyen sürücünün hakkını çalması demek.aksi bi durumda yol verebilmesi için ya sağ şeritteki sürücüden yol alıp emniyet şeridinden çıkması gerektiğinden. 4teker sürücüleri için yasak doğrudur.
    Tam olarak böyle düşünüyorum
    Gökhan YAŞDAL

  19. #19
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yoğun trafikte arabaların aynalarını toplaya toplaya gitmektense emniyet şeridi varsa eğer, kullanıyorum.Evet
    ama o şeridi o anda kullanmamın herhangi bir sakıncası olduğunu sanmıyorum.
    Çünkü eğer arkamdan bir ambulans gelirse, 3saniye içinde solumdaki arabanın yanına sığınıp orda yokmuşum gibi ambulansın geçmesine izin verebilirim.
    Arızalanan araç varsa eğer emniyet şeridinde yine aynı şekilde trafiği aksatmadan yanından geçebilirim.
    Fakat 4tekerli araçlar o şekilde değil. 4teker sürücüleri emniyet şeridi kullandıklarında tekrar normal şeride girmeleri demek: sağ şeritte ilerleyen sürücünün hakkını çalması demek.aksi bi durumda yol verebilmesi için ya sağ şeritteki sürücüden yol alıp emniyet şeridinden çıkması gerektiğinden. 4teker sürücüleri için yasak doğrudur.
    ama motosiklet sürücüleri için yasak olması gerektiğine karşı olmadığım gibi kullananlarada karşı değilim (kendimde kullanıyorum) İşte benim kullanma nedenim bu
    Samimi cevaplar gelirse eğer anketin %100 oranıyla ''A'' şıkkı seçimiyle sonuçlanacağını düşünüyorum
    Motosikletin doğasında trafikte beklemek yoktur.Motosikletini trafikte bekleten varsa motoruna sorsun... ama dikkatli olsun küfür edebilir
    Not:Konuya Işıklarda arkada beklemede eklenebilir
    sayın felon 2 tekere binmek demek aynı zamanda kural tanımamakmı demek oluyor? trafik kuralları herkes için vardır. uymayan her kim olursa olsun birilerinin canı yanar. ne can yakalım nede canımız yansın. buradan her gün birilerine geçmiş olsun yada allah rahmet eylesin yazık olmuş diyoruz. acaba neden? hep 4 tekerlermi suçlu? küçük bir hatırlatma artık ambulanslar için fermuar yöntemi uygulamaya kondu. emniyet şeridinden gitmiyor ambulanslar.

    emniyet şeridinden yardıra yardıra giderken lastiği patlamış yada su kaynatmakta olan ya da kendince hak gören biri boş deyip kırdığında direksiyonu arkadan sinek gibi yapışma ihtimali oldukça fazla.

    sşz emniyet şeridini kullanmayı hak görürsünüz bir başkası yaya geçidini, bir diğeri kaldırımı hak görürken bir başkası ters yönde gitmeyi bunun örnekleri çoğaltılabilir. bir gazeteci köşesinde hakkımızda yazdığında adama demediğimizi bırakmıyoruz peki adam heptenmi haksız?
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  20. #20
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Bu konu yoruma ya da tartışmaya açık bir konu değildir. Hiç bir motorlu araç, hiç bir şekilde emniyet şeridinde seyredemez. Bunu yaptığınız an trafik kurallarını ihlal etmiş olursunuz. Kendinize mazeret üretmeye çalışmayın.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler