Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

birkaç sorum var , bakarmısınız !

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    herkese merhaba bizim 50 lik emektarı elden geçirmeye başladım her yanını, sorularımı resimlerle madde madde anlatmaya başlıyorum

    1- karbüratöre gelen bu plastik hortumun üstünde ufak çatlamalar var sizce değiştirmesem birşey olur mu ?
    bu motoru 4 mevsim kullandım onun için leş gibi , nasıl bir temizleme yöntemi kullanmalıyım?



    2-ön amartisörlerin içine hidrolik eklesem mi ? plastik muhafazasını açmaya çalıştım ama başaramadım , sizce ne yapmalıyım ?


    3-konjektörü daha büyük bir konjektör ile değiştirsem bir faydası olur mu ?

    4-el marşından çalışmıyodu makina marş motrunun kömürlerini değiştirdim , akü değiştirdim 1-2 defa marştan aldı sonra gine aynı sorun ya bunda , bu parça ayakmarşı ve marş motorunun piminin ikisinide bağlanıyor
    büyük dişli ve çapı küçük olan ayakmarşı bağlanıyo, küçük dişli ve çapı büyük olana ise marş motorunun pimi bağlanıyo . benm bu motoru el marşından çalıştırmam lazım



    5- bu mika - plastik parçaları siyaha boyamak istiyorum ama nasıl yapmam lazım ilerde boyadıktan sonra boyanın dökülmemesi lazım! neleri nasıl yapmam lazım bana anlatırmısınız ?




    6- egsozu değiştirmeye kalktım 70 ytl dediler bende zımpara atıp boyamaya karar verdim ne tür boya almam lazım önereceğiniz bir marka varmı ?



    motorun son hali bu
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    oh oh bulduk tazesınden yazalım bakem
    eksozu zımparala cok güzel ama boyada marka arama gıt koç taşa paraktıkere ısıya dayanıklı boya al puskurt boya olay tamamdır.
    karburatorun lastıyınıde deyıştır yolsa daha fazla acıldıktan sonra sılındıre toz bortu bocek falan kaçar.
    ön amatosorlerın yağı deyışırmı bılmem en iyisi gıt yenı amatısor al.
    kojnektoru sakın elleme sargılara zarar vere bılırsın.
    marş konusunda bişi dıyemıyecem benım motorda olay farklı şöle bir elıme alıp incelemem gerekıyor.
    boyaya gelınce sen boya gıtsun dokulcenı sanmıyorum sonuçda spreyle boyarsın bişi olmaz.

  3. #3
    OrjinAli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2006
    Şehir
    BaşkenT
    Motosikleti
    Ns 200
    Bu cevapları ancak mt atölyeden alabilirsin
    cbr125R (32,000 km) gt250R (20,000 km) mct250(5,000 km) gt250(4,000km) gt250R (1000km) cb125(1500km) NS200 (2.000km )

  4. #4
    fener1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul / G.O.Paşa
    Motosikleti
    Keeway KW250-H SUPERSHADOW
    Merhaba,
    1-Plasit aksamı boyamak için özel plastik astarı var onu kullan yoksa boyalar dökülür.Plastik astarı kullanırsan metal yüzeyden farkı kalmaz.
    2-Konjektörü ölçtürebilirsin çıkış güçü ile harcadığın güç orantılı olması gerekir.Büyük alırsan ileride baglıyacagın sis lambası gibi ilave lambalarda aküden yememiş olur.
    3-Egsozu boyatmak yerine nikalaj kaplatabilirsin.
    4-Karbirötire gelen hortum hava hortumu değiştirirsen iyi olur.Ama değiştirmesende gider.

    5- Elden marş yaparken bujiyi kontrol et ateşleme sürekli yapıyormu?.Akünün Amperi yeterlimi?
    6-Amaristörleri tamir etsende (çok zor) bir yararı yok bence yenisini al.Ön lastik yere sağlam basın.

    Kolay gelsin
    "Hayatta yegâne varlığım ve servetim, Türk olarak doğmamdır."

    (Mustafa Kemal Atatürk)

  5. #5
    gürkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    akhisar
    alanımın dışında sana kolay gelsin kardeşim işin zor
    bir zamanlar benimde bir dl 1000'im vardı:salut:

  6. #6
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    Alıntı fener1907 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    5- Elden marş yaparken bujiyi kontrol et ateşleme sürekli yapıyormu?.Akünün Amperi yeterlimi?

    Kolay gelsin
    fener 1907 ve diğer yorum yazanlara tşk ederim. bujiyi motordan söktüm silindir üst kapağa temas ettirip marşa bastım o zaman sorun yok ateşleme yapıyor aküm 12v - 4 amper (kitapçığında da bu rakam yazıyo) birde el marşından denediğimde acayip bir sürtme sesi geliyo zorlanarak cevirio ama el marşı basılı iken ayakmarşına çok hafif bastığımda çevirmesi kolaylaşıyo burç arızası falan olmasın ? ayrıca marş motorunu söküp boşta denedim çok iyi çalışıyor. birde plastik kısım için boya astarı nerden temin edilebilir ? biraz fazla soru sordum ama idare edin
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  7. #7
    fener1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul / G.O.Paşa
    Motosikleti
    Keeway KW250-H SUPERSHADOW
    Alıntı bur-k@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fener 1907 ve diğer yorum yazanlara tşk ederim. bujiyi motordan söktüm silindir üst kapağa temas ettirip marşa bastım o zaman sorun yok ateşleme yapıyor aküm 12v - 4 amper (kitapçığında da bu rakam yazıyo) birde el marşından denediğimde acayip bir sürtme sesi geliyo zorlanarak cevirio ama el marşı basılı iken ayakmarşına çok hafif bastığımda çevirmesi kolaylaşıyo burç arızası falan olmasın ? ayrıca marş motorunu söküp boşta denedim çok iyi çalışıyor. birde plastik kısım için boya astarı nerden temin edilebilir ? biraz fazla soru sordum ama idare edin

    1-O zaman marş motoru burc yatakları sıkma yapıyordor.Yataklarda rulman varsa değişecek.Yada özel beyaz gres yagı var ondan kullan.

    2- Plastik astarı ise araç boyası satan yerlerden bulabilirisin.Senin kulanıcağın astar boya DYO ( Yaşar Basf ) marka olsun en iyisi .
    "Hayatta yegâne varlığım ve servetim, Türk olarak doğmamdır."

    (Mustafa Kemal Atatürk)

  8. #8
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    tamam not aldım bunları bugün eksozu hallediyorum pzt günü de eksik parçaları tamamlayıp boyaya geçmeyi planlıyorum

    önemli not : bu çalışmaları çatı katının balkonunda yapıyorum haliyle etraf batıyo bu pisliği nasıl temizlemem lazım yoksa bizimkiler beni lime lime edicek
    1. gün



    eksozun üzerinde oluşan pas , kir , bilimum çamur ve benzeri şeyler su zımparası ile temizlemeye çalıştım ama çok yorucu olmaya başladı , kafamda birden şimşekler çaktı ve avuç içi taşlama aletini kullanmaya karar verdim çok işe yaradı

    çalıştığım alan burası nasıl temizlenir onu merak ediyorum






    10 aydır yıkanmayan her türlü pisliğe sahip motorun kaportası sayılcak parçaların hepsi söküldü ve temizlenip boyaya hazır hale getirildi



    sırada benzin deposu var depoyu fullediğim halde gösterge yarısı dolu diye gösteriyordu ayrıca şarjlı tornavidanın cok faydası oldu


    çalıştığım alan burası nasıl temizlenir merak ediyorum


    boyanacak gri parçalar hazır sanırım yarın yada pzt boyanır , tanıdık boyacı var ya orda boyatırım yada kendim boyarım
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  9. #9
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Son durum ne yaw bu motorda :D
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  10. #10
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    1 - o pilastik kısım hava filtresinden karburatöre hava taşıyan boğar.. adı karburatör bogazı..onun üstünde çatlak olması demek yanma odasına tozlu hava gidip sekman ve gömlek arasına sıkışması demek ..yani bir zımparanın devamlı orayı zımparalaması gibi bişi hemen deiş..yada o çatlakları izole et. silikon kullanabilirsin ..ama pahalı bişi olmadığını düşünüyom en iisi deişmek
    2- amortisör yağı motor yağı gibi değildir .. keçeden kaçırma yoksa deişmeni gerektirecek bişi yoktur.. sadece keçeleri kontrol etmen yeterlidir..

    3-motorun standart aksesuarla kullandığı enerji hesap edilerek bu konjiktör konmuştur.. eğer yüksek değerli bir konjiktör koyarsan fazla şarj olan akü daha kolay ölecektir.
    4-boya işi zor .. her şeyden önce ekipman lazım sprey boya ile kaliteli olmaz..sana bir komprasör bi boya tabancası bir tulum vemaske lazım maske filitreliolmalı..zira bir çok boya hammedesi kanmsorejen özellik taşımakta..

    gelelim yapılışına önce boya yapacağın yüzeyi 2000 zımpara ile okşa (çok hafifçe zımparala bu işi yaparken yanına bir legen su al hem zımparayı hemde yüzeyi bol bol su ile yıka
    zımparanın devamlı ıslak olmasına özen göster
    eğer sorunlubir bölge varsa gereken parçaları satınal.
    5- elinden gelen her işi önce kendin yap
    6- kndi orjinal eksozunu al
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  11. #11
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    2. gün eksoz üzerinde biraz daha uğraşıldı




    arka stop lambasının kırık olan parçası yerine yapıştırıldı


    göstergelerin aydınlatması değişti


    şanzıman kapağındaki boyalar dökülüyordu , eksoz bittikten sonra onu da temizledim yeniden boyanması için


    çatı katında çalışınca durum bu oluyo



    barış abi boya işini boyacıda halletcem bu arada ilk resimdeki hortumu söktüm yarın hortum ile birlikte birkaç parça siparişi vercem o sırada boya ile ilgilenirim sanırım cuma gününe yep yeni bir motor olacak bu arada çalıştığım yerdeki - yağ ve kir izlerini nasıl yok ederim , aile büyükleri orda çalıştığımı bilmiyor zaten cumartesi izmir e gelecekler , onlar gelmeden işleri bitirmiş , orasını da tertemiz yapmak zorundayım
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  12. #12
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Bu iş böyle başlar,parmaklarınızı değdirmeden,ne ile temas halin de olduğunuzu algılamanız zordur.
    Spiral taşlama(İzmir ve civarın da canavar diye anılır,marketler de avuç içi taşlama diye satılır) cihazınıza tel fırça bağladığınız da mutlaka iş gözlüğü ve önlüğü kullanınız.
    Yıllar önce tel fırça ile çalışırken genital bölgeme sıçrayan tellerden biri saplanmıştı.
    Güvenlik önlemleri hayatın her alanın da olduğu gibi motor ile olan yakın ilişkilerimiz de çok daha önem arzetmektedir
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)