Dikey Tırmanış:
Yaklaşırken hızınızı muhafaza ediniz. Birçok sürücü fazla yavaşlama gibi bir hataya düşer bu da sizi çok geç ve çok fazla gaz vermeye zorlar. Neticede arka teker ya patinaj yapmaya başlar yada savrulur.
Önünüzdeki yolu bakışlarınızla tarayınız, kaya v.s. gibi engelleri kontrol ediniz. Önünüzde giden biri varsa aynı izden gitmeyiniz çünkü o saplanırsa sizde tuzağa düşmüş olursunuz.
Şayet yolunuzda büyük bir engel yoksa oturuş pozisyonunda kalınız. Bu pozisyonda kalçalarınızla arka tekere ağırlık verirken önü omuzlarınızın ve başınızın ağırlığıyla yerde tutarsınız. Dış pedala ağırlık veriniz, dış dizinizle yakıt tankına baskı uygulayınız.
Ana dönüşü yapıp motorunuzun yönünü tepeye verdiğinizde gücü muhafaza edin ama yumuşakça.
Bu diklikte bir yamaç da geri kaymamak için gidona asılırsanız tekere kalkarsınız. Halbuki bacaklarınızla kendinizi tutarsanız üst beden ağırlığınız motorun önünü yere doğru bastıracaktır. Bu durumda elleriniz de hızınızı tırmanış boyunca muhafaza eder.
Motoru olabildiğince yer yüzeyine dik tutmak için bedeninizi kullanınız. Motor dik ise arka tekerin yere tutunma kabiliyeti en iyi durumda olacaktır. Motor sağa sola doğru altınızdan kaçmaya da çalışmayacaktır. Vücudunuzu dönüş yönüne göre motoru zemine daha dik tutabilmek için sola veya sağa doğru hareket ettiriniz. Böylece gazı da kullanabilirsiniz.
Tırmanışın en dik yerinde mide kaslarınızı kuvvetlice zorlayarak üst bedeninizi öne doğru bir vaziyette tutmağa çalışınız. Çünkü motorun dik durumunu muhafaza ederken aynı zamanda gazı da hassas bir şekilde kullanmak zorundasınız.
Alfa.