Arkadaşlar daha öncede yazmıştım bu makinanın bir hava filtresi için servisin 100 küsür ytl istediğini ve kendi bulduğum çözümü yazılı olarak anlatmaya çalışmıştım. Bugün ise karbüratörü temizlemek için bir çok parçayı söktüm ve sizler için bir kaç fotoğraf çektim ve elimden geldiğince yaptığım işlemleri anlatmaya çalışıcam. Eğer sizlerde benzerini kendiniz yapmak isterseniz burada yardımcı olmaya çalışırım.. İlk olarak hava filtresinden başlıyalım ve 35 ytl ye motorunuzu hurdaya çıkarana kullanabileceğiniz filtre sistemine geçelim.
arkadaşlar orjinal filtrenin yerine otomobiller için üretilmiş yed in veya boyut olarak emsali olan herhangi bir markanın tek konili 100 m3/saat lik hava filtresi rahatlıkla takılabiliyor.(ben elimde fazladan olduğu için yed i kullandım) ilk resimde bunu göstermek istiyorum;
http://<a href="http://img46.imagesh...th.jpg</a></a>
gördüğünüz üzere filtre yerine tam olarak oturmakta ve gerek çekişte gereksede yakıtta yaptığım ölçümlere göre sorun çıkarmamaktadır. Artı bu filtrelerin kullanım ömrü her ne kadar kutusunda 1.000.000 km yazsada şimdiye kadar en fazla kullandığım ve hala kullanmaya devam ettiğim filtre 200.000 km yi geçti ve sorunsuzca çalışmakta. sadece bakımlarını yapmak önemli.. gelelim bu filtrenin montajına ve malzemelere..
malzeme listemiz;
-performans tipi kutuya uyacak büyüklükte bir performans tipi açık filtre
-Filtreyi kutuya bağlamak için filtrenin ağzına oturabilecek bir kelepçe
-1 kg lık bir yangın söndürücünün plastik ayağının bir ucu (ben bunu kullandım ama istenirse bunun yerine metal kelepçelerde kullanılabilir. fakat buda fazlasıyla işinizi görür.)
-Bu ayağı sabitlemek için civata ve soun (2 şer adet)
-takımlar
gelelim ilk işleme. YANLIZ TEKNİK BİLGİNİZ YOKSA BU İŞİ BU İŞLE UĞRAŞAN BİR USTADA YAPTIRMANIZI TAVSİYE EDERİM.
arkadaşlar bu motosiklette hava filtresine ulaşabilmek için yakıt deposununda sökülmesi gerekmekte. Depoyuda sökmek için ilk olarak artçının kontak anahtarıyla açılan koltuğunu söküyoruz ve bu bölme içinde bulunan ön koltuğu tutan resimde görülen vidayı alyan anahtarla sökerek alıyoruz.
http://<a href="http://img129.images...th.jpg</a></a>
daha sonra ön koltuğu hafifçe arkaya çekerek çıkarıyoruz ve iş buradan sonra başlıyor.. deponun sökülmesi en meziyetli işlem.. depoyu sabitlemeyi sağlayan bir adet civata iki adet grenaj tırnağı ve bir adet ön kısımda sac parça var ilk olarak resimde görülen civatayı söküyoruz.
http://<a href="http://img129.images...th.jpg</a></a>
daha sonra depoyu iki yandan tutan arka kuyruk grenajlarının tırnaklarını sökücez. bunuda basitce tarif edersem arka stop lambasından başlayıp depoya kadar giden plastik parçaların depo tarafında tırnakları var bunları nazik bir şekilde dışarıya doğru çekiyoruz;
http://<a href="http://img216.images...th.jpg</a></a>
daha sonra depoyu hafif yukarı kaldırarak arkaya doğru çekiyoruz ve depo gövdeden ayrılıyor. yanlız burada dikkat edilmesi gereken husus grenajların kırılmamasına özen göstermek ve aniden çekmemek.
depoyu hafif kaldırdıktan sonra karşımıza sarı renkte metal yuvarlak bir yapıya sahip olan yakıt pompası buna bağlı olan vakum ve yakıt hortumu depo havalandırma hortumu depo kapağı su akıtma hortumu ve şamandıra kabloları çıkıyor. ilk olarak yakıt ve vakum borusunu yakıt pompasından ayırıyoruz;
http://<a href="http://img46.imagesh...th.jpg</a></a>
burada üstte olan boru yakıt hortumunuz yani karbüratöre giden hortum diğeri ise pompayı çalıştıran ve emme manifoltuna bağlı olan vakum hortumudur. bunlarında önce kelepçesini söküp düz bir tornavidayla diplerinden ayırmak en ideali çünki çabuk yırtılıyor( test edildi onaylandı
)
daha sonra depodan aşağıya doğru inen kablolar var. bunlarda sol alt tarafta yuvarlak boru şeklindeki bir lastiğin içinde kaıyor ve bunu tutan soketi ayırıyoruz.
geriye iki adet kalın hortumumuz kalıyor bunlarda motorun arka fren pedalının hemen arkasında sarkan iki kalın hortum oluyor. bunlarıda ayırdıktan sonra depomuzu aşağı alıyoruz ve filtre kapağı karşımıza çıkıyor. bu kapağı tutan yıldız başlı gri renkli vidaları söküp kapağı çıkarıyoruz. ve orjinal filtre karşımızda. filtreyi dışarı alıyoruz ve filtrenin alt kutusu kalıyor. bu kutuyuda aküye doğru olan kısımda iki civata ve karbüratör tarafında tek bir kelepçe tutuyor bunlarıda ayırdıktan sonra alt kutuyuda elimize alıyoruz.
daha sonra yangın söndürücünün tutacağını filtreyi sıkıca saracak şekilde ayarlayıp alttan iki delik açarak sabitliyoruz ve filtreyi hava filtresinin karbüratöre giren kısmına kelepçesiyle sabitliyoruz. daha sonra söktüğümüz şekilde alt kutuyu yerine monte ediyoruz yalnız filtrenin ve bu boruların içine pislik kaçırmamaya dikkat edin.
sonrasında üst kapağı yerine takıyoruz. ben aralarda boşluk olmaması için orjinal filtrenin iki kutuya oturan kısımlarını ayırıp kutuya taktım. sizede tavsiye ederim. sonrasında depomuzu yerine getiriyoruz ve söktüğümüz hrtumları ve kabloarı yerlerine takıp sökme işlemini tersinden uygulayıp motorumuzu topluyoruz. işlem baya uzun zahmetli ancak maddi durum açısından baya faydalı... bu filtreyide kullandığınız yol koşullarına göre 3000 ila 10.000 km arasında söküp parça temizleme spreiyiyle temizledikten sonra kuruyunca çok ince sprey bir yağla yağlarsanız bakım işlemi tamamdır...
baya karışık oldu anlaşılmayan bir yer varsa sorun arkadaşlar. zamanım oldukçada diğer bakımların nasıl yapılacağını yazarım artık.