BMW, iki adet altı silindirli tur motosikletinin, K1600GT ve K1600GTL'nin teknik verilerini yayınlad; fakat henüz bitmiş ürünün fotoğrafı yok. İki model aynı şasi ve motoru paylaşıyor. Aynı zamanda daha önce hiç bir motosikletin görmediği BMW'ye özel elektronik oyuncak seçenekleri var. Dünyanın ilk HID (high intenstiy/yüksek yoğunluklu) ampuller ile donatılmış, otomatik yükseklik ayarlı farları, bir tur motosikletinde ilk defa kullanılan jiroskop temelli çekiş kontrol sistemi, ilk uydu navigasyonlu dokunmatik ekran, entegre bilgisayar ve mp3 ses sistemi.
GT ve GTL'nin sürüş pozisyonları ve bagaj seçenekleri birbirlerinden farklı. GT, Honda Pan European, Kawasaki 1400GTR ve BMW 1300GT'nin keskinliğine sahip, dinamik bir turcu ve hafif öne eğimli, hevesli bir sürüş pozisyonuna sahip ve sadece yan çantalar ile satışa sunuluyor.
GTL ise Honda Goldwing'e rakip lüks turcu. Geriye doğru uzanan bir gidon, ileride konumlanmış ayaklıklar, daha alçak bir sele ve yan çantalarla birlikte üst çanta ile beraber geliyor. Yolcu tutamaklarıda seçime bağlı.
Her iki modelinde güç merkezi 55 derecelik öne eğimli sıralı altı silindir enlemesine yerleştirilmiş, 1,649 cc hacminde, 160 bg ve dolu dolu 176 Nm güç ürettiği açıklanan (Triumph Rocket III ve Honda Fireblade birleşimi güç) motor.
Torkunun %70'i 1.500 devir/dk'nın altında veriyor ve en yüksek güç, alçak sayılabilecek 7.500 devir/dk seviyesinde elde ediyor.
Ağırlık,fiyat,fotoğraflar vb ile ilgili daha fazla detay Ekim ayında Köln'deki İntermot Motosiklet Fuar'ında açıklanacak.