Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Motorunuzun temizliği.

Katılımcı sayısı
787. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Motorumu en ayrıntısına kadar özenle yıkarım

    510 64.80%
  • O kadar uğraşmaya gerek yok, yıka gitsin..

    148 18.81%
  • Benzincide bi su tuttururum yeter

    51 6.48%
  • Aman ne gerek var 3 gün sonra yine pislenecek

    78 9.91%
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Motosiklet Yıkama...

    REKLAM ALANI
  1. #101
    GrkSbf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Honda Cbr125r
    bakımdan bakıma temizleniyor işte


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    bazıları su tutmak iyi değil diyor bende bezle siliyorum yıkamanın zararı varmı acaba motora paslana bilirmi

  3. #103
    yasin.33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Çelik SK 100-3
    Burada bezle silerim köyde en ince ayrıntısına kadar yıkarım burada yıkayacak yer yok silmekle yetiniyorum

  4. #104
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Yıkadıktan sonra kapatıyorum üstünü. Kullandıktan sonra üzerinde toz var ise, statik toz alıcı püsküllü temizleyici ile tozunu alıp kapatıyorum. Çok kirlenmiş ise ya açıkta bırakıyorum ya da yıkama ve kurulama sonrası kapatıyorum. Tozlu motoru çizmemek için asla doğrudan ıslak bezle silmiyorum..

  5. #105
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    hava durumunu sürekli takip ediyorum, yağmurda çamurda bisikletimi kullanıyorum. güzel havalarda motorumu çıkarıyorum, chopper tarzı oldugu için siyah renk tercih ettim, fakat çok fazla toz topluyor. sprey kutusuna su doldurdum sabahları fıslatıp mikrofiberli bezle siliyorum 10-15 günde cilalı oto şampuanıyla detaylı yıkıyorum. tabi hava tahminleri bazen tutmuyo 3 sene içinde iki defa yağmura yakalandım motor çamur içinde kaldı gerçi o çamurunda zevki bi ayrıymış mecbur yıkamacıya götürdüm yinede istediğim gibi olmadı incesini kendim temizledim.

  6. #106
    Jokeyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz Yok
    Yaklaşık 2hafta fuarda stand temizlemede çalıştım standın camlarında en ufak bi leke dahi bırakılmaması önemliydi bizaman sonra alıştım kapıda pederin arabayı yıkadıkdan sonra yumuşak kuru bi bezle oval yapa yapa siliyorum her tarafını metalik bi renk olarak gerçekten çok parlıyordu 3ay içinde motorumu alınca temizleme yıkama sıkıntım olmuycak bu konularda gerçekten başarılıyım herşeyin hayırlısı inşallah abiler Bu arada güneşin altında asla motor yada araba yıkamayın boyasına zarar ya solar yada çıkar

  7. #107

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    İlk Tabancayla(tazyiksiz bahçe sulamada kullandığım)su tutup üstündeki tozu varsa çamuru akıtıyorum sonrasında hazırladığım deterjanlı suyla(çamaşır deterjanı değil)sünger vasıtasıyla silip köpükleri yine tabancayla akıtıp bezle kuruluyorum.

  8. #108
    Jokeyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz Yok
    Öylede çok güzel olur abi ama motor metal renkte olsa çok parlatmak sizin elinizde yani çok yumuşak kuru tüy bırakmıyacak bi bez ile motoru 30dakika silerseniz iyice nasıl parladığına sizde şaşıracaksınız zaten ama sakın güneş altında yapmayın boya çıkma yada solma olabilir

  9. #109

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Alıntı Jokeyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öylede çok güzel olur abi ama motor metal renkte olsa çok parlatmak sizin elinizde yani çok yumuşak kuru tüy bırakmıyacak bi bez ile motoru 30dakika silerseniz iyice nasıl parladığına sizde şaşıracaksınız zaten ama sakın güneş altında yapmayın boya çıkma yada solma olabilir
    Gölgede abisi zaten garaj motoru özel garaj yaptım

  10. #110
    Jokeyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz Yok
    Ben kışın motoru evde uyusun istiyorum tekerleri felan iyice temziliyip eve sokucam hergün bakım yapcam işden geldiğim zaman :D :D sevicem devamlı :D

  11. #111
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    her pis olduğunda yıkamam kafam esince yıkarım ama motorun soğuk olması gerekir

  12. #112
    Jokeyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz Yok
    Buzluğa koyalım soğur abi :D

  13. #113
    amaninmb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    QJ Motor- VPS 125
    beyazdı gri oldu... yıkamam. renk değiştiriyor.

  14. #114
    Jokeyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz Yok
    Yıkama sıklığınıza,Nası yıkadığınızda ne kullandığınıza bağlı güneşin altında yıkıyosanız sürekli büyük ihtimal ondandır abi :D

  15. #115
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i

  16. #116
    <xXx> - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    allahtan benim gibi bezle dolaşmıyorsunuz, motora bindiğim ve indiğim sıralar daima temızlerım..kesinlikle toz bırakmam üstünde..

  17. #117
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Motorum varken yağmurdan yağmura dereden dereye su yüzü görüyordu ve onu güzel yapan şeyde çamuruydu
    [I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]

  18. #118
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    geçenlerde yağmurdan sonra leş gibi olan motorumu bi oto yıkamaya götüreyim dedim. adama uzaktan su tut dedim neyse yıkadı. aradan 3 saat geçti arıza lambası yandı. neyse yine kendi kendine söndü ama bir daha yıkatmam. şu an yine leş gibi öğleden sonra temizlicem inşallah

  19. #119

    Üyelik
    21 Kasım 2013
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    Arkadaşlar bu konuda bildiklerimi paylaşmak istedim. Her kafadan bir ses çıkmış ama doğru bir tanedir. Ben bu sayacağım doğruların hepsini uygulayabiliyor muyum? Malesef hayır ama bu doğruları değimez.

    Günlük binilen motora günlük su tutulmalı. Bu işlem motor sıcakken yapılmaz ve detejan kullanılmaz . Deterjanın içindeki kostik cilaya zarar verir. Günlük su tutmada yapışan toz, böcek ölüleri ve çamurlar yumuşak bir oto yıkama fırçasıyla çıkarlmalı. Asla basıçlı su kullanılmamalı. Eğer su çok kireçli ise mutlaka motorun üzerinde beyaz izler bırakır. Çözümü ise çok basit. Yıkadıktan sonra bir kovaya doldurduğunuz suya bir çay bardağı sirke döküp karıştırın ve bu suyu motora boca edin. Sirke sudaki kireci bağladığı için beyaz leke oluşumunu engeller. Bunu bulamazsanız bir şişe hazır su alıp en çok görünen yerlere dökebilirsiniz. Bu da çok işe yarar. Yıkama bittikten sonra mutlaka yumuşak pamuklu bir bezle kurulama yapmayı unutmayın. Son olarak -eğer Türkiye'de bulabilirseniz- temiz ve bir yolda iki üç dakikalık sürüş bezin giremediği aralardaki suyun buharlaşmasını sağlar. Günlük yıkama iki yarar sağlar: Birincisi motorunuzun paslanmasını geciktir. İkincisi detaylı temizlik yapacağımız zaman motora harcayacağımız süre kısalır. Uzun yol otobüslerinin temizliğinde bu hususlara çok dikkat edilir. Otobüs temiz gözükse bile her molada suyla temizlenir. Bu sayede koca otobüsün sefer sonundaki detaylı iç dış temizlik süresi yarım saati aşmaz. Biz de her zaman temiz bir otobüsle seyehat ederiz.

    10 ile 20 günlük süreç içinde ise detaylı temizlik yapılmalı. Bu süreç hava şartları, kullandığımız motorun türü veya kullandığımız yol durumlarına göre değişebilir. Bu temizlikte deterjan kullanılır ancak kullanacağımız deterjan kostik içermeyen özel üretim yıkama şampuanı olmalı. Göz yakmayan bebe şampuanları da aynı işi görür. Bu temizliğe başlamadan önce yağ, su, zincir, fren balataları bakımı gibi şeyleri yaparsak bu bakımlardan sonra oluşabilecek olası kirlenmelere de fazladan vakit ayırmamış oluruz. Kova, fırça, sabunlu su muhteşem üçlüsü bizim ekipmanlarımızı oluşturmalı. Cant telleri veya cant kollarının aralarını da bir bez yardımıyla temizlemeyi unutmamalı. Mümkünse kısım kısım sabunlanıp kısım kısım durulanmalı. Çünkü sabunlu su motorun üzerinde kurursa boya ve cilaya zarar verir. Durulaması da daha zor olur. Son aşamada yine sirkeli su kullanabilirsiniz. Yukarıda yazdığı gibi pamuklu bezle kurulama şart. Rüzgar kurutması ise bu yollarda pek mantıklı görünmüyor.
    Umarım çok karışık olmamıştır. Saygılarımla.
    Ali reis 17 bunu beğendi.

  20. #120
    Ali reis 17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2014
    Şehir
    Şehitler diyarı/Çanakkale
    Motosikleti
    Boxer 150
    Alıntı esc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu konuda bildiklerimi paylaşmak istedim. Her kafadan bir ses çıkmış ama doğru bir tanedir. Ben bu sayacağım doğruların hepsini uygulayabiliyor muyum? Malesef hayır ama bu doğruları değimez.

    Günlük binilen motora günlük su tutulmalı. Bu işlem motor sıcakken yapılmaz ve detejan kullanılmaz . Deterjanın içindeki kostik cilaya zarar verir. Günlük su tutmada yapışan toz, böcek ölüleri ve çamurlar yumuşak bir oto yıkama fırçasıyla çıkarlmalı. Asla basıçlı su kullanılmamalı. Eğer su çok kireçli ise mutlaka motorun üzerinde beyaz izler bırakır. Çözümü ise çok basit. Yıkadıktan sonra bir kovaya doldurduğunuz suya bir çay bardağı sirke döküp karıştırın ve bu suyu motora boca edin. Sirke sudaki kireci bağladığı için beyaz leke oluşumunu engeller. Bunu bulamazsanız bir şişe hazır su alıp en çok görünen yerlere dökebilirsiniz. Bu da çok işe yarar. Yıkama bittikten sonra mutlaka yumuşak pamuklu bir bezle kurulama yapmayı unutmayın. Son olarak -eğer Türkiye'de bulabilirseniz- temiz ve bir yolda iki üç dakikalık sürüş bezin giremediği aralardaki suyun buharlaşmasını sağlar. Günlük yıkama iki yarar sağlar: Birincisi motorunuzun paslanmasını geciktir. İkincisi detaylı temizlik yapacağımız zaman motora harcayacağımız süre kısalır. Uzun yol otobüslerinin temizliğinde bu hususlara çok dikkat edilir. Otobüs temiz gözükse bile her molada suyla temizlenir. Bu sayede koca otobüsün sefer sonundaki detaylı iç dış temizlik süresi yarım saati aşmaz. Biz de her zaman temiz bir otobüsle seyehat ederiz.

    10 ile 20 günlük süreç içinde ise detaylı temizlik yapılmalı. Bu süreç hava şartları, kullandığımız motorun türü veya kullandığımız yol durumlarına göre değişebilir. Bu temizlikte deterjan kullanılır ancak kullanacağımız deterjan kostik içermeyen özel üretim yıkama şampuanı olmalı. Göz yakmayan bebe şampuanları da aynı işi görür. Bu temizliğe başlamadan önce yağ, su, zincir, fren balataları bakımı gibi şeyleri yaparsak bu bakımlardan sonra oluşabilecek olası kirlenmelere de fazladan vakit ayırmamış oluruz. Kova, fırça, sabunlu su muhteşem üçlüsü bizim ekipmanlarımızı oluşturmalı. Cant telleri veya cant kollarının aralarını da bir bez yardımıyla temizlemeyi unutmamalı. Mümkünse kısım kısım sabunlanıp kısım kısım durulanmalı. Çünkü sabunlu su motorun üzerinde kurursa boya ve cilaya zarar verir. Durulaması da daha zor olur. Son aşamada yine sirkeli su kullanabilirsiniz. Yukarıda yazdığı gibi pamuklu bezle kurulama şart. Rüzgar kurutması ise bu yollarda pek mantıklı görünmüyor.
    Umarım çok karışık olmamıştır. Saygılarımla.
    ---her şey doğru.aynen katılıyorum.yıkanan motor ile mutlaka biraz km. yapılmalı nemli olarak üstü örtülmemeli .Ama üzerinize aralardan lekeli sular gelebilir,kıyfete dikkat!


6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler