Herkese Selamlar...
Ufak bir girişten sonra asıl meselemize geliriz. GSR 600 motosikletimi Eylül ayında ikinci el olarak 1368 km de iken almıştım. Şu an 5860 km de sağolsun beni hiç üzmedi. Gittikçe kullanmakta tecrübe kazanıyorum. Almak isteyen varsa alınabilecek güzel bi motosiklet Aldığım da burada konu açmıştım ve bikaç kişininde söylediği gibi egzoz nedense renk olarak sararmıştı. 1368 kmdeki bir motor için biraz eski gibi duruyordu. (Sonradan nedenini anladım eski sahibi bi tür çamur içinde kullanmış ve çamuru temizlemeden uzun süre kullanmış çünkü hala çamur parçaları ve sarı toz sildikçe çıkıyor). Ben karda bile motosikletimi kullandığım için yağmur çamur derken görüntü iyice kötüleşti. Eski halinin resimlerini koyuyorum ama pek belli omuyor egzoz idare ediverin.
Forumlarda araştırıp sıcağa dayalı boyaları görüp egzozu boyamaya karar verdim. Daha önce hiç sprey boya yaptımmı? Hayır. Peki yapabilir miydim ? E denemeden nerden bileceğim Bende yapmaya karar verip uyguladım.
Bunun için sıcağa dayanıklı sprey boya, gazete kağıdı, bant, biraz sabır, biraz da motoru sevmek gerekiyor (Gönül isterdiki baştan sona fotograf çekebileyim ama o heyecanla sadece bitmiş halini fotograflayabildim.)
Önce gazete kağıdı ve bantı kullanarak radyatörü,egzozun arka kısımlarını, koruma demirini vs boyanın gelebileceği her tarafı sabırla ve ince bi işçilikle bantlıyoruz. Tabi ki boya her yere gidebilir benim açımdan sorun yok diyorsanız o başka
Bantlama işi bittikten sonra boyayı 3 dakika kadar sallıyoruz. (uzun demeyin üstünde öyle yazıyo valla) Ondan sonra boyama işlemine geçebiliriz. Kullanma talimatına göre 25 cmden uygulamak gerekiyormuş ama eğer benim gibi bol rüzgarlı bir pazar günü bu işi yapıyorsanız o 25 cm oluyo 5-10 cm Bunun tabiki zararı var. Boya ne kadar kalın olursa o kadar akıyor. Hem görüntü bozuluyor hemde egzoz sıcaklığından boya yanabilir (yanma kısmı varsayım yani ben öyle tahmin ediyorum.) Önce 1 kat atıyorsunuz sonra 15 dakika bekleyip ikinci katı atıyorsunuz. o da 1 saat içinde kuruyormuş. Boya olarak fazla seçenek yok ben DUPLI COLOR tercih ettim 690 dereceye kadar dayanıklı imiş Macota 800 dereceye kadar. Koçtaştan 10 ytlye aldım. Boyanın fotosu aşağıda.
Egzozun silindirden çıktığı ilk yeri yani manifoldu boyamak çok zor iş. Ben şahsen uzaktan spreyi sıktım ama radyatöre gelmesin diye fazla uğraşmadım. Azda olsa boyanmadık yani tam olarak boyanmadık yer kaldı.
Sonuç olarak yukardaki motosiklet ortaya çıktı. Ben şahsen eski görüntüsüne göre beğendim. Tabiki beğenmeyenler olacaktır. Saygı duyuyorum. Gri boyada vardı fakat ben mat siyahı tercih ettim. Ayıptır söylemesi siyahı pek bi severim. Ben aldığımda motorun tek siyah rengi yoktu olsa alırdım
Dikkat ettiyseniz selenin altında egzozun devam ettiği yer var. Orası sırıtmasın diye orayıda boyadım. Alt kazanıda boyayacaktım fakat abartmayayım dedim
Daha önce hiç sprey boya yapmamış,motor aksamı boyamamış biri olarak kendi başımın çaresine bakmalıyım diyerek bi işe kalkıştım ve ortaya bu foroğraflar çıktı. Araştırmalarım da boyanın egzozu koruyucu özelliğininde var olduğunu öğrendim. Sizde eğer bu konuyu okuyup egzoz boyamaya karar verirseniz ve yanlış birşey yaparsanız lütfen arkamdan sövmeyin özel msaj atın Zaman içinde egzoza ne olur boya ne kadar durur ne kadar korur bilemeyeceğim ama şu anlık idare eder. Herkese keyifli sürüşler