BMW F650 (1994-2000 arası) paylaşımları
Reklamlar
-
MErhaba arkadaşlar,
97 model BMW F 650 ye sahibim ve yaklaşık 1 ay oldu alalı. Biliyorumki çok sayıda bu model aralığında F 650 ye sahip olan arkadaş mevcut. Herkes başına gelmiş olan sorunları ve nasıl çözdüğünü belirtirse herkes için yararlı bir başlık olmuş olur. Parça parça başlıklar var ama arada kaybolmamak elde değil. Hatta daha da ileri götürüp belli bir tarihte buluşarak karşılıklı sorunları görüşebilir, tamir yapabilir, parçaların nasıl değiştiğini tecrübeli arkadaşlardan görebilir ve diğerleri ile paylaşabiliriz. (Örnek: Karbüratör temizlemek, yakıt filtresi değiştirmek, regulatör değiştirmek vs) Ben şu an akü,hava filtresi,regulatör,gaz teli vs yi söküp değiştirebiliyorum.
Herkes katılımcı olursa bu motorları uzun yıllar daha kullanabiliriz. Ben hertür techizat vs yardımında bulunmaya çalışacağım.
Ama öncelikle sıkça karşılaşılan sorunlarla başlayalım.
Herkese şimdiden teşekkürler.
Ben başlayayım:
Akünün suyu bitiyorsa, motor giderken benzin bitmiş gibi teklemeye başlıyorsa, marş zor basıyorsa nedenlerden biri regülatörün bozuk olması,aşırı ısınmasıdır. Çözüme yönelik 2 konu mevcut.
1. http://www.ikiteker.org/modules.php?...er=asc&start=0
2. http://www.ikiteker.org/modules.php?...hlight=konjekt
Bu linklerin içeriğini sağlayan arkadaşlara çok teşekkürler. Kesinlikle üzerlerinden bir fayda sağlamaya çalışmadığımı bildirmek istiyorum,öle olsa copy paste yapardım.
Herkese sevgiler saygılar
Kimsenin sorunu yok galiba.
Motorunuz yolda giderken tekleme yapıyorsa arada sırada gaz yemiyorsa nedenlerinden biri Karbüratördeki hava-benzin karışımının doğru ayarlanmaması olabilir. Jikleyi motoru biraz ısıttıktan sonra kapatın ,hava-benzin karışımı değiştiği için ısındıktan sonra sorun çıkarıyor olabilir. Rölantiyi arttırarak jikleyi kapatabilirsiniz ama yolda motor ısınınca rölantiyi kısın. 1600 devir en uygun devirdir tüm GS lerde dahil BMW F650 lerde.
Hava-benzin karışımının ayarı biraz zordur. Motorun sol tarafından ayarlanır(benin musluğunun olduğu taraf). Karbüratörden su attırmak için kulanılan vidaların üst tarafında dik konumda bulunan ve vidası boşluk içinde bulunan bir sistemdir. Ayar için düz ince saatçi tornavidalarından kullanılabilir. Vidayı 5 tur döndürebilirsiniz. Her motorun kendine has ayarı vardır fakat genelde tamamen saat yönünde döndürdükten sonra 1-1,5 tur terse döndürerek ayarlayabilirsiniz. Motoru çalıştırdıktan sonra egzosttan patlama sesleri yada çalışmama durumu olduğunda anlayınki yanlış ayar yaptınız. Bu ayarın ustanız tarafından yapılması en uygundur çünkü ayar yapmak gerçekten zordur ayrıca ayar yapamazsanız motoru bile çalıştıramayabilirsiniz. Ben 1 gün uğraştım doğru ayar için ama şimdi bomba gibi ve benzin tüketimim bile düştü.
Şuan tek sorunum fren ışıklarım çalışmıyor. Onu da en kısa sürede çözeceğim yoksa tehlikeli oluyor arkadaki takip edenler için.
Ben devam edeceğim sorun ve çözümler sunmaya.
Birileri katılır herhalde zamanla.
Sevgiler
Reklamlar
-
20 Haziran 2007, 17:35
#2
yakıt sarfiyatını soyleyebilecek olan bi arkadaş var mı acaba??
100 km de kaç lt olarak...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
26 Haziran 2007, 09:39
#3
97 model sahibi olarak;
Şehirler arası otobanda 100-110 ile gidilirse 4 lt civarı. 140 civarı hızlarda 6lt civarı
Şehiriçi normal kullanım 5 lt civarı. devirli düşük vites kullanım 6 lt civarı
2003 sonrası 650 ler bunun %10 altında yakıyor ortalama.
-
28 Haziran 2007, 10:31
#4
teşekkürler.. Gerçekten de az yakıyo motor... Yanlıs titreşimin fazla oldugunu duydum... Doğrumudur
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
28 Haziran 2007, 11:28
#5
kronik sorunları var diye söylüyor ustalar hatta bi arkadaşım hiç bulaşma diyor ama sebep vermiyor.
-
28 Haziran 2007, 14:55
#6
Selam,
Önce myheart a cevap olarak, tek silindirli olduğu için titreşimi fazladır ama diğer tek silindirli motorlardan daha iyidir.
Kronik sorunları ise en başta konjektör sorunu sonrasında ise karbüratör sorunu. Ben ikisinide çözdüm, son 1 ayda yaklaşık 2000 km yol yaptım. Hemde iki kişi ve 3 dolu çantayla. Ayrıca düz yollarda değildi. Hersorunun çözümü var, fiyatın maksimum 7000 YTL civarı ise 650 cc lik daha iyi bir motor bulamazsın.
-
28 Haziran 2007, 15:06
#7
fiyat konusunda haklısın ama işte kafamı kurcalayan çok şey var neyse ileride sorarım
-
28 Haziran 2007, 15:10
#8
motorunuzu yıkadınız ve sonrasında çalışma ile ilgili sorun yaşıyorsunuz yada çalıştıktan sonra pek düzenli motor sesi duymuyorsanız bujileri ve başlıklarını kontrol edin. Çok çabuk su alabilen bir yerdeler. ya üfleyerek yada basınçlı hava ile temizleyin. Zamanınız varsa bujileri arada sırada çıkarıp kuru bezle silmekte yarar var. Malum türkiyede benzinler pek temiz değil ve bujilerde pislik biriktiriyorlar. Bu da ateşleme işlemini engelliyor.
-
30 Haziran 2007, 16:06
#9
Her motorun kendine özgü sıkıntıları yok değil evet ama titreşimden dolayı falan tercih edilmeyecek bir motor değil 2.ellerine bakarsanız hiçde öyle düşük km lerde satılık bulamazsınız
-
02 Temmuz 2007, 09:50
#10
Motorunuzu boğmamak için motoru çalıştırdıktan 2,3 dakika sonra jikleyi ya tam kapayın yada çok açık bırakın yola çıkınca tamamen kapatın. Eğer jikleyi kapatınca motor istop eder gibi olursa rölantiyi arttırın,emin olun jikleli çalışmaktan daha az benzin harcar hem de motoru korursunuz. Eğer yola çıktıktan sonra ve motor ısındıktan sonra devir yüksek olursa rölantiyi biraz kısın, bu işlemi motor seyir halinde iken bile yapabilirsiniz. Sol elinizle aşağı eğilip vida benzeri düğmeyi döndüreceksiniz ama dikkatli olun. Ama durup yapmak daha güvenli Jikle zengin karışım oranı oluşturur ve daha iyi ateşleme sağlar ama bu fazla zengin karışım motoru yorar daha fazla benzin yakılmadan atılır,motor sonraları ayar yapamaz, tekleme yapar. Sakın ama sakın jikle açık dolaşmayın !!
-
10 Temmuz 2007, 13:36
#11
@151RS151 Teşekkürler bilgiler için... Titreşimin cin malı motorlar gibi değildir tek silindir olsa bile ... Kronik cok onemli bi sorunu yoksada güvenle alınabilecek bi motor.. yakıt konusunda da arastırdıgım kadarıyla benzer 650 cc endurolar arasında en az yakan motor diye duymustum...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
10 Temmuz 2007, 13:55
#12
çok yakın arkadaşım, siteye de üye olan trattataa 1-2 ay içinde sıfır f650gs almayı planlıyor.fiyat olarak 19250 ytl.bizce fiyat nasıl?
almasını tavsiye edermisiniz?
piyasadaki muadillerinden, mesela vstrom vl650, transalp, cb600f den üstünlükleri nelerdir bmw nin?
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
11 Temmuz 2007, 11:26
#13
Merhaba,
Motor grubumuzda hem VStrom650-1000 hem de Transalp var. F650 GS in toprak performansı her ikisinden de iyidir. Benzin açısından en uygun Vstrom 650 dir. Vstrom daha çok yol içindir, gövdesi daha büyüktür, direksiyon yapısı daha çok yol içindir. F650 GS in süspansiyon sistemi daha çok arazi yapısına uygundur. Hatta Dakar alınırsa her tür araziye girilir, dereden vs geçilebilir.
2.bir yolcu alınacaksa en rahatı Vstromdur çünkü daha geniş bir selesi vardır.
F650 nin en büyük artısı bence BMW olması Sen yolda kalmış BMW görür müsün? Motorları çok az sorun çıkartır,ufak tefek sorunlarını çözersen hatta 2003 sonrası F650 alırsan çok rahat edersin. TA, VStrom ve F650 yi yan yana koyarsan en al benisi olan Vstromdur,ayna dizaynı kaslı yapısı vs. Transalp nerdeyse %30 fazla benzin yakar her iki motora göre.
Titreşim açısından pek fazla farkları yoktur. BMW biraz daha titreşimli olabilir ama böbrek taşı bırakmaz, iyi de olur
-
11 Temmuz 2007, 12:21
#14
bilgiler için teşekkürler 151rs151
gerçekten çok faydalı oldu...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
12 Temmuz 2007, 10:40
#15
Eski model F650 alacak olan arkadaşların mutlaka kontrol ettirmesini düşündüğüm başlıklar
1- Zincirleri kontrol ettirmesini öneririm. Zincir değişimi 400 YTL ye malolmaktadır.
2- Radyötörün su kaçırıp kaçırmadığının kontrolü, fanın doğru çalışıp çalışmadığı
3- Sele altındaki konjektörün değişip değişmediği, yerinin değişip değişmediği
4- Egzosttan çıkan duman rengi
5- Motor 2-3 dakika binerek alınmamalı. En az yarım saat kullanılmalı,mümkünse otoban ve sıkışık yol karışımı olmalı.
6- Farların kontrolü(yanmayan farlar elektriksel başka sorundan kaynaklanabilir)
7- Motorun yağ kaçırıp kaçırmadığının kontrolü
8- Motorun sesinde devamlılık olup olmadığı
9- Frenlerin düzgün tutup tutmadığının kontrolü
10- Debriyajın kaçıp kaçmadığı, çok kere vites düşürüp arttırın
11- Mümkünse 2 kişi binerek deneme yapın, satıcının arkasına binerek bir kaç tur atın
12- Bir önceki bakımda neler değiştiğinin listesini isteyin
Tüm bu yazılanların hepsini kontrol etmek mümkün olmayabilir ama en azından deneyin. Fiyatı diğer ilanlara vs göre ucuz olabilir ama yukardakilerden birkaçı sorunlu ise fiyat olarak diğerlerini geçebilir. Sonuçta 2.el alıyoruz,bazı riskleri de yanında almamız da gerekli.
-
12 Temmuz 2007, 12:28
#16
benimde aklımda var f650 veya pegaso karasız kaldım
çünkü para durumundan dolayı alabileceğim en iyi f650li 1999 model olur
yanlız pegaso için 2002 - 2003 olabilir.
bi kıyaslarsan sence hangisi daha iyidir. motorlarının aynı olduğunu düşünürsek
-
12 Temmuz 2007, 13:49
#17
Aprilia yı şu an için sahiplenen bir satıcı yok Türkiye'de. Olduki bir parça bozuldu mutlaka yurtdışına muhtaç kalacaksın. Pegaso ile F650 dediğin gibi aynı motoru kullanıyorlardı eskiden ama yeni pegasolar konusunda bilgim yok. Görüntü açısından aynı olması kalite açısından da aynı olacağı anlama gelmeyebilir. İtalyan markası olduğu için güvenilir fakat satış yapacağın zaman bir F650 kadar kolay satış yapamazsın. Bu eski model motorlarla maksimum 2-3 sene geçireceğini düşünerek bence tercihin F650 olsun. F650 ye kefil olurum ama bakımlarına vs dikkat etmen gerekecek.
-
12 Temmuz 2007, 14:45
#18
sağolasın 151RS151 teşekkür ederim
-
12 Temmuz 2007, 21:43
#19
merhaba arkadaşlar....
camadam senin soruna karşılık bende topikte bulunmak ve deneyimlerimi paylaşmak istedim 1995 model pegaso kullanıcısı olarak.rotax motorun üretimi olan 650cc tek silindirli 50 bg. makineyi BMW ve APRILIA markaları uzun yıllar birlikte kullandılar endurolarında sanırım 94-98 aralığında.her ne kadar türkiye de temsilcisi olsada italyan aprilia satış servis olarak çok zayıftır yedek parçastokları malesef yoktur.hatta geçen ay marş motorum arıza yapınca aprilia yerine bmw servisinden f650 marşı satın aldım her iki modelinde zaten tüm mekanik ve elektro parçaları aynıdır.
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
13 Temmuz 2007, 11:14
#20
jeansatar, saol verdiğin bilgiler için, peki kalite olarak da aynılarmı acep yani benim hala aklım pegasodan yana gibi duruyor en azından scoterdan sonra kullanılacak geçiş motoru veya benden sonra hanımda kullana bileceği bişey arıyorum. buda f650 ile pegaso gibi duruyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)