Bugün Bir Commuter Alacak Olsanız Hangi Marka/Modeli Tercih Ederdiniz ?
Yamaha Ybr 125
Yamaha Ys 125
Honda Cbf 150
Honda Cb 125 E
Honda Cb 125 Ace
Tvs Apache 150
Hero Hunk
Hero Glamour
Bajaj V15
CF Moto NK 150
Bajaj Pulsar Ns 160
Mondial Drift 125/150
Mondial Z-One
Rks Titanic Serisi
Benelli BN 125
Diğer
Bugün Bir Commuter Alacak Olsanız Hangi Marka/Modeli Tercih Ederdiniz ?
sym wolf250, rks winner 200 ve cbf 250 eski model yok
28bin km kullandığım YBR candır. Satarken elim titremişti...
Yamaha Ys 125 13.150tl
Ben yine tvs apache alırdım çünkü 0 japonlara param yetmiyor 2. Elede güvenmiyorum
ybr güzel motor da yav insan o motoru biraz geliştirir kardeşim 2004 deki ybr ile bugün ki hala aynı ybr ama fiyata bakıyorsun hiç de 2004 deki gibi aynı değil
Ankette en yüksek oranların hala CBF 150 ve YBR 125'te olması düşünce olarak gram ilerleyemediğimizin göstergesidir. Yani bu adamlar 15 bin TL bile fiyat biçseler bu arkadaşlar hala gidip bu motorları alacaklar.
Listede Benelli TNT125 ve CFMoto 150NK açık ara diğerlerinden öndeler. Benim tercihim TNT125 olurdu. Bir kere bu sınıfta karbüratörlü ile enjeksiyonlunun kıyaslaması bile olmaz.
Kalite konusunda hintliler ve çinliler belirli noktalara geldi. Güven konusunda çok sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. İnsanlarda daha çok "satarken zarar etmeyeyim" "kolay satabileyim" mantığı işlemeye devam ettiği için hala yüksek fiyattan satabiliyorlar.
Bir de ülkemizin alım gücü diplerde artık. 10.000tl denilen para avrupada vasıfsız bir adamın 1 maaşına karşılık geliyorken bize pahalı gelmesi normal.
Bir de satıcı sonuçta fiyatı alıcının vereceği maksimum fiyata yakın belirler. Alınıyorsa niye daha pahalıya satmasın ki
Fason çin üretimi ve üretim maliyeti 200$ - 300$ olan bir motosikletten bahsediyoruz
ver gazı... ver çoşkuyu
200-300 dolar'mı ? Cin'de uretilen her mal aynı paraya mal edilmiyor ki... CBF150 yada ybr125 cok kaliteli motorlar. noname uretilip ithal edenin uzerine sticker'ini yapistirdigi motorlarqa benzemez.
Bu motorlar arasinda kesinlikle tartismasiz CBF150 alirdim. ybr de olabilirdi ama cusseme uymaz (Bu arada fiyatı da manyak ucmus 8000'e cbf varken 10000'e ybr alan olurmu???) . Bu markalar arasında bir tek bajaj pulsar 160 dusunebilirdim. Ama Honda 8100 TL , pulsar 12.200 TL siz olsanız hangisini alirsiniz? Hero hunk ve glamor'a da simdi baktım ucuzlar ama tanıdıgım mallar degil tipleri de hosuma gitmedi. Ucuz diye hint markası alacagima honda'nı cb125'ini alirdim 5800'e cok uygun fiyat en azından satarken ölmezsim.
Daha da ucuza cin malı sticker markalı motor alacagima 3-5 yasinda ezilmemis cbf ybr almak cok daha mantıklı
Commuteri genelde yeni baslayan adam alir ya da butcesi ona elveren uzun sure kullanmak isteyen adam,her ne amacla olsun bu tarz baslangic motorlarinin ana prensibi sorunsuz ve guvenilir olmasi lazim,2-3 hp daha iyi yada biraz daha iyi gitmesinden ziyade , narin olmamasi , kolay kolay kirilip sizi ugrastirmamasi istenir e bu perspektifle karsiniza ybr yada cbf cikiyor,her ikisi de sizi uzmez artik sekli semaline gore biri alinip gecilir.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
Sadece ulaşım amaçlı olarak beni bir yerden bir yere götürsün diye düşünürsem en mantıklı seçenek 8100 TL lik fiyatı ile CBF 150 gibi gözüküyor.Ama binerken biraz zevk alayım,biraz tipi olsun,biraz özellik olsun derseniz tercihim CF Moto NK 150 olur herhalde.Bu ekonomik koşullarda bile bir commutera 10.000 TL üstü vermek bana pek akıl karı gelmiyor.O yüzden 10.000 TL üstü seçenekleri direk eledim.
Türkiye'de motor bakımı konusunda ciddi problem olduğunu düşünmekteyim. Herkes aynı özeni göstermiyor motoruna ve de "alırım seneye satarım" mantığı da birçok kişide olduğu için periyodik olarak yenilenmesi gereken parçalardan kaçınılıyor. Kendi motorumun servisi bile değişmesi gereken bir parça için "abi idare eder, değiştirmeyelim" derken, sırf kitapçıkta yazıyor diye zor bela değiştirtiyorum gerekli parçayı. Ben de 3-5 yıllık Cbf ya da Ybr bakarken bütçeme göre araştırdığım tüm motorların haşatının çıkmış olduğunu gördüm. Cbf , Ybr gibi motorların sıfırı çok pahalı, 2. ellerde de patatese çıkmış, çok zorlanmış, hor kullanılmış çok motora denk gelme şansınız var. Çinli minli demedim gittim sıfır aldım, 15000 km'y geldim, çok şükür iyi karar vermişim.
Ben sekilciyim acikcasi scooter da olsa gozume biraz hitap etsin isterim o yuzden ybr almazdm . Ozellikleri ve sekli sebebiyle cf moto 150nk alirdm ya da pulsar 200ns alırdım. Cbf sahibj olmuslugm var 5 bin km kadar kullandim allah var hic bi sikinti yaşamadım gerci 4 binde arkadaştan almistim keyfi kullanıyordu kurye falan degildi bende 9 bin kusur km de sattm . Bence boyle bi konuda seceneklere bakilir kisinin bi motordaki en önce aradigi ozellik neyse o ozelligin olduğu motorlara yönelmek ondan sonra aralarinda secim yapmak dogru olur.
Cf moto150nk commuter olarak mı geçiyor ? Eğer geçiyorsa çok saçma. Çünkü kendisi tamı tamına bir naked !
Kesinlikle cbr 125. Cf moto nun yedek parçası motosikletten pahalı...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)