Evet Anket yarına kadar devam edecek, enteresan cevaplar gelmeye devam ediyor. Bakalım forumda ankete katılan insanlar arasında % ? bu sorunun doğru cevabını biliyor.
Motor stop eder - debriyajı çekip marşa basarım
Düğme yüksek hızlarda çalışmaz. Gaz vermeye devam ederim.
Motor çalışmaya devam eder,ateşleme kesilir. - Düğmeyi açıp, gaz vermeye devam ederim.
Motor stop eder. – Debriyajı çekip bırakarak motoru vurdurur , tekrar çalıştırırım.
Kill Switch mi? Oda ne?..
Evet Anket yarına kadar devam edecek, enteresan cevaplar gelmeye devam ediyor. Bakalım forumda ankete katılan insanlar arasında % ? bu sorunun doğru cevabını biliyor.
Motosiklet stop edeceği için yapılacak olan en mantıklı hareket düğmeyi tekrar açıp debriyajı çekip hızlıca marşa basıp motosikleti tekrar çalıştırmak olacaktır.
Böle basit bir anket mi olurmuş yahu
Debriyaja basarım- kill switch on konumuna getiririm. Marşa basar motoru çalıştırır devam ederim. Bu sırada hızım düşeceği için uygun şeride geçerim. Çalışır çalışmaz bas gaza devam.
Bilerek yapıyorsam malımdır o kesin. Farkında olmadan kapanırsa motorda bir sorun olabileceğini düşünüp elimden geldiğince çabuk şekilde sağa yanaşır, tekrar çalıştırmadan motorun sağını solunu kontrol ederim.
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
hyosungla giderken, şakacı bir arkadaş(beraber sürmüyorduk, denk geldi de yaptı), bunu daha düşük bir hızda ve yoğun trafikte yapmıştı bana
debriyaja basıp düğmeyi açtım, debriyajı bıraktım ve motor çalıştı, fazla duraksamadan yola devam etmiş oldum
Konuyu bir video ile süslemek lazım oldu
Beyler abartmaya gerek yok, yok marşa basarım, yok debriyaj çekerim, yok vurdurmak sakıncalı kontak kapatır açarım
Kapanan butonu tekrar açın yeter, motor çalışmaya devam eder.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Debriyajla işim olmaz. ( bakınız : CVT şanzıman)
OFF olan düğmeyi ON konumuna getirir, marşa basarım, tabi önce gaza dokunmadan önce bayağı bir yavaşlarım.
Vurdurmakla da hiiiiç işim olmaz ( bakınız : CVT şanzıman)
Ha motoru çalıştırmak bahane, ben popomu kaldırır indirir vurdururum diyen olursa (seleye) orasına laf etmek bize düşmez
bir kilo ondan
ya ne olacaktı başka. debriyajı çeker iseniz o zaman ortalık karışır biraz bilmeyen için. motor çalışmaya yavaşlıyarak devam eder ve kill switch tekrar devreden çıkarıldığında ateşleme devam eder gaz verdiğiniz sürece.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------
motor o hızda o devirde stop eder mi hiç. o hızda piston kitlendiğini varsayalım ki nereye ve nasıl kitlenecek ama biz yinede ateşleme durduğu için piston da durdu diyelim.
işte o zaman krank mili piston koluyla bir sürücüye geçme(girme ) ihtimali var biz motoru geri çalıştırana kadar.
Motorunuz şanzumanınız ne olursa olsun iyice yavaşlayana kadar gaz kesip kompresöre bindirmişle aynı etkiyi yaşarsınız..
Kısa sürede farkederseniz tekrar açar devam edersiniz..
Yavaşlamışsanız önce açar motor zaten hemen çalışır duruma geçer, sonra normalde yaptığınız gibi vites düşürür devam edersiniz..
Ha bide Okan abi o arkadaşı önce o hızda bunu başardığı için tebrik eder,sonra döverim...
Bizde yanlış olmaz benim için sorunun cevabı çokta önemli değil
motorun üzerinde hız varsa hiç sorun değil,isterse 250 ile giderken kapat ve aç, gazı çevir devam et..
ama çok düşük hızda dönüş yaparken (15-20 km gibi) ve 1. viteste iseniz o düğmeyi kapatırsanız yere kapaklanırsınız..
Evet sevgili arkadaşlar, anketimizin süresi doldu, aşağıya simit chart ekliyorum.
Katılımcı sayısı 99 kişi, biz bunu 100 olarak baz alacak olursak, forumun durumu vahim diyebiliriz.
100 kişiden sadece 43 kişi doğru cevap şıkkını işaretledi.
Kill Switch düğmesini kısaca ifade edip konuyu kapatalim;
Bu düğme motosikletinizin ateşleme sisteminin elektrik devresini kontrol eder.
Motor bloğu yüksek devirde çalıştığı anlarda düğmeyi kapatmanız durumunda ateşleme sisteminize
elektrik gitmez, ve yanma gerçekleşmez. Fakat motor bloğu, kompresyona girerek yavaşlamak sureti ile
çalışmaya devam eder, kompresyon sürdüğü sürece bu düğmeyi tekrar on konumuna getirip, kaldığınız yerden
gaz vermeye (Veya vites kücülterek) devam edebilirsiniz.
Yanlış bilinen doğruları düzeltmek adına, motosikleti vurdurmaya, marş basmaya gerek yoktur, zira motosiklet stop etmez.
Dipnot: Rolantide ve düşük devirlerde bu düğme kapatılır ise, motosiklet stop eder.
Bu Konu MT Site Yönetimi Tarafından Kapatılmıştır. Sebep: Anket tamamlandığı için konu kilitlenmiştir, bir başka ankette görüşmek üzere.
Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir. Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır. Forum Kurallarını okumak için tıklayın.. Şikayetleriniz için tıklayın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)