Honda CBF 500 Ayrıntılı Testi
Reklamlar
-
Bu ay ki test konuğumuz geçmiş yıllarda beklenen ama Türkiye'ye gecikmeli olarak 2006 yılında getirilen Honda CBF 500
Motoru teslim aldığımda odometre 2087 km de idi. İlk yola çıkıp 1-2 km gittiğim zaman hissettiğim şey motorun gercekten çok verimli oldugu idi.
Tipik bir naked motosiklet ve doğal olarak rüzgar sevenleri sevindirecek kadar rüzgar alıyor. Aksesuar olarak ön cam bu sorunu kökten halleder.
Gösterge panelinde, analog bir kilometre saati ve yine analog bir devri saati mevcut. Devir saatinin içinde sağ alt tarafta ise su sıcaklığı hararet göstergesi mevcut.Gayet kolay okunabilecek şekilde dizayn edilen saatlerin arasında, ışık grubu yer alıyor. Yağ basınç uyarı ikazının olması beni sevindirdi. Benzin ışığı mevcut fakat genelde karbüratörlü motosikletlerde olan benzin musluğu yok. Ama saat olmaması da bir eksiklik tabi. Digital odometrenin içinde 2 adet tripmetre var. biri benzin için diğeri seyahat için. Araya bir de saat ekleselerdi hoş olurdu.
4lü ikaz mevcut fakat dörtlü ikazı açık bırakıp gece yol kenarına park etmeniz mümkün değil .Zira kontakta dörtlü ikaz için olan bölümde anahtar çıkmıyor.
Sogukta jiklesiz çalışmıyor ve ne ilginçtir ki, CBF 250 nin jiklesi gidonda olmasına rağmen, CBF 500 ün jiklesi aşağıda karbüratörün üstünde. Alışınca yerini öğrenince sorun olmuyor ama yine de gidondaki gibi rahat değil orası muhakkak.
Motosikletin sele altı bölmesi çok geniş olmasa da eldiven vs konabiliyor. Açıp kapatması zahmetli değil.
Ön fren manetinde mesafe ayarı olması çok güzel. Zira çok küçük elli insanların ön freni dozajlaması bu ayar sayesinde oldukça rahat olacaktır..
Dikdörtgen aynaların ayarı iyi yapılırsa işlevi iyi ama ayar kaçarsa görsel olarak hoş olmuyor..
Kornanın değiştirilmesinde fayda var çünkü 80 km nin üzerinde iken sizi diğer araçların duyması çok zor. Ayrıca kornanın yeri itibarıyla, diğer cbf kullanıcılarından edindiğim bilgiye göre ıslanınca sorun çıkartıyormuş.
Motosikletle birlikte 120/70- 17 ölçüye sahip ön lastik ve yine aynı marka 160/60 - 17 ölçüye sahip arka lastik gelmekte. Lastiklerin güvenli olarak çıkabileceği max sürat 240 Km/h. Lastikler kuru yolda gayet başarılılar. Özellikle ısındıklarında çok daha performanslılar..
Ama şu anki test ortamındaki kış şartlarını ve havanın 10 derecenin altında olduğunu unutmamak lazım. Fakat yağmur yeni başladığında ve yol kayganlaşmaya başladığı ilk zamanlarda oldukça dikkat etmek gerekiyor. Ani gaz kesmelerde bile yanlamak mümkün. Fakat tam olarak ıslanınca eski yol tutuş özelliklerinin %70 ine geri dönüyor lastikler.
Motosikletin oturuş pozisyonu, tam bir naked pozisyonu. Gidon kişisel fikrim olarak bana biraz dar geldi. Ayrıca rahatsız olduğum bir konu 2.8 metrelik yarıçaplı gidon dönüş açısının da azlığı oldu.Otoparktan çıkarken ya da dar bi sokaktan geri döneceğiniz zaman, 2-3 kere ileri-geri yapmanız gerekiyor.
Hazır lastiklere inmişken, frenlere de değinelim, motosikletin frenleri beklediğimden çok daha iyi çıktı. Ön fren tek disk olduğu için ön frenin başarısından şüphe ediyordum ama şüphelerimin yersiz olduğunu kısa sürede anladım. Rakiplerinden önemli bir farkı frenlerde yatıyor desem yeridir. Nissin marka çift pistonlu kaliperlere sahip fren sisteminde, önde 296 mm çapında ve 6 mm kalınlığında bir adet disk,
arka frende ise tek pistonlu 240 mm çapında ve 5 mm kalınlığında bir disk mevcut. Her iki freninde dozajlaması gayet güzel. Arka fren siz istemedikçe kilitlenmiyor.
Far aydınlatması gayet yeterli. Uzun ve kısa hüzmeler görevini başarıyla yerine getiriyor. Yuvarlak tek bir fardan beklenmeyecek kadar başarılı bir gece aydınlatması mevcut.
Amortisörler bozuk ve stabilize yolda da, düzgün asfaltta da hiç bir sorun yaşatmadı. Sportif ya da konforlu kullanımlar için optimum bir sertlik seçilmiş. Fakat buna ragmen hiç bir şekilde ayar sunmaması üzücü. Ne rebound ne de damper ayarı mevcut. 41 mm çapında çatala sahip amortisörün esneme mesafesi ise 120 mm. Arka amortisörde 7 kademe ön yükleme ayarı mevcut. Esneme mesafesi önden daha fazla, 125 mm.
Aklıma gelmişken oldukça yüksek bir süratte bir viyadüğe girdim ve gelen yan rüzgarlardan hiç rahatsızlık duymadım.
Artçının konforu yeterli düzeyde. Ekstra bir rahatsızlık veya fazladan bir konfor sözkonusu değil. Artçı için tasarlanmış tutamaçlar görevini başarıyla yerine getiriyor ve artçıya daha fazla güven veriyor.
Ayrıca artçı selesi sürücü selesinden oldukça yukarda ve bu da artçının yolun tamamını sürücünün üsütnden görmesine olanak sağlıyor. Ön sele de oldukça geniş ve sertliği uygun. Rahatsız edici bir durumla karşılaşmadım.
Motosiklette sürücüyü rahatsız edecek bir vibrasyon hiç bir devirde yok. Ama artçının sol peg'inde 6000 ile 6700 devir arasında bir rezonans hissettim. Belki de bendeki test motoruna özgü birşeydir.
19 litrelik benzin deposunun menzili akıllı bir kullanımla 330 km nin üzerinde. Sakin kullanımda 4,5 civarı, redline kullanımda 6,3 litre gibi bir değer elde ettim. Benzin deposu yapısı oldukça geniş.
Deponun üzerinde "unleaded fuel only" (sadece kurşunsuz benin kullanılır) yazmasına ragmen depo kapağını açtığımda kurşunsuz benzin için özel olarak tasarlanan dar boğaz olmadığını fark ettim. Bu beni özel olarak dikkatli olmamı gerektirdi, çünkü oldukça geniş olan depo kapağının içine anahtar, para vs şeyler düşebilirdi. Benzin alırken pür dikkat olmakta fayda var. Ama böyle olması depodaki benzin miktarını açıp görmeyi çok kolaylaştırıyor.
Ayrıca depo kapağının menteşeli ve yayla depoya baskı yapan lastik contaya sahip olması avantaj. Menteşesiz depo kapakları benzin alımlarında kapağı çıkarıp koyacak yer bulma sorunu yaşatabiliyor veya koyduğunuz yerde para çıkartırken motosiklet sallanınca yere düşmesi gibi olasılıklar mevcut. Bunların önüne geçilmiş.
Motosikletin eksozu, paslanmaz çelikten imal edilmiş.
Motorun boyutu 500 cc diğer rakiplerine göre oldukça iri. 770 mm lik sele yüksekliği bir çok insan için uygun derecede. Ben 1.90 olmama ragmen motosiklet bana keisnlikle küçük gelmedi. 1.70 civarı bayanlarında boysal bir sorun yaşayacağını sanmıyorum.
Gelelim motorumuzun karakteristik özelliklerine.
Motosiklet, üstten çift eksantrikli 8 supaplı, 2 adet Mikuni 34 mm lik eğik tip vakumlu karbüratörle donatılmış, sıvı sogutmalı sıralı 2 silindirli bir motora sahip. Motor 9.500 devirde 57 HP güç üretirken, 8000 devirde 45 NM tork üretmekte.
Kağıt üzerinde torku düşük gibi görünse de kullanırken bunu hissetmiyorsunuz. Her viteste ~2500 devrin üstünde motorda hayat var. Özellikle 7000 devirden sonra makine çok değişiyor. Neredeyse 2 silindirli 500 cc lik bir motosiklet kullandığınıza inanamayacak kadar keyifli oluyor. Ayrıca tipik Honda motor sesi hırlaması bu keyfe biraz daha katkıda bulunuyor. En azından kendi açımdan. Tabi bu tarz bir kullanımda oluşacak benzin sarfiyatını göze almak gerek.
Vites geçişleri gayet yumuşak ve sessiz. Vites pedalının arada uzatma olmadan direk vites kutusuna bağlı olmasını sevdim. Hem pozisyonu ters olduğu için ayak tamamen altına giriyor, hem de vites uzatma mekanizması olmadığı için daha hissedilir bir değişim sağlıyor hem de zamanla mekanizma eskimesinden meydana gelen vites pedalındaki boşlukların önüne geçilmiş oluyor.
Vites oranları ne çok kısa ne çok uzun. 6. viteste 5000 devirde 100 km/h, 8000 devirde 160 km/h ile seyrediyorsunuz. Redline 10.000 ve devir kesici ~11.000 devirde devreye giriyor. Kavramada herhangi bir hissiyat sorunu yok, titreme ileri atılma vs yok. Gayet kararlı bir debriyaja sahip.
Motosikletin motoru normal çalışma sıcaklığına biraz geç ulaşıyor. Tabi bu süre yazın azalacaktır. Büyük radyatörü sayesinde, trafikte hararet göstergesi biraz çıkıyor fakat 4. vitese ulaşacak kadar hızlanabildiğinizde gözle görülür şekilde ibre düşüyor. Oldukça başarılı bir soğutma sistemine sahip.
GENEL RESİMLER
TEKNİK ÖZELLİKLER CBF 500
Motor: Sıralı 2 silindirli sıvı sogutmalı DOHC 8 supaplı
Yakıt sistemi: 2 adet 34 mm eğik tip vakumlu karburator
Çap: 73.0 mm
Strok: 59.6 mm
Max Güç: 57 HP @ 9.500 RPM
Max Tork: 45 NM @ 8000 RPM
Rölanti devri: 1300 RPM
Silindir hacmi: 499 cc.
Çalıştırma: Elektrikli marş
Kavrama sistemi: Tel kumadalı, Islak, çoklu disk.
Aktarma sistemi: Zincir
Vites kutusu: 6 ileri vites
Vites oranları: 1. : 3,46
2. : 2,23
3. : 1,75
4. : 1,47
5. : 1,28
6. : 1,13
Ön çatal açısı: 26 derece
Ön süspansiyon: 41 mm çapında kartuş tipi teleskopik çatal, 120 mm esneme mesafesi.
Arka süspansiyon: 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amrotisör, 125 mm esneme mesafesi.
Akü: 12V 8,6 Ah
Ön lastik: 120/70 - 17
Arka lastik: 160/60 - 17
Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 296 mm çapında çift disk.
Arka fren: Tek piston kaliperle donatılmış 240 mm çapında tek disk.
Dönüş yarıçapı: 2.8 M
Uzunluk: 2,170mm
Genişlik: 762 mm
Yükseklik: 1,175 mm
Aks aralığı: 1,481 mm
Yerden yükseklik: 140 mm
Kuru ağırlık: 183 Kg
Yakıt deposu: 19 litre (3.5 litre yedek dahil)
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Reklamlar
-
Eralp hocama ilk teşekkür şerefine ben nail olayım...Eralpcim bu fuardada kaynaşmak dileğiyle...eline sağlık üstad...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
elinize sağlık çok güzel anlatmışsınız
-
aynı 41 plakalı fabrikanın bu motorunu bende test etmiştim ve gerçekten ağzım açık kaldı.cbf 500 inanılmaz bir motormuş.
hele o 6000 devirden sonraki 2. bir ivmelenmesi yok muuu...offff offff anlatamam bunu arkadaşlar gerçekten süper bir motor..
eralp abi güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık
-
emeğine eline sağlık eralp abi teşekkürler
[B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)
-
eline saglık merak ettigim bir motordu bu test iyi oldu paylaşım için tşk...
-
paylaşım için teşekkürler. bu motoru seviyorum ve forumda konuşulacak şeyleri de merakla takip edicem.
tekrar teşekkürler
-
Eralp hocam,testlerin bize yol gösteriyor.Devamını dileriz. kolay gelsin
Arkadaşlar MSN de geçen rumuzum olduğundan "
duyulmaz" nickini kullanıcam bundan sonra.Teşekkürler
Ahmet Tataroğlu
-
Güzel bir test yazısı olmuş,elinize sağlık.Herkesin hayalinde olan bir motor bence en azından benim hayalimde var
lezzet gider,mesuliyet kalır...
-
hocam emeğinize sağlık...umarım birgün benimde olur
Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...
-
Uzun süredir takip ettiğim bir motordu,ellerinize sağlık.CBF 600 ABS ön grenajıyla değiştirilebilirse muhteşem bir görüntüye sahip olabilir.
güzel bakan , güzel görür.
-
bende daha önce cbf 250 vardı bu motoru almaya heveslenmiştim 2006 yılında geldiğinde hevesim kursağımda kaldı şekil olarak hoşuma gitmedi açıkçası biraz daha şekil verseler daha iyi olacakmış benim fikrim
-
Hocam çok aydınlatıcı bir yazı olmuş.Teşekkürler ilgilendiğim bir motordu.
Emeğine sağlık.
-
cbf 600 ü kime satacaklar
fedos adlı üyeden alıntı
Uzun süredir takip ettiğim bir motordu,ellerinize sağlık.CBF 600 ABS ön grenajıyla değiştirilebilirse muhteşem bir görüntüye sahip olabilir.
motorun arka kısmı zaten cbf 600 e aynı, ön kısmını da değiştirirsen al sana 500 cc cbf 600 hııı..
-
Test yazısında 2 gün önce bu sitede CBF 500 hakkında bilgisi olan varmı diye başlık açmıştım, 1 gün sonra Eralp abiye msn'den CBF 500 hakkında bilgin varmı dediğimde, motoru test ettiğini ve yarın yayınlayacağını söyledi.Bu beni çok mutlu etmişti çünkü yakından ilgilendiğim bir makinaydı bu ve test yazılarını sabırsızlıkla beklemiştim.Emeğin ve bilgi paylaşımın için teşekür ederim Eralp abi...
zed adlı üyeden alıntı
bende daha önce cbf 250 vardı bu motoru almaya heveslenmiştim 2006 yılında geldiğinde hevesim kursağımda kaldı şekil olarak hoşuma gitmedi açıkçası biraz daha şekil verseler daha iyi olacakmış benim fikrim
Haklısın şekil olarak biraz basit bir makineyi andırıyor ama emin ol bu fiyatlara daha şekillisini alamazsın...
burdizo adlı üyeden alıntı
motorun arka kısmı zaten cbf 600 e aynı, ön kısmını da değiştirirsen al sana 500 cc cbf 600 hııı..
Bu konuyu ben Honda yetkilisi ile konuşmuştum.Bunun mümkün olmadığını söylediler.Eğer yapılabilinirse bencede harika olur
-
cok gusel bi test olmus
ellerinize saglik..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
-
Motorun görünümü güzel ama egsozun şekli motoru bozuyor.
-
ön grenaj modifiyesinin çok zor olacağını tahmin etmiyorum ,Pendikte ki honda bayi bu işin avrupa yakasında olabileceğini söylemişti.
güzel bakan , güzel görür.
-
fedos adlı üyeden alıntı
ön grenaj modifiyesinin çok zor olacağını tahmin etmiyorum ,Pendikte ki honda bayi bu işin avrupa yakasında olabileceğini söylemişti.
bu konuda tam bilgisi olan varmı acaba ???
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler