Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Fotoğraflarla Sürüş İncelikleri

    REKLAM ALANI
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    A)

    Sürücü viraja giriyor ve viraj beklenmedik şekilde daralıyor.
    İkinci resimde acemi sürücü motoru kaldırıyor ve frene basıyor. Motor viraj dışına doğru giderken o da panik içinde viraj dışına doğru bakışlarını kitliyor ve vücudu kaskatı motor tarafında sürükleniyor. Sonuç kaza yada yoldan savrulma ve devrilmeden durma.
    Üçüncü resimde sürücü usta frenlere dokunmuyor(trail fren ustası değilse) gazı hafifçe azaltıyor ve virajın içine bakarak motoru iyice yatırıyıyor. Sonuçta virajı sorunsuz alıyor.

    B)

    Birinci resim viraja girerken sol kol içeri alınmamış dışta ve gidona abanır bir vaziyette bu durum bir sarsıntının sürücünün üst bedeninde çok fazla hissedilmesi ve neticede kaza olasılığını artırması demektir.
    İkinci resim öne abanma yok, sol kol içerde. Motor alt bedenle tutuluyor. Bu durumda sürücü sarsıntılardan az etkilenilir ve eller rahatça gaz ve diğer kumandaları hızlı bir şekilde kullanabilir.

    C)


    Virajda beklenmedik bir tehlike çıktı. Burada engele bakışlarınız kilitlenmeden kaçış yoluna bakacaksınız. Dikkat engeli görmeyeceksiniz değil, ona yarım saniyeden fazla kilitlenmeyeceksiniz ve sonra frenleme ve kıvırmaca ama ayrı ayrı. İkisi aynı anda yapılmayacak. Derhal kıvırın öyle ki bedeniniz henüz viraj yatış pozisyonundan motor merkezi konumuna gelmemiştir. Önemli değil, kıvırın. Saniye önemlidir. Motoru kasmayın bırakın altınızda serbestçe hareketini yapsın ve kıvırma işlemi tamamlandıktan sonra hemen fren yapın ama kilitlemeden. Engeli geçtiniz tekrar normal hattınıza girip devam ediniz.

    D)

    Kontranın karakteristiği oklarla gösteriliyor.
    İkinci resimde; kontrada ustalaştınız şimdi beden kontrasına geçebiliriz. Dizlerle ve dirseklerle dönüş yönüne doğru dıştan içe ve aşağı doğru bastırınız. Karın kaslarınız sıkılı ve üst bedeninizi tutuyor, kollarınız rahat sadece kumandaları yönetiyor. Vücut ağırlığınız asla kollarda değil. Bu teknik bilhassa viraj ortasında dönüş hattını daraltmada ve çıkışta motoru dik konuma getirmede çok yararlıdır. Ayrıca yatarken iç ayak pedalına, dönüş içindeki pedala ağırlık verilecek, kaldırmak için ise viraj dışındaki pedala ağırlık verilecektir. Yani dış diz ve dirsek ve iç pedal baskısı sonra kalkışta iç diz ve dirsek ve dış pedal baskısı kontraya destek verecektir.

    E)


    Kör bir viraja giriyorsunuz. Güzel giriş; yatış iyi, hızınız iyi, bakışlar virajın olabildiğince içine doğru. Tam orta yerde karşı yönde ki kör noktadan bir araç çıkıyor. Burada araca bakılmayacak. Araç görülecek ve dikkate alınacak ama araca bakışlar kitlenmeyecek.
    İkinci resimde görüldüğü gibi motorun sürücüsü aracın yanına ve kendi gidiş yönüne doğru bakıyor ama aracında farkında. Hatırlayınız; peri ferik yani çevresel görüşümüz.


    F)


    Viraj alırken orta hattı ayıran çizginin çok yakınından dönerseniz baş ve omuzlarınız geliş hattına geçer. Bu yanlıştır.
    İkinci resimde ki gibi açık viraz alan bir araçla başınızın tehlikeli bir biçimde karşılaşması demektir.
    Üçüncü resimde doğru dönüş çizgisi gösterilmektedir.Tüm sürücü vücudu ve motor kendi hattında olarak emniyetle dönmektedir.

    G)

    Viraja yattınız. İleriye bakıyorsunuz asla "ön teker sürüşü" dediğimiz ön tekerin önüne bakmıyorsunuz. Ve ilerideki engeli gördünüz. İleri bakmasanız zamanında göremezdiniz.
    İkinci resim engelden önce motoru biraz daha yatırıp hattınızı daraltarak dönüş yayından kazanıyorsunuz ve;
    Üçüncü resim engelden hemen önce motoru olabildiğince kaldırıp engel üstüne girmeden hafif bir fren yapıyor ve freni bırakıp dik konumda engeli aşıyorsunuz. Tabi engelden sonra tekrar hattınıza giriyorsunuz.


    H)

    Ters eğimli bir viraj demek lastiklerin yol tutumlarının normal eğimli virajlardan daha az olduğu bir durumda dönmek demektir. Viraja mümkün olan en yavaş süratle ve açıktan alarak girerek dönüş yönündeki elciğe sürekli baskı uygulamanız gerekecektir. Çünkü ters eğim motoru diğer tarafa adeta yoldaki boyuna kasisler gibi atmak isteyecek ve bu yönde baskı uygulayacaktır. Frene dönüşe girdikten, daha doğrusu ters eğimin başladığı noktadan itibaren asla dokunulmamalıdır ve mümkün olduğunca çabuk gazlamaya geçilmelidir. Gazı boşlamak kafayı daldıracak ve dönüşünüzü zorlaştıracaktır.
    İkinci resimde dönüş apeksi geçilir geçilmez motorunuz viraj hattınızın 3/4 lük iç tarafında ise dönüş doğru yapılmış demektir.



    Alttaki saptırma cevaba birçok bu site üyesi dostun israrı üzerine kişilerin yanlışa düşmemesi için cevap olarak bu yazıyı ilave ediyorum. 23.09.2008 (Fotoğraflar telif hakları ihlal olmasın diye kaldırılmıştır.)

    1. Viraj aniden daralmaz deniyor. Evet doğru zaten dardır ve siz dikkatsizce girerseniz sizin için aniden daralmış olur. Burada yapılan tamamen demogojidir.

    2.Viraja girmeden hız kontrolü ve vites seçimi yapılır doğru ama biz burada bunun yapılmadığı durumlarda vardır ve yapılmazsa ne olur dan bahsediyoruz. Ne dediğimiz çarpıtılmağa çalışımış.

    3.Devamını bilmediğin viraja hızlı girilmez. Güzel girienlerin başına gelecekten bahsediyoruz.

    4. Virajda panik başlarsa motoru dikleştirip......bu kişilerin canına kast eden bir açıklamadır. Hasetlik insana neler yaptırıyor.

    5.Güvenli sürüşte sıralanan özellikler ideal durumdur biz uygulamama durumundaki durumlara girmişiz ve bu da saptırılıyor. Amaç ne acaba? Bir takım kişilerin kuruduğu saadet halkalarının geliri düştü herhalde. Onun derdindeler.

    İkinci durum:

    Gidonu tutma değil racing tipi motorlarda bilek içeri alınır. Bu bir yarış tekniğidir. Daha ileri safhalarda ise sarkmağa geçilir. Motorla birlikte yatmak motor tipi ile bağımlıdır. Ama kollar daha doğrusu dirsekler krosdaki gibi açılmaz, dragdaki gibi keninize çekmezsiniz. Çok detaylı bir konudur aslında.

    Üçüncü durum:

    Kıvırmaca diye türkçe bir kelime yoktur. Ben kıvırmak mastarını kullanırım ve kıvırma akabinde frene dokunulur tabi gerekiyorsa. Dönemeçlerde ise genellikle tekrar hatta girmek için gerekir. Kıvırma ile fren eş zamanlı kullanılmaz bu vurgalanılmağa çalışılıyor ama bunu anlayacak adam nerede??? Engel ortada, resim tam keyiflerine göre değil ve demogojiye açık, iyide burada hız düşük. Yüksek hızda motoru kaldırabilirsen kaldır, binbir türlü ihtimali göz önüne alacaksın. Anlamak değil mesele bağcıyı dövmek.

    Vücut kontrası sayılı amerikan dergilerine geçmiş, anlatımlarıyla ve fotoğraflarıyla yerini bulmuş bir teknikken bu inkar ediliyor. Kelimelerle oynanıyor esasen kontra basmak diye bir tabirde yoktur biz öyle kullanıyoruz. Karşıdan yönlendirme, dengeleyen yönlendirmdir tam tercümesi. Cevap vermeğe gerek duymuyorum. Pege ağırlık vererek motor yatmaz diyor ayrıca herhalde bu kişiler amerikayı yeniden keşif etme durumundalar. Pege ağırlık verilir ve beden kontrasıyla motor döndürülür ama chopperlerde bu olmaz. Motorkros motorlar ayakta nasıl kullanılır? Öğrensinler. Ani racing dönüşlerinde yatarken ayaklara iyi dikkat etsinler. Hem bu kavramları ben icat etmedim....


    Virajda kör nokta yoktur deniyor. Bunu söyleyenin aklından şüphe etmek gerekir. Görünmeyen noktaya kör nokta diyoruz. Bir çok viraj kazası, işaretsiz park etmiş kamyona, traktöre arkadan giren araçta ki sürücü ve yolcular vs... Bunlar nedir?

    Sonuçtada tüm resimler yanlış, hepsi yanlış diyen bu zihniyete sadece yuh diyorum. Allah layığınızı versin. Üç kuruş kazanacağız diye insanların hayatları ile oynamayın.




    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Eveeet, Antalya'dan döndüm ve fotoğraftaki hatalarla ilgili danıştığım Türkiye'de almadığı eğitim kalmamış bir tanıdığımdan derlenen düşünceler şöyle:

    ilk anlattığı virajın aniden daralması durumu baştan sonra yanlış bilgilerle dolu.

    1-Viraj aniden daralmaz sürücü bunu görmekte geç kalmıştır.
    2-Viraja girmeden önce hız kontolü ve vites seçimi yapılır.
    3-Devamını bilmediğin viraja hılzı girilmez.
    4-Virajın içinde panik başlamışsa motoru dikleştirip fren yapıp durumak eminetli bir yöntemdir. Dilersen virajı alamayacak gibi hissettiysen bunun yapabilirsin. Öncelik güvenliktedri.
    5- Güvenli sürüşte safty, system, smooth, speed şeklinde öncelikler sıralanmıştır. Dolayısıyle birinci öncelik güvenliktedir.


    İkini anlattığı durumda virajdaki oturma ve gidonu tutma pozisyonu.

    1-İlk resimdeki oturma posizyonunu hatalı bulmuş ki tam tersi motorla bütün halinde yatmış gidon tutuş biçimi de çok nizami.
    2-İkinci resimde sürücü motorla birlikte yatmamış gövdeyi belden kırmış. Bunun doğru olduğunu savunmuş ki çok yanlış. Belden kırıp viraja girersen dönmek için motoru daha çok yatırman gerekir. Ayrıca kolların oluşturduğu açı eşit olmalı ikinci resme bakarsan iki kol arasında çok fark var.


    Üçüncü durumda yoldaki engeli kıvırmaca yapıp geçin diyor sonra hemen fren yapın diyor.. Engeli geçtiysen fren yapmana gerek yok zaten dümdüz yoluna devam edersin.. Ayrıca fotoğrafta engel şeridin ortasında...sürücü sağ viraja girmiş bu durumda pozisyonunun zaten orta şeride yakın olması gerekiyor... ortadaki engel sürücüyü ilgilendirmez.... Virajda kıvırmaca yapılmaz ayrıca... zaten motor virajı alırken yatık durumda ya daha çok yatırmak veya dikleştirip yeniden yatırmak durumunda...

    Dördüncü alnatımında vücut kontrasından bahsediyor ki böyle bir şey yok... Motor gidondan kontra alır...dikleştirmek istiyorsan çıkışta gazı açarsan motor zaten dikleşir... Pege ağırlık vererek motor yatmaz... bunun testini gidonu kaynatarak yapmışlar motoru hiç bir şekilde kontra vermeden yatıramamışlar... bilgi komple yanlış...

    Beşinci açıklamada motosikletin pozisyonu yanlış şeridin ortasında değil en sağ çizgiye yakın gitmesi gerekiyor ki sol virajın çıkışını daha iyi görebilsin.. BU durumda kör nokta oluşmayacaktır zaten... Virajda kör nokta yoktur kör noktayı sürücü yanlış pozisonda yol alarak kendisi yaratır...

    Resimlerdeki tüm pozisyonlar yanlış... sağ virajda orta şeride yakın olmalısın ve dönüş boyunca o çizgide kalmalısın taa ki virajın çıkışını görene kadar... Sol virajda en sağdaki çizgiye çok yakın olmalısın.. Tüm resimlerde motor şeridi ortalamış gidiyor..
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  3. #3
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    tek kelimeyle bravo arkdaşım aylardır güvenli sürüşle ilgili hiç yazı okumamıştım güncel olarak yani
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  4. #4
    D C R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2007
    Şehir
    Toronto, ON
    Motosikleti
    '13 Kawasaki Versys 650
    Harikasın arkadaşım, emeğine sağlık
    DoCqueR | D C R | H4LuK... - "Motosiklet Gibisin, Binmek İstiyorum" Drift Religion

  5. #5

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    bana faydası dokunacağından son derece eminim teşekkürler

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Bisan Roadstar
    çok faydalı biligler.eline sağlık.
    unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:

  7. #7

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı motopirate adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok faydalı biligler.eline sağlık.


    300 bastım 250 gördüm muhabbetlerinden çok daha faydalı
    bu yönde içerik sağlayan herkese çok teşekkürler

    alfa'nın bir sürü yazısı var zaten
    artık renkli resimli

    eline sağlık

  8. #8

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    çok tesekkurler gercekten cok faydalı bılgıler...

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Ellerinize sağlık, harika
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  10. #10
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Bike dergisi çevirisine benzettim ben bunu. Asıl kaynak neresi acaba yardımcı olabilir misiniz?
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  11. #11
    ZERDÜŞT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650
    alfawings emeğine sağlık...yazılı olarak bulduğum kaynaklar olsada böyle görsel olması çok daha yararlı..tekrar teşekkür ederim...

  12. #12
    By_DosT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2007
    Şehir
    mekan belli olmaz ama genelde istanbul içi...
    Motosikleti
    Motürü Sattım. Şimdilik Ticari TAXİ
    good
    RUHUN BEDENİNDE, LASTİĞİNDE JANTININ ÜZERİNDE KALSIN......

  13. #13

    Üyelik
    31 Aralık 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA 600F
    Bencede harika bir çalışma olmuş, eline sağlık.

  14. #14

    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Şu an için Bianchi Dakar
    Ben de yarışmtoru almak istioyrdum isabet oldu..Süper bi çalışma olmuş bisiklette bile kolaylıla uygulanabilecek sürüş keyfini ve güvenliğin arttıracak önlemler:D.Lakin RESiM yerine FOTOĞRAF dersek ben ce daha doğru olur Türkçe açısından.

  15. #15
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Kolayca anlaşılır hale gelmiş fotoğraflarla. Teşekkürler.
    Üç boyoz bir kola

  16. #16
    koray gfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda dylan - CBR 250R
    paylaşımın için tsk güzel bilgiler gerçekten örnek alınmalı
    Yarını düşünmeden, özgürlüğe yelken açmışcasına..

  17. #17

    Üyelik
    10 Kasım 2007
    Şehir
    beykoz
    Motosikleti
    cbf 150
    gercekten cok yararlı bılgıler bunlar paylasımın ıcın tskler

  18. #18
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Faydalı bilgiler için sağol. Bunları belki farkında olmadan yapıyorumdur ama birde bilinçli olarak deneyeceğim. Ayrıca Yardır git arkadaşa katılıyorum. good yerinede iyi denilmesi gerekirdi.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  19. #19

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı Yardır git adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de yarışmtoru almak istioyrdum isabet oldu..Süper bi çalışma olmuş bisiklette bile kolaylıla uygulanabilecek sürüş keyfini ve güvenliğin arttıracak önlemler:D.Lakin RESiM yerine FOTOĞRAF dersek ben ce daha doğru olur Türkçe açısından.
    Sen mi öğreteceksin Türkçeyi?

    "süper bi çalışma" nasıl oluyor?
    "ben ce" ayrı yazılmaz

    "daha doğru olur, TÜrkçe açısından..."

    mesajını böyle yazabildiğin zaman çıkarsın ortaya tamam mı dostum.

    önce kendin öğren, sonra başkasına satmaya çalış....

    renkli resimli orda bir tabir olarak kullanılmıştır. Fotoğraf zaten Türkçe bir kelime değildir.


    Alıntı THE_LANCET adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Faydalı bilgiler için sağol. Bunları belki farkında olmadan yapıyorumdur ama birde bilinçli olarak deneyeceğim. Ayrıca Yardır git arkadaşa katılıyorum. good yerinede iyi denilmesi gerekirdi.
    The_Lancet yerine Türkçe bir rumuzun olduğu zaman daha anlamlı olur bu mesajın.

    Türkçe adına birşeyler yapmak istiyorsanız, önce kendinizi tamamen buna hazırlayınız, sonra başkalarını düzeltmeye çalışınız.

  20. #20
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    gerçekten harika bi yazı ve çalışma süper okurken kendimi motorun üzerinde hissettimmm Emeğine sağlıkk
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler