Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Honda CBF 500 Ayrıntılı Testi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Bu ay ki test konuğumuz geçmiş yıllarda beklenen ama Türkiye'ye gecikmeli olarak 2006 yılında getirilen Honda CBF 500



    Motoru teslim aldığımda odometre 2087 km de idi. İlk yola çıkıp 1-2 km gittiğim zaman hissettiğim şey motorun gercekten çok verimli oldugu idi.

    Tipik bir naked motosiklet ve doğal olarak rüzgar sevenleri sevindirecek kadar rüzgar alıyor. Aksesuar olarak ön cam bu sorunu kökten halleder.

    Gösterge panelinde, analog bir kilometre saati ve yine analog bir devri saati mevcut. Devir saatinin içinde sağ alt tarafta ise su sıcaklığı hararet göstergesi mevcut.Gayet kolay okunabilecek şekilde dizayn edilen saatlerin arasında, ışık grubu yer alıyor. Yağ basınç uyarı ikazının olması beni sevindirdi. Benzin ışığı mevcut fakat genelde karbüratörlü motosikletlerde olan benzin musluğu yok. Ama saat olmaması da bir eksiklik tabi. Digital odometrenin içinde 2 adet tripmetre var. biri benzin için diğeri seyahat için. Araya bir de saat ekleselerdi hoş olurdu.



    4lü ikaz mevcut fakat dörtlü ikazı açık bırakıp gece yol kenarına park etmeniz mümkün değil .Zira kontakta dörtlü ikaz için olan bölümde anahtar çıkmıyor.



    Sogukta jiklesiz çalışmıyor ve ne ilginçtir ki, CBF 250 nin jiklesi gidonda olmasına rağmen, CBF 500 ün jiklesi aşağıda karbüratörün üstünde. Alışınca yerini öğrenince sorun olmuyor ama yine de gidondaki gibi rahat değil orası muhakkak.



    Motosikletin sele altı bölmesi çok geniş olmasa da eldiven vs konabiliyor. Açıp kapatması zahmetli değil.







    Ön fren manetinde mesafe ayarı olması çok güzel. Zira çok küçük elli insanların ön freni dozajlaması bu ayar sayesinde oldukça rahat olacaktır..
    Dikdörtgen aynaların ayarı iyi yapılırsa işlevi iyi ama ayar kaçarsa görsel olarak hoş olmuyor..



    Kornanın değiştirilmesinde fayda var çünkü 80 km nin üzerinde iken sizi diğer araçların duyması çok zor. Ayrıca kornanın yeri itibarıyla, diğer cbf kullanıcılarından edindiğim bilgiye göre ıslanınca sorun çıkartıyormuş.



    Motosikletle birlikte 120/70- 17 ölçüye sahip ön lastik ve yine aynı marka 160/60 - 17 ölçüye sahip arka lastik gelmekte. Lastiklerin güvenli olarak çıkabileceği max sürat 240 Km/h. Lastikler kuru yolda gayet başarılılar. Özellikle ısındıklarında çok daha performanslılar..



    Ama şu anki test ortamındaki kış şartlarını ve havanın 10 derecenin altında olduğunu unutmamak lazım. Fakat yağmur yeni başladığında ve yol kayganlaşmaya başladığı ilk zamanlarda oldukça dikkat etmek gerekiyor. Ani gaz kesmelerde bile yanlamak mümkün. Fakat tam olarak ıslanınca eski yol tutuş özelliklerinin %70 ine geri dönüyor lastikler.

    Motosikletin oturuş pozisyonu, tam bir naked pozisyonu. Gidon kişisel fikrim olarak bana biraz dar geldi. Ayrıca rahatsız olduğum bir konu 2.8 metrelik yarıçaplı gidon dönüş açısının da azlığı oldu.Otoparktan çıkarken ya da dar bi sokaktan geri döneceğiniz zaman, 2-3 kere ileri-geri yapmanız gerekiyor.

    Hazır lastiklere inmişken, frenlere de değinelim, motosikletin frenleri beklediğimden çok daha iyi çıktı. Ön fren tek disk olduğu için ön frenin başarısından şüphe ediyordum ama şüphelerimin yersiz olduğunu kısa sürede anladım. Rakiplerinden önemli bir farkı frenlerde yatıyor desem yeridir. Nissin marka çift pistonlu kaliperlere sahip fren sisteminde, önde 296 mm çapında ve 6 mm kalınlığında bir adet disk,



    arka frende ise tek pistonlu 240 mm çapında ve 5 mm kalınlığında bir disk mevcut. Her iki freninde dozajlaması gayet güzel. Arka fren siz istemedikçe kilitlenmiyor.



    Far aydınlatması gayet yeterli. Uzun ve kısa hüzmeler görevini başarıyla yerine getiriyor. Yuvarlak tek bir fardan beklenmeyecek kadar başarılı bir gece aydınlatması mevcut.



    Amortisörler bozuk ve stabilize yolda da, düzgün asfaltta da hiç bir sorun yaşatmadı. Sportif ya da konforlu kullanımlar için optimum bir sertlik seçilmiş. Fakat buna ragmen hiç bir şekilde ayar sunmaması üzücü. Ne rebound ne de damper ayarı mevcut. 41 mm çapında çatala sahip amortisörün esneme mesafesi ise 120 mm. Arka amortisörde 7 kademe ön yükleme ayarı mevcut. Esneme mesafesi önden daha fazla, 125 mm.



    Aklıma gelmişken oldukça yüksek bir süratte bir viyadüğe girdim ve gelen yan rüzgarlardan hiç rahatsızlık duymadım.

    Artçının konforu yeterli düzeyde. Ekstra bir rahatsızlık veya fazladan bir konfor sözkonusu değil. Artçı için tasarlanmış tutamaçlar görevini başarıyla yerine getiriyor ve artçıya daha fazla güven veriyor.



    Ayrıca artçı selesi sürücü selesinden oldukça yukarda ve bu da artçının yolun tamamını sürücünün üsütnden görmesine olanak sağlıyor. Ön sele de oldukça geniş ve sertliği uygun. Rahatsız edici bir durumla karşılaşmadım.

    Motosiklette sürücüyü rahatsız edecek bir vibrasyon hiç bir devirde yok. Ama artçının sol peg'inde 6000 ile 6700 devir arasında bir rezonans hissettim. Belki de bendeki test motoruna özgü birşeydir.

    19 litrelik benzin deposunun menzili akıllı bir kullanımla 330 km nin üzerinde. Sakin kullanımda 4,5 civarı, redline kullanımda 6,3 litre gibi bir değer elde ettim. Benzin deposu yapısı oldukça geniş.



    Deponun üzerinde "unleaded fuel only" (sadece kurşunsuz benin kullanılır) yazmasına ragmen depo kapağını açtığımda kurşunsuz benzin için özel olarak tasarlanan dar boğaz olmadığını fark ettim. Bu beni özel olarak dikkatli olmamı gerektirdi, çünkü oldukça geniş olan depo kapağının içine anahtar, para vs şeyler düşebilirdi. Benzin alırken pür dikkat olmakta fayda var. Ama böyle olması depodaki benzin miktarını açıp görmeyi çok kolaylaştırıyor.



    Ayrıca depo kapağının menteşeli ve yayla depoya baskı yapan lastik contaya sahip olması avantaj. Menteşesiz depo kapakları benzin alımlarında kapağı çıkarıp koyacak yer bulma sorunu yaşatabiliyor veya koyduğunuz yerde para çıkartırken motosiklet sallanınca yere düşmesi gibi olasılıklar mevcut. Bunların önüne geçilmiş.

    Motosikletin eksozu, paslanmaz çelikten imal edilmiş.



    Motorun boyutu 500 cc diğer rakiplerine göre oldukça iri. 770 mm lik sele yüksekliği bir çok insan için uygun derecede. Ben 1.90 olmama ragmen motosiklet bana keisnlikle küçük gelmedi. 1.70 civarı bayanlarında boysal bir sorun yaşayacağını sanmıyorum.

    Gelelim motorumuzun karakteristik özelliklerine.

    Motosiklet, üstten çift eksantrikli 8 supaplı, 2 adet Mikuni 34 mm lik eğik tip vakumlu karbüratörle donatılmış, sıvı sogutmalı sıralı 2 silindirli bir motora sahip. Motor 9.500 devirde 57 HP güç üretirken, 8000 devirde 45 NM tork üretmekte.



    Kağıt üzerinde torku düşük gibi görünse de kullanırken bunu hissetmiyorsunuz. Her viteste ~2500 devrin üstünde motorda hayat var. Özellikle 7000 devirden sonra makine çok değişiyor. Neredeyse 2 silindirli 500 cc lik bir motosiklet kullandığınıza inanamayacak kadar keyifli oluyor. Ayrıca tipik Honda motor sesi hırlaması bu keyfe biraz daha katkıda bulunuyor. En azından kendi açımdan. Tabi bu tarz bir kullanımda oluşacak benzin sarfiyatını göze almak gerek.

    Vites geçişleri gayet yumuşak ve sessiz. Vites pedalının arada uzatma olmadan direk vites kutusuna bağlı olmasını sevdim. Hem pozisyonu ters olduğu için ayak tamamen altına giriyor, hem de vites uzatma mekanizması olmadığı için daha hissedilir bir değişim sağlıyor hem de zamanla mekanizma eskimesinden meydana gelen vites pedalındaki boşlukların önüne geçilmiş oluyor.



    Vites oranları ne çok kısa ne çok uzun. 6. viteste 5000 devirde 100 km/h, 8000 devirde 160 km/h ile seyrediyorsunuz. Redline 10.000 ve devir kesici ~11.000 devirde devreye giriyor. Kavramada herhangi bir hissiyat sorunu yok, titreme ileri atılma vs yok. Gayet kararlı bir debriyaja sahip.

    Motosikletin motoru normal çalışma sıcaklığına biraz geç ulaşıyor. Tabi bu süre yazın azalacaktır. Büyük radyatörü sayesinde, trafikte hararet göstergesi biraz çıkıyor fakat 4. vitese ulaşacak kadar hızlanabildiğinizde gözle görülür şekilde ibre düşüyor. Oldukça başarılı bir soğutma sistemine sahip.



    GENEL RESİMLER

















    TEKNİK ÖZELLİKLER CBF 500


    Motor: Sıralı 2 silindirli sıvı sogutmalı DOHC 8 supaplı
    Yakıt sistemi: 2 adet 34 mm eğik tip vakumlu karburator
    Çap: 73.0 mm
    Strok: 59.6 mm
    Max Güç: 57 HP @ 9.500 RPM
    Max Tork: 45 NM @ 8000 RPM
    Rölanti devri: 1300 RPM
    Silindir hacmi: 499 cc.
    Çalıştırma: Elektrikli marş
    Kavrama sistemi: Tel kumadalı, Islak, çoklu disk.
    Aktarma sistemi: Zincir
    Vites kutusu: 6 ileri vites
    Vites oranları: 1. : 3,46
    2. : 2,23
    3. : 1,75
    4. : 1,47
    5. : 1,28
    6. : 1,13
    Ön çatal açısı: 26 derece
    Ön süspansiyon: 41 mm çapında kartuş tipi teleskopik çatal, 120 mm esneme mesafesi.
    Arka süspansiyon: 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amrotisör, 125 mm esneme mesafesi.
    Akü: 12V 8,6 Ah
    Ön lastik: 120/70 - 17
    Arka lastik: 160/60 - 17
    Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 296 mm çapında çift disk.
    Arka fren: Tek piston kaliperle donatılmış 240 mm çapında tek disk.
    Dönüş yarıçapı: 2.8 M
    Uzunluk: 2,170mm
    Genişlik: 762 mm
    Yükseklik: 1,175 mm
    Aks aralığı: 1,481 mm
    Yerden yükseklik: 140 mm
    Kuru ağırlık: 183 Kg
    Yakıt deposu: 19 litre (3.5 litre yedek dahil)
    eray_uluyazı ve Stock Sever bunu beğendiler.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Eralp hocama ilk teşekkür şerefine ben nail olayım...Eralpcim bu fuardada kaynaşmak dileğiyle...eline sağlık üstad...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    elinize sağlık çok güzel anlatmışsınız

  4. #4

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    aynı 41 plakalı fabrikanın bu motorunu bende test etmiştim ve gerçekten ağzım açık kaldı.cbf 500 inanılmaz bir motormuş.
    hele o 6000 devirden sonraki 2. bir ivmelenmesi yok muuu...offff offff anlatamam bunu arkadaşlar gerçekten süper bir motor..

    eralp abi güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık

  5. #5
    BeYfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    MT/Eskişehir
    Motosikleti
    CıbıRepSol
    emeğine eline sağlık eralp abi teşekkürler
    [B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)

  6. #6
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    eline saglık merak ettigim bir motordu bu test iyi oldu paylaşım için tşk...

  7. #7
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    paylaşım için teşekkürler. bu motoru seviyorum ve forumda konuşulacak şeyleri de merakla takip edicem.
    tekrar teşekkürler

  8. #8
    delidumur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha ybr 125
    Eralp hocam,testlerin bize yol gösteriyor.Devamını dileriz. kolay gelsin
    Arkadaşlar MSN de geçen rumuzum olduğundan "duyulmaz" nickini kullanıcam bundan sonra.Teşekkürler Ahmet Tataroğlu

  9. #9
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    Güzel bir test yazısı olmuş,elinize sağlık.Herkesin hayalinde olan bir motor bence en azından benim hayalimde var
    lezzet gider,mesuliyet kalır...

  10. #10
    sahinbirinci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    Muğla nın herhangi bir gizli cennetinde.
    Motosikleti
    KTM DUKE 200
    hocam emeğinize sağlık...umarım birgün benimde olur
    Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...

  11. #11
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Uzun süredir takip ettiğim bir motordu,ellerinize sağlık.CBF 600 ABS ön grenajıyla değiştirilebilirse muhteşem bir görüntüye sahip olabilir.
    güzel bakan , güzel görür.

  12. #12
    zed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Motosikleti
    runner vxr 200
    bende daha önce cbf 250 vardı bu motoru almaya heveslenmiştim 2006 yılında geldiğinde hevesim kursağımda kaldı şekil olarak hoşuma gitmedi açıkçası biraz daha şekil verseler daha iyi olacakmış benim fikrim

  13. #13
    misfit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Yamaha FZ6
    Hocam çok aydınlatıcı bir yazı olmuş.Teşekkürler ilgilendiğim bir motordu.
    Emeğine sağlık.
    misfit

  14. #14
    burdizo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    bmw f 650 GS

    cbf 600 ü kime satacaklar

    Alıntı fedos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun süredir takip ettiğim bir motordu,ellerinize sağlık.CBF 600 ABS ön grenajıyla değiştirilebilirse muhteşem bir görüntüye sahip olabilir.
    motorun arka kısmı zaten cbf 600 e aynı, ön kısmını da değiştirirsen al sana 500 cc cbf 600 hııı..

  15. #15

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Test yazısında 2 gün önce bu sitede CBF 500 hakkında bilgisi olan varmı diye başlık açmıştım, 1 gün sonra Eralp abiye msn'den CBF 500 hakkında bilgin varmı dediğimde, motoru test ettiğini ve yarın yayınlayacağını söyledi.Bu beni çok mutlu etmişti çünkü yakından ilgilendiğim bir makinaydı bu ve test yazılarını sabırsızlıkla beklemiştim.Emeğin ve bilgi paylaşımın için teşekür ederim Eralp abi...

    Alıntı zed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende daha önce cbf 250 vardı bu motoru almaya heveslenmiştim 2006 yılında geldiğinde hevesim kursağımda kaldı şekil olarak hoşuma gitmedi açıkçası biraz daha şekil verseler daha iyi olacakmış benim fikrim
    Haklısın şekil olarak biraz basit bir makineyi andırıyor ama emin ol bu fiyatlara daha şekillisini alamazsın...

    Alıntı burdizo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun arka kısmı zaten cbf 600 e aynı, ön kısmını da değiştirirsen al sana 500 cc cbf 600 hııı..
    Bu konuyu ben Honda yetkilisi ile konuşmuştum.Bunun mümkün olmadığını söylediler.Eğer yapılabilinirse bencede harika olur

  16. #16
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    cok gusel bi test olmus
    ellerinize saglik..
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    necdet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İST.MECİDİYEKÖY/VE ÖĞÜMCE
    Motosikleti
    honda cbr1100xx süperblackbird
    ellerine sağlık bir motor anca bukadar güzel tanıtılır

  18. #18

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motorun görünümü güzel ama egsozun şekli motoru bozuyor.

  19. #19
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    ön grenaj modifiyesinin çok zor olacağını tahmin etmiyorum ,Pendikte ki honda bayi bu işin avrupa yakasında olabileceğini söylemişti.
    güzel bakan , güzel görür.

  20. #20

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Alıntı fedos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön grenaj modifiyesinin çok zor olacağını tahmin etmiyorum ,Pendikte ki honda bayi bu işin avrupa yakasında olabileceğini söylemişti.
    bu konuda tam bilgisi olan varmı acaba ???


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler