Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cbr 125 boğulma ve çekiş kaybı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    Arkadaşlar 1 aydır çözemediğimiz bir konu hakkında yardım istiyorum.
    motorsikletim cbr 125 30000 km'de.

    Motorsiklette hiç tork yok gibi,4 ncü vitezde uzun yolda giderken sanki motor çekmiyor yavaş yavaş güç kaybediyor,hatta her zaman 2 nci hatta hızımı alırsam 3 üncü vitezle çıktığım rapmayı 1 ile çıkmaya başladı ve ondada redline olduğunda vitezi 2 inci viteze atıyorum ve motor boğuluyor,çekmiyor.
    En son simota(http://www.hemalhemsat.com/Shop/Auct...ype=FinishDate) hava filtresi almıştım acaba dedik ondanmı yapıyor,eski filtreyi taktık sorun yine aynı ,bu sefer eski filterenin kağıt kısmını çıkardım ve üzerine 2 kat ince bayan (parizyen) çorap geçirdim ve denedim yine aynı anladıkki hava filtersinden değil.

    Hava ayarı ile oynadık sırası ile 1,5-2-2,5-3-3,5 vs. yine sorun aynı.

    Değişik bujiler denedik sorun yine aynı.

    Karbüratör temizlendi,benzin debosu temizlendi,hortumlar temizlendi fakat sorun bir türlü hal olmadı.

    Bulunduğum yerde honda servisi yok ve yamaha servisindeki arkadaş ilgileniyor motorla en son bana karbüratör içerisindeki gaz pistonunda aşınma var diyaframda gözüme pek iç açıcı gelmedi dedi.Acaba bu parçayı değştirince sorun düzelirmi,takıldım kaldım.Yardım bekliyorum.

    sibop ayarı ile ilgili bir sorun olabilirmi acaba?
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Subap ayarlarına bakıldı mı peki?
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  3. #3
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Alıntı blackhawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 1 aydır çözemediğimiz bir konu hakkında yardım istiyorum.
    motorsikletim cbr 125 30000 km'de.

    Motorsiklette hiç tork yok gibi,4 ncü vitezde uzun yolda giderken sanki motor çekmiyor yavaş yavaş güç kaybediyor,hatta her zaman 2 nci hatta hızımı alırsam 3 üncü vitezle çıktığım rapmayı 1 ile çıkmaya başladı ve ondada redline olduğunda vitezi 2 inci viteze atıyorum ve motor boğuluyor,çekmiyor.
    En son simota(http://www.hemalhemsat.com/Shop/Auct...ype=FinishDate) hava filtresi almıştım acaba dedik ondanmı yapıyor,eski filtreyi taktık sorun yine aynı ,bu sefer eski filterenin kağıt kısmını çıkardım ve üzerine 2 kat ince bayan (parizyen) çorap geçirdim ve denedim yine aynı anladıkki hava filtersinden değil.

    Hava ayarı ile oynadık sırası ile 1,5-2-2,5-3-3,5 vs. yine sorun aynı.

    Değişik bujiler denedik sorun yine aynı.

    Karbüratör temizlendi,benzin debosu temizlendi,hortumlar temizlendi fakat sorun bir türlü hal olmadı.

    Bulunduğum yerde honda servisi yok ve yamaha servisindeki arkadaş ilgileniyor motorla en son bana karbüratör içerisindeki gaz pistonunda aşınma var diyaframda gözüme pek iç açıcı gelmedi dedi.Acaba bu parçayı değştirince sorun düzelirmi,takıldım kaldım.Yardım bekliyorum.
    Teknik olarak sorunun ne olduğunu kestiremiyorum ama servisin bu işten anlamadığı belli. Bence hemen o servisle alakanı kes ve başka birilerini bul ya da teorik olarak birkaç fikir edindikten sonra onlara bunları söyle ve gerekli kontrolleri yaptır.

    Sana bişi anlatıcam. Geçenlerde köpeğim hastalandı. Burnu kanıyodu. Veterinere götürdük. Bi dolu şey olabilir dedi. 7-8 tane iğne yaptı. Kan aldı hayvanın kolundaki tüyleri kazıdı falan. Sonra hayvan iyice halsizleşti. Bir sonrakinde yine iğneler... daha beter oldu...Akciğerde sorun, karaciğerde şişme, kansızlık, iç organların şişmesi.Bu böyle bir süre devam etti. En sonunda ben telefonda şehir dışındaki veteriner arkadaşlarımla görüşürken köpek öldü. Karaciğerle ilgiliymiş galiba sorunu... O iğneler bilmemneler yapılmasaydı belki ölmezmiş. Senin motosikletinde de sonradan, olmayan sorunlar baş gösterirse şaşırma.

    Şimdi onlar motosikletin motoruyla ilgili tüm ayarlarla oynuyolar anladığım kadarıyla. Sonra sorunu tespit edersin ama bu sefer de eski haline getiremezler. Sorunu çözene kadar kullanma bence. Sana ya da motora daha ciddi zarar gelebilir. Hava filtresiylede fazla oynama bence. Düşük - yüksek devirler arasındaki çekiş farkının en iyi hali motorun standart hali. Yoksa ya düşük devirde çekmez ya da yüksek devirde.

    Ama bu durum kesinlikle motorda senin bahsettiğin gibi bir probleme neden olmaz. Bence motoru çalıştırdıktan sonra durduğu yerde incele. Özellikle benzin hortumuna dikkat et. Bence onda delik var ve kaçırıyor. Özellikle hortumların takılma kısmında bu tip durumlar oluşabiliyor. Hortumlardan emin olmak için durduğu yerde gaz ver hortumları salla, biraz oynat. Yerde kuru olsun tabi yoksa farketmekte zorlanabilirsin. Kolay gelsin umarım bu durumu sorunsuz çözersin.

  4. #4
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı Gnusher adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ama bu durum kesinlikle motorda senin bahsettiğin gibi bir probleme neden olmaz. Bence motoru çalıştırdıktan sonra durduğu yerde incele. Özellikle benzin hortumuna dikkat et. Bence onda delik var ve kaçırıyor. Özellikle hortumların takılma kısmında bu tip durumlar oluşabiliyor. Hortumlardan emin olmak için durduğu yerde gaz ver hortumları salla, biraz oynat. Yerde kuru olsun tabi yoksa farketmekte zorlanabilirsin. Kolay gelsin umarım bu durumu sorunsuz çözersin.
    Afedersin ama benzin hortumu delik olan motor çekişten mi düşüyor arkadaşım?
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  5. #5
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    siboptan olsa belli eder istop fln eder rolantide çalışmaz ama bak yokuşu görünce boğuluyosa karbiratörün hava ayarından olabilir hava ayarı yapılan o ufak vida varya onu cıkar icinde bak bakalım ufak bi plastik conta var mı?ben bi kere karbiratörü temizlerken düşürmüşüm onu motor hiç ayar tutturmadı boguluyodu sanki senin durumda onu gösteriyo gibi olmadı karbiratörü değiş dene

    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Afedersin ama benzin hortumu delik olan motor çekişten mi düşüyor arkadaşım?
    onu kim diyo ya:D hurafedir sen uyma ehuehu

  6. #6
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siboptan olsa belli eder istop fln eder rolantide çalışmaz ama bak yokuşu görünce boğuluyosa karbiratörün hava ayarından olabilir hava ayarı yapılan o ufak vida varya onu cıkar icinde bak bakalım ufak bi plastik conta var mı?ben bi kere karbiratörü temizlerken düşürmüşüm onu motor hiç ayar tutturmadı boguluyodu sanki senin durumda onu gösteriyo gibi olmadı karbiratörü değiş dene
    Ben subap diyorum görücez bakalım kim haklıymış
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  7. #7
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    cbr'i tanimiyorum ama hava filtresi ile motor arasinda bir hortum yada kanal var ise belki orada bir yirtik yada delik olabilebilir mi?
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  8. #8
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Bencede siboplardan.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  9. #9
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    kardeş tam detaylı anlatırsan daha net yardımcı olunabilir kesiklik varmı yavaş yavaşmı çekiş düşüyor düz yolda nasıl motor aşırı subap bozukluğundan olabilir ,yeterli benzin akışı olmaz olabilir ,yeterli karışım olmaz olabilir,karbüratör ayar yapamıyordur olmaz,birçok sebep var kardeş sen daha detaylı yazarsan daha sağlıklı yardımcı olunabilir egsoz tıkalımı? daha bir çok sebep var detaylı yazarsan dediğim gibi

  10. #10
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    Bu mesajı yazdıktan 10 dk sonra Çanakkale Honda servisini aradım motoru oradan almıştım zamanında.Derdimi telefonda anlattım.



    motorsikletin çekmediğini performans kaybı olduğunu ve motorun hava ayarının tutmadığını vs.anlattım.Ve en son motorun Urfa servisinde en son ekim aynıda sibop ayarı yapıldığını anlattım....



    Servis görevlisi sıra ile sibop ayarını kullanım klavuzuna göre ayarlamamızı ve hava ayar civatasını söküp içinde lastik somun aksam olup olmadığını kontrol etmemizi söyledi.Bende indim çarşıya (15 km) ve sırası ile Sibop ayarını kullanım klavuzunda yazdığı gibi emme : 0.06 mm ve Egzos : 0.27 mm olarak yaptırdım.(Tabii bizim honda Urfa servisi bunu geçtiğimiz yaz egsozu 0.15 mm olarak ayarlamış,zaten sentilde kullanmamıştı o zaman iyi hatırlıyorum..Kabaca sıkmıştı)



    Ve karbüratörün hava ayar yerindeki civata içinde bulunan lastik somun aksamın olmadığını gördük (bunuda sökmüşlerdi urfa servisinde)...Bu nedenle motorun hava ayarının tutmadığı belli oldu.



    Ve şu an motorum aynı eski performansına kavuştu Allah'a şükür...Ufak tefek sorun kaldı..Bazen ani kesiyor ve bırakıyor ama rahatsız edici boyutta değil ve çok az bir gaz boğulma problemi var oda rahatsız edici değil...



    Şimdi orjinal bir buji ve hava filtresi alacam ve hava ayar civatası içindeki lastiğide burdaki usta sanayiden buluruz dedi...Teşekkür ederim.....
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat

  11. #11
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Sevindim sorunun hallolduğuna.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  12. #12
    Emrah.ark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul,Büyükçekmece
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    sorunun hallolduquna sevindim
    [34 AY 0494] Büyükçekmece MT

  13. #13
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    Evet orjinal hava filtresi ve bujimide geldi.Maaşallah sorun vs kalmadı.Demekki orjinal parça ve orjinal usta istiyormuş motor...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:11 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:10 PM ----------

    Yöneticilerden ricam bu sayfayı kilitlemeleri.Çünkü cbr 125 çekiş problemi çok kişinin sorunu,aynı dertten sıkıntısı olan arkadaşlar kısaca cevaplarını sayfayı okuyarak anlarlar umarım..
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat

  14. #14
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
     Bu Konu MT Site Yönetimi Tarafından Kapatılmıştır.
    Sebep:  konuyu açan üyenin kendi talebi üzerine konu kilitlenmiştir
     Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
     Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır.
     Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
     Şikayetleriniz için tıklayın
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler