Buton var ancak ona bastığım anda yeni bir küçük pencere açılıyor ve değiştirme hakkınızı doldurdunuz yada ikinci şık bu hakkı kötüye kullandığınızdan yönetim engelledi gibi bir yazı çıkıyor. Neticede engelleme oluyor. Değiştirme yada silme yapamıyorum.
Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
alfamotosiklet.blogspot.com
blogunuzu "sık kullanılanlar" a ekledim bile..teşekkürler..
bilgilendirmeye devam edersiniz umarım..
geçmiş olsun, acil şifalar..
Tartışma bitmiş ama hemen alevlendiriyim.. alfawingse katılmamak elde değil motorlarda ölümcül kazaların çoğu bilinçsizce girilen virajlar olmaktadır. Motor kullanmayı hiç bir eğitim almadan öğrenen kişilerde bu bilinç zaman içinde gelişir. (bu yönteme düşe kalka yöntemi diyelim).. Motorcu bu öğrenme safhasını sağ salim atlatırsa hayatının geri kalanında virajlarda oldukça dikkatli olmayı öğrenecektir..
Proya akıl veren arkadaşların katılmadığım öngörülerinden biri de ..Baktın virajı alamayacaksın motoru dik fren yap ve dur önerisidir.. Böle bişi hayatta olmaz. Zaten viraja girdikten sonra virajı alamayacağını anladıysan ya karşı şeride geçmiş yada yoldışına çıkmışsındır. yani motoru dik freni yap sağa çek dur gibi bir zırvalama yapacak zamanın asla mevcut değildir. Bu tip kazalarda her şey saliseler içinde gelişir.
Deneyimlerine güvendiğim bir arkadaşımızda geçen sene motoru virajda dik hale getirmek için ön freni daha sıkı sıkmak gerekyiğini yazmıştı. Bu bilgileri veren arkadaşımız Almanyada her virajında mıcır veya kum yada çukur olmayan temiz yolları düşünerek bunu yazmıştı.. ama memleketim şartlarında hemen hemen her virajda ya kum ya mıcır yada çukur vardır. yani bu şartlarda ön frene asılırsanız kaçınılmaz sonuç yeri öpmenizdir.
Burda fikir verirken çok acemi arkadaşlarımızın bu fikirleri okuduğunu dikkate almak çok mantıklı olcaktır.
Seneler içinde düşe kalaka yöntemi ile geliştirdiğim motosiklet kullanma deneyimim bu forum sayesinde oldukça gelişti. Öğrenmenin yaşı ve tecrübesi yok ..
özellikle çıkışını göremediğiniz sağ virajlara temkinli girin .. Zira bu virajı alamassanız karşı şeride geçeceğinizi unutmayınız.
viraja girmeden önce uygun hızı almak en iyi yöntemdir. viraja girdikten sonra hızınızı artan bir ivme ile yükseltebilirsiniz. ama virajın çıkışını görüyorsanız.. Yok viraj çıkışı hala görünmüyo ise sabit hızınızı korumak en mantıklı seçenek olacaktır
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
teşekkürler verdiğin bilgiler için
Paylaşım İçin Saol İşime Yaracak ;););)
Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler.
Nacizane benim uyguladığım usul trafikten %10 daha hızlı sürüşle kaçış sürüşü yapmak, araçlardan veya araç kümelerinden uzak durmak, onlarla paralel sürüşlere girmemek ve aynadan arkamı 6-7 saniyede bir kontrol etmektir. Birde gelişi güzel ıslak zeminlere rastlanan şehir içi yollarımızda çok dikkatli sürmektir.
çok doğru bir taktik, diğer arkadaşlarada dikkat çekmenin doğru olacağı kanısındayım
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
Yazı güzeldi teşekkürler.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Yazık !
Kaçırmışım bu başlığı...
Çok nitelikli bir görüş tartışması olmuş. Alfawings'in yazılarını keyifle takip eden biri olarak ben de kendisinin verdiği bilgilerin hatalar içermediği sadece bir iki durumda farklı yorumlar yapılabileceği kanaatindeyim.
Esas önemli olan, bu tür tartışmalar sebebi ile küsmeyip, akıcı düzgün üslubu ve derin bilgi birikimi ile bizleri bilgilendirmeye devam ediyor olmasıdır.
Geçmişte benzer durumlarda küsüp giden hatta yazılarını silen kişileri düşününce, "olgunluk" denilen olgunun ne kadar kıymetli olduğu ortaya çıkıyor.
Tek negatif durum, fotorafların silinmiş olması...
Bu şekilde yazılanlar tecrübesiz okuyucular tarafından en fazla % 20 anlaşılabilir olmuş.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
çok faydalı biligler.eline sağlık.
[COLOR="Red"]ZXR-900 İLE HAYAT 11.000 DEVİRDEN SONRA BAŞLAR...[/COLOR]:bounce:
sağol teşekkürler
fotoğraf ?
arkadaş lar acemi biri için ilk 600 cc lik süper sport dan başlamak nasıl sizce?
Çok faydalı bilgiler.Bilmeyenlere lazım olacaktır.
bu konuyu açan arkadaşa çok teşekkürler bende bununla alakalı başlıklara bakıyorum ama şu el kontrası kafamı karıştırıyor birde genel olarak ss ve benzeri motorlar örnek olarak kullanılıyor cruiser chooper tarzı motorlarda ne yapmak gerekiyor yani düşünürsek bi ss in yattığı miktarın neredeyse yarsı kadar yatınca belki biraz daha ayaklıklar yere sürtüyor ki bu durum yüzünden bikere motor altımdan kaydı.. tecrübeli abi ve arkadaşlarımızın burda verdiği bilgiler sayesinde motoru geri kaldırdım olaydan 1 gün önce bi başlıkta okumuştum... bize çok faydanız dokunuyor bu konuda bbrr ye katılıyorum daha açık ve caddede kullanılıcak bilgilerle bizi aydınlatırsanız çok seviniriz. el kontrasını ve cruiser tarzı yere yakın motorlarda dönerken nelere dikkat etmemiz gerektiğini biraz daha ayrıntılı anlatırsanız çok sevinirim saygılar.
Resimler silinmiş ya da bende çıkmıyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)