Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBR 125 R Bakımları ile ilgili her şey

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Arkadaşlar daha öncede yazmıştım bu makinanın bir hava filtresi için servisin 100 küsür ytl istediğini ve kendi bulduğum çözümü yazılı olarak anlatmaya çalışmıştım. Bugün ise karbüratörü temizlemek için bir çok parçayı söktüm ve sizler için bir kaç fotoğraf çektim ve elimden geldiğince yaptığım işlemleri anlatmaya çalışıcam. Eğer sizlerde benzerini kendiniz yapmak isterseniz burada yardımcı olmaya çalışırım.. İlk olarak hava filtresinden başlıyalım ve 35 ytl ye motorunuzu hurdaya çıkarana kullanabileceğiniz filtre sistemine geçelim.

    arkadaşlar orjinal filtrenin yerine otomobiller için üretilmiş yed in veya boyut olarak emsali olan herhangi bir markanın tek konili 100 m3/saat lik hava filtresi rahatlıkla takılabiliyor.(ben elimde fazladan olduğu için yed i kullandım) ilk resimde bunu göstermek istiyorum;

    [IMG][/IMG]

    gördüğünüz üzere filtre yerine tam olarak oturmakta ve gerek çekişte gereksede yakıtta yaptığım ölçümlere göre sorun çıkarmamaktadır. Artı bu filtrelerin kullanım ömrü her ne kadar kutusunda 1.000.000 km yazsada şimdiye kadar en fazla kullandığım ve hala kullanmaya devam ettiğim filtre 200.000 km yi geçti ve sorunsuzca çalışmakta. sadece bakımlarını yapmak önemli.. gelelim bu filtrenin montajına ve malzemelere..

    malzeme listemiz;

    -performans tipi kutuya uyacak büyüklükte bir performans tipi açık filtre
    -Filtreyi kutuya bağlamak için filtrenin ağzına oturabilecek bir kelepçe
    -1 kg lık bir yangın söndürücünün plastik ayağının bir ucu (ben bunu kullandım ama istenirse bunun yerine metal kelepçelerde kullanılabilir. fakat buda fazlasıyla işinizi görür.)
    -Bu ayağı sabitlemek için civata ve soun (2 şer adet)
    -takımlar

    gelelim ilk işleme. YANLIZ TEKNİK BİLGİNİZ YOKSA BU İŞİ BU İŞLE UĞRAŞAN BİR USTADA YAPTIRMANIZI TAVSİYE EDERİM.


    arkadaşlar bu motosiklette hava filtresine ulaşabilmek için yakıt deposununda sökülmesi gerekmekte. Depoyuda sökmek için ilk olarak artçının kontak anahtarıyla açılan koltuğunu söküyoruz ve bu bölme içinde bulunan ön koltuğu tutan resimde görülen vidayı alyan anahtarla sökerek alıyoruz.


    [IMG][/IMG]

    daha sonra ön koltuğu hafifçe arkaya çekerek çıkarıyoruz ve iş buradan sonra başlıyor.. deponun sökülmesi en meziyetli işlem.. depoyu sabitlemeyi sağlayan bir adet civata iki adet grenaj tırnağı ve bir adet ön kısımda sac parça var ilk olarak resimde görülen civatayı söküyoruz.

    [IMG][/IMG]

    daha sonra depoyu iki yandan tutan arka kuyruk grenajlarının tırnaklarını sökücez. bunuda basitce tarif edersem arka stop lambasından başlayıp depoya kadar giden plastik parçaların depo tarafında tırnakları var bunları nazik bir şekilde dışarıya doğru çekiyoruz;

    [IMG][/IMG]

    daha sonra depoyu hafif yukarı kaldırarak arkaya doğru çekiyoruz ve depo gövdeden ayrılıyor. yanlız burada dikkat edilmesi gereken husus grenajların kırılmamasına özen göstermek ve aniden çekmemek.

    depoyu hafif kaldırdıktan sonra karşımıza sarı renkte metal yuvarlak bir yapıya sahip olan yakıt pompası buna bağlı olan vakum ve yakıt hortumu depo havalandırma hortumu depo kapağı su akıtma hortumu ve şamandıra kabloları çıkıyor. ilk olarak yakıt ve vakum borusunu yakıt pompasından ayırıyoruz;

    [IMG][/IMG]

    burada üstte olan boru yakıt hortumunuz yani karbüratöre giden hortum diğeri ise pompayı çalıştıran ve emme manifoltuna bağlı olan vakum hortumudur. bunlarında önce kelepçesini söküp düz bir tornavidayla diplerinden ayırmak en ideali çünki çabuk yırtılıyor( test edildi onaylandı )

    daha sonra depodan aşağıya doğru inen kablolar var. bunlarda sol alt tarafta yuvarlak boru şeklindeki bir lastiğin içinde kaıyor ve bunu tutan soketi ayırıyoruz.

    geriye iki adet kalın hortumumuz kalıyor bunlarda motorun arka fren pedalının hemen arkasında sarkan iki kalın hortum oluyor. bunlarıda ayırdıktan sonra depomuzu aşağı alıyoruz ve filtre kapağı karşımıza çıkıyor. bu kapağı tutan yıldız başlı gri renkli vidaları söküp kapağı çıkarıyoruz. ve orjinal filtre karşımızda. filtreyi dışarı alıyoruz ve filtrenin alt kutusu kalıyor. bu kutuyuda aküye doğru olan kısımda iki civata ve karbüratör tarafında tek bir kelepçe tutuyor bunlarıda ayırdıktan sonra alt kutuyuda elimize alıyoruz.

    daha sonra yangın söndürücünün tutacağını filtreyi sıkıca saracak şekilde ayarlayıp alttan iki delik açarak sabitliyoruz ve filtreyi hava filtresinin karbüratöre giren kısmına kelepçesiyle sabitliyoruz. daha sonra söktüğümüz şekilde alt kutuyu yerine monte ediyoruz yalnız filtrenin ve bu boruların içine pislik kaçırmamaya dikkat edin.

    sonrasında üst kapağı yerine takıyoruz. ben aralarda boşluk olmaması için orjinal filtrenin iki kutuya oturan kısımlarını ayırıp kutuya taktım. sizede tavsiye ederim. sonrasında depomuzu yerine getiriyoruz ve söktüğümüz hrtumları ve kabloarı yerlerine takıp sökme işlemini tersinden uygulayıp motorumuzu topluyoruz. işlem baya uzun zahmetli ancak maddi durum açısından baya faydalı... bu filtreyide kullandığınız yol koşullarına göre 3000 ila 10.000 km arasında söküp parça temizleme spreiyiyle temizledikten sonra kuruyunca çok ince sprey bir yağla yağlarsanız bakım işlemi tamamdır...

    baya karışık oldu anlaşılmayan bir yer varsa sorun arkadaşlar. zamanım oldukçada diğer bakımların nasıl yapılacağını yazarım artık.
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Cbr ci değilim ama konuyu kabaca anladım ve bende uygulayabilirim sanırım..
    Perde tip filtreyi çıkarıp, kıyı süngerini conta olarak kullanıp, filtre kutusunun içine karbüratör ağzına performans filtreyi sabitleyerek taktın..
    Aklıma takılan.. performans filtrenin ucu tam vede yalıtımlı olarak o çıkış yuvasına oturdumu ve her performans (konik) filtre o yuvaya uyar mı?
    Emeğin vede paylaşımların için teşekkürler Saygılar..
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  3. #3

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr ci değilim ama konuyu kabaca anladım ve bende uygulayabilirim sanırım..
    Perde tip filtreyi çıkarıp, kıyı süngerini conta olarak kullanıp, filtre kutusunun içine karbüratör ağzına performans filtreyi sabitleyerek taktın..
    Aklıma takılan.. performans filtrenin ucu tam vede yalıtımlı olarak o çıkış yuvasına oturdumu ve her performans (konik) filtre o yuvaya uyar mı?
    Emeğin vede paylaşımların için teşekkürler Saygılar..
    arkadaşım yed in filtresi milimetrik uydu. ha alacağın filtrenin ağzı geniş gelirse alt kısımları zaten o filtrelerin uzun olur lastik olan karbüratöre bağlanan kısmı. burayı biraz kesip kısaltırsın çıkan lastiğide karbüratöre giden borunun üstüne sararsın. işlem tamam.
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  4. #4

    Üyelik
    27 Ağustos 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbr125r kırmızı
    süper

    ben hiç anlamıyorum bu bakım işlerinden ama yapanlara da bayılıyor ve imreniyorum

    tebrikler

  5. #5

    Üyelik
    03 Kasım 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 750F
    asi tebrık ederim sen bu motor işini söktün benımkı 5000 de 4000 lık bakımı yapılmıs senın yaptıgın bakım kaç km de yapılması faydalı?

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Güzel bir çalışma, ellerine sağlık.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  7. #7

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Sağolun arkadaşlar bu gecede yağ değişimini ve seviye kontrolleri yazarım inşallah.

    mizu

    bir şey bilmesende en azından bir yağ seviyesini fren hidroliklerini ve soğuta suyu varsa bunları arada bir kontrol et derim kardeş.

    ata_06

    abi arabadan sonra basit geliyoda çok narin parçaları. bildiğim kadarıyla cbr lerin bakımları 4000 km de bir yanlız zincirini her 600 km de bir temizleyip yağla derim. yarın yapııcam olmazsa onlarında fotolarını çeker koyarım abi..
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  8. #8

    Üyelik
    03 Kasım 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 750F
    ben bi yag alıyım o zaman yaglayım bakımdan sonra 1000 km yaptık

  9. #9

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı ata_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bi yag alıyım o zaman yaglayım bakımdan sonra 1000 km yaptık
    abi kazımkarabekirde 15 20 ytl arasına kaliteli yağlar var. 2 litre mazotla bide fırça al tamamdır onuda zaten yarın resimlerini falan koyarım..
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  10. #10

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    arkadaşlar bu günde bu motoda yağ değişimini yazalım..

    ilk olarak yağ değişiminden önce gerekli takımları yazalım isterseniz,

    1-karter tapasını açmak için anahtar
    2-eski yağı koymak için leğen
    3-küçük ağızlı bir huni
    4-üstübü veya eski bir bez.


    gelelim değişime. ilk olarak tercihen motorunuz sıcakken yani bir yerden gemişken bu değişimi yapmanızı tavsıiye ederim. çünki sıcak motorda akıcılığı fazlalaşan yağ yüzeyleri daha rahat terk eder. sonrasında sağ ayak dayama bölümünün arkasındaki yağ kapağı açılır.

    [IMG][/IMG]

    daha sonra motor dik tutularak alt yan grenajların arasından görülen sarı renkli karter tapası sökülür.

    [IMG][/IMG]

    yağın tamamen boşalması için motoru 4-5 dk dik olarak tutmanızda fayda var.

    daha sonra bu parçayı bez veya üstübüyle temizleyerek yerine takın ve sıkın.


    sonrasında yağ kapağını söktüğümüz yere huninin ağzını geçirin ve yağı koymaya başlayın.. yay seviyesine yağ kapağının üstündeki yağ çubuğundan bakarak tamamlayın. yağ seviyesinin motor dikken üst çizgie olması gerekmektedir..

    sonrasında üst kapağıda kapatın ve gaz vermeden motoru 2-3 dk çalıştırın..


    yağ değişimiz tamamlanmıştır...
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  11. #11
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Bi de şöle bişe var arkadaslar mümkünse 1000km'de gaz yağı ile bir güzel temizleyin zincirinizi geceden temizleyip sabah sıkın zincir yağınızı...Gaz yağı tamamen uçsun ki yağ güzel bir şekilde zincire yapışsın.Ayrıca 350km ortalama da bir zincirinizi yağlayın 600km çok...

    Ayrıca 350mt2'lik bir alana yayılmış 5tezgahı ve forklifti ile Türkiye'nin en büyük servisi olan bir arkadasınız olursa bakım yapmanın zevki ayrı bi hoş oluyor Canın sıkıldıkça gir yağını deiştir zinciri yağla yıka kurula vs. vs. vs.

    Hatta yetmezse 10tane içeride yeni sahiplerini bekleyen racelerden birine dal bakım için
    AKIN FİDAN

  12. #12

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi de şöle bişe var arkadaslar mümkünse 1000km'de gaz yağı ile bir güzel temizleyin zincirinizi geceden temizleyip sabah sıkın zincir yağınızı...Gaz yağı tamamen uçsun ki yağ güzel bir şekilde zincire yapışsın.Ayrıca 350km ortalama da bir zincirinizi yağlayın 600km çok...

    Ayrıca 350mt2'lik bir alana yayılmış 5tezgahı ve forklifti ile Türkiye'nin en büyük servisi olan bir arkadasınız olursa bakım yapmanın zevki ayrı bi hoş oluyor Canın sıkıldıkça gir yağını deiştir zinciri yağla yıka kurula vs. vs. vs.

    Hatta yetmezse 10tane içeride yeni sahiplerini bekleyen racelerden birine dal bakım için
    usta gazyağının ben taraftarı değilim. uzun vadede paslanmaya neden oluyor. unun yerine parça temizleyici sprey yada benim tercihim motorinden yana....
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  13. #13

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    bende benim cıbırın yağını değiştirecem ama ne kadar yağ alıyor bu makine bilen var mı

  14. #14

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    1 litre yağ alır kardes. ...........

  15. #15
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    merhaba arkadaşlar bende yeni bir cbf aldım şimdilik mecburen bakımını servise yaptıracam ama 2 yıl sonra bu tur kuçuk bakımları kendim yapmam gerekecek. Birde arkadaşlar cbf 150 in bakımı hakkında da bişi yazabilirmisin. Motor dünyasına yeni katıldım. cok fazla teknik bilgim yok. CBF lerin performansı nasıl acaba.

  16. #16

    Üyelik
    04 Ekim 2012
    gaz yağı ve benzin oringleri bozar zincir ömrüne kıyar balata temizleyici kullanınız..

  17. #17
    wizardmendo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2012
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    CBR 125
    bende 2008 cbr 125 alalı tam bir yıl oldu arkadaşlar.. yalnız bir kere debriyaj telini değiştirdim, yani motor bir yılda sadece 2.5 tl lik masraf çıkardı inanılmaz. yuh, ohaa, dana vs gibi aklınızdan geçenleri okuyorum ama inanın motorda hiçbir sıkıntı performans eksikliği yok.. lakin üniversite yaz tatiline girince ilk maaşımı motorun bakımlarına ayırmak istiyorum.. honda servisi öpüyor diye duydum, şu anda kesin değil ama forumlardan edindiğim bilgilerle parçaları alıp kendim de bu işe girişebilirim.. elektronik, mekanik bilgim ve alet edevatım fena değil..

  18. #18
    Malatya CBR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2015
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    XJ 6 Naked (2015)
    Alıntı başkentin_asi_pilotu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar daha öncede yazmıştım bu makinanın bir hava filtresi için servisin 100 küsür ytl istediğini ve kendi bulduğum çözümü yazılı olarak anlatmaya çalışmıştım. Bugün ise karbüratörü temizlemek için bir çok parçayı söktüm ve sizler için bir kaç fotoğraf çektim ve elimden geldiğince yaptığım işlemleri anlatmaya çalışıcam. Eğer sizlerde benzerini kendiniz yapmak isterseniz burada yardımcı olmaya çalışırım.. İlk olarak hava filtresinden başlıyalım ve 35 ytl ye motorunuzu hurdaya çıkarana kullanabileceğiniz filtre sistemine geçelim.

    arkadaşlar orjinal filtrenin yerine otomobiller için üretilmiş yed in veya boyut olarak emsali olan herhangi bir markanın tek konili 100 m3/saat lik hava filtresi rahatlıkla takılabiliyor.(ben elimde fazladan olduğu için yed i kullandım) ilk resimde bunu göstermek istiyorum;

    http://<a href="http://img46.imagesh...th.jpg</a></a>

    gördüğünüz üzere filtre yerine tam olarak oturmakta ve gerek çekişte gereksede yakıtta yaptığım ölçümlere göre sorun çıkarmamaktadır. Artı bu filtrelerin kullanım ömrü her ne kadar kutusunda 1.000.000 km yazsada şimdiye kadar en fazla kullandığım ve hala kullanmaya devam ettiğim filtre 200.000 km yi geçti ve sorunsuzca çalışmakta. sadece bakımlarını yapmak önemli.. gelelim bu filtrenin montajına ve malzemelere..

    malzeme listemiz;

    -performans tipi kutuya uyacak büyüklükte bir performans tipi açık filtre
    -Filtreyi kutuya bağlamak için filtrenin ağzına oturabilecek bir kelepçe
    -1 kg lık bir yangın söndürücünün plastik ayağının bir ucu (ben bunu kullandım ama istenirse bunun yerine metal kelepçelerde kullanılabilir. fakat buda fazlasıyla işinizi görür.)
    -Bu ayağı sabitlemek için civata ve soun (2 şer adet)
    -takımlar

    gelelim ilk işleme. YANLIZ TEKNİK BİLGİNİZ YOKSA BU İŞİ BU İŞLE UĞRAŞAN BİR USTADA YAPTIRMANIZI TAVSİYE EDERİM.


    arkadaşlar bu motosiklette hava filtresine ulaşabilmek için yakıt deposununda sökülmesi gerekmekte. Depoyuda sökmek için ilk olarak artçının kontak anahtarıyla açılan koltuğunu söküyoruz ve bu bölme içinde bulunan ön koltuğu tutan resimde görülen vidayı alyan anahtarla sökerek alıyoruz.


    http://<a href="http://img129.images...th.jpg</a></a>

    daha sonra ön koltuğu hafifçe arkaya çekerek çıkarıyoruz ve iş buradan sonra başlıyor.. deponun sökülmesi en meziyetli işlem.. depoyu sabitlemeyi sağlayan bir adet civata iki adet grenaj tırnağı ve bir adet ön kısımda sac parça var ilk olarak resimde görülen civatayı söküyoruz.

    http://<a href="http://img129.images...th.jpg</a></a>

    daha sonra depoyu iki yandan tutan arka kuyruk grenajlarının tırnaklarını sökücez. bunuda basitce tarif edersem arka stop lambasından başlayıp depoya kadar giden plastik parçaların depo tarafında tırnakları var bunları nazik bir şekilde dışarıya doğru çekiyoruz;

    http://<a href="http://img216.images...th.jpg</a></a>

    daha sonra depoyu hafif yukarı kaldırarak arkaya doğru çekiyoruz ve depo gövdeden ayrılıyor. yanlız burada dikkat edilmesi gereken husus grenajların kırılmamasına özen göstermek ve aniden çekmemek.

    depoyu hafif kaldırdıktan sonra karşımıza sarı renkte metal yuvarlak bir yapıya sahip olan yakıt pompası buna bağlı olan vakum ve yakıt hortumu depo havalandırma hortumu depo kapağı su akıtma hortumu ve şamandıra kabloları çıkıyor. ilk olarak yakıt ve vakum borusunu yakıt pompasından ayırıyoruz;

    http://<a href="http://img46.imagesh...th.jpg</a></a>

    burada üstte olan boru yakıt hortumunuz yani karbüratöre giden hortum diğeri ise pompayı çalıştıran ve emme manifoltuna bağlı olan vakum hortumudur. bunlarında önce kelepçesini söküp düz bir tornavidayla diplerinden ayırmak en ideali çünki çabuk yırtılıyor( test edildi onaylandı )

    daha sonra depodan aşağıya doğru inen kablolar var. bunlarda sol alt tarafta yuvarlak boru şeklindeki bir lastiğin içinde kaıyor ve bunu tutan soketi ayırıyoruz.

    geriye iki adet kalın hortumumuz kalıyor bunlarda motorun arka fren pedalının hemen arkasında sarkan iki kalın hortum oluyor. bunlarıda ayırdıktan sonra depomuzu aşağı alıyoruz ve filtre kapağı karşımıza çıkıyor. bu kapağı tutan yıldız başlı gri renkli vidaları söküp kapağı çıkarıyoruz. ve orjinal filtre karşımızda. filtreyi dışarı alıyoruz ve filtrenin alt kutusu kalıyor. bu kutuyuda aküye doğru olan kısımda iki civata ve karbüratör tarafında tek bir kelepçe tutuyor bunlarıda ayırdıktan sonra alt kutuyuda elimize alıyoruz.

    daha sonra yangın söndürücünün tutacağını filtreyi sıkıca saracak şekilde ayarlayıp alttan iki delik açarak sabitliyoruz ve filtreyi hava filtresinin karbüratöre giren kısmına kelepçesiyle sabitliyoruz. daha sonra söktüğümüz şekilde alt kutuyu yerine monte ediyoruz yalnız filtrenin ve bu boruların içine pislik kaçırmamaya dikkat edin.

    sonrasında üst kapağı yerine takıyoruz. ben aralarda boşluk olmaması için orjinal filtrenin iki kutuya oturan kısımlarını ayırıp kutuya taktım. sizede tavsiye ederim. sonrasında depomuzu yerine getiriyoruz ve söktüğümüz hrtumları ve kabloarı yerlerine takıp sökme işlemini tersinden uygulayıp motorumuzu topluyoruz. işlem baya uzun zahmetli ancak maddi durum açısından baya faydalı... bu filtreyide kullandığınız yol koşullarına göre 3000 ila 10.000 km arasında söküp parça temizleme spreiyiyle temizledikten sonra kuruyunca çok ince sprey bir yağla yağlarsanız bakım işlemi tamamdır...

    baya karışık oldu anlaşılmayan bir yer varsa sorun arkadaşlar. zamanım oldukçada diğer bakımların nasıl yapılacağını yazarım artık.
    hocam neredesin yaşıyor musun hala cbr var mı bende kendi bakımımı yapmak istiyorum da bi yardımcı olsan oralardaysan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------

    Alıntı wizardmendo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende 2008 cbr 125 alalı tam bir yıl oldu arkadaşlar.. yalnız bir kere debriyaj telini değiştirdim, yani motor bir yılda sadece 2.5 tl lik masraf çıkardı inanılmaz. yuh, ohaa, dana vs gibi aklınızdan geçenleri okuyorum ama inanın motorda hiçbir sıkıntı performans eksikliği yok.. lakin üniversite yaz tatiline girince ilk maaşımı motorun bakımlarına ayırmak istiyorum.. honda servisi öpüyor diye duydum, şu anda kesin değil ama forumlardan edindiğim bilgilerle parçaları alıp kendim de bu işe girişebilirim.. elektronik, mekanik bilgim ve alet edevatım fena değil..
    1 yıldır hiç bakıma bile sokmadın mı


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)