Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Büyük Lastik Takmak

    REKLAM ALANI
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Büyük ebat lastik takmak zaralıdır. Fabrikanın tavsiye ettiği ebatların dışına çıkılmamalıdır.

    Aşağıdaki resimler lastiklerdeki aşınma izlerinin merkezden büyük lastikte nasıl yana kaçtığını, lastiğin yere tam merkezi basamadığını göstermektedir.

    Tavsiye edilen 180 lik ebat takılırsa aşınma.:



    Bir büyük(190) ebat takılırsa aşınma.:


    Alfa.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbulunheryeri
    Motosikleti
    henüz yok ki..
    bunu da örenmiş olduk..

    siteye bugün üye oldum ama çok şey örendim ve daha çok acemiyim..
    ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:

  3. #3
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük ebat lastik takmak zaralıdır. Fabrikanın tavsiye ettiği ebatların dışına çıkılmamalıdır.

    Aşağıdaki resimler lastiklerdeki aşınma izlerinin merkezden büyük lastikte nasıl yana kaçtığını, lastiğin yere tam merkezi basamadığını göstermektedir.

    Alfa.
    dalga mi geciyorsun? ne asinmasi????

    daha lastigin üstünde sanki daha yere basmamislar gibi oldugunu göstermek icin o incecik lastik disler duruyor. bu lastikler asinmadan bahsedemiyecek kadar yeni.

    kaldi ki 190mm 180mm'den %5.5 daha genis. lastigin üzerinde görülen toz izi ise söyle kabaca %20 kadar sag taraf kaymis. bu normal birsey degil. ya lastik yanlis takilmis, ya da motosikleti iterken bir tarafa fazla yatirilmis gibi duruyor.

  4. #4
    metemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2005
    Şehir
    BEYLİKDÜZÜ/İST
    Motosikleti
    MONDİ 250 MCT
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dalga mi geciyorsun? ne asinmasi????

    daha lastigin üstünde sanki daha yere basmamislar gibi oldugunu göstermek icin o incecik lastik disler duruyor. bu lastikler asinmadan bahsedemiyecek kadar yeni.

    kaldi ki 190mm 180mm'den %5.5 daha genis. lastigin üzerinde görülen toz izi ise söyle kabaca %20 kadar sag taraf kaymis. bu normal birsey degil. ya lastik yanlis takilmis, ya da motosikleti iterken bir tarafa fazla yatirilmis gibi duruyor.
    ALPARSLAN ABİ nin anlatmak istediği o değil kardeşim

    abim bize büyük ebat lastiğin yolu tam kavramadığını lastiğin tam orta merkezden kavraması gerekirken sağ yada sola bastığını göstermek istemiş

    motora binmek motorcu olunduğu anlamına gelmezmiş vaynbeeeee
    ...tın tın giderim abi....

  5. #5
    pokermon78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2007
    Şehir
    İst/yeşilyurt
    Motosikleti
    AN 400
    bana hiç mantıklı gelmedi.

  6. #6
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı metemen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ALPARSLAN ABİ nin anlatmak istediği o değil kardeşim

    abim bize büyük ebat lastiğin yolu tam kavramadığını lastiğin tam orta merkezden kavraması gerekirken sağ yada sola bastığını göstermek istemiş

    motora binmek motorcu olunduğu anlamına gelmezmiş vaynbeeeee
    alparsalan hoca bari iyi bir örnek ile aciklamaya calissa da daha inandirici olsa.

    daha kalin lastik takmanin bir yolu yöntemi vardir. motosikletin kaldiramiyacagi bir ebant takilirsa tabii ki lastik ortasindan yola basamaz. ancak 180mm lastik ile gelen motosiklete 190mm lastik takilirsa o resimlerdeki kadar farki birak gözle görülür herhangi bir farkin olacagina inanmiyorum cünkü 190mm lastigin ayni janta gececegini düsünüyorum.

  7. #7
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    190mm lastik aynı canta geçmez. geçer ama 190 gibi değil 180 gibi durur. daha geniş olmaz sadece ezilip büzülür. kaldı ki "190lık lastik 180likten sadece yüzde 5.5 daha geniş" demişiniz ama o %5.5 çok büyük bir rakam. yüksek hızda tekerleğin harcadığı enerji, cayro vs katlanarak artıyor. bisikletçiler bilir, tekerdeki en ufak ağırlık farkı bile sürüşü feci etkiler. alfawings oturmuş resimle anlatmış iki tekerin yere nasıl farklı yerlerden bastığını vsvs. ve demiş ki "fabrikanın tavsiye ettiği ebatları kullanın". sonra siz çıkıp "bir fark olacağına inanmıyorum" diyorsunuz. gereksiz bir çıkış olmuş bence.

  8. #8
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Bir ebat büyük takıldığında dahi oval olan tabanın yanaklardaki sıkışma yüzünden nispeten V leştiği bilinir. Bu gözle görülmez ama yere basmada resimlerdeki temas farkını yaratır. Aşınma izlerini toz gibi gören kişinin motor kullanmadan evvel bir göz doktoruna gitmesini tavsiye ederim ayrıca bu tip konularda iyice araştırmadan, açıklamasız gelişi güzel verilen cevapların birçok kişiyi yanlışa götürebileceği ve belki de bir kazaya sebep olacağı unutulmamalıdır. Doğru açıklamalarda bulunan diğer arkadaşlarımıza teşekkür ederim. Esasen bu resim ve kısaltılmış çeviri metnin kaynağı sportrider dır. Ayrıca resimler yeşil lastik olmayacağına göre izlerin bariz görünmesini sağlayacak özel bir ışıkla çekilmiş resimlerdir. Bilgi kaynağının doğruluğu kesindir. Bu yazı ve tüm yazdıklarım sanılar yada inançlar üzerine yazılmış yazılar değildir. Kişi ani durumda inancı doğrultusunda ilk reaksiyonunu verir bu yüzden sürüş tekniği ile ilgili konularda ben inanmıyorum vs gibi keyfi sözler sarfedilip başkalarına yanlış sanı yüklenmemelidir. Selamlarımla.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  9. #9
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    190mm lastik aynı canta geçmez. geçer ama 190 gibi değil 180 gibi durur. daha geniş olmaz sadece ezilip büzülür. kaldı ki "190lık lastik 180likten sadece yüzde 5.5 daha geniş" demişiniz ama o %5.5 çok büyük bir rakam. yüksek hızda tekerleğin harcadığı enerji, cayro vs katlanarak artıyor. bisikletçiler bilir, tekerdeki en ufak ağırlık farkı bile sürüşü feci etkiler. alfawings oturmuş resimle anlatmış iki tekerin yere nasıl farklı yerlerden bastığını vsvs. ve demiş ki "fabrikanın tavsiye ettiği ebatları kullanın". sonra siz çıkıp "bir fark olacağına inanmıyorum" diyorsunuz. gereksiz bir çıkış olmuş bence.
    ben sürüsü etkilemez demiyorum. sadece resimlerdeki izler bana hic inandirici gelmiyor.

    lastik üzerindeki toz izi mümkün degil dogru jant ve 190mm'nin uyabilecek bir motosikletten gelsin. kaldi ki o lastikler neredeyse yol bile görmemisler.

    getirsinler söyle 400-500km yol yapmis lastiklerin üstündeki izleri karsilastiralim ki gercekten bir ise yarasin.

    tamam 190mm lastik 180mm janta geciyor olmasin. onun ayri bir janti olsun. eger fabrika bu 190mm icin olan jant o motosiklete takilabilir diyorsa bana birisi bu lastigin neden "yan bastigini" bir anlatsin bakalim ...

    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşınma izlerini toz gibi gören kişinin motor kullanmadan evvel bir göz doktoruna gitmesini tavsiye ederim.

    hic asinmamis lastik görmemis olan arkadaslarin lastikler kullanildikca üretim sirasinda olusan ve resimde görüldügü gibi lastigin taaaaa ortasinda bile daha hala duran lastik fazlaliklarin kayboldugunu hatirlatmak isterim.

    ayrica baskasinin yazilarini kaynak belirtmeden sanki kendisininmis gibi bir yerlere koymasi son derece yadirganacak birseydir...

    kaynak vermeden yazi kopyalamak yetmezmis gibi okudugunu (veya anladigini) da eksik vererek insani yaniltiyor. sportride.com (http://www.sportrider.com/tech/tires...206_tire_size/) ne diyor orada? "Compared to the correctly sized tire on the same rim, the 190's profile closely matches the 180's near the edges of the tread, but is much lower in the center area-equivalent to about a 6mm change in ride height". adamlar 190mm lastigi 180mm'lik lastik icin yapilmis bir janta gecirmisler. yani (benim de yanlis düsündügüm gibi) kasten bir hata yapmislar. tabii ki böyle olunca lastik yere yamuk basiyor. ama ilk yazida yanlis jant'tan hic bahsedilmiyor ...
    TEMBEL bunu beğendi.

  10. #10
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    ayrica baskasinin yazilarini kaynak belirtmeden sanki kendisininmis gibi bir yerlere koymasi son derece yadirganacak birseydir...
    alfawings biryerdeki yazıyı kaynak belirtmeden buraya koymamış. biryerden okuduğu metinden aldığı bilgiyi burada bize iletmiş. bir kopyala-yapıştır veya doğrudan çeviri durumu yok. 180 cantlı bir motora büyük ebatlı lastik takılırsa lastiğin düz durmayıp yan bastığını bize iletmiş. kaldı ki hemen ardındaki mesajda bilgiyi nerden okuduğunu da belirtmiş.
    tüm bu saldırganlığınızın sebebini anlamadım. adam burada bir bilgi paylaşıyor ve "fabrikanın belirttiğinden büyük lastik takmayın" diyor. bunda saldıracak ne var? tek dediğiniz "bir fark olacağını sanmıyorum", "bana pek inandırıcı gelmedi", "bana öyle olmazmış gibi geliyor" gibi yuvarlak cümleler. 250cc spor motosikletine büyük lastik takan insanları gözümle gördüm, lastik genişliği aynı kalıyor sadece lastik yanlardan sıkıldığı için şişkin duruyor ve tam ortası yola tutunamıyor.
    diyorsunuz ki "ben sadece lastiği değil, jantı da değiştirmeyi söylüyo sandım". ama hayır alfa mesajda sadece "büyük ebat lastik" demiş. jant dememiş. zaten jantı öylece çıkarıp daha kalınını takamazsınız, birsürü şeyi daha değiştirip motoru baştan yaratmanız (abartıyorum) gerekir. ve o zaman da motorunuz yolu daha iyi tutacak diye birşey yoktur. çekişten de düşer.
    ne için böyle bir inatlaşmaya girdiniz bilmiyorum ama kimseye "bana bir fark olmaz gibi geliyor" demeyin de bu konuda arama yapanlar biraz doğru bilgi görsün.

  11. #11
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Son defa cevap veriyorum ayrıca bu dengesiz kişiliğin gerekli cevabı alması için moderatöre gereken uyarıyıda yaptım.

    Kaynağı bulmuş:
    Peki orada bu resimler yok muydu?
    Bu dergi dünyaca doğruluğu ve ciddiyetiyle tanınan bir dergi değil mi? İngilizcesinin yolladığın cümlede benim söylediklerimi teyit etmiyor mu? Neden türkçeye çevirmedin?
    Jantı nereden uyduruyorsun?
    Yaptığın suçlamalar iftira boyutunda. Haddini bil.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  12. #12
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden türkçeye çevirmedin?
    Jantı nereden uyduruyorsun?
    orijinalini vermeden ceviri yapmam da o yüzden.

    "Compared to the correctly sized tire on the same rim,..."

    git bak bakalim, "rim" ne anlama geliyormus.

    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    180 cantlı bir motora büyük ebatlı lastik takılırsa lastiğin düz durmayıp yan bastığını bize iletmiş.
    evet, ama bu islemin bilerek ve istenerek YANLIS jant ile yapildigini ve amacin jantin kaldiramiyacagi bir boyutta lastik takmanin zararlarini göstermek oldugunu acikca belirtmemis. sadece orijinal boyutlardan baska lastik takmak diye kestirip atmis. bu durumda dogru jant ile diye düsünmek gayet normal ve öyle oldugunda da (motosikletin ana kolu izin verdigi sürece) bir sorun cikmayacagi da belli aslinda.

  13. #13
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Bir daha oku. Battıkça batıyorsun. Aynı janta bir büyük ebat lastik takılmasından açıkça bahsediliyor. Ben ise sadece resimleri sundum ve birkaç açıklama yazdım. Benim yazımda jant nerede?? O resimler ne diyor? Konuyu çarpıtma. Toz iftiran ne oldu? Aynı janta kıyasla... "Compare to same rim" . Ayrıca benim derlenmiş çevirilerimle ilgili kaynaklar liste halinde sadece bu sitede değil tüm sitelerde liste halinde sunuldu. Kendine iş arama. Viyanada bir sürü okul var git onlarada motorculuğu öğren önceden de biraz adabı maşeret öğren. Tozmu koymuş lastiklere bu dergi yoksa aşınmamı yazıyor? Dedim ya kişi haddini bilmeli. Bazıları birşeyler yapar insanlara faydalı olmaya çalışır bazılarıda senin gibi demogojilerle güya sıra dışı olmaya çalışırlar. Türkiyedeki insanları sen ne sanıyorsun??? Senden benden başka iyi lisan bilen insanlarda var bu sitede.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  14. #14
    pokermon78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2007
    Şehir
    İst/yeşilyurt
    Motosikleti
    AN 400
    predatora katılıyorum.lastik ebatına uygun jant takılırsa hiçbir sorun çıkmaz.

  15. #15
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı pokermon78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    predatora katılıyorum.lastik ebatına uygun jant takılırsa hiçbir sorun çıkmaz.
    Elbette çıkmaz ama konu bu değil. Turboda takarsın ama bir hesabı kitabı var. Arka salıncağı uzatarak motorun geometrisinide değiştirirsin ama bunlar başka konu. Ayrıca ben size bunları ben yazdım dedim mi? Derleme(tek kaynaktan değil) çeviri olduklarını ve adresleri web siteleri ile verilmedi mi? Şimdi artık çarpıtmalar can sıkıyor ama keyfiniz bilir. Hala anlaşılmadıysa başka da anlatmak için söyleyeceğim söz yok artık.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  16. #16
    metemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2005
    Şehir
    BEYLİKDÜZÜ/İST
    Motosikleti
    MONDİ 250 MCT
    sevgili kardeşler

    Alparslan abinin bizlere verdiği bilgilerin doğruluğunu mu tartışıyoruz yoksa sadece benim dediğim doğru mesajınımı vermeye çalışıyoruz eğer konu hakkında geniş bir bilgi yelpazesine sahipseniz paylaşın öğrenelim yok başkasının verdiği bir bilgiyi bah böyle bah buda şöyle diye gereksiz ve sıkıcı hitaplar kullanarak irdeleyeceksek de konuyu kapatalım


    KAPİŞ
    ...tın tın giderim abi....

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Nisan 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    as 150 t 'idi as 220 t oldu ahmet abim sağolsun :D:)
    hava basıncını azaltırsan ii basar ve oranlı olur ama :13:

  18. #18
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    hava basıncını azaltırsanız motor iyi basmaz. hava basıncını fabrikanın tavsiye ettiği oranda tutun. bir usta da "bulunduğunuz yerde yollar çok engebeliyse birkaç psi düşürün ki çok keskin bir çukur veya tümseğe girince jant zarar görmesin" demişti ama ondan da şüpheliyim. neticede lastiğin hava basıncını düşürürseniz motor yere daha iyi tutunmaz. sakın denemeyin.

  19. #19
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir daha oku. Battıkça batıyorsun. Aynı janta bir büyük ebat lastik takılmasından açıkça bahsediliyor. Ben ise sadece resimleri sundum ve birkaç açıklama yazdım. Benim yazımda jant nerede?? O resimler ne diyor? Konuyu çarpıtma. Toz iftiran ne oldu? Aynı janta kıyasla... "Compare to same rim" . Ayrıca benim derlenmiş çevirilerimle ilgili kaynaklar liste halinde sadece bu sitede değil tüm sitelerde liste halinde sunuldu. Kendine iş arama. Viyanada bir sürü okul var git onlarada motorculuğu öğren önceden de biraz adabı maşeret öğren. Tozmu koymuş lastiklere bu dergi yoksa aşınmamı yazıyor? Dedim ya kişi haddini bilmeli. Bazıları birşeyler yapar insanlara faydalı olmaya çalışır bazılarıda senin gibi demogojilerle güya sıra dışı olmaya çalışırlar. Türkiyedeki insanları sen ne sanıyorsun??? Senden benden başka iyi lisan bilen insanlarda var bu sitede.
    1° "ben ise sadece resimleri sundum ve birkac aciklama yazdim. benim yazimda jant nerede??" lafin o kadar dogru ki! alinti yaptigin yazinin en önemli noktasini yazmadan birseyler cevriyorsun. tabii ki sonunda senin dediklerinle orijinali arasinda bir alaka kalmiyor.

    2° kaynak nasil verilir bilmiyorsun. burada yeni konu basligi actiysan isin dogrusu "su kaynak söyle diyor" veya benzeri bir sekilde baslamak olur. evinde veya sitenin baska bir yerinde kaynaklarinin listesini istersen ciltli olarak tut, bu senin dogru sekilde kaynak gösterme "sorumlulugundan" cikartmaz.

    3° toz veya boya, ne fark eder ki? yine isin püf noktasini gözden kaciriyorsun.

    4° evet haklisin, keske ilk birkac cümlesini okuyup 180mm'lik lastik icin yapilmis janta 190mm lastik taktiklarini gördügümde birakmasaymisim. neden? cünkü senin verdigin resimlere attigin basliklarin ne kadar yanlis oldugun fark ederdim. sen ilk resim icin ne demissin? "Tavsiye edilen 180 lik ebat takılırsa aşınma.: " ve ikincisi icin "Bir büyük(190) ebat takılırsa aşınma.: " sportrider ise ne diyor: "Cramming a 190-section rear tire onto a 5.5-inch rim results in a multi-radius profile as shown here. Above, a 180/55-17 rear tire properly mounted on a 5.5-inch rim. Below, a 190-50/17 tire on the same rim." hic asinmadan bahseden var mi? adamlar sadece geometrisinden konusuyorlar. sitede bu iki resmin üstündeki resim bir nevi senin verdigin iki resmin üstüste bindirilmis hali ve lastik kavislerini karsilastirmak icin daha uygun:


    5° benden daha iyi lisan bilen insanlar insallah vardir. kesin olan birsey varsa o da senin böyle cevirlere kalkismadan önce ingilizceni iyilestirmek zorunda olman. okudugunu anliyamiyorsun ve haliyle dogru yansitamiyorsun ki ...

    6° faydali olmaya calisman güzel. ama yanlis cevirilerle olmuyor iste.

  20. #20
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Veridiği ilk cevap:

    dalga mi geciyorsun? ne asinmasi????

    daha lastigin üstünde sanki daha yere basmamislar gibi oldugunu göstermek icin o incecik lastik disler duruyor. bu lastikler asinmadan bahsedemiyecek kadar yeni.

    kaldi ki 190mm 180mm'den %5.5 daha genis. lastigin üzerinde görülen toz izi ise söyle kabaca %20 kadar sag taraf kaymis. bu normal birsey degil. ya lastik yanlis takilmis, ya da motosikleti iterken bir tarafa fazla yatirilmis gibi duruyor.


    Başka bir cavap ise:

    daha kalin lastik takmanin bir yolu yöntemi vardir. motosikletin kaldiramiyacagi bir ebant takilirsa tabii ki lastik ortasindan yola basamaz. ancak 180mm lastik ile gelen motosiklete 190mm lastik takilirsa o resimlerdeki kadar farki birak gözle görülür herhangi bir farkin olacagina inanmiyorum cünkü 190mm lastigin ayni janta gececegini düsünüyorum.

    Bunun benim yazımla alakası nedir???????????????????

    Ayrıca henüz kaynağı bilmediği için resimleride önce yalanlıyor ama sonra orjinal metinlere bakınca ne uyduracağını şaşırıyor. Bir takım ingilizce cümleler, insanı güldüren......




    Halbuki orjinal metin şöyle başlıyor:(Tabi bu arada bu bir çeviri değil, sadece resimler kullanıldı ama onuda boşveriyor).

    Squeezing a wide tire onto a narrow rim can be a big mistake. Manası: Geniş bir lastiği dar bir janta sokmak büyük bir hata olabilir.

    Şimdi bu şekilde başlyan bir yazı sonra geniş lastiğin daha V açı vereceğini kendi verdiği yazılarla ve resimle de belirtmiş ama güya başkalarının yazısını kopyalamamak açısından tercüme etmemiş, netice ne demek yani? Sen şimdi büyük lastik takmanın doğru olduğunu, fabrika değerlerinin üstüne çıkmanın doğru olduğunu mu söylüyorsun? Ben yanlış olduğunu söylüyorum. Hemde senin gibi iftiralar atmadan. Eminim buna da kaypak, saçma bir cevap bulursun. Aşınmayı resimlerin kendisi gösteriyor ama sen görme anlama özürlüsün besbelli. Beyaz betonda iki tur bu iz için yeter lastiklerin kabak olması gerekmiyor. Elbette yeni lastik olacakki sapmalar yanılmalar olmasın. Bu kişi ne diyor peki; daha lasrtikler yeni vs. Bu kadarda akıl eksiklği olamaz. Büyüttüğün resim ise gene o metinde vardı ben kullanmadım.

    Esasen Türkiye'de sıkça yapılan bir hata olan; fabrika ayarlarının verdiği ölçüler dışında ebatlarla jantlara lastik takılması konusunda uyarı olması açısından yazılmış bir yazıya(çeviri bile değil sadece resimleri kullanılmış) çirkin iftiralarla başlayıp aynı çarpıtmalarla devam eden bu dengesiz kişiliğin esasta, galiba yazılarımdan epey hasetlenmiş ki, ana fikri birbiriyle alakasız demogojilerle mide bulandırmak ve güya benim lisan bilmediğimi ispat etmek. Konu bahane.

    Söylendi kendin bildiğin ne varsa yazda görelim. Çok iyi lisanında olabilir ama emek verde insanlara sun, tercümelerde olabilir. Amerikayı yeniden keşfetmeğe gerek yok. Bu metinde öyle tek tek cümleleri İngilizce olarak vereceğine tam bir tercüme et ve neticede eğer büyük lastik takın, doğrudur deniyorsa yaz ve sonra konuş. Yok yapamayacaksan fazla ahkam kesme.

    Ancak bu arada bu sitede moderatörlük diye bir müessese var mı merak ediyorum?? Bu kişinin ilk cevabından itibarenki asılsız suçlamaları ve çirkin ifade tarzı bu sitenin forum kurallarına uygun mu? Bu durumun yönetimce açıkça, herkesin görebileceği bir cevaplada belirtilmesini rica ederim.

    Bu kişi bir karşı tez sunmuyor, kaypak cevaplarla hakareti sürdürerek beni aşağılamaya çalışıyor bunu herhalde herkes görüyordur. Benim yazımdaki resimlerin dışında yazılı dört veya beş kısa cümleyle bu dengesizin birşeyler idda ettiğini ama ne belli değil, söyleyerek sıraladığı hakaret ve iftiralar arasında nasıl bir irtibat kurabildiniz herkese soruyorıum. Terbiyesizlik siteler arası bir rekora gidiyor.

    Buradaki sonuç benim bu siteye tekrar girip girmeyeceğimi belirleyecektir.

    Bu vesile bu şekilde çirkin bir durumla elde olmadan, istemeden sizleri de huzursuz ettikse kusura bakmayınız.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler