Anket: Sizce Trafik Kazalarındaki Hangi Etken Daha Ön Plandadır?
- Katılımcı sayısı
- 98. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Motosiklet Sürücüleri.
-
Diğer Araç Sürücüleri.
-
Karayolları.
-
Belediyeler.
-
Hükümetler.
Sizce Trafik Kazalarındeki Etken Nedir?
Reklamlar
-
Türkiyede gün geçmiyorki ölümlü, yaralamalı bir trafik kazası duymayalım. Özellikle de motosikletlilerin karıştığı ölümlü kazalarda her hangi bir koruma olmadığı için motosiklet sürücülerinin ölüm oranı yüksek olmaktadır. İki otomobilin çarpışıp burunları bile kanamadan çıkabilecekleri kazalar, motosiklet sürücüleri için ölümcül olabilmektedir.
Sizce bu tür trafik kazalarının sorumlusu hangisidir?
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Reklamlar
-
istatistiklere göre bi trafik kazası %98 sürücü hatasıdır. %1 yaya, %1 de yol hatasından meydana gelir. ama bence bir motosikletli için yollardaki aksaklıklar, yanlış eğimler, eksik tabelalar, olmayan işaretler, ucuz olsun diye uygunsuz dizayn edilmiş virajlar, yoldaki çukurlar, v.s. en az sürücüler kadar tehlikelidir.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
-
Bence hiç biri.. Tek sorun var. Sürücülerin trafik kurallarını alışkanlık haline getirmemeleri. Trafik kuralları boşuna konulmuyor. Herkes kurallara uysa sorun olmaz..
-
herkez kendini bilse kaza denen unsur minimum'a iner
-
Diğer araç sürücülerinin dikkatsizliği ve yolu kendisinin bilmesinden kaynaklanıyor.
-
bnce motosiklet sürücülerinden kaynaklanıyor bende kullanıyorum ama trafik ışıkları olsun şerit olsun sinyal olsun herşeyiyle tam yaparım ben gebzede görüyorum kuryeler kırmızı ışıkta geçiyor her araya dalıyolar bence biraz daha kurallara uymalıyız tabi uyuyosanız üstünüze alnmayınız.Bide ben ehliyet kurslarında derslere girmeyenlere ehliyet verilmemesinden yanayım bugun ehliyet sınavına girdim B sınıfı bazı arkadaşlarımda vardı hiç bir derse girmediler ama sınavdan geçerlerse ehliyeti alcaklar zorunlu tutmaları gerekiyo..
-
Kazalar araç veya motosiklet sürücüsü olsun tamamen sürücünün bilinçsizliğinden,aşırı güveninden ve tedbirsizliğinden kaynaklanır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Sürücü kursları yeteri kadar eğitim vermiyor.
Aşırı hız.
Hatalı sollama - sağlama
Dikkatsizlik.
Alkol.
Bakımları yapılmayan araçlar.
Ülkemizde lastiğe önem verilmiyor. Halbuki lastikler de arabanın ayakkabıları dır. Yazın ve kışın nasıl ayakkabılarımızı değiştiriyorsak araçlarımızında lastiklerine gerekli önemi vermeliyiz.
Yorgunluk , uykusuzluk.
Karayolları, uygun olmayan yollar.
daha buraya bir sürü şey ekleyebilirim.
-
en büyük etken milletimizin ta kendisidir.
ne hükümet ne belediye nede 4 teker sürücüleri bu ülkeye uzay gemisiyle dün gelmedi. hepisi biziz esasen.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
okanco adlı üyeden alıntı
Bence hiç biri.. Tek sorun var. Sürücülerin trafik kurallarını alışkanlık haline getirmemeleri. Trafik kuralları boşuna konulmuyor. Herkes kurallara uysa sorun olmaz..
böylelerine kasap deniyor işte
-
okanco adlı üyeden alıntı
Bence hiç biri.. Tek sorun var. Sürücülerin trafik kurallarını alışkanlık haline getirmemeleri. Trafik kuralları boşuna konulmuyor. Herkes kurallara uysa sorun olmaz..
Peki insanlar neden kurallara uymaz? Ya da neden insanların kurallara uymasını bekleriz?
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
bana göre motosiklette kendini aşma dürtüsünü engeliyeme ile birlikte gelen limitlerini zorlama olayı ve en önemlisi motorun limitlerini iyi tanıyamama olayı..
-
kashmar54 adlı üyeden alıntı
böylelerine kasap deniyor işte
adam dünyanın en kurallara uyan insanı direksiyon başında kalp krizi geçiriyo 5 araba birbirine giriyo 10 kişi ölüyo ; aynı adamın camına önde giden kamyondan taş geliyo camı kırılıyo kaza oluyo...! kurallara uymak tek başına yetiyomuymuş? insan evladının oldugu deil hayvanların hatta bitkilerin oldugu yerlerde dahi kaza olması kaçınılmazdır. bunun önünede kimse gecemez.. ha minimuma indirgenebilir o ayrı mevzuu
-
Herkez kafasına göre kullanıyor
-
02 Haziran 2010, 04:18
#16
Aslında 4 teker ve üstü araç şöförlerinin %90 belki daha fazlası motorsikletleri adam yerine koymuyorlar, umursamıyorlar. tüm suç araç şöförlerinde de değil tabii motorsiklet kullanıcılarında da hata var; motosiklet kullanan arkadaşların bazıları diyeyim yol sanki onun tapulu malı gibi yolun ortasından ve solundan gidiyor arkadan gelen 4 teker ve üstü araçların uyarılarına korna vb. gibi ikazlara aldırış dahi etmiyor ve üstünede araçlara el kol hareketleri gibi tavır sergiliyorlar. bunlara son verilse bu tür üzücü durumlar olmaz.
-
02 Haziran 2010, 08:28
#17
Sürücülerdeki Dikkatsizlik ve saygısızlıktır.
Adalet iki tarafı keskin kılıçtır. Eğer dokunmasını bilmezsen her iki tarafıda keser.
-
02 Haziran 2010, 10:54
#18
Motosiklet kazalarında türkiye için en büyük etken sürücü hatalarıdır.
Ülkemizde 10-15 yıl önce lüks kavramı olan otomobil artık sıradan bir maldır. Ancak sürücü/sürüş/trafik kültürü araç sayısı ile orantılı olarak artmamıştır.
Türkiye de trafikte ilke saygı değil "Durma Devam et" şeklinde özetlenebilecek maganda kültürüdür. Yol vermek, nezaket, sakin gitmek, sabit gitmek, trafikte görülmeyen şeylerdir. Okumuşu yazmışı üniversitelisi ilkokullusu ticarisi mercedesi bayanı erkeği bu kültürle araç kullanır.
Motosiklet sürücüleri de ne yazık ki bu kültürün içinden gelmektedirler. Gerçi kısa sürede beraber organize olabilme, konunun spesifikliği, ve motosiklette güvenliğin azami derecede önemli olması motoksiklet sürücülerinin bilinç düzeyini yükseltmiştir.
Türkiyede diğer en önemli kaza sebebi ise yol hataları (çukurlar tümsekler 30 cm derinde mazgallar, hatalı kavşaklar yola çıkan kaldırımlar banketler vs. ve art niyetten değil beyinsizlikten yapılan diğer hatalardır. ( Cumartesi gecesi halkalıda arıza yapan tuğla yüklü bir tırın şoförü 50 metre mesafeye o kaca tuğlalardan 5 tanesini sağ şeride arka arkaya dizmiş, karanlıkta son anda şans eseri telefonum çaldığı için yavaş olduğumdan pas geçtim. adama bu ne boyle dediğimde aklıma bu geldi abi kaza filan olmasın diye dedi. ne yaparsın ne edersin...
Ve en önemli sey ne etken olursa olsun sürekli tam koruma ve 4 göz açıp motosikletle kaza yapmamaktır. 1 şansımız var. Ve o zaman üzerimizdeki o uyduruk plastik korumalar, bilmem kaç tl lik kasklar , botlar montlar hiç bir işe yaramayabilir Allah Korusun ..
Herkese Selamlar
-
02 Haziran 2010, 11:39
#19
Büyük balık küçük balığı yutar.
Gelişmemiş ülkelerin hepsinde, bu kural hayatın her alanında geçerlidir.
siz trafikte tır veya kamyonların küçük araçlara yol verdiğini kaç defa gördünüz? Değil ki, motosikletleri adam yerine koysunlar.
Anayolda otomobiller,kamyonlar 100, 90km hızlarla giderken arazi taşıtı sınıfına giren jeep+motosikletler 70km hız sınırı koymuşlar.
biz ne zaman bir konuda değişiklik yapmayı düşünürüz?
ne zaman batı uygarlığı değil, gelişmiş ülkeler sınıfına gireriz?
gelişmişliğin sembollerinden trafikle ilgili olanlar nedir?
yazılacak çok şey var ama kol ve zaman problemim var!
ömercem arkadaş çok güzel yazmışsın eline sağlık.
İNSANOĞLUNUN İCAT ETTİĞİ EN GÜZEL ŞEY MOTORSİKLETTİR...........
-
02 Haziran 2010, 12:11
#20
olası motor kazalarının nedeni
maviyosunum adlı üyeden alıntı
bana göre motosiklette kendini aşma dürtüsünü engeliyeme ile birlikte gelen limitlerini zorlama olayı ve en önemlisi motorun limitlerini iyi tanıyamama olayı..
trafik kazaları için çok çeşitli sebepler sıralanabilir, ancak ideal bir motosiklet sürücüsü için bu sebeplerin tümü iki yıllık engin (!) tecrübelerime göre bertaraf edilebilir sebeplerdir. bozuk zeminden karayolları suçludur ancak bozuk zemini görerek gereğince yavaşlamamışsak hata bizdedir. ya da bilmediğimiz bir yolda bir virajı dönünce aniden karşımıza geniş-derin bir çukur çıkmışsa ve yavaşlayamamışsak bu da bizim hatamızdır zira gerekli önlemi almamışız demektir. trafikte giderken mesela tem'de en sol şeritte kaptırıp 180la seyreden bir motosiklet sürücüsü hemen sağ tarafındaki trafik canavarı önüne kırdığı için kazayla yüzyüze geliyorsa - motorcu da haliyle bu kazanın önüne o esnada geçemiyorsa - bu durumda kendi aldığı bir riskin neticesini yaşamaktadır.
bilimum örnekler de sayılabilecek bu noktada diyeceğim odur ki dikkatli tedbirli ve sınırlarına sıkı sıkıya uyan bir motosiklet sürücüsü %99 durumda kaza yapmamalıdır, yaparsa bir suçlu arandığında ilk bakılacak yer bozuk yollar ve trafik canavarları değil kendi bilgi eksikliği - deneyimsizliği - heyecanı - vs vs olmalıdır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler