Tartışmadaki bütün hiddete rağmen "siz" zamiriyle hitabın sürdürülmesi çok hoş bir durum.
Motorları maviliklere süreceğiz.
Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.
Biz millet olarak orta ayarı tutturamayan bir milletiz. Alfanın yazısını bu durumun magduru olmuş. Benim anladıgım kadarıyla alfa egitim almayın demiyor(bunu defalarcada belirtmiş) aksine temel egitimlerin alınması gerektigini söylüyor ve bu temel egitimler alındıktan sonra "tamam ben oldugum artık" demememiz gerektigi vurguluyor.Aldıgımız egitimlerin dogrulugu sorgulamamız gerektigini ayrıca bize ileri seviye sürüş egitimi diye yutturulan egitimin avrupa standartları dikkate alındıgında ileri seviyemi orta seviyemi yoksa başlangıç seviyesindemi bunu sorgulamamız gerektigini anlatıyor. Kısaca bize ögretilenlerin dogrulugundan emin olup daha fazlasını ögrenmek için araştırmamızı öneren bir yazı olarak görüyorum.
-20 yıllık motorcu örnegi var. Sanırım tartışmayı yaratan 2 cümleden biri bu.Egitim alan bir kişi karşısındaki kişinin motosiklet kullandıgı süre içinde egitim alıp almadını ve tecrübesini bilmeden onu küçümser tavırla hareket etmesini eşleştirmiş.Burdada benim anladıgım karşınızdaki kişinin motosiklet geçmişini bilmeden onu eleştirmenin dogru olmadıgıdır.Alfa bu konuyu yeni arkadaşların yanlış anlayabilme ihtimalini düşünerek daha açık bir çekilde anlatması gerekirdi tabiki. Cümleyi bu şekilde kurunca bazı arkadaşlarda haklı olarak eleştirmiş:
-Tartışmayı fitilleyen 2. cümle ise ehliyet örnegi. Ben bu konuda malasef alfaya katılamayacagım. Şuan avrupada olsak alfanın ehliyet ile ilgili yazısının altına imzamı atardım ama ülkemizde bu örnegin böyle bir konu içinde kullanılması yanlış. Ben kendimden örnek veriyim;Motorunuzu kasko yaptırırken neden ehliyetinizin beş yıldan yeni yada eski olup olmaması prim belirlemede önemli oluyor yada neden avrupa da ehliyetleme de kademeli bir motor tasnifi var?
Ben ehliyet alırken yazılı sınavına girdim ve bunda baraj 70'di ama sorular okadar basitki sokaktan lise mezunu birini tutun gözü kapalı bu soruların 50 tanesini yapardı. Egitim denilen o meretse sanayide yapıldı. Sanayide bir ustanın adresini verdiler ustanın yanına gittim. Aramızdaki konuşmalar;
elint-Kolay gelsin usta(bir motoru dagıtmış onla ugraşıyo )
usta-sagollll hoşgeldin
e-hoşbulduk usta. Beni sürücü kursundan gönderdiler.
u-hımm tamam otur orda birazdan başlayalım
e-Tmm usta acelem yok. Bu arada bu motorlamı egitim alcam (kenarda yeni bir scooter duruyo)
u-evet onu kullanıcan
e-usta vitesli birşey yokmuydu
u-yok valla tek bu var. Hem ilerde vitesli motor alırsan onda ögrenirsin zor degil
e-peki(ben şokta)
bir süre sonra motoru çalıştırır ve sanayinin içinde turlamaya başlarız
u-oo sen biliyosun yahu al kafana göre buralarda takıl ama sanayinin dışına çıkma
e-peki
Benim koskoca egitim süreci bu ve bu anlattıklarım 1,5 yıl önce oldu.
Birde sınav olayı oda ayrı bir komedi. Boş çamur ve çakıl dolu bir araziye gittik. scooteri 1-2 defa ileri geri sürdüm ve uygulamalı sınavı geçtim
Alfa beni yanlış anlama bunları ülkemizdeki sürücü kurslarnın hali gör diye anlatmıyorum. Bizim sürücü kursu denilince tansiyonumuz neden yükseliyor neden ön yargılı yazmaya başlıyoz onu anlaman için yazdım yani kısaca bizi anlaman için yazdım.
Bukadar tartışmanın çıkması 1-2 yanlış örnek başka birşey degil
Kısaca alfanın yazsını dogru ve yerinde buldum. Bize verilen herşeyi bu dogrudur diyerek benimsemek ve bu ögrendiklerimizin dogrulugunu bile araştırmamışken tecrübeli diger sürücüleri küçümsemek yanlış. Bana göre iyi sürücü avrupa standartlarında egitimini almış , tecrübe kazanmış ve bütün bunlara ragmen "ben tamam oldum artık" havalarına girmeden pür dikkat motosiklet kullanan , ve gelişmeleri takip eden kendini sık sık güncelleyen(biz pc'miyiz kardeşim ne güncellemesi gibi geyige giren olursa ban 3 günden başlar ona göre)ve diger sürücülere karşı saygılı olan sürücüdür.
Bu arada sürücü kurslarına birdaha deginmeden cümlemi tamamlayamayacagım(zamanında sürücü kursuna patlayamadım içimi burda döküyüm bari). Sürücü kursundan ilişkim kesileli 1.5 yıl oldu ama hala birisi sürücü kursu deyince tansiyonum yükseliyor damarlarımda nekadar kan varsa hepsi beynime çıkıyor. Bizdeki sürücü kurslarının%99'u sürücü kursu degil bildiginiz işi mühür kaşe basmak olan bir yarı devlet kurumu. Bizim ülkemizdeki ehliyet dagıtıcılarına sürücü kursu dedigimde avrupadaki sürücü kurslarına hakaret etmiş gibi hissediyorum
Atlayacaksın bir bisiklete utanmadan sıkılmadan trafikte - uzun yolda pedallayacaksın eğitimin başı bisiklet olmalı, motoru karıştırmadan önce ,ileri - geri eğitim almadan önce basamak bisiklet olmalı,Avrupa'da böyle
Alin size Türkiye'nin en büyük bisiklet portalı
http://www.bisikletforum.com/index.php Durum içler acısı...
Bisiklete çocuk aleti olarak bakan zihniyet utansın.
Yine yarışlardan örnek vereyim, MotoGP'de 125cc kategorisinde yarışan 14-15 yaşındaki bir çocuğun deneyimi ne kadar olabilir sizce? Ama bu çocukların çoğu 20-30 senedir motor kullanandan çok daha iyi motor kullanacağı kesindir. Bunun tam tersi olarak senelerdir MotoGP'de yarışan ama iyi derece alamamış bir sürü adam var, her sene 2-3 tane çömez yarışçı katılıyor ve bu daha deneyimli yarışçılardan çok daha iyi performans gösteriyorlar.
Bu cümle de boy a ait.....
Bir şey daha söylemek istiyorum.... 20-30 yıllık motor kullanıcısının zekası ve becerisi ile doğru orantılıdır motor hakkındaki bilgileri ve tecrübeleri.... Nasıl bir genelleme yaparsın anlamadım....?... Kaldı ki işin içindesin.... Biri gelecek falanca kurstan eğitim alacak ve ilk yarışta seni geçecek..Neden?..Çünkü çok iyi eğitim almış.....
Olacak şeymi şimdi bu.... Kendin inandın mı?...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Elint mevzunun özünü guzel anlatmis.
Benim kimseyi kirmayayim diye lafi dolandirmam bu özet içindir.
Fakat Elint'in de yanildigi bir nokta var.
(illa karistircam ortaligi)
avrupada surucu kurslari gerçekten de ciddi egitim verirler.
Fakat isin sigorta kisminda ehliyetinizin eskiliginden çok ne kadar motosiklet kullandiginiz daha fazla onem tasir.
Daha once açtigim bir konuda bundan bahsetmistim.
Diyelim ki 15 yillik ehliyetiniz var.
Yeni bir araç aldiniz.
Sigorta yaptiracaksiniz.
Sigortaci ehliyetinizin suresini dikkate alir ama çok fazla degil.
Onu ilgilendiren sey ne kadar suredir araç kullandiginizdir.
Yani ciddi bir indirim istiyorsaniz, onceki sigorta poliçelerinizi ibraz etmeniz gerekir.
eger bunu yapamiyorsaniz, ciddi bir indirim olmaz.
Yani sistem araç kullaniminda tecrubeyi dikkate alir.
Hangi kursu bitirdiginiz, ya da hangi surus egitimlerinin hangi kademelerinde basarili oldugunuzu sormazlar bile.
Tabii bu demek degildir ki egitim almayin.
Ama unutulmamalidir ki,
Tecrube yillarla degil,yollarla kazanilir.
(Ulem son cumle iyi oldu. Imzami bununla degistireyim ben.)
Dur bakalim belki bir kaç kadeh sonra daha iyi seyler çikar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
al bir de buradan yak, buyur işte.. arkadaşım, Türkiye'de kaç yüz tane 20yıl üzeri köylü motosiklet sürücüsü amca var? ya da sadece 20yıldır haftasonları sahilde yukarı aşağı git gel keyif sürücüsü.. sen bu şahısları 20yıldır istanbul yollarında kuryelik yapan bireyle eş değer mi tutuyorsun.. ya da gs4'ü tamamlamış eğitimler üzerine ileri düzey yarış teknikleri almış bu işin ehli olan 2-3yıllık tecrübeli kişinin tecrübesine nazaran 20yıllık salt kendi kendine öğrenmiş sürücüyü nasıl üstün görüyorsunuz anlayabilmiş değilim doğrusu.. daha ilk düşük sürat denge parkurunda fırt, neden? motosikletin en zor hakimiyeti dururken ki pozisyonudur.. gazı açtın mı 10yaşında çocuk da kullanır 300kg motoru.. sonuçta kabiliyetinizi bu sıra amortisörler ve çeşitli dengenizi sağlayan fizik kuralları devir alır sizden.. bu motorun yeteneğidir, sizlerin değil.. kendimizi kandırmayalım, tecrübemize MUTLAKA bir PROFESYONEL EĞİTİM katalım..
önceden de yazdım, bu örneği kullanmayalım lütfen
kaskonuzu yaptırırken ehliyetinizin yaşı ve/veya GS sertifikanızın derecesi sorulur.. bir teminat görebilmek içindir.. bunu koruma demirleri, aracınızın kategorisi modeli yaşı kilometresi vs. takip eder ki takriben maliyetini bularak riskleri hesaplar sonuçta sigorta firması kendi cebini düşünmektedir.. ödediğiniz prim BİREYSEL RİSK PRİMİNİZDİR bu meblağı düşürmek yine sizin bilgi, deneyim, tecrübe, ve önlemlerinize bağlıdır.. Ha bunu hala anlayamayanlara, yazılan software programının kodlarını dağıtayım bir de.. anca böyle ikna olunacak heralde.. Bilgisayara bilgileriniz girilir, otomatik şablona göre dökümünüz ekrana gelir.. bir de off-the-record tanıdık indirimleri mevcuttur..
Eğitmen falanmsın..... Dediklerinden onu çıkarıyorum... Neden bu kadar eğitim...
Kişi kendini eğitemez diyorsun.... İlla bir diploma sertifika ya da başarı belgesi....
Dediğin olay eğitmenli temizlik işçilerine dönmüş... Beledyeye temizlik işçilerini üniverste mezunu alıyorlar.... Okumuşlar eğitim görmüşler daha iyimi süpürüyorlar?... Süpürgenin tutma açısını daha iyimi biliyorlar?..
Bunlara örnek o kadar çoğaltılır ki....
Biraz da gerçekçi konuşalım....Ben 25 yıldan daha fazladır b sevdadayım... Şimdi bir eğitmen bana neyi öğretecek?... Neyi öğretebilir?.... Hiç bişey..Hemde kocaman bir hiç.....
''Ben eğitim aldım İyi motoruyum '' diye dolaşanlara da ayrıca daha farklı yaklaşımım var... Bir çoğuyla yol da yaptım.... Kendilerini kandırmaktan öte gidemezler....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
eğitim demek ders dinlemek değil, pratik uygulamada güvenli ve ileri sürüş teknik eğitimi şart..
şöyle diyeyim.. buzlu bir yolda motosiklet sürdünüz mü? ya da yere düşecek kadar yatmış motoru topladınız mı? arka teker tutuştan kopmuş arkanın zigzag çizmeye başladığı zaman ne yapacağını biliyor musun?..
eskiden kurslara gitmek olmazsa olmaz idi.. fakat durumu olmayan sürücüler, eğer ki kendi hayatlarından öte diğer sürücülerin hayatını düşünüyorsa, bu eğitimlerin uygulanması şart.. nasıl mı, İNTERNETTEN ARAŞTIRARAK, oturun izleyin en azından buna üşenmeyin.. 15tl gibi bir harcama yaparak kendi parkurlarınızı yaratabilirsiniz.. internetten araştırmalar yaparak düşük sürat denge uygulamalarını bir deneyin isterseniz.. küçümsediğiniz sürücüler neler yaparken siz ise nasıl baston gibi dik kalıyorsunuz kameraya kayıt edin ve ister ağlayın ister gülün eğlenin.. sonra düşünürsünüz aradaki farkı..
not: eğitmen değilim..
videodan alıntı güzel bir sözle buyrun izleyin: "zaten bunları biliyordunuz, değil mi?"
http://www.youtube.com/watch?v=HGid6Ykj6kI
düzenleme:
eğitim size yeni bakış açıları kazandırır düşünme yetinizi ilerletir.. kendi kendinize öğrenmeye çalışırken yanlışınızı çoğu zaman göremez ve bu yanlış bilgiler alışkanlık olarak yer eder yaşantınıza.. eğitmen bunları görmenize yardımcı olur, yine siz kendi kendinizi eğitmiş olursunuz..
eğitmenler hergününü bu işe adamışken siz zahmet edip senede 1gününüzü bunlara gereksiz görüp ben tecrübeliyim 25yıldır zaten diyorsunuz..
gerçekten beni güldürdünüz teşekkür ederim, einstein.. newton ve daha nicesi onlar da birer bireydi sonuçta, ne gerek var ki ilkokullara lise üniversitelere.. biz de yaparız, boşuna kayıp oldu senelerimizden şimdi.. bize birşey mi öğrettiler bu kurumlar kendimiz çalıştık yaptık.. kalemi tutuş açısını mı öğretti bana ilkokul ya da üniversite.. iyi günler..
Bu kadar tartışmaya gerek olduğunu sanmıyorum buradaki herkes aslında aynı şeyi savunuyor. Buradaki tek görüş farklılığı Elint'in de dediği gibi konunun Türkiye şartlarında irdelenmesinden kaynaklı. Bir arkadaşımız Avrupa normlarında diğeri ise Türkiye açısından konuyu ele alıyor. Alfawings'in bence anlatmaya çalıştığı bir başka şey de (benim anladığım) ticari amaç güden eğitim merkezlerinin eğitim adı altında insanlara aynı şeyleri ısıtıp ısıtıp sunması bir de yeterli eğitimin verilmeden insanların trafiğe salınıvermesi. Ben sana bir kez gösterdim sen artık bunu düşe kalka yollarda sağ kalabilirsen pratik yaparak geliştir.
Türkiye her konua olduğu gibi bu konuda da malesef çok yetersiz. Ama yine de maddi imkanı olan herkesin bu durumda da olsa bütün eğitim kurlarını tamamlaması taraftarıyım. Belki paramızın yarısı sokağa gidiyor evet ama yarısı da canımızı kurtaracak yeri geldiğinde diye düşünüyorum. Gönül ister ki Avrupa standartlarında eğitim veren kurslarımız olsun ve herkese yeterli gelsin. Olmayınca eldekiyle yetinmek hiç yapmamaktan her zaman için iyidir. Sevgiler, saygılar..
Kesinlikle Katılıyorum...
Tamam, iyi bi çevren varsa yada kilometrelerce yol yaparak çok çok şey öğrenebiliyor insan ama genede eğitimin kesinlikle gerekli oduğunu savunurum herzaman... Her şey için bu böyledir. Bir bilgisayar programını kendi çabalarınızla yada pratik zekanızla öğrenirsiniz yıllarca kullanırsınız fakat o programın gelişmiş eğitimine katıldığınızda illaki yıllardır kullanmanıza rağmen bilmediğiniz yada yanlış bildiğiniz bi çok şey çıkar... Bunun gibi bişey işte... Kesinlikle her ne kadar iyi bir sürücü olunsada gelişmiş eğitimlerin her insana çok çok faydası olacağını düşünüyorum...
i.V.i.B.i
O kadar yılda kazanılamayan beceriyi sadece senede bir gün de kazanılabileceğini savunuyorsunuz yani.. Tebrikler ne diyim....
Çok farklı yönde ve yanlış şekilde yaklaşıyorsunuz.... Size fikir bile veremeyiz...
Motosiklet çocuk oyuncağı değildir.... Öyle eğitim aldım diyen nice arkadaşımızı kaybettim... Çoğu kaza yapıp biyerlerini kırdı... Neden ?... Söyleyim... Eğitim aldılar ya...Aşırı özgüven....
Bak canım kardeşim.... 3-5 eğitmen saatte 80-100 lira kazanacak diye oturduğu yerden veya iki kuka koyup şunları şöyle yapacaksın zihniyetine şiddetle karşı çıkarım..Her zamanda çıkmışımdır....
Adamın biri çıkıyor, herkesin istemeden adını bilmeden yaptığı şeyi KONTRA teknği diye lanse ediyor...Sanki suyun kaldırma kuvvetini ya da yerçekimini buldu....
Tamamen kişisel görüşümdür... Kimseyi bağlamaz.... Bence deneyim tecrübe eğitimden üstündür..... Motosiklet için tabi.... Diğer yaşamsal olayları karıştırmayalım....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Eğitimsiz tecrübe tecrübe değildir. Tecrübesiz eğitim de eğitim değildir. İkisi ayrı tutulamaz. Biri eksik olursa hayatımız her an için daha fazla tehlikededir.
http://www.uzmantv.com/kategori/moto...lar/motosiklet
pratik eğitim okuyun izleyin dinleyin =)
sonra vurun kendinizi hemen viraja =))
eğitimi al cesaret varsa uygulamaya çık
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
burada kimse bir günde beceriye sahip olmaktan bahsetmiyor.. beceri çalışmanın ürünüdür, yetenek ise içimizde varolan bahşedilmiş güdülerdir.. çalışarak bu yetenekler beceriye dönüşür.. kimisi 1saatte kimisi 1yılda.. ama yıllar kendi başına ne tecrübe verir ne de bir beceri, yıllar içinde bu beceri tecrübeye dönüşür.. tecrübe buna denir.. akıp giden yıllara değil..
bu eğitimler tekniği gösterir gerisi size kalır.. çalışırsanız gelişir, 80-100liralık kağıt parçası olarak bakar umursamazsanız erir gider, ve gün gelir o manşetlerde boy boy resimleriniz olarak anılırsınız "25yıllık tecrübeli sürücü kaza yaptı".. işte kelimeleri yanlış kullanma ürünümüz, yarattığımız antipati.. kendi eserimiz..
bu yazıdan sonra kendinize bir sorun, elciği tutuş biçimim doğru mu.. bu kadar yazınızdan sonra, bayrak tutar gibi kavrıyorsunuzdur büyük ihtimalle.. harcadığınız o 80 lira, elbet ki size çok fazlası olarak geri döner sayın "tecrübeli" sürücümüz.. bunu 25yılda öğrenememişiniz demek ki..
"Adamın biri çıkıyor, herkesin istemeden adını bilmeden yaptığı şeyi KONTRA teknği diye lanse ediyor...Sanki suyun kaldırma kuvvetini ya da yerçekimini buldu"
gerçekten yazık.. ve çok ayıp.. bu cümleyi kurabiliyorsunuz helal olsun.. türkçe'ye bu şekilde geçmiştir, orjinali "counter-steering"dir yani gidonu çevirdiğinizin aksi yönüne dönmek demektir direkt türkçesi.. yani bilmeden yaptığınız şeyin kelimelerle ifade etme biçimidir.. bunun sebeplerini bilimsel gerçeklerle açıklar bu kişi size.. bir çeşit ispat.. bilinçsiz yapmaya devam edin siz, biraz sert kontra yapın da kazıyalım sizi yerden.. fizik kuralları boşuna var çünkü..
Düşünceyi, okumak ve çalışmak geliştirir.. her alanda eğitim de bunun için vardır, yanlışınızı gösterir ve doğrusunu olması gerekeni söyler, gerisi sizin yaratıcılığınız ve çabalarınızdır.. yanlış bilgi kalıplaşır yer eder, bunu yıkmak için de çaba, çalışma ve emek gerekir..
motosiklet bir hayat biçimidir, yani örneklerinizden ayrı tutulamaz.. herşey için gerekliyken motosiklet için istisna durumu söz konusu değildir.. çünkü motosiklet sürüşü de bir düşünme yöntemidir,
hassas bir sürüşe hız ekleyebilir, fakat hızlı bir sürüşe hassasiyet ekleyemezsiniz. Daha da ötesi; Düşünmeden süremezsiniz!
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Arkadaşlar ülkemizde iyice tırmanmaya başlayan ölümlü motosiklet kazalarını göz önüne alarak, insanlara 3-5 günlük eğitimlerle sahte güven duygusu verilip sokağa salınmasının sakıncaları, yine yetersiz eğitim artı yetersiz deneyim ve büyük, güçlü motorların çok erken kullanımının sakıncaları üzerinde düşünürken temel kurslara baktım.
BUnların bir kere süreleri çok kısadır. Yani bir insan süper denge, zeka, intikal ve idrak gibi yeteneklerlede donatılmış olsa bile 3 günde yada 10 günde bilhassa istanbul trafiğine çıkacak öğreti ve beceriye sahip olamaz. Temel kurslar minimum 3 ay olmalıdır ve tabi bunun altında çok iyi bir bisiklet sürüş tecrübesi yatmaktaysa. Yoksa bu bir senede olabilir.
Ben ne dedim arkadaşlar bir kaç günlük eğitimlerle desteklenen 2-3 yıllık sürüş tecrübesi 20 yıllık sürüş tecrübesini aşabilir mi? Dikkat edin burada hiç eğitim almamışlık yada hep düz yolda gidiş gibi bir atıf yoktur. Ama bana muhalefet edenler kendi yanlış atıflarını öne sürüp sonrada işi anlamsız bir demogojiye taşıyorlar.
Yani eğitim alan biri ve 5 yılı geçmiş biri 10 yılı geçmiş eğitimli birinden daha iyi olamayacağı gibi esasen eğitim artı 2-3 yıl eşittir 20 yıldan iyi olmaz... yani daha ne kadar açık yazayım size.
Köy yerlerinde motor kullanan vatandaşlarımız vardır. Bunlar şehir trafiğinde zaten tecrübeli değillerdir. Traktörde kullanır bu kişiler ama şehir bilhassa istanbul gibi büyük metropolitanların trafiği özel alışkanlık ister. Köylerde 20 yıl motor süren biri zaten, doğru dürüst yol da yoktur, benim yazımda örnek olmaz. Ben bunu hiç kast etmedim zaten.
Ülkemizde çeşitli eğitim faaliyetleri sürmekte. İyi güzel. Ama ücret mukabili ders vermek ülkemizde sadece tescilli, fatura kesip, sigortalı insan çalıştıracak kuruluşlara aittir. Yani diğerleri ücret istediğinda bu geliri nasıl vergilendirecek. Faturası yok kesecek. Neyse bunu bıraktım.
Sürücü kursları, fatura kesebilen ve SSK kayıklı öğretmen çalıştırma yetkisi olan kuruluşlar çok yetersizidirler. İstisnasız hepsi. Bir kere adamlar 15 günde size motoru öğretecek, ehliyet almanızı sağlayacak yok artık yani ağzınızla kuş tutsanız bu kısa sürede bunu başarmak olanaksızdır.
Şİmdi gelelim benim yazıma, ne deniyor....
. Kursları para tuzağı haline getirmeyin.
. Temel kurs bünyesi içine giren muhteviyatı bölüp parçalara ayırıp, ileri seviye göstermeğe kalkmayın, sakıncalıdır.
. Sürücülere tamam artık sen gümüş sertifikalısın, altın sertifikalısın şöyle aslansın vs gibi yanlış telkinler yapmayın. Bir müddet sonra bu kişilerin bazılarının ölüm yada sakatlanma haberlerini alıyoruz.
Bir diğer konuda yarış konusudur. Trafikte motor sürmek ve pist yada parkurda sürüş. Bunlar arasında okyanuslar vardır. İkisi birbiriyle kıyaslanamaz. Bu yüzden konunun bu kısmı benim yazımla hiç alakalı değildir.
İnsanın kaslarının da hafızası vardır. Zamanla ki buna 5 yıl bir süre verilmiştir, bu kasların hafızası artık otomatik çalışma durumuna girmektedir. Yani motoru artık siz bir alet değilde sanki bedeninizin bir parçası gibi kullanır hale gelirsiniz.
Bunun dışında birde kendini gereksiz bir cehaletle sıra dışı gösterme faaliyetleri görüyorum ki zaten beni hiç ilgilendirmez.
Sıradışı motorcu bence kimdir....Yarış dünyasında: Kenan Sofuoğlu, Şakir Şenkalaycı gibi. Trafikte ise temkini elden bırakmayan, trafik kurallarına uyan, sınırlarını iyi çizebilen ve uzun zaman motor kullanma becerisini devam ettirebilen kişidir.
Temel kursada kazanılması gerek asgari beceriler:
Fren kullanımı(ağarlık aktarım bilgileri dahil) tüm şekilleriye,
Gazın kullanımı,
Denge ve kontra basma şekilleri,
Yavaş U dönüş dahil tüm dönüş teknikleri,
İleriye bakma tekniği,
Savunma sürüşü teknikleri ve trafikle ilgili potansiyel tehlikeyi ön görme bilgileri,
Trafik kuralları ve bunlara uyulmasınının gereği bilgileri,
Sağlıkla ilgili temel bilgiler.
Bunlar olmadan temel eğitim tamam olmaz, yollarda düşe öle de işte malesef böyle olur.
Yaşam sizin. Şans her zaman sizinle olmaz.
Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
alfamotosiklet.blogspot.com
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)