merhaba,
kullandığın motor CV tarz bir karbüratör kullanır.(Constant Velocity)
motorun doğal emme/vakum etkisi ile benzini motora çeker. Emme manifoldundan küçük bir boru veya egzosttan çıkan küçük bir boru egzosta girer (benzin hortumu gibi) bütün scooterlar aynı arbüratörü kullanıyor diyebilirim.
Motoru çok çamurlu,kirli tozlu bir yerde kullandıysan ve açık hava filtresi tarzı tozu iyi tutmayan bir eleman kullandıysan, motorun içine giren toz karbüratör boğazında çamurumsu bir tabaka oluşturmuş olabilir, en önemlisi ana meme tıkanmış olabilir.
Bana soracak olursan karbüratörünü sök. Zira 8500kmye gelmişsin. Hortum bağlantılarını bir yere not et (vakum hortumlarını karıştırma yoksa çalışltıramazsın) karbüratörü söktükten sonra alt kısmında 3 veya 4 tane vida göreceksin bunları çıkar. Ama dikkat et söktüğün yerin içi benzin dolu ona göre önlemini almalısın. Alt kapağı söktüğünde plastik bir şamandra görceksin şamandranın yükseklik ayarını bilmiyorum o yüzden sökmeye çalışma zorlama. şamandranın orta 2 tane biri ortada olmak üzere düz tornavida ağzıyla açılabilecek memeleri göreceksin.Büyük olanı soba borusuna benzer
Bunları dikkatli bir şekilde sök ve en yakındaki kompresör olan bir yerde bolca hava tut. Büyük ihtimal memelerin bazı delikleri tıkalı olduğu için hava deliklerden geçemiyor dolayısı ile benzini pülverize edemiyor. Sakın ola ki deliklerden tel geçirme, memenin ayarını bozarsın. Diğeri daha küçük bir parça olmakla beraber aynı işlemi buna da yapacaksın. Daha sonra minik deliklere basınçlı hava tutarak tıkanmış olabilecek yolları da açmış olacaksın.
Karbüratörde arızalı olabilecek bir parça da elektrikli jikle olabilir. Sizin scooterlarda motor soğukken çalışabilmesi için havayı kısmak yerine sisteme özel bir valf ile bol bol benzin akıtır. Eğer bu parça arızalı olursa soukken çalışmaz. Takılı kalmışsa sürekli bol benzin verir ki böyle birşey olsa hava filtrene kadar benzin gelir. Bu ihtimali düşük tutuyorum.
Son olarak:
hava filtren orjinal mi? orjinalse temiz mi? eğer temizse karbüratörü taktıktan sonra şunları uygula:
motoru çalıştır, motor iyice ısındıktan sonra karbüratörün sağ tarafında düz tornavida ağızlı bir ayar vidası göreceksin, bu sisteme giren havanın seviyesini ayarlayan hava karışım vidasıdır. NE KADAR açarsan (saat yönünün tersine) karışım fakirleşir, kısarsan zenginleşir.
genellikle hava ayarını şöyle yapıyorsun:
motor iyice ısındıktan sonra çalışırken hava vidasını sıkmaya başlıyorsun (bu arada eski ayarına geri almak gerekirse vidayı sonuna kadar sıkarken kaç tur döndüğünü not et ki sorun yaşama) ne zaman ki motor rolantide boğulma belirtileri gösteriyor bu senin ayar alt noktan olacak bunu not et. Daha sonra vidayı gevşetmeye başla (yavaş yavaş) ne zaman ki motor devirlenmesi dengezisleşiyor bu ayar da üst sınırındır.
Teorik olarak hava ayarı bu iki ayar arasındaki tur sayısının yarısıdır. (örneğin alt nokta ile üst nokta arasında 3 tur fark varsa ayarın alt noktaya getirdikten sonra vidayı 1,5 tur çevirmen demektir)
Rolantide 0.5 veriyorsa karbüratör haa karışımın normal fakat memelerin tıkalı olabileceğini gösteriyor.
Dediğim gibi sen önce karbüratör memelerini bi güzel sök, gerekirse sentetik tinerle fırçala sonra hava tut bol bol.
Şimdiden kolay gelsin
not: karbüratörlerin fiyatı düşük genelde max 60 ytl ye sıfırını alabilirsin. İişi öğrenmek istiyorum dersen şansını dene derim.