Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Ne siklikda jantların akort ayaarlarini kotrol ettirdiniz?

Katılımcı sayısı
125. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Hic aklima gelmemisdi...

    66 52.80%
  • Alirken baktirmistim...

    2 1.60%
  • Lastik degistirirken baktiriyorum...

    21 16.80%
  • Periyodik bakimlarda bakiyolardir herhalde...

    15 12.00%
  • Senede bir...

    8 6.40%
  • Yaz-Kis sezon girislerinde hep baktiririm...

    13 10.40%
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akort telli jant Bakimini ve Kontrolunu yapiyormusunuz?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Chooper&cruiser - Enduro&Cross Motosiklet sahipleri su ana kadar motosikletinizin laztik balansini ve akord ayarini hic kontrol ettirdiniz mi?
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Orjinal lastiklerim bitene kadar jantlarımın akort ayarıda baya bitmişti, önde bir sorun yoktu ama arkayı çok hırpalamıştım, 22000 km de yeni lastiklerle beraber çok iyi akort ayarı yaptırmış ve 30,000 de satmıştım motoru...
    Motosiklet kullanımı takip isteyen bir iş, zincir -lastik -jant -motor yağı önemli unsurlar ve takibi gerekli...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  3. #3

    Üyelik
    05 Ekim 2007
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    asya 200gy-2
    yaptırmak istiyorum en azından baktırma ama buralarda anlayan yok..

  4. #4
    M'ARRENTZIEH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Naked - Kuba STR250
    Ben de yapıcam bi ara akordunu. Tellere göre bi ses skalası hazırlayıp kendi jant akordumu yapabilirim diye tahmin ediyorum. Ama benim anlamadığım referans olarak seçmemiz gereken bi nota var mı? Varsa nedir? Ya da bu işin parametreleri nelerdir? Bilenler paylaşırsa memnun olurum.
    www.dersverilir.net/cagriakkoc----> Ankara'da ÖSS ve SBS hazırlık öğrencilerine özel Matematik ve Geometri dersleri verilir.
    msn:cagriakkoc@orphaned-land.net

  5. #5
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Jant telleri akordunu yapabilmek için gerçekten işten anlıyor olmak gerek..

    Ben bir gezide arka tellerden 6 sını birden kırmış ve yolda kalmıştım..Oradaki yerel bisiklet tamircisi tamir etmişti..

    Akord ayarı için bir kere tekerlek sökülüyor ve mil kısmından bir kasnağın üzerine oturtularak döndürülüyor..
    Gözle kontrol edilip, sıkılıyordu..

    Bilgisayarla vs. yapılıyordur muhtemelen ama benim telleri bu şekilde halletmişti amca..

    ÖZet olarak akord ayarı, lastik çıakrtılmadan yapılamıyor/sağlıklı olmuyor diye biliyorum..

  6. #6
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    ewet bilen birilerinin yapması lazım. tekerleğin yerinden çıkarılıp göbeğinden özel sehpaya takılıp yine yüksük biçiminde pensesi ile göz kararı ayar çekilmesi gerekmektedir. kendi yapana helal olsun.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  7. #7

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Valla bir keresinde tornavidayla vura vura kendimce ayar yaptıydım. Hiç olmazsa aşırı bet seslileri düzeltmek hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum. Müzik kulağı olanlar bu işi çok daha düzgün yapacaktır.
    [B]J şimdi asker[/B]

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Gevşek telleri sıkıyorum o kadar, akort ayarı gerekmedi şimdilik , 22800km.

  9. #9
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ben kendim anlar bakarım tel cant varken canım sıkılınca lastiği cevirip kontrol ederdim ve ayarlardım alaşım cant ve tubaless yapınca ilk işim balansa baktırdım (benim motorum 100cc cub) ön lastikte kalıptan kaynaklanan hata varmış balansı tutmadı aldığım yer kıvırmaya calışınca ben de üstelemedim yerli malmı sokulmayacan en iyisi avrupa şimdi tekrar ön lastiği atıp metzeler gibi sağlam birşey alıcam

  10. #10
    raven71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda xl 200
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jant telleri akordunu yapabilmek için gerçekten işten anlıyor olmak gerek..

    Ben bir gezide arka tellerden 6 sını birden kırmış ve yolda kalmıştım..Oradaki yerel bisiklet tamircisi tamir etmişti..

    Akord ayarı için bir kere tekerlek sökülüyor ve mil kısmından bir kasnağın üzerine oturtularak döndürülüyor..
    Gözle kontrol edilip, sıkılıyordu..

    Bilgisayarla vs. yapılıyordur muhtemelen ama benim telleri bu şekilde halletmişti amca..

    ÖZet olarak akord ayarı, lastik çıakrtılmadan yapılamıyor/sağlıklı olmuyor diye biliyorum..
    motosiklet servisleri de bisikletçiler gibi tekeri sökerek kasnak üzerinde yapıyorlar. bilgisayarla falan yapılmıyor (en azından İstanbul'da...)

  11. #11
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    rot balansa sokuyorum yamılmış mı die
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  12. #12

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    antalyaya gitmeden önce motorum ceylan gibi sek sek sekiodu :D orta sehba altına tahta koyarak yukselttım ,on maşa ile şase baglantı noktasına tahta sokarak dıreksıyonu kıtledkm sonra elıme bır tebeşir aldım ,maşaya elımı dayayarak tekeri cevirdim cevirdim tebeşire surten noktalara göre sıktım gevşettim arada tornavıdayla vurup seslerı kontrol ettım taaaki tebeşirin olurşturdugu duzensiz noktalar gidene kadar sonuc olarak en az %95 oranında düzeldi afrada bir cantın iç kısmınada tebesır tutarak dengeyı bozmamaya calısdım ve başardım

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ewet bilen birilerinin yapması lazım. tekerleğin yerinden çıkarılıp göbeğinden özel sehpaya takılıp yine yüksük biçiminde pensesi ile göz kararı ayar çekilmesi gerekmektedir. kendi yapana helal olsun.
    2 yıl önce kazsakta dolmus ön tekerin üstüne cıkmıstı....teker baya bi yamuldu 3 tane mil kırılmıstı...gittim eve söktüm teketr lastik...bi tane bisiklet ön masası buldum...jantı yerlestırdım...akaort anahtarınıda aldım elime...tam 0 olmasada 130 km hiza kadar ön tarafı sallamayacak sekilde akort etmistim.son hız 140...
    hatta bi tane mil bulamamıstım da 1 mil etsik gezmistim....
    ee nede olsa bisiklet tamırciliğinden yetismeyim...

  14. #14
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    yokmu daha baska fikir beyan eden?
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  15. #15
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Ayiptir bea ondan sonra kazalar oluyo diyoz...okuyun kardesim su konuyu ...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  16. #16

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Ben okudum, iyi ki jantlarım tel değilmiş dedim
    Bu motosikletinde ne kadar bakımı var yahu, ya zengin ya da usta olmalı yoksa başetmek zor
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  17. #17
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    F650 servis kitabında yazılan;

    Her 10,000km'de tellerin sıkılığını kontrol etmek gerekiyormuş. Arazi kullanımında daha sık yapılması gerekiyormuş.



    Yukarıdaki gibi bir düzenek lazım. Yatay ve düşey salınımları ölçmek için komparatör gerekiyor. Ölçülecek yer cantın içinde olacak.



    Hem yatay hem düşey salınım 2mm'den fazla olmayacak. Birkaç tel sıkılarak düzeltme yapılmayacak; mümkün olduğu kadar çok telle düzeltme yapılacak. Her ayardan sonra yatay ve düşey salınım tekrar kontrol edilecek.

  18. #18

    Üyelik
    27 Kasım 2009
    jant lastik fren bunlar motorda önemli noktalar bence ihmale gelmez..

  19. #19
    ünaltürkyazıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul-Beşiktaş/Arnavutköy
    Motosikleti
    HONDA SH 300i
    Güzel konu açmışsın murat tebrrikler.

  20. #20
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Jant tellerimdeki sorun devam ediyor..Şuanda 2 telim kırık vaziyette dolaşıyorum..
    Önemli bir nokta olduğunu tekrardan vurgulamak için yazdım..

    Tellerinizi kontrol edin zira kırıldığını gözle anlamanız çok tek tek hepsini elle kontrol etmeniz gerekli..

    Bilhassa Çin'li motorlarda kullanılan hammaddenin kalitesizliği/eksikliğinden dolayı jant tellerinin kopması/gevşemesi kronik bir sorun..

    Bu nedenle tez vakitte tüm telleri japanese ile değiştirmek gerek..

    Not: Elinde 12 lik jant teli olan varmı?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler