en basta sen cok alingansin.
sonra da benim dediklerimi okumuyorsun. benim dedigim DOGRU jant ile ve motosikletin ana salincak kolu IZIN VERIYORSA daha kalin lastik takmanin SENIN TERCÜME ettigin sonuclari dogurmayacagini söylüyorum. yani lastik yere basmasi gerektigi gibi basacak ama daha kalin lastigin bilinen avantaj ve dezavantajlarina sahip olunacagini söyledim.
benim bu tartismada yaptigim tek hata 190mm lastigin herhalde 180mm lastigin takildigi janta takilabilecegini zannetmekti. bu konuda yanilmisim.
senin yaptigin en büyük iki hata ise tercümenin kaynagini belirtmemek ve yanlis tercümlere yaparak herkesi yaniltmak - mesela asinmadan yazida hic bahsedilmiyor ve lastik resimlerinin üzerindeki boyalar adamlarin test sirasinda sürdükleri boyalar olmaktan ziyade üretim sonunda lastigin üstünde basilan damagalarda).
evet, jantin kaldiramiyacagi bir ebatta lastigin tabii ki takilmamasi gerekiyor. bunu tartismaya bile gerek yok. ben bunun hicbir zaman tersini idda etmedigim gibi genel olarak daha kalin lastik takmanin cok iyi birsey olmadigini baska basliklar altinda söyledim.
yabanci dil ve tercüme konusunda tartismaya hic ihtiyac duymuyorum. hangi dili ne kadar iyi konustugumu cok iyi biliyorum.
moderatörlük ve karsi tez olayi da cok gereksiz. simdiye kadar herhalde 2-3 defa moderatörlerden degisik sebebler dolayisiyla ufak uyarilar almisimdir. ama bu sefer alirsam neden almis olacagimi anlamiyacagim cünkü bakilirsa senin dediklerin cogu eksik ve yaniltici iken benim dediklerim cok daha dogru. bundan dolayi aliniyor ve siteyi terk etmeyi düsünüyoran bu senin bilecegin sey....
unutmadan her zaman bir "karsi tez" sunmaya gerek yok. yanlisin/eksigin yanlis/eksik oldugunu göstermek bazen dogru ve yeterlidir...