Merhaba arkadaşlar;
Yeni aldığım Scorpion EXO-400 kaskımın detaylarını elimden geldiğince paylaşacağım.
Ebay gibi yurtdışı alışveriş sitelerinde ve uluslararası motosiklet dergilerindeki değerlendirmelere göre Scorpion markası özellikle Amerika'da çok tutulan bir kask.
Kaskın motomax sitesindeki özellikleri şöyle:
Türkiye distribitörü Motomax olduktan sonra ülkemizdede giderek yaygınlaşacağını düşünüyorum.SCORPION EXO 400 KAPALI KASK
· APS (Advanced Polycarbonate Composit Engineered Shell), gelişmiş polikarbon komposit dış kabuk. Sessiz, aerodinamik direnci rüzgar tünelinde dizayn edilerek konforu arttırılmış. Çenede de EPS köpük ile ekstra koruma sağlanmıştır.
· SpeedShift™; patentli hızlı değiştirme sağlayan cam mekanizması: Kolay, alet gerektirmeden çok hızlı vizör değiştirme imkânı, cam mekanizması ayar gerektirmeden mükemmel kapanma sağlar.
· EverClear™; buğu yapmaz vizör, optik olarak düzgün görüş sağlar, üstün buğu önleme özelliği, çizilmeye dayanıklı sertleştirilmiş dış yüzey (tüm vizörler Kanada malıdır.)
· KwickWick™; nem emme ve çabuk kuruma özelliğine sahip, tamamen çıkartılabilir ve yıkanabilir iç astar ve yanak pedi.
· Havalandırma sistemi; Ayarlanabilir, yönlendirilmiş ön hava girişleri, arka ventilasyon çıkışları, rüzgar tünelinde şekillendirilmiş, kaskın aerodinamik olarak yukarı kalkmasını en aza indiren arka spoiler aynı zamanda vakum etkisi yaparak içerideki maksimum hava akışını sağlar.
· Nefes yönlendirici (Breath deflector); Buğu önleme performansını arttırır.
· Çene kaplaması; çeneden girecek hava akımını azaltarak konfor sağlar.
· Mikrometrik ayarlanabilir ve çabuk çıkartılabilir çene bağlantısı.
· ECE 22.05 standartlarına uygunluğu TÜV tarafından onaylanmıştır.
Çünkü Fiyat/performans oranı gerçekten güzel bir kask.
Motomax'ın Ankara şubesinden 199 liraya 6 taksitle aldım.
Kaskımız sharp'ın http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/ sitesindeki güvenlik testlerinde ise 3 yıldız almış.
Gelelim resimlere, kaskın kutusu :
Kutu içeriğinde; şık bir taşıma kılıfı, kullanım kılavuzu ve ekstra vizör kenarları için 2 adet yedek vida var.
Beni bu kaskta en çok etkileyen olay sıfır buğu olması. Yani vizör ne yaparsanız yapın buğulanmıyor. Eve geldiğimde vizörü çıkarttıktan sonra ağzımı iyice yaklaştırıp hohlamama rağmen hiç bir şekilde buğu yapmadı.
Bu da sürüşte kullanıcıyı çok rahatlatıyor. Eski kaskım olan LS2 Targa'da vizörü kapatınca anında başlayan buğu problemini sprey ile çözmeye çalıştım fakat o zamanda vizörde bulanık bir tabaka oluşuyor ve görüş net olmuyordu.
Bu yaşadıklarımdan sonra "sıfır buğu" gerçekten çok iyi oldu.
Kaskın ağırlığı resimlerdende gördüğünüz gibi 1550 +- 50 gr. olarak belirtilmiş.
Biraz ağır gibi görünsede sürüşte hissedilmiyor. Gerçi önceki LS2 ile kıyaslarsak aynı ağırlıktalar.
Meşhur buğu yapmayan vizörümüz Kanada üretimi:
Havalandırma kısmına bakarsak yüksek hızlarda (cbf 150 için 100+ km/h gibi) ufak bir ıslık sesi alıyor içeriye fakat denediğim zaman havalandırma kanalları sanırım açıktı. Bu yüzden yaptığını düşünüyorum. Ama tabiki farklı tarzda motosikletlerde havalandırma ve aerodinamik konusu daha önemli olabilir.
Kaskın iç pedleri tamamen çıkartılabiliyor ve yıkanabiliyor. Gayet kaliteli geldi bana:
Vizör takma ve çıkarma mekanizması gerçekten çok başarılı ve basit. Kullanımı gayet kolay.
Kaskın genel görünümünden bazı resimler:
Bu kaskla ilgili deneyimlerimi kaskı daha iyi tanıdıkça ilerleyen zamanlarda aktarmaya devam edeceğim.
Sonuç olarak fiyat/performans olarak güzel bir ürün.
Üst modellerinde olan (EXO450-750-1000) çene altı rüzgar önleme aparatı (aeroskirt) ve yanak pedlerinin şişerek yüze daha iyi oturmasını sağlayan AIRFIT özelliği bu modelde yok.
Soğuk havalarda aeroskirt aparatına ihtiyaç duyulabilir.
Kaskın bir diğer eksi olarak değerlendirebileceğim durumu ise vizörün en az 2cm civarında açılması yani daha küçük olarak açamıyorsunuz.
Gerçi buğu yapmadığı için sürekli kapalı kalsa da problem değil ama uzun yaz sürüşlerinde bu sıkıntı olabilir.
Kazasız sürüşler...