benim moturluda wurth var ama burda yok bi 4.5 sene daha bekleyecez mi
benim moturluda wurth var ama burda yok bi 4.5 sene daha bekleyecez mi
değerli forum üyeleri;
ben aranıza yeni katıldım. bu epey eski forumu belki bende hortlatacağım ama bazı bilgiler vermeden geçemeyeceğim.
kendi otobüslerimiz(şehirlerarası) aile içindeki araçlar ve şirketimizin diyer hafif ticari araçları, teknem(660*2 caterpıllar) son olarak geçmişte kullandığım tüm motorsikletlerim ile yaptığım tecrübeler ve ayrıca genelde yağlarımı satın aldığım yağcım ile konuşmalarım, internet araştırmaları(yerli yabancı).. bunların içindeki en işe yarayanı tecrübe'dir.
öncelikle siz değerli dostlara 1. ve en önemli tavsiyem, aracınız ne olursa olsun kullanacağınız yağ tam sentetik olsun(gelişen teknoloji ile birlikte devamlı kendini yenileyen bir yağ modeli'dir ki zaten artık tüm performans'a veya ömüre yönelik yağlar sentetik olarak piyasaya sürülmekte)
yağınızın renk durumuna göre kesinlikle hareket etmeyin çünkü 2005 den bu yana yağların içlerinde white(beyaz) denilen özel bir madde kullanılıyor ve bu devamlı yağın rengini berrak tutmaya yarayan kıymetli bir katkı'ıdr.
satın aldığınız yağın menşei belçika ise tercih etmemeye çalışın çünkü Belçika'dan çıkan tüm yağlar atık toplama merkezinden ankette yer alan birçok marka satın alınıp yeni baştan viskotize dengeleri ayarlanıp rengi ayrıştırılıp tekrar bizlere satıyorlar.(bu işlem 1998 avrupa birliği kararı ile resmi olarak yapılmaktadır)
ağır vasıtalarımızın tamamında yağ saati bulunmaktadır ve sizlere hemen hemen her marka hakkında bu saat'in verilerini aktarmak istiyorum.(heavy duty düşük devir makinalar klasmanı yağlar sınıfı)
elf(total),petrol ofisi,ve şehirler arası yollarda sıkca karşılaştığımız tüm akaryakıt firmaları : kötü
shell,bp : madeni yada yarı sentetik grubunda iyi yağlar'dır.
mobil,castrol : çok iyi yağlar'dır.
bu deneyime 1 otobüste 4 yılda yaklaşık 2.500.000 km yaparak ulaşılmıştır ve soğuk çalıştırma , ideal ısıya ulaştıktan sonra rölanti ve düz yol , sıcak havalarda uzun rampa tırmanışları esnasında yağın hararete paralel olarak basınçları kontrol ederek test edilmiştir.
heavy duty tipi yağlar devir vizkotizesi hariç yağ grupları içerisinde en teknolojik yenilikleri barındıran yağ grubu'dur.
yağ kararması tamamiyle piston üzerinde yer alan yağ sekmanı'nın tipi ve akaryakıtın cinsi ile alakalıdır. buna göre benzinli motorsikletlerimizde erken kararma görüyorsak bunun tek anlamı ya debriyaj yada yağ sekmanı'nın köşeleri'nin radüs'e dönüşmesi'dir(paralelinde basınç sekmanlarınızda) yani sekman zamanı'dır.
gulf isimli yağın çok kötü olduğu ile ilgili bir yorum okumuştum ki bu firma'nın yağını hiç kullanmadığımı ancak özellikle kuzey amerikada hemen hemen her yerde bulunan çok popüler bir akaryakıt firması olduğunu söyleyebilirim.
petrol ofisi 2009'da amerika'nın ve ayrıca dünya'nın en büyük yağ ve yakıt katkısı firmalarından biri olan texanco ile partner'lik anlaşması yapmıştır. (bu demek oluyorki petrol ofisinde işler değişiyor)
motorsikletlerinize kesinlikle 10/60 yağ tavsiye etmiyorum, bu yağ mobil'in icadı olup kesinlikle kompresör ve yağ kaybı problemi olan motorlar için geliştirilmiştir. zaten adıda extended life(uzatılmış ömür) demektir, uygulamayın. vizkotizesi'nin ortam ısısı,devir ve koruma ile alakası yoktur ancak bitik motorun üflemesini %70 azaltıp 2. elde bir dünya insanın canını yakacak kadar performanslı bir yağdır.
würt kataloğunda yer alan ürünlerin % 91.4'ünü çeşitli kalite protokolleri imzalamış yan sanayi yi kullanarak bizlere satmaktadır. firma hakkında birçok ürünün başarılı olduğunu hatta bazıları'nın kendi grubunda fenomen olduğunu biliyorum ama iş yağa gelince sanıyorum biraz ön planda bulunmak ve ispatlayıcı reklamlar şart
sadece motorsiklet grubuna hitap eden yada kendini bu grup'ta ön plana çıkartmış markalar(ı pone , motoex , motul ,) eminimki çok başarılıdır ancak başında da söylediğim gibi denenmelidir. ben geçmişte birçok konuya şahit oldum ve hala merak ediyorum ki vfr 800'e bu hafta sonu daha 2900 km olmasına rağmen motul'dan ı pone a döneceğim (sadece merak)
Motoru sessizleştirmek ve vuruntuyu almak inanılmaz bir ar-ge demektir ki ben bu performansı sadece mobil ve castrol'den aldım.
şimdi ise motorsiklette ön plana çıkan bu yağları deneyeceğim sırası ile. motul denendi ve mukaise etmek için yukarda da yazdığım gibi değişikliğe gidiyorum.
bir arkadaşım forum başında vizkotize rakamları'nın hava dereceleri olduğunu yazmış, tam olarak olmasada bu denklem üzerinden hareket edebilirsiniz. mesela arap yarım adasında en çok 20/50 tipi tam sentetik yağlar kullanılmaktadır ve aynı mantıkta düşünürsek soğuk iklimin hakim olduğu yerlerde ise 0w ile başlayan gruplar kullanılır. bunun amacı;
ilk çalıştırmadan iltibaren yağın piyonların tepesine ulaşması(motorun en üst noktası) ve yağın aktif hale gelme sürecindeki zaman/kuru çalışma... bu durmdaki en etkili yağ bazı arkadaşlarımın su gibi tarif ettikleri yağlardır. bu yağlar çok hızlı reaksyon gösterir ve erken koruma yapar ancak yüksek ısıda özellik yitirir.
bu söylediğim mantıkta hareket edersek bizim kullanacağımız yağlar şu olmalıdır. düşük devirde aşınma mınımum düzeyde olsun diyorsak 1.vizkotize rakamı en düşük değer, yüksek ısı ve devirlerde maksimumkoruma istiyorsak 2. vizkotize değeri maksimum olmalıdır, buda 10w/50w demek'tir. değerler birbirinden uzaklaştıkça yağın kalifiyesi artar buda eşittir para.(dikkat edin birbirinden vizkotize değerleri uzaklaştıkça yağ pahalanır.)
Rahmetli dedem babama yağ yağdır demiş ama malesef hiç alakası yok
son forum içinde okuduğum bir konu hakkında da bilgi vermek istiyorum; tek numaralı yağların ömrü uzun olur diye birşey okudum. sakın böyle birşey denemeyin
tüm motorsikletler yüksek devirli makinalara sahiptir, bu yüzden 2. numara ne kadar yüksek olursa o kadar ısıya ve devire mukavemeti yüksek olur.
1. numarada yapacağınız hata ise ilk çalıştırmalar'da uzayan marş süreleri ve soğuk çalışmada vibrasyon.. hararet saatiniz kımıldadığı anda 1. vizkotize değerin'nin bir fonksyonu kalmaz ama motorun ömründen ömür alan zaman bu zaman'dır. herkese saygılarımla
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
son olarak ülkeler arası yağ üreticileri akışkanlık oranında hafif değişiklikler yapma hakkını sakkı tutar. en basit örneği ise Türkiye'ye aytemiz'i satın alarak giren rus firması lukoil'in en kalın madeni yağları'nın bile bizim ülkede satılanlardan akışgan olması.(rusyada -25 derecede akaryakıt istasyonundan aldığın yağı kolay dökebilmek için olabilir)
Bilgi birikiminizi bizlerle de paylaştığınız için teşekkür ederiz. Çok değerli bilgiler (Tecrübeler) bence.. Motul ve Ipone sonuçlarını da test ettiğinizde bizlerle paylaşırsanız seviniriz...
tamam sayın Cihan bey. sizlerle paylaşacağım muhakkak. amacım sadece bu tecrübeyi bu güzel site'nin kaliteli üyeleri, gerçek kullanıcılar için paylaşmaktı, kesinlikle ukalalık olarak algılanmasın buna çok üzülürüm
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------
birde bu tecrübe ile tavsiye etmediğim markalar olan elf total grubu, motorda bazı ülkelerde fenomen haline gelmiş ıpone ve motul ile bildiğim kadarı ile aynı menşei'ye sahip.
forum içinde bazı yağlardan berbat netice aldım asla diye yorum yapan ve hatta tüm arkadaşlarıma dikkat hususunda tavsiye ederim ki, en çok güvendiğiniz yağcınız bile farkında olmadan sahte yağ satın alabilir ki bu işi bilen adamlar'dır. hergün servisleri dolaşan pazarlamacılar var, unutmayın herşey para demek gibi birşey olmuş bu hayat. istasyonlardan alınan yağlar kesinlikle orjinal'dir ama benim favori yağlarım sadece sanayi sitelerindeki yağcılarda satılıyor.(bir arkadaşım bp türkiye'de avukatlık yapıyor ve çocuk hiç durmadan ihbarlarakoşturuyor)
bilgilerinize
Efe Bey binek otolardaki motor saati kaç olduğunda yağı değiştirmek lazım mobil 1 0w40 kullanıyorum 10 bin km yada 6 ay geçti mi değiştiriyorum yağı ama saat işini çözemedim
Sayin M.Balibey;
Ağir is yapan makinalarda yani heavy duty tipi motorlarda yağ basinc saati bulunur( bu motorlar deniz tasimaciligi, harfiyat makinalari, sehirlerarasi tasimacilik yapan otobüsler ve tır'lar, vs.) Bu saatin yağ ömrü ile ilgisi yoktur. Yağ pompasindan bir karga burun uzantı üfleme borusu , yağ saatinin müşürüne uyguladigi tazyik'e gore saat haraket eder. ( bu müşür her dort zamanli motorda olur ancak sadece uyari lambasi olur) siz 10000 km yada 6 ayda bir değisikliğe gitmekle araciniz icin e doğru olan seyi yapiyorsunuz.
Acaba aracinizin markasi ve motor tipi nedir acaba?
shell advance ax7 4t 10w-40
benim icin süper
Ne Mutlu TÜRKÜM Diyene
en çok bulunan ve bilinen zaten 1. olmuş ve ilk 3 marka zaten otomobillerden biliyor.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Sayin Balibey. O yağ saati değil malesef o kartel ici miktar ve değisime kalan kilometre efendim.
sayın nebri 1986 bey. ben sizlere teşekkür ederim. saygılarımla
yukarı.
ipone ve motul cevaplarınızı bekliyoruz. bahar geldi yağ değişimi zamanı
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
ben shell advance ı keşfettim. herkese de tavsiye ederim. shell benzincilerde 24 lira. bazı sanayi sitelerinde şaşırmış satıcılar buluyorum dün bulduğum gibi, 2 tane 1 litre yağı yani 2 litre yağı 30 liraya aldım. tavsiyem benzincilerden almayın, fiyatları pahalı oluyor. en iyi oto sanayiden almak, çünkü adamlar sadece otomobil yağı piyasasını biliyor, motosiklet yağını ucuz sanıyorlar. ellerinde eski tarihli yağlar oluyor, çoğu zaman 10 liraya 15 liraya yağ buluyorum.
Ipone ve Motul favorilerim.
Önce emniyet, sonra hareket...
Eski tarihli yağ almayın, 10 lira kar edicem derken motorun korumasından taviz vermeyin.
Sayın PHENOMA
Kıymetli bildirinize saygı duymakla birlikte tesekkur ederim.
YÜCE ALLAH razı olsun.
rica ederim Erkolali
hocam bende bilindik bir şey sormak istiyorum.
tvs kullanıyorum. yaz ayı malum yagı değiştiricez. 10 40 a ince diyorlar yaz için. 15 50 bunu koysam? http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...7899628/detay/ diye düşünüyorum .
tek silindirli yüksek devir ceviriyor sonucta biraz da motorun yüzünden tapa gaz gidiyoruz .
tam sentetik mi olmalı 10 40 15 40 15 50 ?
yoksa yarı sentetik sınıftan mı secmeliyiz bu yağı?
# motosikletle.blogspot
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)