Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Mondial 150ZAT karbüratör ayarı ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    herkese selamlar ,
    tam olarak teknik bilgiye ihtiyacım var .

    sorun:
    mondial 150zat kullanıcısıyım,
    motor şu anda (ağustos 2008) 20 ytl benzin ile 100km gitmektedir ,
    bu km de 200 lira yaktığını gösteriyor .

    3 hafta önce 2000 model honda civic otomobil ile 3 kişi tam 2700 km yol yaptım ve araç ortalamada 235 lira yaktı,
    uzun yol, az yakar gibi düşüncelerden önce söz konusu araçların birinin 1600 cc lik ,4 silindir ,en az 1100 kg luk bir araba ve diğerinin 150cc lik 150kg bir motor olduğunu unutmayın !


    Yapılanlar:
    teknik bilgiye ve yeteneğe sahip ve sanayide tanıdıklarım olduğundan dolayı ,
    bazı şeyler elimden geliyor .Bu güne kadar hiç uğraşmak istemedim ama artık bu saçmalığa bir dur demek gerekiyor .
    Hava filtresi ve bujilerde sorun yoktur .

    Dün sanayide motoru karbon ölçüm cihazına bağladık ,
    motoru sephaya aldım ,
    rölantide Co 0.5 gördüm buraya kadar sorun yok ,
    ama gaz verince carbon 6 hatta 7 lere kadar çıkmaktadır .
    boşta çalışan bir motorun bu değerlere çıkması inanılmaz benzin yaktığını gösterir .Normal yolda kullanım sırasında ne kadar yaktığını düşünmek istemiyorum ,aslında düşünmeye gerek yok resmen buna " ARABA KADAR YAKIYOR" diyebiliriz .

    Sonra motoru komple soydum ,
    karbüratörü söktüm dışarı aldım ve dağıttım ,
    fakat ne elimde teknik bir klavuz nede açıklayıcı bir bilgi olmadığından dolayı birşey yapamadım , genel olarak karbüratörde bozuk bir parça yok gibi gözükmekte


    Soru:
    Benim öğrenmek istediğim " benzin ayarı nerede ?? "
    veya benzin ayarı varmı ? benzini nasıl kısabilirim ? bu motorsikletin motorunun teknik manueli bulunamazmı ??


    Genel olarak bilinenin aksine ,
    insanlar, motora fazla benzin gönderilirse daha fazla gittiğini zannederler ,
    hiç birşeyden anlamayan tipler öyle bilir hatta ısrar edebilirler !
    hava/yakıt karışımı diye birşey vardır ,bunun belirli düzeylerde olması gerekmektedir ve aşırı benzin gücü düşürür ,haybeye benzin yakarsınız ,
    zaten motor tam gazda 70km yi geçmemektedir hemde alındığından beri.


    slm


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese selamlar ,
    tam olarak teknik bilgiye ihtiyacım var .

    sorun:
    mondial 150zat kullanıcısıyım,
    motor şu anda (ağustos 2008) 20 ytl benzin ile 100km gitmektedir ,
    bu km de 200 lira yaktığını gösteriyor .

    3 hafta önce 2000 model honda civic otomobil ile 3 kişi tam 2700 km yol yaptım ve araç ortalamada 235 lira yaktı,
    uzun yol, az yakar gibi düşüncelerden önce söz konusu araçların birinin 1600 cc lik ,4 silindir ,en az 1100 kg luk bir araba ve diğerinin 150cc lik 150kg bir motor olduğunu unutmayın !


    Yapılanlar:
    teknik bilgiye ve yeteneğe sahip ve sanayide tanıdıklarım olduğundan dolayı ,
    bazı şeyler elimden geliyor .Bu güne kadar hiç uğraşmak istemedim ama artık bu saçmalığa bir dur demek gerekiyor .
    Hava filtresi ve bujilerde sorun yoktur .

    Dün sanayide motoru karbon ölçüm cihazına bağladık ,
    motoru sephaya aldım ,
    rölantide Co 0.5 gördüm buraya kadar sorun yok ,
    ama gaz verince carbon 6 hatta 7 lere kadar çıkmaktadır .
    boşta çalışan bir motorun bu değerlere çıkması inanılmaz benzin yaktığını gösterir .Normal yolda kullanım sırasında ne kadar yaktığını düşünmek istemiyorum ,aslında düşünmeye gerek yok resmen buna " ARABA KADAR YAKIYOR" diyebiliriz .

    Sonra motoru komple soydum ,
    karbüratörü söktüm dışarı aldım ve dağıttım ,
    fakat ne elimde teknik bir klavuz nede açıklayıcı bir bilgi olmadığından dolayı birşey yapamadım , genel olarak karbüratörde bozuk bir parça yok gibi gözükmekte


    Soru:
    Benim öğrenmek istediğim " benzin ayarı nerede ?? "
    veya benzin ayarı varmı ? benzini nasıl kısabilirim ? bu motorsikletin motorunun teknik manueli bulunamazmı ??


    Genel olarak bilinenin aksine ,
    insanlar, motora fazla benzin gönderilirse daha fazla gittiğini zannederler ,
    hiç birşeyden anlamayan tipler öyle bilir hatta ısrar edebilirler !
    hava/yakıt karışımı diye birşey vardır ,bunun belirli düzeylerde olması gerekmektedir ve aşırı benzin gücü düşürür ,haybeye benzin yakarsınız ,
    zaten motor tam gazda 70km yi geçmemektedir hemde alındığından beri.


    slm

    bu sorunu mondial'e yazdın mı? genelde birkaç günde cevap veriyorlar. web sayfasından ulaşabilirsin.

    motorun 70km/h'i geçmemesi ciddi bir sorun, zira benim zat150 70'i çok rahat geçiyor, arkasında 45 lt topcase olmasına rağmen 105-110km/h den sonra gücü kesiliyordu. 90km/h civarı dere tepe gitmesi lazım.

    karbüratör de doğru adres ama öncesinde hava-benzin filtrelerine baktın mı?
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  3. #3
    no_name - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    cbf 150
    aynı sorun bizim bi tanıdıktada var arabayla aynı yaktığını söylüyordu

  4. #4
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    durumu mondiale yazmadım ,hiç bir işe yaramayacağını hepimiz biliyoruz ,
    daha önce başka bir konuda tecrübemde var ,

    servis olayına hiç girmiyorum ,o taraf zaten içler acısı .

    buji ,filtre vs sağlam

    bu arada motor standart ,yani öyle eksoz falan yok ,8500 km de

    işin ilginci ,
    birçok büyük marka motorun internette servis manuelini falan bulabiliyorsunuz ama 1 karış scooter motorunun detaylı bilgisine ulaşamıyorsunuz .

    başka birşey aklıma geldi ,
    motoru bir arkadaşla aynı anda almıştık ,
    ben 150 zat aldım ,o da 150 rs mi öyle bir model var ondan aldı ,
    her ikiside 150 cc ,
    arada o kadar güç farkı varki !
    onun motoruna 2 kişi bindiğimiz zaman bile benim motordan çok çok daha iyi gidiyor .

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbuL
    Motosikleti
    Pttsiklet :D
    Arkadaşım bendede 150 zat var hemde performance egzos La beraber kilometrede 116 bin yakıyo. Ben buna Çok diodum ) snn kini duyunca dudağım uçukladı :S Artı 70 Km yi geçememen gerçekten sorun Ben normalde 70-80 Le gidiyorum çevreye çıktığımda 100-110 bi kere de 120 yi buldum SeN bi Servise Adam akıllı baktır... Artı son bişiy 150 zat diğer rs lerden falan ağır olmasına rağmen rodajın iyiyse motorun sağlamsa rs falan dinlemiyosun yolda canlı tanık olarak öyle söyliyim sana.

  6. #6
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı RoMe0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım bendede 150 zat var hemde performance egzos La beraber kilometrede 116 bin yakıyo. Ben buna Çok diodum ) snn kini duyunca dudağım uçukladı :S Artı 70 Km yi geçememen gerçekten sorun Ben normalde 70-80 Le gidiyorum çevreye çıktığımda 100-110 bi kere de 120 yi buldum SeN bi Servise Adam akıllı baktır... Artı son bişiy 150 zat diğer rs lerden falan ağır olmasına rağmen rodajın iyiyse motorun sağlamsa rs falan dinlemiyosun yolda canlı tanık olarak öyle söyliyim sana.
    evet aslında olay çok net ,
    hem motorun güç düşük hemde fazla zenginde çalışıyor ,

    yani ben 70-80 le gidebilmek için tam gaz yaparken sen belkide yarım gazla gidiyor ve doğal olarak daha az yakıyorsun .

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbuL
    Motosikleti
    Pttsiklet :D

    ...

    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet aslında olay çok net ,
    hem motorun güç düşük hemde fazla zenginde çalışıyor ,

    yani ben 70-80 le gidebilmek için tam gaz yaparken sen belkide yarım gazla gidiyor ve doğal olarak daha az yakıyorsun .

    aynen söylediğin gibi arkadaşım...

    Kazasız Belasız Sürüşler Sen Genede Adam Akıllı bi Baktır Motoruna... Biraz uzun sürebilir Bakımın Ama idare eT artık. Bu Zat lara Bakarsan 10 Numara Bakmazsan Normal bi Scooter dan farkı kalmıyo... bu sebeplede O Koca Kasanın Altında 150 Cc Kaybolup Gidio...

  8. #8

    Üyelik
    01 Ağustos 2008
    Şehir
    tokat zile
    arkadaslar bu mondialin çok yakması ve 60-70 km hızları geçmemesi mesur bendede mondial 125 cc MT var birde kango araç araba 185 lira yakıyor motor 181 lira tam olarak ölçtüm ve motor 60 geçince geriye doğru çekiyor yani geçmiyor 60-62 arası gidiyor ve servisleri ise içler acısı
    Azraille yarıs bakalım kim daha hızlı (deneyin muhtesem birsey oluyo)

  9. #9
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı PoYr@z adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar bu mondialin çok yakması ve 60-70 km hızları geçmemesi mesur bendede mondial 125 cc MT var birde kango araç araba 185 lira yakıyor motor 181 lira tam olarak ölçtüm ve motor 60 geçince geriye doğru çekiyor yani geçmiyor 60-62 arası gidiyor ve servisleri ise içler acısı
    off off hem 125 cc hemde 181 lira diyorsan seninki oran olarak benimkinden daha fazla yakıyor demektir .

    servis olayına hiç girmeyelim arkadaşlar ,
    şimdi bir başlarsam en az 30 sayfa olur bu topic ,
    hiç gerek yok ,

  10. #10

    Üyelik
    01 Ağustos 2008
    Şehir
    tokat zile
    evet 181 lira yakıyor 125cc lik bir motor ve 40 km geçmiyorum servis yok adamgibi bisiklet tamircileri motor tamir etmeye basladılar 1 tane var onada milletin eli mahkum olduğu için adam akıllı yapmıyor isini
    Azraille yarıs bakalım kim daha hızlı (deneyin muhtesem birsey oluyo)

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbuL
    Motosikleti
    Pttsiklet :D
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    off off hem 125 cc hemde 181 lira diyorsan seninki oran olarak benimkinden daha fazla yakıyor demektir .

    servis olayına hiç girmeyelim arkadaşlar ,
    şimdi bir başlarsam en az 30 sayfa olur bu topic ,
    hiç gerek yok ,
    Sen ist. Neresindensin Arkadaşım Merak Ettim Snn Sorunu Benim ServiSe Bi Soriim oLMadı Karaköy Civarında GüzeL bi Suzuki Servisi Var Ustada Cin gibi MaşaLLah orayı Tavsiye Ederim Geçen gün yoLda Kaldığımda Gitmiştim Oraya Marşa Basar Basmaz Motorun Zaten bnm daha önceden biLdiim SorunLarı Saydı VatanDaş ) Artı Benim MondiaL servisinede Bi Sorarım neresindensin sen ist nin ?

  12. #12
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı RoMe0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen ist. Neresindensin Arkadaşım Merak Ettim Snn Sorunu Benim ServiSe Bi Soriim oLMadı Karaköy Civarında GüzeL bi Suzuki Servisi Var Ustada Cin gibi MaşaLLah orayı Tavsiye Ederim Geçen gün yoLda Kaldığımda Gitmiştim Oraya Marşa Basar Basmaz Motorun Zaten bnm daha önceden biLdiim SorunLarı Saydı VatanDaş ) Artı Benim MondiaL servisinede Bi Sorarım neresindensin sen ist nin ?
    ben maltepedeyim ,
    ilgin için çok teşekkür ederim ama servise falan gitmeye hiç niyetim yok .
    hatta bugüne kadar neden gitmişim? ben ona yanıyorum ,boşu boşuna .
    tekrar saol .

  13. #13
    schumi84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul/Emirgan
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben maltepedeyim ,
    ilgin için çok teşekkür ederim ama servise falan gitmeye hiç niyetim yok .
    hatta bugüne kadar neden gitmişim? ben ona yanıyorum ,boşu boşuna .
    tekrar saol .

    arkadasım hangi servisi kullanıyosun ?

  14. #14
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    merhaba,
    kullandığın motor CV tarz bir karbüratör kullanır.(Constant Velocity)
    motorun doğal emme/vakum etkisi ile benzini motora çeker. Emme manifoldundan küçük bir boru veya egzosttan çıkan küçük bir boru egzosta girer (benzin hortumu gibi) bütün scooterlar aynı arbüratörü kullanıyor diyebilirim.
    Motoru çok çamurlu,kirli tozlu bir yerde kullandıysan ve açık hava filtresi tarzı tozu iyi tutmayan bir eleman kullandıysan, motorun içine giren toz karbüratör boğazında çamurumsu bir tabaka oluşturmuş olabilir, en önemlisi ana meme tıkanmış olabilir.

    Bana soracak olursan karbüratörünü sök. Zira 8500kmye gelmişsin. Hortum bağlantılarını bir yere not et (vakum hortumlarını karıştırma yoksa çalışltıramazsın) karbüratörü söktükten sonra alt kısmında 3 veya 4 tane vida göreceksin bunları çıkar. Ama dikkat et söktüğün yerin içi benzin dolu ona göre önlemini almalısın. Alt kapağı söktüğünde plastik bir şamandra görceksin şamandranın yükseklik ayarını bilmiyorum o yüzden sökmeye çalışma zorlama. şamandranın orta 2 tane biri ortada olmak üzere düz tornavida ağzıyla açılabilecek memeleri göreceksin.Büyük olanı soba borusuna benzer Bunları dikkatli bir şekilde sök ve en yakındaki kompresör olan bir yerde bolca hava tut. Büyük ihtimal memelerin bazı delikleri tıkalı olduğu için hava deliklerden geçemiyor dolayısı ile benzini pülverize edemiyor. Sakın ola ki deliklerden tel geçirme, memenin ayarını bozarsın. Diğeri daha küçük bir parça olmakla beraber aynı işlemi buna da yapacaksın. Daha sonra minik deliklere basınçlı hava tutarak tıkanmış olabilecek yolları da açmış olacaksın.

    Karbüratörde arızalı olabilecek bir parça da elektrikli jikle olabilir. Sizin scooterlarda motor soğukken çalışabilmesi için havayı kısmak yerine sisteme özel bir valf ile bol bol benzin akıtır. Eğer bu parça arızalı olursa soukken çalışmaz. Takılı kalmışsa sürekli bol benzin verir ki böyle birşey olsa hava filtrene kadar benzin gelir. Bu ihtimali düşük tutuyorum.

    Son olarak:
    hava filtren orjinal mi? orjinalse temiz mi? eğer temizse karbüratörü taktıktan sonra şunları uygula:
    motoru çalıştır, motor iyice ısındıktan sonra karbüratörün sağ tarafında düz tornavida ağızlı bir ayar vidası göreceksin, bu sisteme giren havanın seviyesini ayarlayan hava karışım vidasıdır. NE KADAR açarsan (saat yönünün tersine) karışım fakirleşir, kısarsan zenginleşir.

    genellikle hava ayarını şöyle yapıyorsun:
    motor iyice ısındıktan sonra çalışırken hava vidasını sıkmaya başlıyorsun (bu arada eski ayarına geri almak gerekirse vidayı sonuna kadar sıkarken kaç tur döndüğünü not et ki sorun yaşama) ne zaman ki motor rolantide boğulma belirtileri gösteriyor bu senin ayar alt noktan olacak bunu not et. Daha sonra vidayı gevşetmeye başla (yavaş yavaş) ne zaman ki motor devirlenmesi dengezisleşiyor bu ayar da üst sınırındır.
    Teorik olarak hava ayarı bu iki ayar arasındaki tur sayısının yarısıdır. (örneğin alt nokta ile üst nokta arasında 3 tur fark varsa ayarın alt noktaya getirdikten sonra vidayı 1,5 tur çevirmen demektir)
    Rolantide 0.5 veriyorsa karbüratör haa karışımın normal fakat memelerin tıkalı olabileceğini gösteriyor.
    Dediğim gibi sen önce karbüratör memelerini bi güzel sök, gerekirse sentetik tinerle fırçala sonra hava tut bol bol.

    Şimdiden kolay gelsin
    not: karbüratörlerin fiyatı düşük genelde max 60 ytl ye sıfırını alabilirsin. İişi öğrenmek istiyorum dersen şansını dene derim.

  15. #15
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı schumi84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadasım hangi servisi kullanıyosun ?
    merhaba ,
    ben servis falan kullanmıyorum ,
    motor aldığımdan beri hem yürümüyor hem fazla yakıyor ,
    bu 3. sene ,

    garantideyken 4-5 farklı servise götürdüm motoru ,
    her seferinde durumu anlatmama rağmen ,hiç birşey yapılmadan motor bana teslim edildi ,
    kavga ettim ,fabrikayla konuştum ,bir sürü olaylar falan ...

    şimdi bir küfür etmeye başlarsam ,kesin bu forumdan atılırım ,
    servisler hakkında görüşlerim malesef böyle
    o yüzden bana servis falan demeyiniz .

    üstelik hangi servis ?? diye sormuşsunuz ,
    ben servis servis dolaşıp iyi servis aramak zorunda da değilim .

    garanti bitti servisde bitti ,
    ancak parça satın alma durumu olursa servisle işim olur .

    ilgin için teşekkürler .

  16. #16

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    arkadaşım benzini kısmak istiyorsan karbüratördeki gaz halatının baglı oldugu şamandırada içinden geçen sarı igne var.bu inneninen üstünde 3,4,5 degişkin olan yivler var bu yivlere geçen sekmanı göreceksin o sekmanı üstteki yive alırsan benzini kısmış olursun yine fazla ise bi üste daha atarsın hadi kolay gelsin

  17. #17
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,
    kullandığın motor CV tarz bir karbüratör kullanır.(Constant Velocity)
    motorun doğal emme/vakum etkisi ile benzini motora çeker. Emme manifoldundan küçük bir boru veya egzosttan çıkan küçük bir boru egzosta girer (benzin hortumu gibi) bütün scooterlar aynı arbüratörü kullanıyor diyebilirim.
    Motoru çok çamurlu,kirli tozlu bir yerde kullandıysan ve açık hava filtresi tarzı tozu iyi tutmayan bir eleman kullandıysan, motorun içine giren toz karbüratör boğazında çamurumsu bir tabaka oluşturmuş olabilir, en önemlisi ana meme tıkanmış olabilir.

    Bana soracak olursan karbüratörünü sök. Zira 8500kmye gelmişsin. Hortum bağlantılarını bir yere not et (vakum hortumlarını karıştırma yoksa çalışltıramazsın) karbüratörü söktükten sonra alt kısmında 3 veya 4 tane vida göreceksin bunları çıkar. Ama dikkat et söktüğün yerin içi benzin dolu ona göre önlemini almalısın. Alt kapağı söktüğünde plastik bir şamandra görceksin şamandranın yükseklik ayarını bilmiyorum o yüzden sökmeye çalışma zorlama. şamandranın orta 2 tane biri ortada olmak üzere düz tornavida ağzıyla açılabilecek memeleri göreceksin.Büyük olanı soba borusuna benzer Bunları dikkatli bir şekilde sök ve en yakındaki kompresör olan bir yerde bolca hava tut. Büyük ihtimal memelerin bazı delikleri tıkalı olduğu için hava deliklerden geçemiyor dolayısı ile benzini pülverize edemiyor. Sakın ola ki deliklerden tel geçirme, memenin ayarını bozarsın. Diğeri daha küçük bir parça olmakla beraber aynı işlemi buna da yapacaksın. Daha sonra minik deliklere basınçlı hava tutarak tıkanmış olabilecek yolları da açmış olacaksın.

    Karbüratörde arızalı olabilecek bir parça da elektrikli jikle olabilir. Sizin scooterlarda motor soğukken çalışabilmesi için havayı kısmak yerine sisteme özel bir valf ile bol bol benzin akıtır. Eğer bu parça arızalı olursa soukken çalışmaz. Takılı kalmışsa sürekli bol benzin verir ki böyle birşey olsa hava filtrene kadar benzin gelir. Bu ihtimali düşük tutuyorum.

    Son olarak:
    hava filtren orjinal mi? orjinalse temiz mi? eğer temizse karbüratörü taktıktan sonra şunları uygula:
    motoru çalıştır, motor iyice ısındıktan sonra karbüratörün sağ tarafında düz tornavida ağızlı bir ayar vidası göreceksin, bu sisteme giren havanın seviyesini ayarlayan hava karışım vidasıdır. NE KADAR açarsan (saat yönünün tersine) karışım fakirleşir, kısarsan zenginleşir.

    genellikle hava ayarını şöyle yapıyorsun:
    motor iyice ısındıktan sonra çalışırken hava vidasını sıkmaya başlıyorsun (bu arada eski ayarına geri almak gerekirse vidayı sonuna kadar sıkarken kaç tur döndüğünü not et ki sorun yaşama) ne zaman ki motor rolantide boğulma belirtileri gösteriyor bu senin ayar alt noktan olacak bunu not et. Daha sonra vidayı gevşetmeye başla (yavaş yavaş) ne zaman ki motor devirlenmesi dengezisleşiyor bu ayar da üst sınırındır.
    Teorik olarak hava ayarı bu iki ayar arasındaki tur sayısının yarısıdır. (örneğin alt nokta ile üst nokta arasında 3 tur fark varsa ayarın alt noktaya getirdikten sonra vidayı 1,5 tur çevirmen demektir)
    Rolantide 0.5 veriyorsa karbüratör haa karışımın normal fakat memelerin tıkalı olabileceğini gösteriyor.
    Dediğim gibi sen önce karbüratör memelerini bi güzel sök, gerekirse sentetik tinerle fırçala sonra hava tut bol bol.

    Şimdiden kolay gelsin
    not: karbüratörlerin fiyatı düşük genelde max 60 ytl ye sıfırını alabilirsin. İişi öğrenmek istiyorum dersen şansını dene derim.
    merhaba ,
    detaylı yazın için teşekkürler .

    genel olarak ben komple hatalı bir üretimden şüphelenmeye başladım artık .
    çünkü bakıyorum genel olarak herkesin zat 150 motoru hem çok yakıyor hem güçsüz .Arada bazı arkadaşlar çok memnun ,motorları hem 3.5 litre 100km de yakıyor ,hemde 100km hıza (max120km) rahatça ulaşabiliyorlar ,ki motorun normal değerleri bu aslında .

    Bir arkadaşımla aynı anda motoru aldık ,ben zat 150 aldım ,o 151 RS aldı ,
    o da 150 cc ,
    herkes zat ağır falan diyor ki ,doğrudur ama 3 katı ağır değilki ?
    arada 30kg fark var ,bu mu ağırlık farkı ?
    üstelik ,diğer motora 2 kişi biniyoruz ,o şekilde bile benim motordan çok daha iyi gidiyor ! yani 151 rs =2 kişi, 150 zat 1 kişi ,

    o yüzden ben bu zatlarda genel bir problem olduğu kanısına varıyorum ,
    fakat karbüratör olayından anlamıyordum ,enjeksiyon olsa çoktan problemi bulmuştum ,elektronik bilgim var ,hatta araçlar için lcd göstergeler üretiyorum ,
    şu anda motorlar içinde vites göstergesi çalışmam var ,şu anda bir cbf600 honda üzerinde deneniyor .
    Neden bunları yazıyorum ? kimse kimseyi tanımadığından ,kısacık kendimi tanıtmak için sadece ,yani benim elimden çok şey geliyor ,garanti olayı var diye motora dokunmadım 2 sene ,artık önüm açık


    şimdi ,
    karburatörü daha önce sökmüştüm zaten ,geçen gün tekrar söktüm ,
    fakat karburatörde en ufak bir hata gözükmemektedir ,
    yani memeleri temiz ,şamandırası düzgün çalışıyor ,
    içerisinde patlak çatlak yok ,diyaframı patlak değil ,

    Karburatörün yenisini almayıda düşündüm ,pahalıda değil biliyorum ama beni çözüme götüreceğini zannetmiyorum ,yoksa hemen yarın alırım .

    daha öncede yazmıştım ,
    motoru carbon ölçüm cihazına bağladım ,
    carbon (CO) ölçüm cihazı herkesin arabalarının eksoz emisyon ölçümü yaptırdığı cihazın daha basit halidir ,bu cihaz sadece carbonu ölçer .

    Carbon ,ne kadar yüksekse o kadar çok benzin yakıyorsunuz demektir .

    tekrar yazayım ,
    rölantide co %1 den daha düşük ,
    zaten gaz kelebeğinin hemen altında rölanti için karbon ayar vidası var karburatörün üstünde ,o güzel güzel çalışıyor ,yani işini yapıyor ..

    fakat ,
    motor sephadayken gaz verdiğimizde ,karbon %7 lere kadar çıkmaktadır ,
    bu inanılmaz yüksek bir değer ,zaten 100km de 6 litre benzin yakması onu kanıtlıyor .
    Normalde olması gereken şu ,
    yani benim bildiğim karburatörlü otomobillerde şöyle olur :
    gaz verirsin ,co %4 lere falan çıkar ve hemen %2 lere kadar düşer oralarda dolanır ,

    bizde %6,5 %7 lere fırlıyor ve orada kalıyor .
    yani yakıyor alet
    çok zengin !
    çok zengin = az güç ,fazla yakıt
    çok fakir = piston erimesi ,grapej ,motor bitmesi .

    sonuçta bunun bir doğru ölçüsü var .


    Nedir sorun?? nedir sorun ???
    geçen gün ,bir arkadaşım ,150 HS karburatörü verdi bana ,
    onunki değişmiş komple ,

    yazı fazla uzun olmasın diye 2 parça halinde yazıyorum ..

    bu arkadaşın bana verdiği 150 hs karburatörü neredeyse bizimkiyle aynı ,
    150 cc motor ve normal yakıyor !

    karburatörde birkaç ufak farklılıklar var ,zaten onlar kafamı kurcaladı ,

    resimleri foruma koyacağımı bilseydim daha düzgün çekerdim ..

    benim motoru tekrar söktüm ,
    karburatörleri karşılaştırdım .
    kolay anlaşılması için renklerle işaretler koydum resimlere .

    kısaca açıklayayım :
    görüldüğü üzere sağdaki zat karb .

    YEŞİL :

    yani yeşil hortum ,alttaki resimde görünen ,emme manifoldundaki yere takılıyor , ilk fark burada başlıyor ,
    bizde bu karburatorden çıkan yeşil işaretli hortum direk emme manifolduna takılıyor ,
    fakat 150 HS ve 151 RS lerde bu hortuma bir ( T ) takılmış ,
    yani bir ara hortum daha var o da selenin altındaki benzin deposunun yanında duran benzin regulatörüne gidiyor ,bizde benzin regulatörü yok ,
    bizde elektrikli pompa var o tuk tuk diye ses çıkararak devamlı benzin basmaktadır ,tabi şamandıra izin verdiği sürece .
    Sanırım bizim depo karburatorden aşağıda olduğundan dolayı pompa koymuşlar ,150 rs de depo yukarıda ,yani doğal olarak benzin aşağıya doğru akabiliyor .

    Ama genede o regulatör kafamı kurcalıyor ..


    MAVİ:

    mavi işaretli yerler ,karburatörün benzin giriş yerleridir.
    150 zat hortumu ,benzin pompasına gider ,

    150 hs ve 151 rs lerde ise ,hemen yukarıda yazdığım benzin regulatörüne gitmektedir .Ek bilgi : benzin regulatörünün 3 ucu var ,1.ucu benzin deposuna gitmektedir ,2. ucu çıkış ucudur ,karburatörun benzin girişine gider(mavi) ,3. uç ta yukarıda yazdığım gibi yeşile gitmektedir.



    KIRMIZI :

    kırmızı ,hava ayarının yapıldığı vidaya gider,
    buradan karburatorun hava ayarı yapılır ,
    (bende bunu araştıra araştıra öğrendim)
    bu ayarla oynayınca karburatörün yakıtı değişmiyor .
    baktım tıkalı falan değil ,


    SARI:
    150 hs de bu uç kapalıdır ,
    halbuki bizde orada bir hortum var ve hortumun ucu boş ,
    ikinci kafamı kurcalayan olay bu ,
    karburatörün içerisinde çok küçük bir delik var ,oraya gidiyor bu .


    en çok kafama yatan zat 150 lerde kullanılan meme deliklerinin yanlış olduğu yönünde ,
    birde biraz önce bir arkadaş yukarıda bir ayar yerinden daha bahsetmiş karburatorun içerisinde ,onada bakıcam ,
    zaten motorun komple grenajları sökük şu anda ,yarın tekrar sökücem karburatörü .








    ----------------------------------
    Alıntı imaj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım benzini kısmak istiyorsan karbüratördeki gaz halatının baglı oldugu şamandırada içinden geçen sarı igne var.bu inneninen üstünde 3,4,5 degişkin olan yivler var bu yivlere geçen sekmanı göreceksin o sekmanı üstteki yive alırsan benzini kısmış olursun yine fazla ise bi üste daha atarsın hadi kolay gelsin
    merhaba ,
    evet dediğiniz gibi o iğnenin üstünde segman var ,
    onu en yukarıya aldım ,
    ama bugün carbon cihazına takamadığım için ne kadar değişti veya değişiklik varmı ?? henüz bilemiyorum ,
    teşekkürler ,
    denediğim zaman buraya yazarım .




    --------------------------------------
    @StormlorD ,

    merhaba tekrardan ,
    bugün tekrar karburatörü söktüm ve yukarıda arkadaşın dediği değişikliği yaptım fakat otomatik jikle ile ilgili tuhaflık var ,

    Acaba jikleye 12 volt gittiği zamanmı devrede ?? yoksa gitmediği zamanmı onu anlayamadım ,terside olabilir..


    Bu, karburatörün üzerinde olan otomatik jiklenin kendisi ,
    üzerinde siyah plastik kapak olan şey .



    otomatik jikle ,
    havanın soğuk olduğunu NTC sensörü dediğimiz ısıya göre direnci değişen bir parçadan anlıyor ,(en azından otomobillerde öyledir)

    bizim motorda bu sensör ön tarafta didonun altında ,
    nasıl tarif edeyim ,ön farların arkasında ,saseye vidalıdır ,





    Şimdi gariplik burada ,

    bir kere şu anda hava sıcaklığı 30 derece falan ,
    otomatik jikleye sürekli 12 volt gidiyor ,
    ama dedim ya terside olabilir ,yani jikle ters çalışıyor belki ,bilemiyorum ?
    onun için sağlam bir tanesini kontrol etmek lazım .

    ikinci garip olansa ,
    bu ntc dediğim sensörün direnci şu anda 5.5 ohm gibi çok düşük bir değer ,


    slm


    alla alla ,forum bütün mesajlarımı otomatik olarak birleştiriyor ,
    halbuki yukarıda 3 farklı mesaj gönderdim ben ..

  18. #18

    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250

    kolay gelsin

    Arkadaşım kolay gelsin gerçekten eski günlerim aklıma geldi şu fotoları görünce.az çekmedim bu meretten ben 6 ayda ömrümü yedi bitirdi cebimde para bırakmadı.ilk olarak şunu söyleyim sen benden daha önce akıllanmışşın.neden dersen artık servislere güvenmeyeceğini anlamışsın.(şu an mct kullanıyorum 1 ay oldu kesinlikle tavsiye ediyorum sana)
    Gelelim soruna.aynı sorun bendede oldu zaten olmayan kişide yoktur sanırım zatçılarda.

    1.karbüratör hava ve yakıt ayarı için üzerinde bulunan vidaları zamanla özelliğini yitirebiliyor.5 ytlye satılan 150cc ler için karbüratör tamir takımı alıp yenileyebilirsin.bu seni belki masraftan kurtarabilir.

    2.Sol arka granajın içinde hava filtresine bağlanan büyük hortumlu bi zımbırtı var adını bilmiyorum.onun genelde hortumu yırtılıyor buda hava ayarının değişmesine neden oluyor.karbüratör iş yapsa bile ayarı kaçırabiliyor kontrol etmekte fayda var.

    3.Ben 40 ytl verip karbüratörü temizletmiştim zamanında servise.adamın yaptığı şeyi söylüyorum.sende yapabilirsin belki işe yarar çünkü bende yaramıştı.motordan benzin çekti bi kaba direk karbüratörü içine attı.heryerini fırçayla temizledi.taktı sorun gitmişti.

    4.Bunuda çekiş için diyorum sağ arka alttan elinle takip et içine 2 tane kablo giren bi röle var siyah.onun kabloları zamanla aşınıyor ve motor acaip çekişten düşüyor.sorunun bu olabilir.

    Çok nazik gerçekten ve 6 ayda bir motor istiyor diyebilirim.Eğer motoru torklu kullanıyorsan tabi.. ama tın tın fazla yormuyacaksın işini görür her türlü.3 kez yolda kaldım kayış yüzünden biri tünelde(ölüyoruk artçımla) sebep kayış koptuuu.daha 3 gün olmamış taktırdığım.japon bir kayış almamı tavsiye ettiler gerçek japon kayış bunlara yamahanın bi kasasındaki oluyor majesty sanırım araştırmıştım o zaman 120 ytl idi.herkes gibi japon taklidi 15 ytl iyisinden aldık)) işimiz görülsün diye.hala daha japon diye satıyorlar çin malı kayışları..

    kolay gelsin kardeşim.herşeye rağmen 2 kişi çok rahat) bide sorunu az olsa...

    Bu nasıl bir yazı karakteridir böleee

    Tekrardan anlatmaya çalışayım.

    1. Karbüratördeki hava ve yakıt ayarını sağlayan vidalar bir süre sonra sapıtabiliyor ve ayar değişebiliyor.Bunun en uygun halledilebilme şekli 150 cc.ler için üretilen karbüratör tamir takımı(5 ytl) alınıp uygulanması.Bu takımın içinde bütün vidalar diayfram hepsi oluyor.50-60 ytl karbüratör değiştirileceğine bunu yapmak daha mantıklı.Zaten gördüğüm kadarıyla sende artık servislere gitmiyorsun benim gibi.

    2. Arka sol granajın içinde kocaman haortumlu hava filitresine bağlana oradan karbüratöre hava sağlayan siyah bir boru ve kutusu var.Bu hortumlar çok çabuk deforme olabiliyor ve karbüratöre gelen havanın stabil kalmasını engelliyor.Zor bulunan bir hortum parada değil ama yedekte bulundurmanı tavsiye ederim.Bir kontrol et orayıda.

    3. En son 150 zatımla servise yine çok yakma ve karbüratöre fazla benzin gelmesinden dolayı boğulma şikayetimden dolayı gimiştim.40 ytl karşılında karbüratör söküldü ve motorumdan çekilen 1 lt kadar benzinle temizlendi fırçalandı.Tekrardan yerine takıldı.Bunu kendimde yapabilirdim.Keşke yapsaymısım.Sorun çözüldü kısmen.Sende bir dene.Ben zaten sonrasında motoru elimden çıkarmıştım.Zor satılan aletler.Sana tavsiyem değerinde satabilmek istiyorsan takasla vermen.Daha kolay satabileceğin bir motorla gözünü kırpmadan takasla.Elinde kalabilicek bir motor bu zatlar.Herkes sorunlu oldukları hakkında fikir sahibi olmuş

    4.Çekişten problemin olmuş.Zaten bunun ilk nedeni belirttiğin gibi karbüratörün tam ayarında çalışamaması.Diğer nedenleri şunlar olabilir motorun sağ arka granajının altından siyah bir röleye 2 tane bobin gidiyor.Bu bobinlerdeki çatlama veya deformasyon direk motorun performansını etkiler.Yani bir ateşleme problemi.Başka bir nedende motorun bitiyor olabilir 5000km ye gelmeden motor bitebiliyor.Evet yanlış duymadın 5000km.Ben şahit oldum maalesef.Zaten motorun bitmeside performans kaybıyla başlıyor ve motorun sesi giderek artmaya başlıyor.İlk alındığında gayet sessiz olan motorun teraktöre dönüşüveriyor

    5. Mondialin en nazik modelini kullanıyorsun diyebilirim.Görüntü olarak çin malı maksilerin en görkemlisi olsada en problemlisi oluveriyor.Hatta vida sayısının çok olmasından dolayı tamirci vatandaşlarda her tamiratta 2 katı işçilik istiyorlar.Ben 100 kmdeki yakıtı 4-4.5 ltden aşağıya çekemedim.Hatta full depoyla 2 kişi en fazla gidebileceğin menzil 280km gerisi yalan konuşur tecrübeyle sabittir.

    6. Şu an beşinci motorumu kullanıyorum(2 yılda) Bende mondialciyim sebebide parçada diğer markalar gibi sıkıntısı olmayan bir çinli.250cc ve çift silindirli olmasıda hem uzun yolda hemde performans açısından tatminkar.Yakıt olarakta bakıldığında zattan az yakıyor gerçekten bu performansa 3-3.5 lt gayet iyi bir rakam.Şunuda söyleyim benden sana tavsiye japon japon diye tutturan arkadaşlar oluyor.Asla eski model bir japon tercih etme ya son sahibi olursun yada parçasını bulamaszın yaptıramazsın motorculuk hayatın biter.

    Kazasız sürüşler...

  19. #19

    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman UH 150
    ben 10 ytl lik benzinle 100 -110 arası km yapıorum bence norlam ist gibi bir yerde 100 km 3 - 3,5 lt

  20. #20
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı barsgamze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 10 ytl lik benzinle 100 -110 arası km yapıorum bence norlam ist gibi bir yerde 100 km 3 - 3,5 lt
    sorun:
    mondial 150zat kullanıcısıyım,
    motor şu anda (ağustos 2008) 20 ytl benzin ile 100km gitmektedir ,
    bu km de 200 lira yaktığını gösteriyor .

    EDİT:
    bu kabaca 100km de 6 litre yapar .


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)