gece sürüşünün güzeli yazın aydınlık geceler
ılık havada ayın geceyi gündüz gibi aydınlattığı saatler
TATSUMO
gece sürüşünün güzeli yazın aydınlık geceler
ılık havada ayın geceyi gündüz gibi aydınlattığı saatler
TATSUMO
Bu sorunu cevabı benim için şehir içi gece şehirler arası gündüz.Geçen yaz 14 saatlik yolculuğumun son 2 saati karanlığa denk geldi o 2 saatte gündüzki 12 saatin 2 katı yoruldum.Bunda yolun ortasında duran köpeğinde büyük etkisi oldu.Geceleyin uzun yolda kendimi sonsuz karanlığa sürüyoruş gibi hissediyorum.
peki, geceleri yaptığınız sürüşün sizlere birşeyler kattığını düşünmüyor musunuz?
yeni ehliyet eğitim sisteminde belli bir saat gece sürüş eğitimi olacakmış.
kaliteli sürücü yetiştirmede sonuç değişir mi?
bu gece sürüşleri motosiklet sürücüleri için de geçerli mi?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
bence gündüz daha ii hava sıcak olursa da tadından yenmez soğuk sevmiyorumda
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Bir zorunluluk yoksa,gece motosiklet kullanmayin.
Gece sürüsünü ehliyet sarti olarak düsünen zeki arkadasi da bu vesile ile tebrik ediyor basarilarinin devamini diliyorum.
Tabi bu sart, motosiklet için de geçerliyse.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
gece-gündüz yakın takip yapan sürücüye kendimizi göstermek yada dikkatini çekmek için söylediğiniz gibi ya dörtlüleri yakmak, dörtlü flaşör yoksa fren manetine birkaç kez yoklamak işe yarıyor.
Dilim döndüğünce, kendi gözlemlerime dayanarak, (şehirlerarası)
gece yolculuğunun eksileri:
-olası arızalarda servis/yardım bulunamamsı
-yoldaki çukur ve yabancı cisimlerin görülememsi(özellikle hayvan leşi)
-yola atlayan yabani hayvan tehlikesi
-güvenlik şeridini (maalesef)kullanan arkadaşlar için karanlık yerlerde bekleyen yayalar.
-karşıdan araç geldiğini gördüğü halde arkadan hızla gelen araca kendini farkettirmek yerine yol vermeye çalışarak kendi kendimizi sıkıştırmak(farkedilmek için, dörtlü flaşörler duran araç manasına geldiğinden fren lambaları daha etkili!)
-soğuk
-buğu...
Bunlar aynı zamanda gündüz yolculuğunun artı yönleri oluyor
Biraz da gece yolculuğunun artılarını yazalım:
-gece trafik yoğunluğu daha azdır
-arkadan gelen var mı diye sık sık aynaya bakmak zorunda değilsinizdir(her aracın farları olduğunu varsayıyorum)
-müzik eşliğinde yolculuk yapılabilir
-diğer araçlara kendimizi göstermek daha kolaydır! selektör yaptığınızda da sollamaya çıkamıyorlar
-kaskınızda ölü sinek olmuyor
-ve daha bir sürü şey
112ciyiz
gece issiz bir yolda...Sessiz.yolu aydinlatan tek isik senin onunde.guc altinda gurluyor...Bundan daha buyuk zevk ?
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
Gecenin ayrı bir havası var bence.
Karanlık, şehir ışıkları, yolu aydınlatan ışıkların renkleri çok güzel görünüyor gözüme.
Bana sakinlik ve huzur veriyor nedense.
Yahu daha önce de bahsettik ama daha geçenlerde oocan iki tane topic açti.
Ne dedik?
Periferik görüs.
Öngörü.
Bunlar guvenli surusun olmazsa olmaz argümanlari.
Gece karanlikta ne periferigi,ne öngörüsü?
Yolu zor görüyorsun zaten!
Ha bu demek degil ki gece sürüsünü ögrenmeyelim.
Tabi ki dikkat edilecek noktalar var.
Ama mesele birinden birini tercihse, motor evde kalsin abicim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Konu ve paylasımlar cok guzel
sehirler arası yol yapıcaksam kesinlikle sabah ve gunes batmadan mutlaka varacagım yere gelmeye calısırım.ama sehir içinde gece yollarda hiç araba yokken misal gece 2 3 gibi motor kullanmak acaip zevkli gelio bana ozellikle sabah aynı yollardan trafikle bogusup gecerken gece bomboş ve iyi aydınlatılmıs yollarda motor surmek cok hosuma gidio.
peki ya;
hava soğuk ( vizör buğulanıyor ) önünüzü göremiyorsunuz
yağmur yağıyor, yanınızdan geçen araçların kaldırdığı çamurlu su vizörünüze yapışıyor
yavaş gidince vizör çamurdan tamamen kapanıyor
hızlanınca otomatikman temizleniyor ama yol görünmüyor
vizöre zaten dokunamıyorsunuz, ( dokunanlar bilir, hiç bir şey göremezsiniz )
vizörü aralayınca suratınız donuyor
ve karşıdn gelen far ışıkları viözde dağılarak sizi iyice kör ediyor
eee ne yapmalısınız?
( intihar seçeneği geçerli dğildir )
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Ohooo senide profesyonel motosiklet kullanicisi sanirdim.
Ne demek ne yapardik_hani bi filim vardi cok guzel hareketlerle ilgili ucagin kanatlari koparsa ne olur...
pasam sen niyetini soyle!!!
Nedir senin niyetin??
Al kumandani eline otur zapla kanallari ne cikiyosun sogukda disari...Madem olacaklari biliyon...
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
kesnlikle öyle bir seçeneğim lsaydı yapardım
üstüne ben gözlük kullanıyorum,vizör içinde birde o buğulanıyor, açsam gözlük de kirleniyor ve son 60km de adana otobanı üzerindeyken de kar başladı hayatımın en berbat sürüşüydü.
yolda en az 20-30 defa durup ısınmaya çalıştım.
ve o günlerde "ayşe şule bilgiç'in donma üzerine yazısı çıkmıştı" ve çok işime yaradı diyebilirim.
yolda durup kamyonlardan düşmüş sandıkları yakıp ısındığımı bilirim. yolda karşıma bir de tilki çıkmıştı...
bir tek kutup ayısı eksikti yani. meğerse o da remzinin peşindeymiş..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 ----------
bundan fazlasını bile yaşadım. 15 gün hasta yattım. o günden sonra rüzgar camı olmayan, elcik ısıtıcısı olmayan motora binmemek lazım diye düşünmüştüm
bir defasında da bir köy yolunda ilerlerken bir araba bni yoln dışına atmıştı. motor yattı, sürüklendik. etrafta in-cin hiç bir ey yok. sadece Allah-ben-motor koruma demirleri vardı ve nasıl olduysa bir çizim bile olmadı ( adanalıoğlu köyü - adana yolu kavşağı).
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
bundan fazlasını bile yaşadım. 15 gün hasta yattım. o günden sonra rüzgar camı olmayan, elcik ısıtıcısı olmayan motora binmemek lazım diye düşünmüştüm
bir defasında da bir köy yolunda ilerlerken bir araba bni yoln dışına atmıştı. motor yattı, sürüklendik. etrafta in-cin hiç bir ey yok. sadece Allah-ben-motor koruma demirleri vardı ve nasıl olduysa bir çizim bile olmadı ( adanalıoğlu köyü - adana yolu kavşağı).
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Yola çıkarken depoyu fullediğimiz benzinlikten vivident 3D sakızdan 2 doz alıyoruz susamak yok molasız 200km gideceğiz.
daha benzinlikten çıkarken sağnak yağmur başlıyor cam buğulanıyor, vizörü biraz açıyoruz ama buğu çözülmüyor, vizörü biraz daha açıyoruz içeri sızan su, buğu problemini çözüyor araçlara yakın takip yapmamaya çalışıyoruz, çamurlu suyu elimizle silmekten usanıyoruz. tek yapmak gereken hızlanmak. bölünmüş ve az virajlı yolda motoru fazla yatırmadan 80-100 km/h ile temiz asfaltta temiz bir yolculuk yapılabilir. bölünmemiş yolda en iyisi yavaş gitmek. özellikle bir aracı takip etmek zorunda isek.
Şahsen şerit çizgilerini görmek bana yetiyor. yağmur durursa yolda, durmazsa da 100 km sonra bir benzinliğe giriyoruz. Cebimizde hazır bulundurduğumuz temizleme bezi ile kask vizörünü çıkarıp içli-dışlı siliyoruz tabi o kadar ıslanmışız ki şahsen hiçbirşey için(çay molası dahil) o halde motordan inmem
112ciyiz
Aman haa akşam vizöre dokunmak yok. O ışıklar kırılınca berbat oluyor. Gözlerini kapat daha iyi
Deri eldiven gündüz silecek kadar iyi iş görüyor...
112ciyiz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)