Arkadaşlar malumunuz İstanbul gibi metropol kentlerin belli noktalarında sürekli trafik var...bu trafiği aşmak adına bir kısmımız (çoğumuz derim şimdi bir numune çıkar ben girmiyom ülen der diye) ben dahil emniyet şeridinden tın tın gitmeyi kendimize hak görmekteyiz...
hacmi ne olursa olsun kuryesinden hayabusasına yoğun trafikte emniyet şeridi tarafımızdan işgal edilmektedir...bu bir hak mı...bizim için bir ayrıcalık mı...
yani bu kuralsızlığı hayatımızı kolaylaştırıyor diye kullanma gerekçemiz ne olabilir...kurallara uyacağım diye araclarla birlikte gitmenin ne kadar mantığın dışında olduğunun da farkındayız...
işin ilginc yanı trafik polisleride bizim bu huyumuza tavrımıza alışıp kanıksayarak önemsemiyorlar...
en son bu şerit ihlalinden büyük bir kaza yaptım...galiba 2 yıl önceydi...bir bmwye arkadan tosladım ve bulutları gördüm...şanslıydım...
diğer hatırladığım bir kaza ise Baymak aracının emniyet şeridine kafasını çıkarmasıyla bir doktor arkadaşımız boyun kırılmasıyla vefat etti hatırlayın...
bu kaza da emniyet şeridini ilk ihlal eden kazazede arkadaşımızdı...sonrası 2.aracın (ne amacla emniyet şeridine girdiği belli değil) emniyete yanaşmasıyla ağır kaza meydana geldi...Eyong bana bir detayı hatırlattığı için bu konuyu açma gereği hissettim...Bana gelen bu epostayı paylaşıyorum. Hepimizin başına gelebilecek bir durum. Rahmetli motorcu arkadaşımıza yardımcı olalım.
Sözlerime bizi tanıyan tanımayan herkese selam ederek başlamak istiyorum.
Türkiye'nin içinde bulunduğu bu zor günlerde biz de hem ailemizi hem
de toplumumuzu ilgilendiren çok ama çok acı bir olay yaşadık.
Kızkardeşim Alev Toprakoğlu Uzma'nın çok sevgili eşi Dr. Ömer Uzma'yı
elim bir trafik kazasında kaybettik. Biri 1 aylık olmak üzere geride 3
çocuk boynu bükük kaldı.
İşinde çok başarılı olan,yüzlerce insanı hayata döndürmüş dünyalar iyisi, melek Ömer'imiz 21/07tarihinde saat 15.30 sularında TEM otoyolunun Maslak Çıkışı civarında motoruna, emniyet şeridini ihlal eden bir sürücünün çarpmasıyla vefat etti. Sürücü aracı sağ önden, Ömer'imizin motoru ise sol yandan darbeli olmasına rağmen ifadesinde motor bana arkadan çarptı şeklinde açıklama yaptı.
Sizlerden ricam bu maili olabildiğince dağıtmanız, o gün o saatlerde
orada olan, bu kazaya şahitlik edebilecek görgü tanıklarına ihtiyacımız var. Kazayı görenler Allah rızası için aşağıda vereceğim telefon
numarasından bana ulaşsınlar. Başka canlar yanmasın. Bu ülkede ne
yazık ki Ömer gibi insanlardan fazla yok.a
Kendisi hayırlı bir evlat, sevgi dolu bir eş, çok iyi bir babaydı. Çok
donanımlı, harika bir insandı. İçimiz yanıyor. Bizim görevimiz şimdi
onun davasını takip etmek, insanları trafikte daha dikkatli ve duyarlı
olmaya çağırmak, suçluların cezalarını çekmesini sağlamak, yasal
tedbirlerin alınması için uğraş vermek.
Huzur içinde yatsın, mekanı cennet olsun.
Sibel Toprakoğlu Bayıklı
İhbar: 0 554 738 38 48 Bu numara görgü tanıkları için alınmıştır, lütfen taziye dilemek için bu numarayı kullanmayın.
galiba kazalarda ki hata payımız gerçekten çok fazla ve ağır kusur genelde bizde oluyor...bu tesbiti ispatlayamam istatistiklerle karşınıza çıkmam lazım ama okuduğum kaza haberlerinde motosiklet ilk kusurlu olabilmektedir...
kanuni hız sınırına uymadığımız için hatalı değiliz yanlış anlamayın...ama kanuni hız sınırlarına uymayan 4 tekerlerin frenaj mesafeleriyle bizim frenaj ve savrulma mesafelerimize baktığınız da neden o kurallara uymak zorunda olduğumuzu anlarsınız...4 tekerlerin bizi sinek gibi gördüğü bir trafik düzeninde kuralların yeri tabi ki tartışılır...
ha birde aklımdayken ARAC TAKİP MESAFESİ diye bir şey var beni hep güldürür...patronlayken uymakla mükellef olduğum bu kuralı diğer hallerde tabi ki gözardı ediyorum....
konu biraz dağınık aslında...kazalarda ki hata payımız ve nedenleriyle ilgili konuya geyik haricinde bir şeyler katmak isteyen buyursun...ve anket sadece emniyet şeridi ihlalinin bir hak olup olmadığıyla alakalı düşüncelerinizi merak için açıldı...yani kuralsızlık bir kural mı...