Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

lastik patlamaları

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    herzaman merak ettıgım bır konuda sızınde fıkırlerınızı almak ıstedım. bırcok motosıklette dublex lastık kullanılmasına ragmen hala iç lastık olayına sahıp bır suru motosıklet modelı var ornek verırsek ybr 125, honda ınnova,honda tıtan vs. sımdı ybr 125 ı dublexe cevırebılmenıze karsın tel jant kullanılan modeller kı bunlar daha cok cross motorlardır, lastık patladıgı takdırde bısey yapma sansınız yoktur.ama forumda bır cok kısı lastıklerı dublex olmamasına ragmen ucsuz bucaksız yerlerde gezıp fotolar cekıyolar bu cok gusel ve heyacan veren bısey ama sunu sormak ıstıyorum bu arkadasların bazıları kendı baslarına bırakın arabayı ınsanın bıle gecmedıgı yerlere gıdıyorlar. bu cesaretı kendılerınde nasıl buluyorlar yada lastıklerı patladıgında dag basında ne yapıyorllar,hadı dublex kullanan bı nebze kurtarır kendınıde samyelli olanlar hıc sorun yasamıyormu arkadaslar. ben cesaret edemem sahsen kendım cıkmaya


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    arazi tipi motorlarda genelde şamriyelli lastik kullanılır bunun sebebi teker eğer sert bir darbe alırsa havası boşalmasın diyedir. tubeless (dubleks) lastiklerde lastiğin patlamsına gerek kalmadan alınan sert darbe ile hava boşalabilir oysa şamriyelli lastikte bu sorun yoktur.

    şamriyelli lastikle zor araziye gidenler genelde yanlarında köpük taşırlar ..bu köpük sipop tam en tepeye getirilerek lastiğe sıkılır. içeri sıvı olarak giren bu kimyasal içerde genleşir ve serttleşir buda sizi en yakın tamirciye kadar götürür .
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #3

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    ben o köpük dublex lastiklerde kullanılıyor diye biliyordum. peki dublex lastik patladıgında motorunuz stop durumunda ve lastık donmedıgı ıcın havası kacacaktır. o durumdada ozel bır kopuk varmı yoksa onlarda yanlarında su 10 sanıyede yapılan yamalardan tasıyorlar yedek lastıgınız olmadan bu tıp olaylarla karsılasmak gercekten cok kotu.allah hıcbır motorcuyu yolda bırakmasın

  4. #4
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    dubleks lastiklerde hava boşalması genelde alınan sert bir darbede jantın zarar görmesi sonucu oluşur.. dubleks lastikte lastiği tutan havanın basıncıdır istediğin kadar köpük sık lastik janta hava basıncı olmazsa oturmaz.. ama şamriyelli lastikte şamriyel çöpe gitsede köpük iş görür
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  5. #5

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    sız her ıkısınıde kullanmıssınızdır benım okdar fazla tecrubem yok gerek sehır ıcı gerek sehırler arası yada hafıf arazı toprak karısımı yolları goz onunde bulundurursak motosıklet ıcın konusuyorum tabıkıde hangısı daha uygundur cunku 100 km bı suratla gıderken samyellı lastıgın bır anda jant ustune ınebılme ıhtımalı varken( cıvı batması vs..) dublex bu yonden daha guvenlı neden boyle dedım cunku sadece cross deıl bı cok motorda bu lastık var yukardad yazdıgım gıbı ybr 125 honda ınnova mesela bunlar 110 120 km hızlara cıkabılen motosıklerdır.hepsı goz onunde bulundugunda dublex daha bı one cıkmıyormu sızce butun motosıkletlı arkadaslara soruyorum tabıkıde

  6. #6

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    ya aslında bunu ben de çok düşünüdüm. Zira yurtdışı turuna gitmeyi planlamakta olduğumdan daha da düşündüm. Ama sanırım böyle ya lastik patlarsa diye biryerlere gitmemek anlamsız olur, çünkü aynı düşünceyi arabada da yaşayabilirsin, şunun gibi, otobanda giderken 130 kmh ile, lastiğin patlarsa hoş olmaya bilir, hele motosiklet ile o hızlardaysan taşın üzerinden geçebilirsin falan ne biliyim bence gereksiz, ama tabi off-road takılmaktan bahsediyosan ozaman aptallık olur asvalttan tubeless olmadan çıkmak hele ıssız yerlerde.

  7. #7
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    yol eğer çok bozuk değilse tabiki tubeless lastik en iyisidir.. lastik patlarsa napalım diye soranlar olmuştu ..bunun tam bir cevabı yok aslında.. lastiğin patladığı anki hız, yolun durumu, motorun üstünde ki ağırlık, lastiğin patlama şekli hep değişken etmenlerdir motor her durumda aynı tepkiyi vermeyecektir.. bu yüzden lastiğin patladığını anladığınız an gidon ağırlaşacaktır .. yapmanız gereken en emniyetli şekilde durmaktır.. dururken içinde olduğunuz trafiği kontrol etmeniz en önemlisidir.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  8. #8

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    strangedenial@ sende haklısın bole dusunerek gezmemek olmaz fakat her arabada dublex lastik kullanılıyor ve dublexte bır anda lastık patlaması dıye bıseye hıc sahit olmadım hatta ınsaat cıvısı gırmıs bır lastıkle bır tanıdıgım hıc fark etmeden 70 km yol gıttı mola verdıgı yerde janta kadar ınınce cıvıyı gordu kendısı. yedek lastıgı cıkarıp yola devam ama motosıklettte bu sansın yok. dusuk hızlarda samyellıde olsa patladıgında bbrr nın dedıgı gıbı yanında kopuk varsa yola devam edersın ama yuksek hızdayken samyellının bır anda patlamsı bence buyuk facıa.

  9. #9

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    ya aslında şimdi farkettim bende gece bu saat olmasına veriyorum kusura bakmayın, bu devirde öle zonk die patlıcak lastiği olup da takla attıracak bir araba kalmadı varsa da zaten onunla okadar hızlı gidilmez heralde.
    Uygun lastik vs olmadan ıssız yerlere offroad yapmaya gidenlerin heralde ya her an gelebilecek kamyoneti ı olan arkadaşları falan var ya da deli cesaretleri.

  10. #10
    mit-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANTALYA / Merkez
    Valla hocam doğru demişin! Şehirler arası yolda bilem ben lastik patlarsa diye tırsıyom! Zaten bence onlarda o dağ başında fotoğrafları çekip ondan yayınlıyolar! "Ahanda biz buralara kadar çıktık.! Çoğunuzun çıkamadığı tırstığı yerleri biz gördük. Sizin maçanız sıkıyomu buralara kadar gelmeye..! Yemez öle...! Kolay değil..." Demek için! Valla gene de helal olsun! Ama bi delikanlıda çıkıp "Naha bende şo dağa çıkdıydımda lastim patladı motor elimde gala galdım dağ başında nöriiiyim.... Rezil kepaze oldum da candarma geldi de kurtardı!" diye anısını fotoğraflayıp paylaşsın....! Mutlaka vardır! İlgililere duyurulur...
    Tarih bir milletin kanını, hakkını, varlığını hiçbir zaman inkar etmez! Bu memleket tarihte TÜRK'tü, bugün de TÜRK'tür ve ebediyen TÜRK olarak yaşayacaktır. M.Kemal ATATÜRK

  11. #11
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    kross gibi sporlar, yalnız başına yapılmaz.


    Lastik patlaması insanın başına gelebilecek en iyi şey bile denebilir

    Hoplayıp zıplarken düşebilir, bir yerinizi kırabilirsiniz.

    Birilerine ulaşıp ulaşamayacağınız kesin değildir.

    Ulaşsanızda sizi bulup bulamayacakları da belli olmaz.
    Allah göstermesin bir dağ başında kan kaybından ölebilirsiniz.

    Bu nedenle araziye çıkacağınız zaman, yanınızda bir arkadaşınızın daha bulunmasına gayret edin.

    Yukarıda anlatttığım olaylar, hem benim, hem de bir çok arkadaşımın başına gelmiş şeylerdir.


    Bu nedenle, medeniyetten uzaklaşıyorsak, yanımızda birileri mutlaka olsun....

  12. #12
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    bu topiği okuduğum zaman aklıma birşey geldi belki şambriyelli lastikleri olan arkdaşlarımn işine yarayabilir.bisikletimde uyguladığım bir teknik vardı. Lastiği janttan söküp sibobun tam karşısına bir delik delmiştim ve ikinci bir iç lastiği janta takmıştım. Dış lastiği de yerine monte etmiştim. Böylece lastik patlatığında diğer lastiği şişirerek yola devam etmeyi planlamıştım. Hiç test etme fırsatım olmamıştı ama bu tekniği duydum arkadaşım işe yaradığını söylemişti
    Acaba bu yöntem motosikletlerimizde de kullanılabilir mi?

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Mayıs 2007
    Walla abi senin değiklerin biraz ufak model. Ben ve babam büyük motorlardan hoşlanırız. Biz motoru kullandığızdan beri hiç lastik almadık şuan bizde SUZUKİ GSXR 1100 war. Neyse size kolay gelsin.


    he unutmadan söleyim size abi diyom çünkü ben 14 yaşındayım

  14. #14
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Piyasadaki lastik tamir spreyleri hakikaten işe yarıyor.
    Ben bir keresinde o spreyi parmağım boyunda YARILMIŞ bir motor lastiğinde kullandım.
    Spreyi sıkınca yarıktan fışkırdı, parmağımla tutup bir süre bekledim, YARIK YAPIŞTI, spreyi sıkmaya devam edip lastiği şişirdim ve eve sağ salim gelebildim!
    O kadar etkili yani, tavsiye ederim.

    Ayrıca daha kalıcı çözümler için hem yama hem şişirmeyi sağlayan kitler satılıyor (Türkiye'de var mı bunlar?)
    Bir özeti için bkz: http://www.motorcyclistonline.com/es...le_repair_kit/

    -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  15. #15
    cemal yortanlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    b.çekmece-istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yol eğer çok bozuk değilse tabiki tubeless lastik en iyisidir.. lastik patlarsa napalım diye soranlar olmuştu ..bunun tam bir cevabı yok aslında.. lastiğin patladığı anki hız, yolun durumu, motorun üstünde ki ağırlık, lastiğin patlama şekli hep değişken etmenlerdir motor her durumda aynı tepkiyi vermeyecektir.. bu yüzden lastiğin patladığını anladığınız an gidon ağırlaşacaktır .. yapmanız gereken en emniyetli şekilde durmaktır.. dururken içinde olduğunuz trafiği kontrol etmeniz en önemlisidir.
    arkadaşım gv250 ler dubleks lastikmi kullanıyor iç lastiklimi..katoloğunda ve sitesinde yazmıyor..4 aydır kullanmama rağmen siz yazıncaya kadarda merak etmemiştim..bilgilendirirseniz sevinirim..en azından tubleksse köpük filan taşırız yanımızda..selam ve saygılarımla

  16. #16
    aynux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2006
    Kross motor alan insanda biraz cesur ve yetenekli olmasi gerekiyor. Lastigi patladimi aletlerini cikarip dislasitigi ayirip ic lastigi cikarip yapaya bilmeli bu aslinda cok basit. Bakti yama yapamiyor dis lasitgin icine cayir, cimen, kagit pacalari, atlet, don, ne varsa doldurup yoluna devam eder. Kross culuk hayatta kalabilme becerisine sahip olmalidirlar bu ugurda gezi yapiyorlarsa bu konuda bilgi beceri almadan yola cikilmaz o zaman buna cesaret denmez.

  17. #17
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    üzerinde çok fazla düşünmeye gerekyok yanımızda arızalar için taşıdığımız avadanlık takımına ek olarak yedek bir iç lastik yama tamir takımı ve küçük bir pompa bulundurmamız hiç de zor değil lastik tamiri ve küçük arızaların tamirini yapabilmemiz gerekli tek başına dağ tepe tırmanırken elbetteki allaha emanet gidiyoruz ama tedbirsizlik gerçekten o an geldiğinde aptallık olabilir

  18. #18
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    Alıntı ArgaT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üzerinde çok fazla düşünmeye gerekyok yanımızda arızalar için taşıdığımız avadanlık takımına ek olarak yedek bir iç lastik yama tamir takımı ve küçük bir pompa bulundurmamız hiç de zor değil lastik tamiri ve küçük arızaların tamirini yapabilmemiz gerekli tek başına dağ tepe tırmanırken elbetteki allaha emanet gidiyoruz ama tedbirsizlik gerçekten o an geldiğinde aptallık olabilir
    işte budur her zaman yanında gerekli malzemeyi bulundur
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  19. #19

    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Memleket Çorum, ikametgah; Gediz /Kütahya
    Motosikleti
    YAMAHA SUPER TENERE
    Alıntı ArgaT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üzerinde çok fazla düşünmeye gerekyok yanımızda arızalar için taşıdığımız avadanlık takımına ek olarak yedek bir iç lastik yama tamir takımı ve küçük bir pompa bulundurmamız hiç de zor değil lastik tamiri ve küçük arızaların tamirini yapabilmemiz gerekli tek başına dağ tepe tırmanırken elbetteki allaha emanet gidiyoruz ama tedbirsizlik gerçekten o an geldiğinde aptallık olabilir

    valla en iyisini sen söylemişsin. +++++

  20. #20
    JAKOBEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Gt250 COMET
    Şimdii benim anlamadığım birşey var; piyasadaki bu lastik tamiri için kullanılan sprey şeklindeki kitleri hangi tip lastik kullanabiliyor? Yani bu kitler tubeless lastikler için mi yoksa şambrelli lastikler için mi yoksa her iki tipte bunu kullanabilir mi?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)