Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Şahsi motosiklet ithalatı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    karubila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung Gv 650
    Çinden satın alıp getirtmek istediğim 0 kilometre, 2006 model bir Suzuki cruiser'ı, tamamen legal olarak, yurda sokup trafik tescilini yaptırmak, şahsi olarak mümkün müdür?

    Bildiğim kadarıyla motorlu taşıt ithalatlarında gümrük beyannamesine ek olarak uygunluk belgesi de isteniyor ve bu iş, yetkili üniversitelerce, oldukça pahalı fiyatlara yapılıyor ama sonuçta gelecek olan mal, markanın resmi distirübütörü tarafından vaktinde yaptırılmıştır.. Bu durum, şahsi ithalatımıza örnek teşkil eder mi?

    Böyle bir ithalat prosederü ile ilgili bilgi sahibi arkadaşların yardımını rica ediyorum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Konu : Motosiklet üretimi

    İlgi : 09.02.2009 tarihli başvurunuz.

    İlgide kayıtlı e-mail başvurunuz konusu olan ve yurt dışından şasi ve motorunu getirmek suretiyle ülkemizde bunları birleştirip veya sıfırdan motor üreterek bu motosiklet ile trafiğe çıkıp çıkamayacağınız hususu sorulmaktadır.

    Ülkemizde imal edilen veya yurtdışından ithal edilen motosikletlerin, 23.12.2004 tarih ve 25679 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “ İki veya Üç Tekerlekli Motorlu Araçların Tip Onayı Yönetmeliğine (2002/24/AT-MOTOY)”göre Bakanlığımızdan Ulusal tip onayı belgesi alması veya Avrupa Birliği üyesi Ülkelerin onay kuruluşlarınca düzenlenmiş AT tip onayı belgesine sahip olması gerekmektedir. Bu durumda olan bir motosiklet, satıcı firmanın yetkili mühendisi tarafından düzenlenen Uygunluk Belgesi ile trafikte tescil edilmektedir.

    Bu bağlamda;
    a) İlgi müracaatınızda yurtdışından şasi, motor, v.s. parçaları getirerek üretmeyi planladığınız motosiklet, yukarıda adı verilen anılan yönetmelik çerçevesinde yapılabilmektedir. Bunun için ekte birer örneği gönderilen aksam, sistem ve ayrı teknik ünitelerle ilgili listede belirtilen testlerin tamamının yapılmış olması ve test kuruluşunca hazırlanan raporların Bakanlığımıza verilmesi, eğer bu testlerden bir veya birkaçından muafiyet isteniyorsa bu hususun da ayrıca belirtilmesi gerekmektedir.
    b) Yurtdışında imal edilen bir motosikleti münferit olarak Ülkemize getirmeniz halinde de, ekte örneği verilen evraklarla birlikte Bakanlığımıza müracaatta bulunmanız halinde, bahse konu aracı gümrükten çekebilmeniz için gereken yazı tarafınıza verilecektir. Ancak bu araca Test kuruluşunda yapılacak testi takiben uygun bulunması halinde “ Münferit Araç Uygunluk Belgesi “ düzenlenerek trafik tescili yapılabilecektir.

    Bilgilerinizi rica ederim. 13.02.2009
    Aşağıda da gerekli belge listesi var...


  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2008

    cok ılgınc bır konu acmıssınız :)

    oncelıkle tebrıkler bu acıklamalar ıcın.

    pekı navlun, montaj ( demonte getıreceksenız eger ) , yasal harc ve ucretler gıbı tum malıyetler eklendıgınde ; bır bayııden almakla bu ıslem arasında ne kadar bır fark olusacak acaba ?

    fıyat / kazanc hesabı yapıp , cıkan sonuca karar vermek en ıyısı. cok cuzı bır fark cıkıyorsa, harcanan emege ve zamana degmeyecektır ama fark kullı ıse ; sanırım aynı motoru almak ısteyen bırden fazla kısı bırlesıp bu yola basvurabılır. ne de olsa ıthalatcı fırma karı, bayıı karı gıbı kalemler az bır fark yaratmıyor. bu fark dırek tuketıcının cebınde kalabılır bu yolla.

    saygılarımla

  4. #4

    Üyelik
    12 Nisan 2010
    thailanddan 135cc yamaha nuovo elegance marka scooter ithal etmek istiyorum .izlemem gereken yol nedir ve bana yaklaşık maliyeti ne olur.bu konuda bilgiye ihtiyacım var aydınlatırsanız sevinirim..

  5. #5
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    beyler bu dediğiniz öyle basit bi iş olsaydı bugün memleketimizin her kentinin her caddesinin her sokağında 3-5 tane litrelik supersport park etmiş olurdu.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  6. #6

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Kesinlikle daha pahalıya gelecektir.Daha önce ithal etmiş olan firma varsada zaten ,emsal teşkil edecek evrakları vermeyecektir.Tasiş sizi kıvrandıracak.Birde yaş olarak bir sınır var zannedersem,ve getirmeyi düşündügünüz araçda bu kategoriye girebilir.Arac T.C gümrüklerine girmeden de işlemlere başlayamıyorsunuz,olumsuzluk durumunda yaptığınız masraflarda uçacak.İthalatcı firmalar birden çok getirdiğinden masraflarda sorun olmuyor.Kesinlikle zarar

  7. #7

    Üyelik
    17 Nisan 2010
    Alıntı karubila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çinden satın alıp getirtmek istediğim 0 kilometre, 2006 model bir Suzuki cruiser'ı, tamamen legal olarak, yurda sokup trafik tescilini yaptırmak, şahsi olarak mümkün müdür?

    Bildiğim kadarıyla motorlu taşıt ithalatlarında gümrük beyannamesine ek olarak uygunluk belgesi de isteniyor ve bu iş, yetkili üniversitelerce, oldukça pahalı fiyatlara yapılıyor ama sonuçta gelecek olan mal, markanın resmi distirübütörü tarafından vaktinde yaptırılmıştır.. Bu durum, şahsi ithalatımıza örnek teşkil eder mi?

    Böyle bir ithalat prosederü ile ilgili bilgi sahibi arkadaşların yardımını rica ediyorum..
    türkiyede alsan daha ucuza gelir ciddiyim ;)

  8. #8
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    20 yıldır 1992 modelini kullandığım Virago 250 motorunun aynısından direk olarak Amerika'dan sıfır olarak ithal etmek mümkün olur mu sizce?
    Orada hala sıfır olarak satılıyormuş,fiyatı $4500 civarindaymis. Burada en son 2000'lerin başında satılıyordu.





    https://www.yamahamotorsports.com/sp...els/v-star-250


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler