Bajaj Dominar 400 Genel Bakış
-
Motosiklete genel bakış:
Motor Bloğu:
373 cc,tek silindir,sıvı soğutmalı,üç bujili.
Maksimum gücünü 8000 devirde 35 hp olarak veriyor.
Maksimum torkunu ise 6500 devirde 35 nm olarak veriyor.
Motosiklet 6 vites.
Şasi ve Süspansiyonlar
Ön süspansiyon : Teleskopik, 43 mm çatal
Arka süspansiyon : Çok kademeli ayarlanabilir monoshock
[IMG][/IMG]
FRENLER VE LASTIKLER
Frenler:
Ön fren; Çift kanallı Abs. 320 mm disk fren.
Arka fren; Çift kanallı Abs. 230 mm disk fren.
BOYUTLAR
Lx W x H (mm) : 2156 x 813 x 1112
Boş ağırlık (kg)182
Yakıt kapasitesi (ltr)13
Elektrik Aksam:
Akü:12V, 8Ah VRLA
Farlar: Led
Göstergeler:
Göstergeler:
Göstergeler tamamen dijital.
Hız göstergesi,devir göstergesi,tripmetre,saat gibi fonksiyonlar var.
Göstergenin hemen altında,yağ basıncı uyarı lambası,boş vites uyarı lambası gibi detaylar mevcut.
Benzin deposunun üstünde ise bir başka bilgi ekranı var.
Burada hararet,akü,yağ basıncı vb konularda ikaz sembolleri var.
SELE YAPISI
GİDON
Gidonun sağ tarafında yer alan kumandalarda;
- Start-Stop düğmesi
- Far açma-kapama düğmesi
- Marş butonu
mevcut.
Gidonun sol tarafında yer alan kumandalarda;
- Uzun-kısa far düğmesi
- Sinyal düğmesi
- Korna
mevcut.
DEPO
Motosikletin deposu 13 litre.
EGZOZ
GENEL BAKIŞ:
Performans:
Dominar 400,8000 rpm'de 35 hp güç ve 6500 rpm'de 35 Nm tork sunan 373.2cc tek silindirli, üç bujili bir motor bloğuna sahip.
Bajaj, 28 Nm'lik torkun 3000 rpm'de ortaya çıktığını iddia ediyor.
Şehir içi sürüşlerde üst devirlere çok fazla çıkmadan rahat bir sürüş yapıldığı izlenimi test edenlerin beyanatı olarak karşımıza çıkıyor.
Motosikletin 5000 devir civarında tatmin edici bir tork ortaya çıkarttığı söyleniyor.
Motosiklette bulunan kaydırmalı debriyaj ise ani vites küçültmelerinde arka tekeri kitlemeden daha rahat ve güvenli yavaşlama imkanı sunuyor.
Motosikletin vites araları oldukça kısa ve vites değişimleri pürüzsüz.
Bajaj'ın verdiği rakamlara göre motosikletin 0-100'ü , 8.23 saniye.
Motosiklet'in 0-150 km/h performansı ise 20 saniyenin altında.
Top speed ise şu videoda 162 km/h olarak ölçülmüş;
Frenaj
Motosikletin ABS'li ve ABS'siz iki modeli bulunuyor.
Bajaj,Abs'li modelinin 100 km/h ile 9 saniye civarında 46.19 metre fren mesafinde duracağını iddia ediyor.
Süspansiyonların son derece konforlu bir sürüşe imkan sağladığı söyleniyor.
200 Ns'ye göre daha yumuşak karakterde bir sürüş konforu sağladığı iddia edilmekte.
Yakıt tüketimi:
Motosikletin 1 litre benzinle 25-35 km/h arasında yol yapacağı iddia ediliyor.
Bu hesaba göre 100 km'de 4 ile 2.7 litre arasında benzin tüketimi ön görülebilir.
13 litrelik depo kapasitesine sahip Bajaj Dominar'ın menzili ise 325-450 km arasında kullanım koşullarına bağlı olarak değişecektir.
NOT:
BU YAZI İNTERNET SİTELERİNDE YAPILAN İLK ÖN İNCELEME/TEST YAZILARINDAN DERLENMİŞ OLUP,KESİN BİLGİLER İÇERMEMEKTEDİR.
SADECE MOTOSİKLET HAKKINDA GENEL BİR BİLGİ VERMESİ AMACIYLA HAZIRLANMIŞ OLUP,FABRİKA TARAFINDAN VERİLEN BİLGİLER HARİÇ,DİĞER BİLGİLER ÖZNEL VERİLERDİR.
Reklamlar
-
Bu motoru çok bekledim ama malesef tam hüsran oldu :(
-
Oh bebek, müthiş! Fiyati da uygun olursa, dadından yinmez gari.
Neden vites göstergesi yok lan bu motorlarda? Kaç para ulan bir vites göstergesi?
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Oh bebek, müthiş! Fiyati da uygun olursa, dadından yinmez gari.
Neden vites göstergesi yok lan bu motorlarda? Kaç para ulan bir vites göstergesi?
MALİYET MALİYET MALİYET
-
Ülkemiz olarak çoğunluk sürat meraklısı ve şekil şukul hastası olduğumuz için çok tartışmalar yaşandı ilgili sitelerde. Yok duke ü kısmışlar 35 hp olmuş gibisinden tut bu motor cacık diyenlere. Dereyi görmeden paçaları sıvamayalım. Şahsî fikrim olarak fiyati 14-16 bandında olursa mantıklı bi seçim olacaktır...
-
Özenle hazırlanmış bir inceleme
Teşekkürler.
Çok eğlenceli bir motor olacak bu model,
İnşallah fiyat çok yüksek olmaz da vatandaş alabilir, rekabet olur.
-
Hindistan fiyatlarından edindiğimiz rivayetlere göre max ederi 13 bu makinenin Üzeri biraz zor satar, ha satar da bir pulsar kadar satmaz. 15 üzeri diyenler için, 3-5 tane satar gerisi vitrinlerde yerini alır. 14-15 üzeri olursa bunu alacağıma 5 ay daha para biriktirir büyük makina alırım 2.-3. el farketmez. Ha ama kuralkan pulsar başarısının şifrelerini çözmüşse öyle abuk subuk fiyatlı maceralara girişmez kanaatindeyim. Beklemedeyiz
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
0-100 8.23 diyor... 200rs in 0-100 ü kaç acaba. Eğer bu rakam doğruysa vay yavrum vay...
-
15 bin liranın altında satılması için dolar kurunun artışını yansıtmamaları lazım. Vergisiz fiyatı 200RS ile aynı olursa 14 bin liraya satılabilir. Dolar kurunu aynen uygularlarsa 18 bin lira olur.
-
29 Aralık 2016, 08:44
#10
blacktulip adlı üyeden alıntı
Motosiklete genel bakış:
adamlar istanbul'a selam çakmışlar.
-
29 Aralık 2016, 10:04
#11
Beyler satıcı şişirmeden burda müşteri olarak fiyat şişrmeyi ne de güzel başarıyoruz. Bajajın global resmi sitesinde hindistan satış fiyatları mevcut elinizin altında gogıl amca var açın bakın. Eyaletten eyalete fiyat değişiyor baktım en yüksek fiyata satılan eyalette ABSli dominar fiyat 157 bin rupi, oda dolar olarak tam 2300 yapıyor. Bu hindistandaki perakende satış fiyatı. Ordada nakliye, karlar, vergiler şunlar bunlar hepsi dahil. Max dolar kuruyla ettiği para 8300 TL. Hadi bu fiyata TRye nakliye artı vergileri ekleyin öyle hesaplayın. Nasıl beceriyosunuz o 17-18leri çıkarmayı çok merak edyorum. Burda yorum yapanlarada mı pay veriyorlar napıyorlar nedir yani bu şişik fiyatlar??
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
29 Aralık 2016, 12:02
#12
Ben mi yanlış görüyorum
Motor 9 bin 10 bin devir arası kesiciye giriyor
Göstergede devir 13 bin?
bu motoru çok ciddi düşünüyordum ama bayaa hayal kırıklığı yaşadım
tork falan iyi eyvallahta birazda gitseydi motor.
Hindistalı kardeşler 200s ile 8 saniyenin altında 0 100km
top speed 170 lere kadar çıkıyor
-
29 Aralık 2016, 12:25
#13
Harbiden 12.500 liradan yukarısı satmaz diye düşünüyorum. Ha 12.999 tl oldu, o da olumlu. Ama üstü nanay...
-
29 Aralık 2016, 12:31
#14
Bu motor Türkiye şartlarında gayet yeterli.
*120 ile stabil gidebiliyormu gidiyor,
*Yakıtı iyi mi, Söylenene göre iyi.
*Abs varmı, var.
*Tasarımı iyi mi, iyi.
*Fiyatı Japonlara göre uygunmu, Büyük ihtimal.
*Parçası ucuzmu, Evet.
Bunun haricinde beklentisi olanların bakacağı motor bu değil zaten..
Fiyatı da en az iyimser tahminle 15.000tl olacaktır.Altı hayal, üstü firmanın pazarlama stratejisine kalmış.
-
29 Aralık 2016, 12:53
#15
Boş ağırlık 182 kg ise bence kötü çünkü duke 390 boş agırlığı 139 kg gerçi suzuki inuzuma ya göre yine insaflı
-
29 Aralık 2016, 12:57
#16
sheriff87 adlı üyeden alıntı
Beyler satıcı şişirmeden burda müşteri olarak fiyat şişrmeyi ne de güzel başarıyoruz. Bajajın global resmi sitesinde hindistan satış fiyatları mevcut elinizin altında gogıl amca var açın bakın. Eyaletten eyalete fiyat değişiyor baktım en yüksek fiyata satılan eyalette ABSli dominar fiyat 157 bin rupi, oda dolar olarak tam 2300 yapıyor. Bu hindistandaki perakende satış fiyatı. Ordada nakliye, karlar, vergiler şunlar bunlar hepsi dahil. Max dolar kuruyla ettiği para 8300 TL. Hadi bu fiyata TRye nakliye artı vergileri ekleyin öyle hesaplayın. Nasıl beceriyosunuz o 17-18leri çıkarmayı çok merak edyorum. Burda yorum yapanlarada mı pay veriyorlar napıyorlar nedir yani bu şişik fiyatlar??
Şöyle oluyor, Bajaj bizim memleketteki kazık fiyatları ve buna rağmen motor satılabildiğini bildiği için kârını yüksek tutup motoru bizimkilere pahalı veriyor. Yoksa Hindistan usulü bir fiyat koysalar biz bu motoru havada karada 13 bin TL'ye alırız. Özetle burada fiyatı belirleyen şey maliyetler değil Türkiye'deki rakiplerin fiyatları oluyor. Sorulması gereken soru şu : Duke 390 20000 TL iken Bajaj buna kaç TL ister ? Motorlar birbirinin aynısı bile olsalar marka değerinden dolayı Bajaj 3000 TL aşağı iner. 2 bin TL de maliyet farkını düşersek (kaydırmalı debriyaj, öndeki ters amortisörler, hafif saşi vs) o zaman 15 bin TL'ye inilmiş olur. ABS'li, 400 cc, güzel ve rahat bir motor 15 bin TL eder mi ? Bence eder.
-
29 Aralık 2016, 13:36
#17
max edeceği rakam 15.000 tl.bu paraya yok satar kapış kapış gider.yok ben mt25 r25 alırım diyen olcak tabi ama şu an yamaha zam yapmadı r25 fiyatı 16.000 tl şu an.muhtemelen 2017 de 16.900 olucak.cbr 250 bile zaten 16.000 ne dayandı yeni senede.gaz tepkisi iyi olsun abs olsun az yaksın rahatta sürülsün diyen herkes hücum eder.17.000 tl falan diyenler var harbiden bu paraya gelicekse hiç getirmesinler ağır zarar ederler kanımca.ben pulsar sürüyorum şu an mutlu mesutum ama yetmiyor artık satıyorum.buda gayet mutlu eder kullanıcısı ama ben almıcam sebebide 1 silindir olması ve yine bajaj olması.aynı marka ve tek silindirden gitmek istemiyorum.bunun fiyatıda istanbul fuarında önce belli olmaz.kısaca daha 2 ayımız var diyorum ben
-
29 Aralık 2016, 20:39
#18
Seko adlı üyeden alıntı
Şöyle oluyor, Bajaj bizim memleketteki kazık fiyatları ve buna rağmen motor satılabildiğini bildiği için kârını yüksek tutup motoru bizimkilere pahalı veriyor. Yoksa Hindistan usulü bir fiyat koysalar biz bu motoru havada karada 13 bin TL'ye alırız. Özetle burada fiyatı belirleyen şey maliyetler değil Türkiye'deki rakiplerin fiyatları oluyor. Sorulması gereken soru şu : Duke 390 20000 TL iken Bajaj buna kaç TL ister ? Motorlar birbirinin aynısı bile olsalar marka değerinden dolayı Bajaj 3000 TL aşağı iner. 2 bin TL de maliyet farkını düşersek (kaydırmalı debriyaj, öndeki ters amortisörler, hafif saşi vs) o zaman 15 bin TL'ye inilmiş olur. ABS'li, 400 cc, güzel ve rahat bir motor 15 bin TL eder mi ? Bence eder.
hah işte benimde anlatmak istediğim o. Diğer başlıklarda da esas tartışılan seninde kaç kere atıf yaptığın, milletin duke performansı beklentisi ile ortaya konan ürün bir değil o yüzden eli güçlü değil kuralkanın. İlk pulsar 400 konseptleri 44 beygirlik duke motoru temelliydi ve hepimizde ucuz duke mantığıyla bekledik ama öyle olmadı. O yüzden bak duke şu kadar ben bunu bu kadara veriyorum hadi alın diyemezler.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
29 Aralık 2016, 22:39
#19
Burada kimsenin değinmediği benim için çok büyük bir hayal kırıklığı olan bir konuya değineyim. Ben bu motoru yaklaşık 1 yıldır bekliyordum İlk adı CS 400 olduğu geçen seneki avrupa fuarında tanıtıldığı zamanlardan beri. O zaman adı CS 400 idi ters maşa vardı ve en önemlisi DUKE 390'da olduğu gibi 44 hp idi. Ama gel gelelim ki neyse maşa önemli değil ama motoru 35 Hp'ye düşürmüşler. Ya arkadaşım siz bu blogu yıllardır DUKE 390 için üretiyorsunuz 44 Hp olarak. Kendi motorunuza takınca niye 35 hp'ye düşürüyorsunuz ? Hadi siz gariban adamsınız diye az yaksın diye kendize böyle birşey yaptınız bize bari orjinal haliyle 44 hp olarak yollasaydınız ya. Motor 400 cc olarak bir üst vergi dilimine çıkıyor ama performans olarak 250 cc ayarında. Benim için hayal kırıklığı. 400 cc diye bilmeden heveslenip alanlar olursa uzun yolda 250 cc ler tarafından adını vermeyim (MT25 R25) tokatlanabilir. Bu da acı bir gerçek.
-
29 Aralık 2016, 22:51
#20
devir kesici kendi isteğimiz ile iptal edilebilir mi? eski motorlarda yapılıyor du diye hatırlıyorum?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)