birkaç sorum var , bakarmısınız !
-
23 Haziran 2007, 14:07
#1
herkese merhaba bizim 50 lik emektarı elden geçirmeye başladım her yanını, sorularımı resimlerle madde madde anlatmaya başlıyorum
1- karbüratöre gelen bu plastik hortumun üstünde ufak çatlamalar var sizce değiştirmesem birşey olur mu ?
bu motoru 4 mevsim kullandım onun için leş gibi , nasıl bir temizleme yöntemi kullanmalıyım?
2-ön amartisörlerin içine hidrolik eklesem mi ? plastik muhafazasını açmaya çalıştım ama başaramadım , sizce ne yapmalıyım ?
3-konjektörü daha büyük bir konjektör ile değiştirsem bir faydası olur mu ?
4-el marşından çalışmıyodu makina marş motrunun kömürlerini değiştirdim , akü değiştirdim 1-2 defa marştan aldı sonra gine aynı sorun ya bunda , bu parça ayakmarşı ve marş motorunun piminin ikisinide bağlanıyor
büyük dişli ve çapı küçük olan ayakmarşı bağlanıyo, küçük dişli ve çapı büyük olana ise marş motorunun pimi bağlanıyo . benm bu motoru el marşından çalıştırmam lazım
5- bu mika - plastik parçaları siyaha boyamak istiyorum ama nasıl yapmam lazım ilerde boyadıktan sonra boyanın dökülmemesi lazım! neleri nasıl yapmam lazım bana anlatırmısınız ?
6- egsozu değiştirmeye kalktım 70 ytl dediler bende zımpara atıp boyamaya karar verdim ne tür boya almam lazım önereceğiniz bir marka varmı ?
motorun son hali bu
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
Reklamlar
-
23 Haziran 2007, 14:20
#2
oh oh bulduk tazesınden yazalım bakem
eksozu zımparala cok güzel ama boyada marka arama gıt koç taşa paraktıkere ısıya dayanıklı boya al puskurt boya olay tamamdır.
karburatorun lastıyınıde deyıştır yolsa daha fazla acıldıktan sonra sılındıre toz bortu bocek falan kaçar.
ön amatosorlerın yağı deyışırmı bılmem en iyisi gıt yenı amatısor al.
kojnektoru sakın elleme sargılara zarar vere bılırsın.
marş konusunda bişi dıyemıyecem benım motorda olay farklı şöle bir elıme alıp incelemem gerekıyor.
boyaya gelınce sen boya gıtsun dokulcenı sanmıyorum sonuçda spreyle boyarsın bişi olmaz.
-
23 Haziran 2007, 14:20
#3
Bu cevapları ancak mt atölyeden alabilirsin
cbr125R (32,000 km) gt250R (20,000 km) mct250(5,000 km) gt250(4,000km) gt250R (1000km) cb125(1500km) NS200 (2.000km )
-
23 Haziran 2007, 14:24
#4
Merhaba,
1-Plasit aksamı boyamak için özel plastik astarı var onu kullan yoksa boyalar dökülür.Plastik astarı kullanırsan metal yüzeyden farkı kalmaz.
2-Konjektörü ölçtürebilirsin çıkış güçü ile harcadığın güç orantılı olması gerekir.Büyük alırsan ileride baglıyacagın sis lambası gibi ilave lambalarda aküden yememiş olur.
3-Egsozu boyatmak yerine nikalaj kaplatabilirsin.
4-Karbirötire gelen hortum hava hortumu değiştirirsen iyi olur.Ama değiştirmesende gider.
5- Elden marş yaparken bujiyi kontrol et ateşleme sürekli yapıyormu?.Akünün Amperi yeterlimi?
6-Amaristörleri tamir etsende (çok zor) bir yararı yok bence yenisini al.Ön lastik yere sağlam basın.
Kolay gelsin
"Hayatta yegâne varlığım ve servetim, Türk olarak doğmamdır."
(Mustafa Kemal Atatürk)
-
23 Haziran 2007, 14:29
#5
alanımın dışında sana kolay gelsin kardeşim işin zor
bir zamanlar benimde bir dl 1000'im vardı:salut:
-
23 Haziran 2007, 14:31
#6
fener1907 adlı üyeden alıntı
5- Elden marş yaparken bujiyi kontrol et ateşleme sürekli yapıyormu?.Akünün Amperi yeterlimi?
Kolay gelsin
fener 1907 ve diğer yorum yazanlara tşk ederim. bujiyi motordan söktüm silindir üst kapağa temas ettirip marşa bastım o zaman sorun yok ateşleme yapıyor aküm 12v - 4 amper (kitapçığında da bu rakam yazıyo) birde el marşından denediğimde acayip bir sürtme sesi geliyo zorlanarak cevirio ama el marşı basılı iken ayakmarşına çok hafif bastığımda çevirmesi kolaylaşıyo burç arızası falan olmasın ? ayrıca marş motorunu söküp boşta denedim çok iyi çalışıyor. birde plastik kısım için boya astarı nerden temin edilebilir ? biraz fazla soru sordum ama idare edin
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
-
23 Haziran 2007, 14:56
#7
bur-k@ adlı üyeden alıntı
fener 1907 ve diğer yorum yazanlara tşk ederim. bujiyi motordan söktüm silindir üst kapağa temas ettirip marşa bastım o zaman sorun yok ateşleme yapıyor aküm 12v - 4 amper (kitapçığında da bu rakam yazıyo) birde el marşından denediğimde acayip bir sürtme sesi geliyo zorlanarak cevirio ama el marşı basılı iken ayakmarşına çok hafif bastığımda çevirmesi kolaylaşıyo burç arızası falan olmasın ? ayrıca marş motorunu söküp boşta denedim çok iyi çalışıyor. birde plastik kısım için boya astarı nerden temin edilebilir ? biraz fazla soru sordum ama idare edin
1-O zaman marş motoru burc yatakları sıkma yapıyordor.Yataklarda rulman varsa değişecek.Yada özel beyaz gres yagı var ondan kullan.
2- Plastik astarı ise araç boyası satan yerlerden bulabilirisin.Senin kulanıcağın astar boya DYO ( Yaşar Basf ) marka olsun en iyisi .
"Hayatta yegâne varlığım ve servetim, Türk olarak doğmamdır."
(Mustafa Kemal Atatürk)
-
23 Haziran 2007, 15:37
#8
tamam not aldım bunları bugün eksozu hallediyorum pzt günü de eksik parçaları tamamlayıp boyaya geçmeyi planlıyorum
önemli not : bu çalışmaları çatı katının balkonunda yapıyorum haliyle etraf batıyo bu pisliği nasıl temizlemem lazım yoksa bizimkiler beni lime lime edicek
1. gün
eksozun üzerinde oluşan pas , kir , bilimum çamur ve benzeri şeyler su zımparası ile temizlemeye çalıştım ama çok yorucu olmaya başladı , kafamda birden şimşekler çaktı ve avuç içi taşlama aletini kullanmaya karar verdim çok işe yaradı
çalıştığım alan burası nasıl temizlenir onu merak ediyorum
10 aydır yıkanmayan her türlü pisliğe sahip motorun kaportası sayılcak parçaların hepsi söküldü ve temizlenip boyaya hazır hale getirildi
sırada benzin deposu var depoyu fullediğim halde gösterge yarısı dolu diye gösteriyordu ayrıca şarjlı tornavidanın cok faydası oldu
çalıştığım alan burası nasıl temizlenir merak ediyorum
boyanacak gri parçalar hazır sanırım yarın yada pzt boyanır , tanıdık boyacı var ya orda boyatırım yada kendim boyarım
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
-
24 Haziran 2007, 19:53
#9
Son durum ne yaw bu motorda :D
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
-
24 Haziran 2007, 20:11
#10
Süper Moderatör (BBRR)
1 - o pilastik kısım hava filtresinden karburatöre hava taşıyan boğar.. adı karburatör bogazı..onun üstünde çatlak olması demek yanma odasına tozlu hava gidip sekman ve gömlek arasına sıkışması demek ..yani bir zımparanın devamlı orayı zımparalaması gibi bişi hemen deiş..yada o çatlakları izole et. silikon kullanabilirsin ..ama pahalı bişi olmadığını düşünüyom en iisi deişmek
2- amortisör yağı motor yağı gibi değildir .. keçeden kaçırma yoksa deişmeni gerektirecek bişi yoktur.. sadece keçeleri kontrol etmen yeterlidir..
3-motorun standart aksesuarla kullandığı enerji hesap edilerek bu konjiktör konmuştur.. eğer yüksek değerli bir konjiktör koyarsan fazla şarj olan akü daha kolay ölecektir.
4-boya işi zor .. her şeyden önce ekipman lazım sprey boya ile kaliteli olmaz..sana bir komprasör bi boya tabancası bir tulum vemaske lazım maske filitreliolmalı..zira bir çok boya hammedesi kanmsorejen özellik taşımakta..
gelelim yapılışına önce boya yapacağın yüzeyi 2000 zımpara ile okşa (çok hafifçe zımparala bu işi yaparken yanına bir legen su al hem zımparayı hemde yüzeyi bol bol su ile yıka
zımparanın devamlı ıslak olmasına özen göster
eğer sorunlubir bölge varsa gereken parçaları satınal.
5- elinden gelen her işi önce kendin yap
6- kndi orjinal eksozunu al
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
24 Haziran 2007, 20:40
#11
2. gün eksoz üzerinde biraz daha uğraşıldı
arka stop lambasının kırık olan parçası yerine yapıştırıldı
göstergelerin aydınlatması değişti
şanzıman kapağındaki boyalar dökülüyordu , eksoz bittikten sonra onu da temizledim yeniden boyanması için
çatı katında çalışınca durum bu oluyo
barış abi boya işini boyacıda halletcem bu arada ilk resimdeki hortumu söktüm yarın hortum ile birlikte birkaç parça siparişi vercem o sırada boya ile ilgilenirim sanırım cuma gününe yep yeni bir motor olacak bu arada çalıştığım yerdeki - yağ ve kir izlerini nasıl yok ederim , aile büyükleri orda çalıştığımı bilmiyor zaten cumartesi izmir e gelecekler , onlar gelmeden işleri bitirmiş , orasını da tertemiz yapmak zorundayım
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
-
24 Haziran 2007, 21:11
#12
Bu iş böyle başlar,parmaklarınızı değdirmeden,ne ile temas halin de olduğunuzu algılamanız zordur.
Spiral taşlama(İzmir ve civarın da canavar diye anılır,marketler de avuç içi taşlama diye satılır) cihazınıza tel fırça bağladığınız da mutlaka iş gözlüğü ve önlüğü kullanınız.
Yıllar önce tel fırça ile çalışırken genital bölgeme sıçrayan tellerden biri saplanmıştı.
Güvenlik önlemleri hayatın her alanın da olduğu gibi motor ile olan yakın ilişkilerimiz de çok daha önem arzetmektedir
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)