Mesela biz KP150'de mineral veya yarı sentetik kullanıyoruz daha çok. 2 subaplı, tek egzantrikli bir motor bizimkisi.
Drift de aynı şekilde 2 subaplı. Ben motorda şu an hangi yağ iyidir onu deniyorum. Her defasında farklı yağ koydum çorbaya döndü iyice içi.
Memnun kaldığımla devam edeceğim. Senin kullandığın yağ nasıl memnun musun? Mineral yağlar biraz daha erken eskiyor benim bildiğim.
Evet mineral yağ için genel olarak söylenen öyle lakin kullandığım motosiklet yağ filtresi olmayan, klavuzunun 2 bin km'de bir yağ değişimi tavsiye ettiği, yaklaşık bir litre yağ alan bir alet. Yani zaten bakımı ucuz, pek gideri olamayacak şekilde yapılmış karadüzen bir alet Ayrıca grubumuzda yüksek hacim motorlar kullanmış, çok eski bir motosiklet kullanıcısı abimiz de bize mineral yağ tavsiye etti kp150 için. O yüzden pek şüphem yok. Ama yarı sentetiğin minerale göre daha yeni ve gelişmiş olduğu da muhakkak bir gerçek.
15w40 mineral Lubex'ten ise şu an için memnunum lakin ben pek km yapmıyorum. Yani benim yorumlar biraz değersiz.
sadece daha erken eskise gene iyi Tortuya sebep oluyor.sentetik yağlardaki katkılardan dolayı motorun içi her zaman temiz.Bence en önemlisi düşük sıcaklıkta bile mineral yağa göre daha akışkan bu ilk çalıştırmada aşınmayı en aza indiriyor.İlaveten yüksek ısı direnci daha fazla.cub motorlu atv'de önce mineral yağ kullanıldı(motor içindeki pislik,kısa piston ömrü ve egzantirik mili aşınması sorunları yaşadık) şimdi sentetik kullanıyorum.Sesi,çalışması bile değişti.
mineral yağ ile sadece patates kızartırım.
yağ olarak da cin tonik tek geçerim
Değişimi bu gün nihayet yapabildim. Aldığım lokmalar geldi elimde sadece açık uçlu olduğu için gelmelerini bekledim.
Motorun önceki yağı Shell Advence Ultra 15w50ydi. Gayet memnundum. Yağın kararması da 700kmden sonra oldu. Kalteli yağdı vesselam ama 75 lira olmuş çok para
Motoru kullanma fırsatı bulamadım çünkü ön dişliyi 16t yaparken pulu tutan somunlardan birini yalama yaptım. Yasaklar bitince ilk işim onu halletmek olacak. Değişimden sonra herhangi bir olumsuz durum hissetmedim motorun sesinden. Umarım memnun kalırım da kullanmaya devam ederim.
Yağı bardağa koyup rengini görmenizi istedim.
[IMG][/IMG]
Yağı deneyimlemediğim için bir şey söylemem yanlış olur. 100 km deneyimledikten sonra düşüncelerimi yazarım.
Bu da çektiğim küçük video. Dünyanın en amatör videosu maalesef
Çiçek yağı bile iki katı fiyata çıkmışken Türk ithalatçısı fırsatı kaçırmayıp! motor yağlarına sağlam bir zam yapar artık..
Aslında markadan markaya hatta modelden modele değişiyor. Mekaniklerin Yapım aşamasında farklı teknolojiler ve materyaller kullanıyorlar. Bu noktada motosikletiniz üzerinde ciddi bir hassasiyete sahip dürtünüz olmasıyla birlikte yağ değişiminden takribi 2000 km sonra titreşim oranındaki değişikliğe bakarak çözümlenebilir bu yağ konusu. Bir de Castrol’ün Türkiye’de çok fazla sahtesi var. Deneyimledim bunu. Dikkat etmek gerek.
MeteHan nerede ve ne yapar acaba ?. Özledim "ban" star'ı.
Yaklaşık 70 kmdir kullanıyorum. Hiçbir olumsuzluk hissetmedim. İlk değiştirdiğim gün vites geçişleri sıkıntısız olsa da biraz kemikliydi, bu gün ne oldu anlamadım yumuşacık şıkır şıkırdı. Büyük ccleri bilmiyorum ama 150cc civarı motosiklerlere öneririm. Kesinlikle kalitesiz bir yağ değil. Belki bir motul değildir ama fiyatı neredeyse araba yağı hatta daha uygun. N11den aldığım 15w50 mondoil yarı sentetik yağ bile 28den 40a çıkmış. Bu yağı full sentetik olarak 10w40 veya 15w50 olarak 2li aldığınızda 27 liraya denk geliyor.
Hocam lubex 10w40 motor yagi nasildi memnun kaldinjz mi
Mete han ı gördüm ilk mesaj da geri mi döndü dedim
Araba yağlarında Shell kanımca en iyisidir. Motosiklet yağlarında motul çok bilinen bir marka ama ben yine de putoline ürünlerini tercih etmeye çalışıyorum. Motul sanki biraz ticari boyutunu fazla ön palana çıkardı. www.motozirve.com dan genelde alıyorum. Ürünleride orjinal teslimatlarda da sorun yaşamadım.. Putoline sanırım hollanda da üretiliyor. Çinli eli değmiyor diye biliyorum.) Motul ün motosiklet motor yağlarını çinde ürettirdiğine dair bazen duyumlar oluyor ama ne derece doğru bende bilmiyorum..
İnternette de araştrıdığım kadarıyla putoline geri dönüşleri iyi gibi.
Castrol power 1 tercih ediyorum.
Putoline, ipone, liqui moly. Soldan sağa kalite olarak sıralı ve başka yağ hayatta kullanmam. 3ünden gücüm hangisine yetiyorsa.
Ben de en son putoline kullandim,ozel bir nedeni yok o varmis onu aldim.
Tamamen bos isler bence,uygun bir sentetik yagi alip geciyorum
Neye gore en kaliteli diyosunuz ? Dyno sonucu falan var mi ?
Gecen bir afrika ilani gordum,marifetmis gibi buyuk puntolarla 20w50 koydugunu yazmis.
Kitapcik 10w30 diyor,eee noldu simdi ?
Bir de mesela castrol,shell,mobil gibi hayvani buyuk firmalarin en ust seviye yaglari nasil oliyorda putoline gibi cücük kadar bir firmadan daha az kaliteli olabilir o biraz bende soru isareti.
Kullandığım yağlar ve genel motorun verdiği tepkiler ve şanzımanın verdiği tepkileri baz alıyorum kendi yorumum için. Ayrıca çevremde bolca usta ve yarışan abilerim, arkadaşlarım var. Onlarında genel kanısı bu yönde. Kimseye zorla al demiyoruz zaten. En son koyduğum yağ ipone r4000rs 10w40 harbiden yağ gibi yağ bana sorarsanız. Ayrıca bi markanın yetkili servisi ve aktif yarışan yarışlara motor yapan bir ustamız, yetkilisi olduğu marka motorlara motul yağ konulursa garanti dışına çıkması için marka yetkililerine geri dönüşte bulunmuş. Bu yorumlarımın hepsi motosiklet yağları için geçerli.
en son liqui Moly sipariş ettim, değiştirince ne farkedecek göreceğiz bakalım.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)