MOTOSAN MODESA TR-125-R
Sevgili mt üyeleri sonunda MODENAS MODESA TR-125-R motosikletimi aldım.Sizlere bu motosikleti elimden geldiğince tanıtacağım.Motosiklet şu anda 10 km'de ve rodaj süresince 40 km/h hızı geçmemem gerekiyor.Bu yüzden performans konusunda çok ayrıntıya giremedim.Kusura bakmayın.Zamanla bu konudan da sizlere bahsedeceğim.Öncelikle motosikletin teknik özelliklerinden biraz bahsetmek istiyorum.Teknik özellikler aşağıdadır.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Tipi-----4 Zamanlı - Tek Silindirli
Soğutma-----Hava Soğutmalı
Silindir Hacmi-----120 cc
Silindir Çapı-----52.4 mm x 55.5 mm
Sıkıştırma Oranı-----9 . 0 : 1
Maksimum Güç-----10 hp / 8000 rpm / min
Maksimum Tork-----9.0 Nm / 5000 rpm / min
Yakıt Sistemi-----Karbüratör DEKNI - PZ20B
Vites ve Debriyaj-----Yarı Otomatik 4 Vites
Çalıştırma-----Elektrikli & Ayak Marşlı
Ateşleme-----Magneto CDI
Yakıt Kapasitesi-----3 . 5 Litre
Yağ Kapasitesi-----0 . 8 Litre
Ön Fren-----Çelik Fren Hortumlu 220 mm Disk
Arka Fren-----Çelik Fren Hortumlu 190 mm Disk
Ön Süspansiyon-----Teleskopik Amortisör
Arka Süspansiyon-----Teleskopik Amortisör
Ön Lastik-----2 . 50 - 17
Arka Lastik-----2 . 75 - 17
Ağırlık-----98 Kg
Boyutlar-----U x G x Y - 190 x 720 x 1080
Yakıt Tüketimi-----1 , 9 Litre / 100 Km
DIŞ GÖRÜNÜŞ
Motosikleti biraz incelediğimizde aslında Modenas Dinamik isimli motosikletin kasasıyla aynı olduğunu görüyoruz.Önden bakıldığında gayet şık bir şekilde çamurluk ön grenajın altına doğru giriyor.Motosikletin ön freni 220 mm çift piston kaliperli disc frenden oluşmakta.Arka fren ise yine çift piston kaliperli 190 mm disc frenden oluşmaktadır.Jantlar ise kırmızı renkte seçilmiş.Ayrıca önde 2.50 arkada ise 2.75 kalınlığında lastikler kullanılmış.Aynalar yeterli büyüklükte ve şık duruyor.(Mavi modeli ile kırmızı modeli arasındaki farklar sadece jant ve aynalardır.Mavi modelin aynaları nikelaj ve jantları siyahtır.)Ön far ve sinyaller bütün olarak tasarlanmış ve güzel bir görüntü sağlanmış.Gösterge paneline geldiğimizde ise gayet sade bir gösterge paneli bizi karşılıyor.Bu gösterge panelinde hız göstergesi,devir saati,vites pozisyonu göstergesi,uzun huzmeli far göstergesi ve telefon uyarı göstergesi bulunuyor.Gidonun sol tarafında far ve park lambası açma kapama düğmesi,uzun kısa far düğmesi,korna ve jikle bulunuyor.Sağ tarafta ise marş düğmesi bulunmakta.Motosikletin orta grenajları diğer cup motosikletlerden biraz daha değişik tasarlanmış.Ve buna ek olarak silindirin altında bir sakal bulunuyor.Motosikletin arka kısmına doğru ilerlediğimizde gayet sportif bir şekilde hatlar devam ederek kuyruk bölümüne uzanıyor.Kuyrukta gayet dikkat çekici büyüklükte bir stop lambası bulunmakta.Sağda ve solda 2 adet şeffaf sinyal mevcut.Motosiklette hem orta hem de yan sehpa bulunuyor.Bu motosiklet park halindeyken gerçekten işlevini görecektir.Ayrıca sağdan uzanan nikelaj eksozda motosikletle uyum içinde durmaktadır.
KÜÇÜK AYRINTILAR
Motosikletin koltuğunu kaldırdığınızda biraz şok olabilirsiniz.Çünkü burda sadece küçük bir alet takımı sığacak kadar boş yer var.Benim için bagajın hiçbir önemi yok.Çünkü uzun yolculuklarda sırt çantası kullanmayı düşünüyorum.Ufak bagajlarınız içinde bagaj filesi işinizi görebilir.
PERFORMANS
Motosiklet 120 cc hava soğutmalı motordan oluşuyor.Bu silindir yatay olarak motosikletteki yerini almış durumda.Ayrıca 4 vitesli yarı otomatik bir şanzumana sahip.Motor alt devirlerde oldukça canlı 40 km üzerine çıkmadan ve motosikleti sıkmadan ara hızlanmalar yaptığımda umduğumdan çok güçlü ve seri olduğunu gördüm.Ancak vitesler biraz sert.Bunuda sanırım motosikletin yeni olmasına bağlayabiliriz.Motosiklet 2. viteste redline bölgesine gelmeden sanırım 50-55 km/h gibi bir hıza rahat ulaşabilir.Maksimum hız konusunda henüz birşey söyleyemem.Ama bana yeteceği ve artacağı kesindir.Motosikletin çalışması gayet düzgün.Jawa kullanıcılarının değişiyle tın tın saydırıyor.Motosikleti ısıtmadan yola çıkmanızı tavsiye etmem bu hem parçaların ömrünü kısaltacak hem de motorun teklemesine yol açacaktır.Şimdi ise hayati bir organ olan frenlere değinelim.Öndeki çift piston kaliperli disc fren işlevini fazlasıyla yerine getiriyor.Ancak sanırım üzerindeki balmumu tabakasını henüz atmadığı için biraz geç frenleme yaşıyoruz.Arkadaki disc ise gayet güzel çalışıyor.Ondada aynı ufak problem var diyebilirim.Stabilize asfaltta bastığımda 1 sn sonra da olsa anında lastiği kızaklama moduna geçirdi.Motosiklet 100 kg olduğu için biraz kayma olabiliyor.Buna dikkat etmek lazım.Ama sizlere şöyle söyleyeyim.Bu motosikletle kesinlikle uzun yola çıkacağım.Rodaj tamamlandıktan sonra rahat olarak 90-100 km/h gibi hızla seyir edebilir.Ama hız meraklısı olmadığım için 80 km/h hız bana yeterlidir.
KALİTE
Motosiklette kalite konusunda sıkıntı yaşayacağımı zannetmiyorum.Bu firma MODENAS firmasının kontrolü altındaysa ve çoğu kurye modenas kullanıyorsa içim gayet rahat bir şekilde kullanacağıma eminim.Yedek parça konusunda fabrika bana 100 km uzakta olduğu için en kötü ihtimal fabrikaya bir gezi düzenleyip parça sıkıntımı hallederim.
İsterseniz birazda fotoğraflara bakalım. . .(Cep telefonu ile çekmek zorunda kaldım kusura bakmayın.)
Arkadaşlar bu da modenas dinamik
http://p1.bikepics.com/pics/2008/10/...62673-full.jpg
Motosiklet hakkında başka almak istediğiniz bilgi olursa elimden geleni yapmaya hazırım arkadaşlar.İyi forumlar. . .