Mondial 125 KT Test ve Gözlem
-
Son olarak yeni aldığım 2012 model Mondial 125 KT motor hakkında tarafsız olumlu ve olumsuz özelliklerini paylaşıyorum.
*** ARTILARI ***
- Yakıt çok az, hatta iki zamanlı mopetlerden daha az yakıyor.
- Çok rahat kullanımı var, manevra kabiliyeti yüksek. Çok zefkli sürüşü var.
- Artçı aldığınızda aynı kullanım kolaylığı devam ediyor.
- Sarsıntı yok denecek kadar az.
- Metal malzemeden mamül olduğundan montajlama çok sıkı yapılmış.
- Basit-montaj, hava filtresi hariç rahatlıkla parçalara ulaşabiliyorsunuz. Bir parçaya tamir gerekince pek çok bölüm sökülmeyecek.
- Yan çanta ve arka çanta takma imkanı var.
- Aydınlatma, sinyal ve korna çok güçlü.
- Zırıltı falan kesinlikle yok.
- Fren kabiliyeti çok iyi.
- Benzin yedeğe düşünce yaklaşık 20 km daha yol alabiliyorsunuz. (Yolun durumuna göre artabilir eksilebilir.)
*** EKSİLERİ ***
- Göstergeler çok güzel devir saati konulmuş fakat benzin göstergesi yok.
- Orta boy bir motor, uzun boylu ve kilolu insanlara küçük kalıyor.
- Yeni motorun ilk zamanlar sinyal düğmesi sorun çıkardı.
- Sabah ilk çalıştırmada 2-3 deneme yapıyorum. Jikle kapatmadan çalışmıyor. Sonraki çalıştırmalarda değil. Önceki motorlarım sabahları tek seferde çalışırdı.
- Ağırlık depo doluyken ortalama 145 kilo (Boşken 130). Ufak yapılı insanlar için bu sorun oluşturur.
- Çok süratli değil.
- Ön çamurluk kısa, o yüzden küçük bir su birkintisinden yavaş dahi geçseniz bütün motora sıçrayanlar doluyor. Bu yüzden diğer bazı motorlarda olduğu gibi şık bir tozluk yaptık. Sorun çözüldü.
- Kullanımdan sonra park ettiğinizde boşa alınca NADİREN boş ışığı yanarken 1. viteste kalıyor? Bu yüzden önce stop edip yeşil boş ışığına güvenmeden, boşta olup olmadığını kontrol ediyorum.
İleriki zamanlarda ARTI ve EKSİLERİNİ bizzat deneyimlerinden buradan ekleyerek paylaşmaya devam edeceğim İnşallah arkadaşlar. Böylece bu sınıf bir motor alacak insanlara küçük bir kaynak oluşur umarım.
Reklamlar
-
sağol güzel olmuş güle güle kullan.bu motor genelde hoşuma giden bi motor ama çok bariz sevmediğim bi yanı var . çift eksoz yapmışlar ama buna rağmen güdük kalmış bence.tek eksoz olup şöyle sağlam bişey koyabilirlermiş.en nihayetinde şekilli eksoz motora ayrı bi hava katıyo.bunu naked 600 lüklere koyarsın gider ama bu güzel makinaya bu eksoz yazık olmuş,sanki bişey eksik imajı vermiş resmen...
-
kaan898 adlı üyeden alıntı
sağol güzel olmuş güle güle kullan.bu motor genelde hoşuma giden bi motor ama çok bariz sevmediğim bi yanı var . çift eksoz yapmışlar ama buna rağmen güdük kalmış bence.tek eksoz olup şöyle sağlam bişey koyabilirlermiş.en nihayetinde şekilli eksoz motora ayrı bi hava katıyo.bunu naked 600 lüklere koyarsın gider ama bu güzel makinaya bu eksoz yazık olmuş,sanki bişey eksik imajı vermiş resmen...
Haklısın birde sesi çok kapatmışlar. Önceki motorlarımın rölantide çalışma seslerine hayrandım.
-
12 Ağustos 2012, 15:03
#4
Talha kardeş;
bende motoru alalı 4-5 gün oldu.Vites sıkıntısı bende de mevcut.bazı zaman 1. vitese geçmiyor.kalkış sırasında 1 ile kalkayım diyorum vitese inmiyor.2 de de dar trafikte kalkılmıyor, hızlanmam lzım çünkü.
süspansiyonlar da çok iddialı sayılmaz bence.çukura tümseğe orta şiddette dalınca takır tukur ses geliyor, şiddeti fazla emmiyor.ancak keyifli sürüş konusunda sonuna kadar katılıyorum
-
15 Ağustos 2012, 22:22
#5
şasi bence o motora büyük geliyor.
Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı o 2 tekerin üzerinde gitmezdim
-
17 Ağustos 2012, 03:33
#6
duyduğum kadarı ile, 125 lik olan bu motoru tamirciler 150 cc ye çıkarabiliyorlar, sadece motor içi parçalarını değiştirerek
yani şase motor no ellenmeyerek,
bi araştırın, öyle yapanlar motorun süper bir hale geldiğini söylüyorlarmış.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)