bakımdan bakıma temizleniyor işte
bazıları su tutmak iyi değil diyor bende bezle siliyorum yıkamanın zararı varmı acaba motora paslana bilirmi
Burada bezle silerim köyde en ince ayrıntısına kadar yıkarım burada yıkayacak yer yok silmekle yetiniyorum
Yıkadıktan sonra kapatıyorum üstünü. Kullandıktan sonra üzerinde toz var ise, statik toz alıcı püsküllü temizleyici ile tozunu alıp kapatıyorum. Çok kirlenmiş ise ya açıkta bırakıyorum ya da yıkama ve kurulama sonrası kapatıyorum. Tozlu motoru çizmemek için asla doğrudan ıslak bezle silmiyorum..
hava durumunu sürekli takip ediyorum, yağmurda çamurda bisikletimi kullanıyorum. güzel havalarda motorumu çıkarıyorum, chopper tarzı oldugu için siyah renk tercih ettim, fakat çok fazla toz topluyor. sprey kutusuna su doldurdum sabahları fıslatıp mikrofiberli bezle siliyorum 10-15 günde cilalı oto şampuanıyla detaylı yıkıyorum. tabi hava tahminleri bazen tutmuyo 3 sene içinde iki defa yağmura yakalandım motor çamur içinde kaldı gerçi o çamurunda zevki bi ayrıymış mecbur yıkamacıya götürdüm yinede istediğim gibi olmadı incesini kendim temizledim.
Yaklaşık 2hafta fuarda stand temizlemede çalıştım standın camlarında en ufak bi leke dahi bırakılmaması önemliydi bizaman sonra alıştım kapıda pederin arabayı yıkadıkdan sonra yumuşak kuru bi bezle oval yapa yapa siliyorum her tarafını metalik bi renk olarak gerçekten çok parlıyordu 3ay içinde motorumu alınca temizleme yıkama sıkıntım olmuycak bu konularda gerçekten başarılıyım herşeyin hayırlısı inşallah abiler Bu arada güneşin altında asla motor yada araba yıkamayın boyasına zarar ya solar yada çıkar
İlk Tabancayla(tazyiksiz bahçe sulamada kullandığım)su tutup üstündeki tozu varsa çamuru akıtıyorum sonrasında hazırladığım deterjanlı suyla(çamaşır deterjanı değil)sünger vasıtasıyla silip köpükleri yine tabancayla akıtıp bezle kuruluyorum.
Öylede çok güzel olur abi ama motor metal renkte olsa çok parlatmak sizin elinizde yani çok yumuşak kuru tüy bırakmıyacak bi bez ile motoru 30dakika silerseniz iyice nasıl parladığına sizde şaşıracaksınız zaten ama sakın güneş altında yapmayın boya çıkma yada solma olabilir
Ben kışın motoru evde uyusun istiyorum tekerleri felan iyice temziliyip eve sokucam hergün bakım yapcam işden geldiğim zaman :D :D sevicem devamlı :D
her pis olduğunda yıkamam kafam esince yıkarım ama motorun soğuk olması gerekir
beyazdı gri oldu... yıkamam. renk değiştiriyor.
Yıkama sıklığınıza,Nası yıkadığınızda ne kullandığınıza bağlı güneşin altında yıkıyosanız sürekli büyük ihtimal ondandır abi :D
allahtan benim gibi bezle dolaşmıyorsunuz, motora bindiğim ve indiğim sıralar daima temızlerım..kesinlikle toz bırakmam üstünde..
Motorum varken yağmurdan yağmura dereden dereye su yüzü görüyordu ve onu güzel yapan şeyde çamuruydu
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
geçenlerde yağmurdan sonra leş gibi olan motorumu bi oto yıkamaya götüreyim dedim. adama uzaktan su tut dedim neyse yıkadı. aradan 3 saat geçti arıza lambası yandı. neyse yine kendi kendine söndü ama bir daha yıkatmam. şu an yine leş gibi öğleden sonra temizlicem inşallah
Arkadaşlar bu konuda bildiklerimi paylaşmak istedim. Her kafadan bir ses çıkmış ama doğru bir tanedir. Ben bu sayacağım doğruların hepsini uygulayabiliyor muyum? Malesef hayır ama bu doğruları değimez.
Günlük binilen motora günlük su tutulmalı. Bu işlem motor sıcakken yapılmaz ve detejan kullanılmaz . Deterjanın içindeki kostik cilaya zarar verir. Günlük su tutmada yapışan toz, böcek ölüleri ve çamurlar yumuşak bir oto yıkama fırçasıyla çıkarlmalı. Asla basıçlı su kullanılmamalı. Eğer su çok kireçli ise mutlaka motorun üzerinde beyaz izler bırakır. Çözümü ise çok basit. Yıkadıktan sonra bir kovaya doldurduğunuz suya bir çay bardağı sirke döküp karıştırın ve bu suyu motora boca edin. Sirke sudaki kireci bağladığı için beyaz leke oluşumunu engeller. Bunu bulamazsanız bir şişe hazır su alıp en çok görünen yerlere dökebilirsiniz. Bu da çok işe yarar. Yıkama bittikten sonra mutlaka yumuşak pamuklu bir bezle kurulama yapmayı unutmayın. Son olarak -eğer Türkiye'de bulabilirseniz- temiz ve bir yolda iki üç dakikalık sürüş bezin giremediği aralardaki suyun buharlaşmasını sağlar. Günlük yıkama iki yarar sağlar: Birincisi motorunuzun paslanmasını geciktir. İkincisi detaylı temizlik yapacağımız zaman motora harcayacağımız süre kısalır. Uzun yol otobüslerinin temizliğinde bu hususlara çok dikkat edilir. Otobüs temiz gözükse bile her molada suyla temizlenir. Bu sayede koca otobüsün sefer sonundaki detaylı iç dış temizlik süresi yarım saati aşmaz. Biz de her zaman temiz bir otobüsle seyehat ederiz.
10 ile 20 günlük süreç içinde ise detaylı temizlik yapılmalı. Bu süreç hava şartları, kullandığımız motorun türü veya kullandığımız yol durumlarına göre değişebilir. Bu temizlikte deterjan kullanılır ancak kullanacağımız deterjan kostik içermeyen özel üretim yıkama şampuanı olmalı. Göz yakmayan bebe şampuanları da aynı işi görür. Bu temizliğe başlamadan önce yağ, su, zincir, fren balataları bakımı gibi şeyleri yaparsak bu bakımlardan sonra oluşabilecek olası kirlenmelere de fazladan vakit ayırmamış oluruz. Kova, fırça, sabunlu su muhteşem üçlüsü bizim ekipmanlarımızı oluşturmalı. Cant telleri veya cant kollarının aralarını da bir bez yardımıyla temizlemeyi unutmamalı. Mümkünse kısım kısım sabunlanıp kısım kısım durulanmalı. Çünkü sabunlu su motorun üzerinde kurursa boya ve cilaya zarar verir. Durulaması da daha zor olur. Son aşamada yine sirkeli su kullanabilirsiniz. Yukarıda yazdığı gibi pamuklu bezle kurulama şart. Rüzgar kurutması ise bu yollarda pek mantıklı görünmüyor.
Umarım çok karışık olmamıştır. Saygılarımla.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)