Anket: Sizce Trafik Kazalarındaki Hangi Etken Daha Ön Plandadır?
- Katılımcı sayısı
- 98. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Motosiklet Sürücüleri.
-
Diğer Araç Sürücüleri.
-
Karayolları.
-
Belediyeler.
-
Hükümetler.
Sizce Trafik Kazalarındeki Etken Nedir?
Reklamlar
-
03 Haziran 2010, 03:47
#21
Yukarıda yazdıklarınıza büyük ölçüde katılıyorum ancak benim şahsi kanaatim diğer araç sürücülerinin motosikleti tanımıyor olanlarının daha tehlikeli olduğu. Motosikletten inip arabaya bindiğim zaman ki arabam nihayet 1300 cc bir suzuki, kendimi olağanüstü emniyette hissediyorum. Araba kullanırken de motosiklet sürücülerine her zaman öncelik veriyorum hatta, olası riske girme durumlarında arabayla kollamaya çalışıyorum. Çünkü motosikletin hangi hızda ne kadar mesafede duracağını, sürücüsünün pozisyonunu ve saireyi sadece bilmiyorum aynı zamanda hissediyorum. Sanırım tüm araç sürücülerine sıkı bir motosiklet tanıtım eğitimi zorunlu olmalı.
Bazı arkadaşlar motosiklet sürücülerinin de suçlu olduğunu söylemişler. Evet kısmen katılmamak mümkün değil. Ama dört şeritli bir yolda karşıdan gelen ve sizi görmemesi imkansız olan bir araç sürücüsü aniden sizin şeridinize kırarsa burada sizin yüksek süratte oluşunuz bir hata sayılmaz gibi geliyor bana. Başıma bir kaç sefer gelmiştir bu vakalar. Çoğunlukla "abi görmedim kusura bakma veya ne oldu ki" türünden tepkiler. Sırf bu yüzden yani adamların ölümünüze sebep olacakları kaza tehlikelerinden bir şekilde sıyrıldıktan sonra motora binmekten vazgeçsem mi diye düşünmüşümdür.
Öneriler çok ama bunu yasalaştırmadıkça ve bir toplumsal baskı grubu olamadıkça pek bir ümidim de yok.
Genç arkadaşlar bana gücenmesin, belli mevkilerdeki arkadaşlar toplumsal bir sorunu çözmek için bir araya gelemezler bu memlekette. Bir şey çıkmaz mantığı hakimdir. Bunları Ankara'ya taşıyabilecek fazla değil üç, beş etkin mevkilerdeki kişi yeter aslında. Amma velakin bizim işler sorunları tesbitin üzerine çözümler üretip bunları ciddiye alarak takip etmek, adam sendeciliği bırakmak gibi temel sorunlar çözülmedikçe de yoluna girmeyecek.
Reklamlar
-
03 Haziran 2010, 04:02
#22
Katılıyorum motosikleti gerçekten görmüyorlar, bunun için araçların yanından geçerken,hatta 1 km'den farkedip otomatik ışıklı ve sesli ikaz yapan sistemler geliştirilmelidir.
Motosiklet renkleri dikkat çekici kırmızı-sarı-gümüş gibi olmalı, siyah gibi gözden kaçabilecek renkler tercih edilmemeli.
-
03 Haziran 2010, 08:50
#23
ben trafikte motor kullanırken kendimi görünmez gibi hissediyorum, otomobiller yada yayalar motosikleti içinden geçilebilen saydam birşey sanıyo olmalılar ki; otomobiller şerit değiştirirken motoru görmezden geliyo, yayalar ise araba gelirken kaldırımdan inmiyo ama motor gelirken çok rahat bi şekilde yola atlıyo, tabi yollarda sadece kross yada enduro motor kullanmaya uygun o da ayrı.. kross kullanıcılarının araziye çıkmaya gerek duyduklarını sanmıyorum.
-
03 Haziran 2010, 10:24
#24
-
05 Haziran 2010, 01:05
#25
Sürücü kursları yeteri kadar eğitim vermiyor.
Aşırı hız.
Hatalı sollama - sağlama
Dikkatsizlik.
Alkol.
Bakımları yapılmayan araçlar.
bakımsız ve yetersiz yollar
yetersiz denetim
dükkanına sığmayan esnaf kaldırımı işgal eder yaya mecburen yola iner
ama çarparsan sürücü suçlu hele motor varsa tam suçlu görülür
-
07 Ağustos 2010, 02:05
#26
Kesinlikle hükümetler..
Eğitim şart...
-
07 Ağustos 2010, 03:34
#27
Yeşil ışıkta geçerken bile sağa sola bakarak kontröllü bir şekilde geçiyorsan artık sen kolay kolay kaza yapmazsın . Sen çok dikkatli ol gerisi Allaha kalmış..
-
özellıkle arabaların cep telefonu muahbbetınden dolayı dıkkatsız surmelerı ve bırcok genc arkadasımızın egen cagının verdıgı hız merakı dıye bılrım baska hıc bırsey degıl cunku ben bugune kadar hıc gormedım 2 tane yaslı adam carpışmadı hep gencler bırsey yapıor
**dede** derki azraili gıcık etmek ıstıyorsan kask tak
-
ensar007x adlı üyeden alıntı
özellıkle arabaların cep telefonu muahbbetınden dolayı dıkkatsız surmelerı ve bırcok genc arkadasımızın egen cagının verdıgı hız merakı dıye bılrım baska hıc bırsey degıl cunku ben bugune kadar hıc gormedım 2 tane yaslı adam carpışmadı hep gencler bırsey yapıor
evet haklısında hep genc ler demişsin hız yapanı var yapmayanı var yani buda bir gerçek benim altımda hayabusa olsa bile gidecegim hız en fazla 150km dir üzerine çıkmam neden çünki %50 kaza risk i var bazı arkadaşlar varki altında cbr600rr var E5 te 200-210 la gidiyor demekki olacak herşeyi göze alıyorlar hayatları hiç e sayıyorlar zaten türkiye yolları malum heryer çukur delik deşik 200 km hızla giderken bir çukura denk gelse kaçamaz ve kaza kaçınılmaz olur zaten bildigin yollardan korkacaksın en çok kazayı bildigin yolda yaparsın
-
Kocaeli İl Temsilcisi
motorsiklet için syutlamak doğru olmaz tüm karayolları araçlarında kaza sebebi aşırı hız dikkatsiz ve tedbirsiz araç kullanmak diye isimlendirmek gayet yerinde bir düşüncedir diye düşünüyorum çok nadiren hava,yol ve aracın teknik veilerinden kaynaklanan sorunlardan kaza olasılığı ihtimali vardır ve cahalet,dikkat dikkat ve yavaş kullanmak
-
en büyük suçlu HÜKÜMETLER dir. hükümet yürütmenin başıdır, ülkenin gününe , yarınına ( bazan geçmişine ) yön verir. yolların yetersizliğini hükümet çözer, belediyeler üstüne düşeni yapmıyorsa denetleyecek olan hükümettir, eğitimi düzenleme yetkisi hükümetin elindedir, ehliyetin nasıl alacağını hükümet belirler. bu kadar yetkiyi elinde barındıran güç bu sorunu çözmek zorundadır.
ülkedeki araba sayısındaki artışı ekonominin iyiye gittiğinin bir göstergesi kabul eden, buna karşılık şehirlerde toplu taşıma, bisiklet, motosiklet konularını es geçen anlayışlar hükümet ettiği sürece biz daha çok kaza haberi okuruz, o haberlere konu oluruz.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
%80 diğer araç sürücüleri
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
turkiyede birak motor, araba hatta yaya bile trafikte olmasi olum kalim meselesi. elimde olsaydi butum omrum gonullu calisir turkiyede motorsikleti yasaklardim.
-
motor kazaları
daha bir kaç gün önce Manisa Salihli de bir motor kazası daha....
bir motosiklete bir petrol tankerinin çarpması...
koskaca tanker durmadan yoluna devam etmiş tabi niye dursun ki sonuçta ölen mi var kalan mı var tanker şoförünün umrunda mı?
sonuçta bir motorlu... sinek sanki! sanki kendileri, kendi oğulları, kızları, yakınları motor kullanmıyorlarmış gibi... en çok da şunu merak ediyorum, peki o insanın kaza etmesine sebep olan hatta resmen katleden caniler hiç o ölümüne sebep olduklarının da bir insan, herşeyden önce bir canlı olduğunu nasıl düşünmüyorlar?!
tamam motorlu olabiliriz ama sonuçta insanız...
herkes gibi yolumuzu gözleyen bi anamız, babamız, sevdiğimiz, sevgilimiz, eşimiz, çocuğumuz var...
bunları hiç mi düşünmezler? bu kadar mı caniler? kusura bakmayın arkadaşlar dertli olduğum bir konu, ölen arkadaşımdı yaşı daha 25'di...
bakalım bakalım bizim sonumuz ne olacak...
-
Aşırı hız
Gereksiz ve aşırı guven
Trafik kurlları ihlalleri
Diger aracların çekememesi ve sıkıstrması, taciz etmesi(motor suruculeri için)
Memleketimin bozk yolları ve belediyenin ozverisizliği( Daha gecen hafta fıskiyelerin yolda resmen bir akarsu olusturarak bir motor tutkunu arkadasımızın olumune sebep oldu)
[I][B][COLOR="Blue"]Azraille yatakta yaşlılık ağrıları çekerken değil, asfalt üzerinde alçaktan uçarken karşılaşma tercihi bizimkisi....[/COLOR][/B][/I]
-
Takip mesafesini unutmamak lazım.
-
DİKKATSİZLİK!!! Araba, motor, minibüs, taksi, dolmuş, kadın, erkek farketmez, dikkatsizlik ve bilinçsizlik bütün kazaların sebebi... orta şeritten sola dönenler, sol şeritte duranlar, sinyal vermeyenler, ayna kullanmayı bilmeyenler, trafikte sadece kendisi var zannedenler olduğu sürece kazalar da olmaya devam edecektir... Hepinize kazasız belasız sürüşler!
-
Hiç uzun uzadıya yazmaya gerek yok. Tek sebebi kurallara uymamak ve cehalet.
Dikkat heran dağılabilen birşeydir. Fakat kurallar dünyanın her yerinde kuraldır.
Ayrıcada bizde birer diğer araç sürücüsü değilmiyiz ?
Aşırı hız , takip mesafesi , vsvsvsv kurallara uyunca hepsi sorun olmaktan çıkar.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
diğer etkenlerde var ama motosiklet kullanıcısı olarak suçun büyük bir kısmı malesef motosiklet sürücülerinde.makas atan mı ararsın,kasksız dolaşan mı ararsın,hız kurallarını hiç saymıyorum bile,videolarda görüyoruz ,tek teker gidiyor millet ,mobeselerede bi bakmak yeterli.ama yinede motor sürmek hem CEBE iyi geliyor ,hemde insan özgürlük duygunu ta kanında hissediyor...
-
08 Temmuz 2011, 13:22
#40
En büyük eksiklik herkesin trafikte kendisine saygı duymaması...Kendisine sayğı duymayan karşısındakini hiç önemsemiyor bile...Herkes yol benim ben geçerim ben dururum zihniyeti ile araç kullanıyor.Motosikletliler hiç trafikte adam yerine koyulmuyor bile.Geçen yıl 18 yaşında arkadaşım motosiklet üzerinde öldü.Şahin marka bi araç yolda sıkıştırmış ve bariyerlere vurdu vefat etti :( Şimdi soruyorum sıkıştırdı eline ne geçti?Mutlu mu oldu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler