BMW F800S test sürüşü + fotoğraflar + değerlendirmeler
Reklamlar
-
20 Ağustos 2007, 15:13
#1
İlk test sürüşümüzü BMW ÖZGÖRKEY (bornovada) gerçekleştirdim.Bu konuda bana çok yardımcı olan Savaş bey'e ve BMW ÖZGÖRKEY'e çok teşekkür ederim....
Çok ilginç bir gündü rengine bayıldığım F800S i deneme fırsatım olacaktı...İlk hazırlıklar ve genel bilgilendirmeden sonra motorun üzerinde idim.Sadece ben ve sarı F800S
Teknik Özellikler:
Yapı: Su soğutmalı paralel iki silindir, silindir başına 4 sübaplı, 4 zamanlı, çift denge miline sahip motor.
Motor Hacmi: 798cc
BorexStroke: 82 mm x 75,6 mm
Beygir Gücü: 85 HP @ 8000 d/d
Tork: 86Nm @ 5800 d/d
Sıkıştırma: 12.0 : 1
Besleme: Elektronik Püskürtme
Egzoz: 3 yollu katalizör
Şehir içi tüketim: 3,4lt / 100km
Şehir dışı tüketim: 4,4lt / 100km
Yakıt: 95 oktan kurşunsuz
Alternatör: 400W
Vites kutusu: 6 ileri, tel debriyaj
Aktarım: Kayış
Ön çatal: 43mm teleskopik, ayarsız
Arka maşa: Tek taraflı maşa, sonsuz hidrolik ayarlı önyükleme(preload)
Ön/Arka yaylanma: 140mm / 140mm
Ön/Arka Fren: 320mm, 4'lü kaliper / 265mm tek kaliper, ABS
Ön/Arka lastik: 120/70-ZR-17 / 180/55-ZR-17
Kuru Ağırlık: 187kg
Islak Ağırlık: 209kg
Sele Yüksekliği: 820-790mm
Depo: 16lt(rezerv ile birlikte)
Rezerv: 4lt
teknik özelliklerine sahip F800s in hangi sınıfta oldugunu kestirmek zor.Çift silindirli motor hastası ben bu motoru begendim..O ses beni motosikletin üzerinde iken gayet tatmin etti...
Sele Yüksekliğinin 86 cm oldugu f800s te benim ayaklarım tam olarak yere bastı(1.80 cm boyum) oturuş pozisyonu ise çok olmasada rahat.+ bir özellik selenin arkasındaki dayanak oldukca iş görür vaziyette f800s te böyle çok işe yarayacak özellikler mevcut...
Motosikleti 50 km kadar deneme fırsatı buldum Üzerinne ilk oturdugumda ne oldugunu tam kestiremediğim f800s yola girince gayet güzel performans sağladı..Üzerinde 120/70-ZR-17 ön 180/55-ZR-17 arka lastik ebadı bulunan F800s te continental(benim denediğimde) lastik mevcuttu ve motosikletin tutuşu gayet iyi...
F800s frenleri gayet iyi üzerinde abs standart olan f800s te ön tekerde 320mm, 4'lü oynar kaliper
arkada ise 265mm tek kaliper(tek disk), BREMBOnun BMW için ürettiği diskler mevcut...Sürüş sırasında özellikle test ettiğim frenler başarılı.Savaş beyin uyarısınada değinmeden geçemiyeceğim...Freni ezerek sıkıyoruz bu sayede duruşumuz mesafesi kısalıyor..Bu konuda genel bir araştırmam olacak...
Motosiklette güç aktarımı arka tekerleğe sağ taraftan kayış yardımı ile sağlanıyor..Bu tarz bir motosiklette bunu görmek ilgi çekici...Kompresyon sırasında biraz dikkatli olmak gerekiyor...
Sanmayınki aşağıdaki resimdeki depo bende öyle sanmıştım fakat 2 .resimde daha iyi anlıyacagınız üzere o depo değil arkadaşlar depo oturdugumuz selenin altında.BMW mühendisleri aerodinamide 14 lt lik bir fazlalıgın hesabını ince yapmış olmalılarki verdikleri cevap bu hakikatende viraj alırken bunu hissedilir derecede hissediyorsunuz aranızda benim gibi meraklı arkadaşlar var ise deponun altında ise ABS ünitesi ve kocaman bir hava filtresi mevcut şahsen ben merak ettim
Göstergeler kontak kapalı durumda iken aşağıdaki gibi görünüyor.Manuel devir ve hız göstergesinin yanında dijital bir ekran...Manuel göstergeler gayet hoş ve karizmatik BMW bence iyi iş çıkarmış manuel olmasına ragmen gayet iyi.Güvenli sürüşten bahsediyorsak ve intikal süremizi düşünecek olursak hız göstergesinin yukarıda olması çok mantıklı motosiklet üzerindeyken kendinizi kaptırdıgınızda hafifçe hız göstergesine bakmanız yeterli olacaktır;)...
Peki dijital göstergede neler mevcut..Aşağıdaki resimde görebileceğiniz gibi dijital ekranımızda kocaman herkesin rahatlıkla görebilmesi için tasarlanmış bir vites göstergesi,benzin miktarı, ısı göstergesi,saat,odometre, 2 trip, ve hoşuma giden mevcut benzin ile kaç km yol yapabileceginizin ufak bir göstergesi bunların haricinde kronometre gibi ara ara ihtiyaç olabilecek bir özellikte mevcut ben dijital göstergeyi çok begendim fakat vites göstergesi biraz daha küçük olabilirdi.
F800s te resimlere dikkatli bakarsınız süspansiyon ayarı ve darbe ayarı(2.resimde) var süspansiyon ayarını cevirmesi biraz zor ama 2 özellikte bence çok işlevsel...
İLgi çekici bir özelliğe değinecek olursak ABS nin standart oldugu bu motosiklette maşaların altına eğildiğimde görüyorumki bir direksiyon amörtisörü sorusunu sordugumda bununda ABS gibi standart oldugunu öğreniyorum ki yolda motorun asfalt üzerinde akmasına etkisi büyük....
DİĞERLERİ......
Kendimi motor üzerindeyken hiç göstermedim ama son 2 resimde dikkatli bakarsanız secersiniz amatör fotografcılık üzgünüm
Elimi motosikletin üzerinde dolaştırırken gördüğüm aliminyum destekli yalıtıcı ısı ve ses yalıtımını sağlıyor detaylı baktıgınızda görebilirsiniz...Bu da güzel bir özellik...
F800s ile yola cıktıgınızda altınızda rengi bir çita misali davranışlar gösteriyor gucunu gerekli yerlerde gösteriyor zaten 12.0 : 1 sıkıştırma oranı ve 5800 d/d tork oranı bence fena değil unutmadan tork değerendirmesi yaparken devir dagılımına göre oranlıyacagımızı unutmayalım...Vites aralıklarının yeterince iyi oldugu motosiklette arkadan görünüm güzel ,arka stop lambası ile bikaç kişinin yazısını okuduysamda akşam binme fırsatım olmadıgından güneş altında gördüğüm farlarla ve stoplarla ilgili kesin yorum yapamıyacagım..Ama farların teknik acıdan görünülebilirliği ve görüş açısı gayet iyi...Motosiklette gaza biraz yüklendiğinizde hemen yanıt alabiliyorsunuz...Virajlı yollarda motosikletin dengesi oldukça iyi sanırım sele altı benzin deposu biraz değişiklik katmış makinaya..ABS nin olması herkes tartışa dururken size bir guven veriyor özellikle hakimiyette zorluk cekiyorsanız(frenleme anında) bu motosiklet düşünülebilir...Küçü k küçük bir çok özelliği var F800S in boyalarının kalitesi ,benzin kapağının sağ tarafta olması bile bence bir avantaj benzin alırken motosiklet üzerinden inmezseniz elektriklenme yolu ile bir yangına sebep olabilirsiniz!!!Bu böylelikle otomatik olarak engellenmiş oluyor...gibi gibi gibi...
Motosikletin begenmediğim yanları ise en başta korna ve sol sinyal bu ikisine basarken oldukca zorlanıyorsunuz hatta karıştırabiliyorsunuz veya basamıyosunuz bu iki düğmeyi hiç sevmedim katılım formunada özellikle belirttim...Belli bir devirden sonra motosikeltte hafif bir titreşim başlıyor çok rahatsız edici olmayan bu özellik yinede bir eksi puan....
Fiyatının diğer rakiplerine biraz yüksek olması bir diğer eksi sayılabilir gibi görünsede BMW nin servislerinin 10000 km de bir yapıldıgını unutmamak gerek....Ben kendi adıma motosikleti begendim hareket kabiliyeti yüksek,çok fazla yakıt tüketmeyen,uzun yolda başımızı şişirecek kadar sesi olmayan çok güzel sarı rengiyle sizi BMW standlarında bekliyor...
İLGİLENENLER İÇİN TEKNİK_MOTOR RESİMLERİ
Yazan : Çağatay 'alsancaksurucukursu forumundan alıntıdır'
sorularınız için msn : alsancaksurucukursu@hotmail.com
*************cAgAtAy*************
[I]Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur...1927[/I]
Motosiklet sürüş teknikleri eğitmeni
Reklamlar
-
20 Ağustos 2007, 15:29
#2
Ellerine sağlık dostum ;
Konuştuğumuzdan daha detaylı bir inceleme olmuş ; mükemmel...
Ama tek dezavantajı (ki bence fazla büyük bir engel) malesef fiyatı !!!
[B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:
-
20 Ağustos 2007, 15:34
#3
Moderatör (forrap)
Güzel bir test yazısı olmuş Çağatay.Teşekkürler...
Aktarımın kayışla olması gerçekten garip geldi banada,böyle bir makinada pek beklenen bir şey değil.Açıkta oluşu ve genel olarak duruşu da garip geldi.
Benzin deposu ve aktarım sanırım en çok öne çıkan farklılıklar.
Farklı şeyler güzeldir,ben severim,tek sevmediğim şey farklı ama yüksek fiyatlı olması
-
20 Ağustos 2007, 15:38
#4
Benim hoşuma giden özelliklerden biri de , devir göstergesinin altında kendini belli eden redline ışığı olmuştu...
Motor 187 kg kuru ağırlığa sahip olmasına rağmen , konrol bakımından oldukça rahat.
Yukarıda zaten yazılacaklar yazılmış , sinyal konusuna gelince , sinyaller malesef butun Bmw motosikletlerinde bu şekilde , ve alışmanız gerekiyor.
Biraz alıştıktan sonra sorun olacağını sanmıyorum. Zira ben de ilk başlarda sinyal iptal düğmesini bulmak için bayağı uğraşmıştım.
Boyutları açısından benim gibi biri için gayet hoş bir motosiklet olduğunu da söylemeden edemeyeceğim...
Sonuç olarak , 1 gün boyunca kullandığımı düşünürsek , benim hoşuma giden , daha ziyade günlük işleri görmek , ara sıra da küçük şehirdışı kaçamakları yapmak için çok ideal bir motor olduğunu söyleyebilirim...
Bu arada , test yazısından dolayı çağatay arkadaşı tebrik ederim
-
20 Ağustos 2007, 16:09
#5
afferin be çağatay. eylemlerinin devamını bekliyoruz .
May The Force Be With You
-
20 Ağustos 2007, 16:21
#6
söz konusu motoru bende perşembe günü 1 saat test ettim ve görüşlerinin çoğuna katılıyorum arkadaşım...dezavantajları konusunda özellikle korna sesinin tiz olması ve sinyal düğmelerinin ayrı ayrı kollarda ve uygunsuz yerde oluşundan bahsedebiliriz sanırım...
avantajlarınada gelincede çok dengeli oluşu,gaza anında tepki veren yüksek torku ve frenlerinden bahsedebilirim...
sahilyolunda tork ve gücünü denemek için önümdeki aracı 60-70 km gibi hızlarda seyrederken sollamak için çıktığımda 2.vitesde 2-3 sn.sonra 130-140 gibi hızlara adeta rüzgarı ortadan yırtarcasına çıkması hoşuma gitti doğrusu...
ABS freni test etmek istediğimdede iki kişi 70-80 km seyrederken sıktığımız ani fren sonucu tam kilitlenme aşamasında devreye giren ABS sistemi kendini hissettirdi ve benden frenleme konusunda tam puan aldı...
benim kısa değerlendirmelerim bu kadar...fotolarda vardı ama evde kısmetse akşama atarım...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
20 Ağustos 2007, 16:25
#7
Motor guselde cok pahalı.
Bende F800ST denedim, o biras daha ST ye kaçmış bir model.
Dezavantajları bence avantajlarından fazla.
Soda Ayran Cool
-
20 Ağustos 2007, 16:47
#8
çağtaycm ellerine sağlık güzel olmuş paylaşımın ,dizaynı oldukça hoş olan bir motor benim için tv de vakti zamanında piyasaya ilk girdiğinde tv8 de izlemiştim hem cc olarak hemde dizayn olarak güzel bi seçenek piyasada.
-
22 Ağustos 2007, 04:16
#9
çağatay tebrik ediyorum güzel bi yazı olmuş...Testlerin devamını bekliyoruz.
Bir de şunu soracaktım,kayışlı ve zincirli aktarımların avantajları nedir dezavantaları nelerdir???
Merak ettim.
-
22 Ağustos 2007, 09:11
#10
aydınlatıcı bi test olmu Çağatay eline sağlık. bu arada tasarımına bayıldım bu bmw nin...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
23 Ağustos 2007, 22:52
#11
guzel test olmus elıne saglık.....
-
26 Ağustos 2007, 16:33
#12
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
26 Ağustos 2007, 17:50
#13
Eline sağlık Çağatay bilgilendirici ama aynı zamanda alamayacağım bi makinayı imrendirici bi yazıDizaynı gerçekten farklı ve hoş.
Z 750 birgün benim olcaksın!(Napıyım çıplak seviyorum:P)
-
28 Ağustos 2007, 02:26
#14
-
28 Ağustos 2007, 11:41
#15
elinize saglik guzel bir yazi olmus tesekkurler
motora gelince ayni motoru ben de test ettim anormal guzel tutan frenleri haric hicbirseyini begenemedim, sesi de bu arada devir kesicide derbi 125 kadar cikiyordu... sana oyle gelmis diyenler olabilir yanimda bana katilan chopper, naked kullanan 2 arkadasim da katildilar bana...
sport touring severler uzak durmali, zira sportif degil...
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
-
28 Ağustos 2007, 11:50
#16
teşekkürler arkadaşlar önümüzdeki test yazısı 1200gs adv. daha sonra diğerleri ile devam edecek ArapKadri Dl mi neden olmasın ...
*************cAgAtAy*************
[I]Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur...1927[/I]
Motosiklet sürüş teknikleri eğitmeni
-
bu tam bana göree off süper yaaa ben tam bir cadde motosikleti tutkunuyum tabi haylimdeki GOLDWİNG ondan önce motocar sonra hornet veya İŞTE BU emekliliğe geçincede goldwing
-
Güzel makine ne kadarmış bu kerata.
-
-
bebek gibi ya cok seker :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)