Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kettenmax ile Zincir temizleme ve yağlama

    REKLAM ALANI
  1. #1
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    Merhabalar, Kettenmax ile zincir temizleme deneyimimi sizlerle paylaşıyorum.

    Kullanılan Malzemeler:
    1- Kettenmax zincir temizleme ve yağlama aparatı
    2- Castrol zincir temizleme ve yağlama spreyleri
    3- arka lastiği döndürecek bir arkadaş.





    Aparat zincire monte edilir



    Zincir dönerken kaymasın diye sabitlenir



    Atık sıvı tahliye hortumu ve şişesi monte edilir



    Temizleme sprayinin başlığı çıkarılıp hortum yardımıyla 1 nolu deliğe monte edilip temizleme işlemine başlanır


    Spray uygulanırken lastik çevrilmeye başlanır ve atık sıvı pet şişede toplanmaya başlar








    Sıra yağlama sprayine geldi. 2 numaralı deliğe aynı şekilde monte edildi





    Uygulandığı an süt renginde olan yağ kılavuzda dendiği gibi 1 saat beklenir ve kıvamını bulur

    Kazasız belasız sürüşler
    ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    eline sağlık uğraşmışsın foto kotmuşsun

    maliyeti nedir

  3. #3
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Güzel paylaşım....... Maliyet nedir diye bende sorayım.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  4. #4
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    Aparat ve sprayler 25 - 30 € tutmuştu.
    2 kişi 4er tane Aroma vişneyide ekle + 8 ytl
    ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ

  5. #5

    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Memleket Çorum, ikametgah; Gediz /Kütahya
    Motosikleti
    YAMAHA SUPER TENERE
    verdiğin bilgiler için teşekkürler, emeğine sağlık dostum.

  6. #6
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Hortingen..

    Bu ürünü yakın zamanda satın alan birileri varmıdır acaba?
    Var ise nereden ve kaç paraya temin ettiklerini de yazarlarsa ailecek mutlu oluruz

  7. #7
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Çok uğraşmısın eline sağlık..iyi bir paylaşım..Gazyağı ile kullanılır mı acaba aparat..?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  8. #8
    lacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R6 - fortyeight
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortingen..

    Bu ürünü yakın zamanda satın alan birileri varmıdır acaba?
    Var ise nereden ve kaç paraya temin ettiklerini de yazarlarsa ailecek mutlu oluruz
    http://www.mototalonline.com/?urun-d...KETTENMAX.html

    mutluluklar

  9. #9

    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bws gitti 2011 Agility geldi
    Uğraşmışsın bilgiler ve resimler için teşekkürler.

  10. #10
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok uğraşmısın eline sağlık..iyi bir paylaşım..Gazyağı ile kullanılır mı acaba aparat..?


    gazyağı benzin solvent hiçbiri o-ring ve üstü zinirlere asla kullanılmaz, kullanıldığı takdirde zinzir 1 hafta içinde ömrünün sonuna gelecektir
    let it be

  11. #11
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    Alıntı halilertan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gazyağı benzin solvent hiçbiri o-ring ve üstü zinirlere asla kullanılmaz, kullanıldığı takdirde zinzir 1 hafta içinde ömrünün sonuna gelecektir



    temizleme spreyindeki madde nedir ??? ben söyleyeyim, kerosene denilen madde, yani gazyağı ...


    yıllardır gazyağı ile temizlik yaparım hiç 1 haftada ömrünün sonuna gelmedi ... zincir gazyağı ile temizlenir... benzin ve tinerle temizlenmez

  12. #12
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    Alıntı ufuktan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    temizleme spreyindeki madde nedir ??? ben söyleyeyim, kerosene denilen madde, yani gazyağı ...


    yıllardır gazyağı ile temizlik yaparım hiç 1 haftada ömrünün sonuna gelmedi ... zincir gazyağı ile temizlenir... benzin ve tinerle temizlenmez
    gaz yagını bulamadıgımızda mazotta iş görürmü?istanbulda gaz yagı bulmak çok zor yav.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  13. #13
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    [QUOTE=ufuktan;2087681]temizleme spreyindeki madde nedir ??? ben söyleyeyim, kerosene denilen madde, yani gazyağı ...


    aralarında ki farka bak istersen kahkahe atmadan önce

    kerosen
    Genellikle sanayide kullanılan bir tür petrol ailesinden olan bir maddedir. sanayide pas giderici olarak kullanılır. Ayrıca japon sobalarında yakıt olarak kullanılır... Kerosen halk dilinde gazyağı diye geçen maddenin daha gelişmiş ve içerik olarak süzülmüş maddedir. Petrol ürünleri içinde yer alan benzin , gazyağı , motorin gibi yakıtların içinde bulunan parafin özellikle dizel araçlarda düşük sıcaklıklarda sıvı akışkanlığını donduracak kadar sıvılık özelliğini kaybeder... Bu açıdan uçak motorlarında dizel yakıt kullanılamaz. Parafin dizel yakıta göre az oranda da olsa benzin içinde de bulunur. Bu açıdan çok düşük sıcaklıklarda sıvının akışkanlığını kaybetmemesi için kerosen kullanılır. yanıcılığının yanında düşük sıcaklıklarda sıvılık özelliğini kaybetmediği için %20 oranında hava taşıtlarının içine karıştırılır. Yanma açısından çok ince olan kerosen saf halde kullanıldığında aşırı sıcaklık ile motorun yanmasına ya da pistonların yatak sarmasına sebebiyet verir. yapısı itibarı ile benzinden daha kalın olan bu yakıt yanıcılığı benzinden daha fazla olduğu için benzindeki oktanı yükseltmek içinde kullanılır.

    150 °C ile 270°C arasında petrolün çok ince bir şekilde damıtılmasıyla elde edilir. Benzinden daha zor alev alır ama benzinden daha fazla da ısı verir. Parlama derecesi 40°C dir. Bu derecenin altında herhangi bir ateş temasında yanmaz. Bu özelliği sayesinde “Uçak Yakıtı” olarak da kullanılmasının asıl nedeni herhangi bir kaza/kırım anında yangın çıkartma riskini minimize etmesidir. Kerosen yakıtının donma noktası -47°C ila -49°C olduğundan dolayı, içerisinde su yoksa, benzin tank manifoldlarından donmadan kolayca motora akar. Kerosen yakıtı havacılık alanında “ JET-A1” yakıtı olarak da bilinir. Daha teknik bir ifadeyle günümüzde jet motorlu uçaklarda kullanılan kerosen yakıtının bilinen diğer adları “JET-A, JET-A1, JET-B, JP-4, JP-5, JP-7 ve JP-8” dir. Yakıtın birim hacminin kütlesine yakıt yoğunluğu denir. Yakıt yoğunluğu sıcaklıkla ters orantılı olarak değişmektedir. Deniz seviyesinde standart yakıt yoğunluğu; Metrik olarak 0,803 Kg/Lt.

    İngiliz, Amerikan sistemine göre ise 6,70 Lb/US galondur.





    gazyağı
    Gazyağı Alm. Petroleum (n), Leuchtöl (n), Fr. Kerosene m, İng. Kerosene. Bir karışım olan petrolün rafine edilmesi ile elde edilen ürünlerden biri olup, petrolün yaklaşık olarak 180°C ile 320°C arasında kaynayan kısmı.

    Petrolü meydana getiren karışımlardan biri olup, toplam petrol hacminin yaklaşık % 10 ile % 25’ini teşkil eder. Petrolden, fraksiyonlu destilasyon (imbikleme) metodu ile elde edilir. Petrolün fraksiyonlu destilasyonu ile gazyağının yanında benzin, mazot, hafif ve ağır yağlar da elde edilir. Buhar haline getirilmiş petrol, gerekli uzunlukta olan destilasyon kolonuna gönderilir. Petrol buharı içinde kaynama noktası en düşük olan ürün, kolonun en üstünde bulunan tepsilerde yoğunlaşır. Kaynama noktası en büyük olan ürünler ise kolonun altında yoğunlaşır. Benzin ürünü kolonun en üst seviyelerine yakın yerlerde yoğunlaştığı ve buradan dışarı alındığı halde, gazyağı kolonun hemen hemen orta yerlerinde yoğunlaşır ve oradan alınır. Fraksiyonlu destilasyonda süreklilik vardır.

    Bu şekilde elde edilen gazyağında istenmeyen kokulara sebeb olan ve yanıcılığı zayıf olan maddeler mevcuttur. Kötü kokuya sebeb olan kükürtlü bileşiklerdir. Gazyağındaki bu istenmeyen vasıflar kimyasal işlemlerle giderilir. Bu kimyasal işlemler çok çeşitli ise de, en yaygın olanı sülfürik asit ile olanıdır. Rafine edilmiş gazyağı, donuk sarı renkli veya beyaz, rahatsız edici olmayan kokuya sahip, yağlı bir sıvıdır. Kimyasal bileşimi kaynağına bağlı olarak değişik ise de yaklaşık 10 tane hidrokarbon karışımı olup, hidrokarbonlar genellikle 10 ile 16 karbon ihtiva eden moleküllerdir. Ayrıca n-dodeson benzenin alkil türevlerini, naftalin ve naftalin türevlerini ihtiva eder.

    Gazyağı ilk defa 1850’lerde kömür katranından elde edilmiştir. 1859’dan sonra da petrolden elde edilmiş ve halen en önemli kaynak da budur. Elektriğin ve içten yanmalı motorların gelişmesine kadar aydınlatma ve motor yakıtı olarak petrolün önemli bir ürünü sayılmaktaydı. Bugün ise yakıt ve çözücü olarak kullanılmaktadır. Jet motorlarında da kullanılır.

    aralarında ki rafine tarzından farklılıklarını anlayabilirsin herhalde, bu kadar güldüğüne göre
    let it be

  14. #14
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    hayır maalesef mazotta o-ringlerin erken yıpranmasına neden olacaktır ...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:14 ----------

    [QUOTE=halilertan;2087697]
    Alıntı ufuktan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    temizleme spreyindeki madde nedir ??? ben söyleyeyim, kerosene denilen madde, yani gazyağı ...


    aralarında ki farka bak istersen kahkahe atmadan önce

    kerosen
    Genellikle sanayide kullanılan bir tür petrol ailesinden olan bir maddedir. sanayide pas giderici olarak kullanılır. Ayrıca japon sobalarında yakıt olarak kullanılır... Kerosen halk dilinde gazyağı diye geçen maddenin daha gelişmiş ve içerik olarak süzülmüş maddedir. Petrol ürünleri içinde yer alan benzin , gazyağı , motorin gibi yakıtların içinde bulunan parafin özellikle dizel araçlarda düşük sıcaklıklarda sıvı akışkanlığını donduracak kadar sıvılık özelliğini kaybeder... Bu açıdan uçak motorlarında dizel yakıt kullanılamaz. Parafin dizel yakıta göre az oranda da olsa benzin içinde de bulunur. Bu açıdan çok düşük sıcaklıklarda sıvının akışkanlığını kaybetmemesi için kerosen kullanılır. yanıcılığının yanında düşük sıcaklıklarda sıvılık özelliğini kaybetmediği için %20 oranında hava taşıtlarının içine karıştırılır. Yanma açısından çok ince olan kerosen saf halde kullanıldığında aşırı sıcaklık ile motorun yanmasına ya da pistonların yatak sarmasına sebebiyet verir. yapısı itibarı ile benzinden daha kalın olan bu yakıt yanıcılığı benzinden daha fazla olduğu için benzindeki oktanı yükseltmek içinde kullanılır.

    150 °C ile 270°C arasında petrolün çok ince bir şekilde damıtılmasıyla elde edilir. Benzinden daha zor alev alır ama benzinden daha fazla da ısı verir. Parlama derecesi 40°C dir. Bu derecenin altında herhangi bir ateş temasında yanmaz. Bu özelliği sayesinde “Uçak Yakıtı” olarak da kullanılmasının asıl nedeni herhangi bir kaza/kırım anında yangın çıkartma riskini minimize etmesidir. Kerosen yakıtının donma noktası -47°C ila -49°C olduğundan dolayı, içerisinde su yoksa, benzin tank manifoldlarından donmadan kolayca motora akar. Kerosen yakıtı havacılık alanında “ JET-A1” yakıtı olarak da bilinir. Daha teknik bir ifadeyle günümüzde jet motorlu uçaklarda kullanılan kerosen yakıtının bilinen diğer adları “JET-A, JET-A1, JET-B, JP-4, JP-5, JP-7 ve JP-8” dir. Yakıtın birim hacminin kütlesine yakıt yoğunluğu denir. Yakıt yoğunluğu sıcaklıkla ters orantılı olarak değişmektedir. Deniz seviyesinde standart yakıt yoğunluğu; Metrik olarak 0,803 Kg/Lt.

    İngiliz, Amerikan sistemine göre ise 6,70 Lb/US galondur.





    gazyağı
    Gazyağı Alm. Petroleum (n), Leuchtöl (n), Fr. Kerosene m, İng. Kerosene. Bir karışım olan petrolün rafine edilmesi ile elde edilen ürünlerden biri olup, petrolün yaklaşık olarak 180°C ile 320°C arasında kaynayan kısmı.

    Petrolü meydana getiren karışımlardan biri olup, toplam petrol hacminin yaklaşık % 10 ile % 25’ini teşkil eder. Petrolden, fraksiyonlu destilasyon (imbikleme) metodu ile elde edilir. Petrolün fraksiyonlu destilasyonu ile gazyağının yanında benzin, mazot, hafif ve ağır yağlar da elde edilir. Buhar haline getirilmiş petrol, gerekli uzunlukta olan destilasyon kolonuna gönderilir. Petrol buharı içinde kaynama noktası en düşük olan ürün, kolonun en üstünde bulunan tepsilerde yoğunlaşır. Kaynama noktası en büyük olan ürünler ise kolonun altında yoğunlaşır. Benzin ürünü kolonun en üst seviyelerine yakın yerlerde yoğunlaştığı ve buradan dışarı alındığı halde, gazyağı kolonun hemen hemen orta yerlerinde yoğunlaşır ve oradan alınır. Fraksiyonlu destilasyonda süreklilik vardır.

    Bu şekilde elde edilen gazyağında istenmeyen kokulara sebeb olan ve yanıcılığı zayıf olan maddeler mevcuttur. Kötü kokuya sebeb olan kükürtlü bileşiklerdir. Gazyağındaki bu istenmeyen vasıflar kimyasal işlemlerle giderilir. Bu kimyasal işlemler çok çeşitli ise de, en yaygın olanı sülfürik asit ile olanıdır. Rafine edilmiş gazyağı, donuk sarı renkli veya beyaz, rahatsız edici olmayan kokuya sahip, yağlı bir sıvıdır. Kimyasal bileşimi kaynağına bağlı olarak değişik ise de yaklaşık 10 tane hidrokarbon karışımı olup, hidrokarbonlar genellikle 10 ile 16 karbon ihtiva eden moleküllerdir. Ayrıca n-dodeson benzenin alkil türevlerini, naftalin ve naftalin türevlerini ihtiva eder.

    Gazyağı ilk defa 1850’lerde kömür katranından elde edilmiştir. 1859’dan sonra da petrolden elde edilmiş ve halen en önemli kaynak da budur. Elektriğin ve içten yanmalı motorların gelişmesine kadar aydınlatma ve motor yakıtı olarak petrolün önemli bir ürünü sayılmaktaydı. Bugün ise yakıt ve çözücü olarak kullanılmaktadır. Jet motorlarında da kullanılır.

    aralarında ki rafine tarzından farklılıklarını anlayabilirsin herhalde, bu kadar güldüğüne göre



    okumadım bile çünkü gazyağı ve kerosen aynı şeydir , küçük farkı varsa bile beni bağlamaz o kadar çok şey biliyorsun ama zincirin gazyağıyla temizleneceğini bilmiyorsun .... alıntı yaptığın siteyide yazsana tekrar söyleyeyim , zincir gazyağı ile temizlenir , spreyle temizliyorum diyen varsa bilsin ki;

    zincirine sıkıştırılmış havayla birlikte gazyağı sıkıyordur

  15. #15
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    güzel kardeşim sen küçük dünyanda mutlu mesut ol, çok iyi bildiğin şeye devam et ama insanlara ukalalık yapmaya başlamadan önce terbiyeni takın, bundan sonra yazacağın zırva cevaplarının hiçbiridene de cevap vermeye tenezzül etmeyeceğimi şimdiden yazayım

    sağlıcakla
    let it be

  16. #16
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    Alıntı halilertan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel kardeşim sen küçük dünyanda mutlu mesut ol, çok iyi bildiğin şeye devam et ama insanlara ukalalık yapmaya başlamadan önce terbiyeni takın, bundan sonra yazacağın zırva cevaplarının hiçbiridene de cevap vermeye tenezzül etmeyeceğimi şimdiden yazayım

    sağlıcakla

    yazdıklarına sonradan göz attım yine güldüm ....

    1 ) kardeşin değilim , abin olmayı da kabul etmiyorum
    2) Dünyam kocaman ama sadece mütevazı olanlara yer var kafadan bilmişlik yapanlara değil
    3) Terbiyeyimi sorgulamak sana kalmadı
    4) Yazdıklarım ıvır zıvır değil bak şimdi kimin yazdıkları ıvır zıvır sana ıspatlayacam , hemde kendi yazdığın koca bir sayfadan aldığım 1 cümleyle; yazıdan küçük bir parçayla


    gazyağı
    Gazyağı Alm. Petroleum (n), Leuchtöl (n), Fr. Kerosene m, İng. Kerosene.


    bunu sen yazmışsın ... git kumda oyna kopyala yapıştır yapmadan önce , kendin oku

  17. #17
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    +++ görseli bulunabilir mi acaba bu videonun sehpası olmayan motosikletler için yağlama olayı tam anlamı ile eziyettttt
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km

  18. #18
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    Yıllar olmuş konuyu açalı ama dayanamadım, uyanıklar boş durmamış:
    Şenol SEL Yönetici

    http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=4252
    ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ

  19. #19
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Bu site ne kadar çok benziyor bizim buraya
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler