Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Çin malı mmotosikletlerin vibrasyonuna çözüm :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Selamlar..

    2004 model YBR 125 imizi satıp yine YBR almak için ugraşırken 2005 YBR lerin gecikmesiyle ve acil olarak egitimde kullanmak zorunda oldugumuzdan RAMZEY çift silindirli 125 cc motorunu aldık... Ve fakat önceleri nasılsa rodajda zamanla azalır diye düşündüğüm vibrasyon malesef hiç azalmadı.. Bir de makinenin vitesleri o kadar kısa ki. 5. vites 8000 devirde 80 le gidiyor. ve 8000 den sonra el ayak kıç her yer uyuşuyo. Özellikle Pazar günü wattabeye gidip gelince olayın vehametini daha iyi anladım. Ve hemen buna bir çözüm bulmalıyım dedim.. İnceledim ve motorun şasi ile olan bağlantılarının arasında ne bir lastik conta ne de takoz kullanılmamış. Motor direk şasiye vidalanmış ve böylece bloğun tüm vibrasyonu aynen şasiye geciyor. Bende çözüm olarak motor bloğu ile şasi arasına lastik o-ringler koymakta buldum. Vibrasyon %30 azalsa ona bile razıydım.. Şimdi yaptıgımız şeyleri fotograflarıyla anlatıyorum.

    sözkonusu ameliyata alınacak motosiklet bu:



    Gerekli malzemeler..

    - 1 adet işini iyi yapan ve üşenmeyen usta (ben mondial yetkili bayi Ercan ustaya gittim ve gercekten çok memnun kladım. teşekkür ederim kendisine)

    - 7 adet çelik civata (motoruna göre boyu ve sayısı değişir)

    - 28 adet lastik o - ring (motoruna göre sayısı değişir)



    - 1 adet vibrasyondan dolayı sürücüsünü delirten çin malı motosiklet

    - yaklaşık 5.5- 6 saat gibi bir boş vakit.

    Öncelikle motor bloğunun şasiye baglantı yapan bir parçası var. onun sökülmesi gerekiyoki arasına o-ringler konulup tekrardan o şekilde bağlanılsın.





    Bu parçanın görevi motor ile şasiyi birbirine bağlamak. Yani bri nevi köprü görevi görüyor. Bu parçanın sadece motor ile bağlantılı olan ksımının arasına o-ring koymaya karar verdik. Bu da bira zkülfetli bişi tabi çünkü motor bluğu ile bu nun arasında hiç pay yok silem geciyor. Biraz aralarını açmak gerekti.. sonra contalarla birlikte yeni vidaları da taktık.



    Daha sonra motorun arka tarafındaki ana bagalntı noktalarına sıra geldi.



    Buradaki civatayı da söküp,



    bağlantı noktalarının arasını 2 şer mm acıp aralarına contaları da koyup tekrar yeni celik civata ile baglantıyı yaptık.





    Sonuc olarak ben %30 bir vibrasyon azalmasına razıydım bu işlemlerin sonucunda. Fakat yola çıkınca farkettimki nerdeyse yarıya inmiş. TAbiki komple yoketmek mümkün değil ama en azından rahatsız etmiyor artık. Uğraştıgımıza değdi yani..

    Bu arada bir de ön dişliyi 14 ten 15 e çıkardım. Şimdi 5. viteste biraz daha rahat gidiyorum.. Bir başka ayrıntı da 239 km de 20 milyonluk benzin yaktım ve yarısına yakını pistte 1. vites egitimlerde kullanıldı. O açıdan motoru pek begendim. gercekten çok az yakıyor.

    Umarım faydalı bir anlatım olmuştur..

    Uygulamak isteyenlere yardımcı olurum..

    Saygılar..
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    elindeki makina gayet iyi (fotoğraf makinesi) ve bir modifiye ancak bu kadar iyi anlatılır emeğin için teşekkürler daha başka uygulamaların veya fikirlerinvarsa yaz bir çok arkadaş yararlanacakt ır

  3. #3
    barisci26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2005
    Tam bir motorcusun Eralpt bravo
    http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
    http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
    http://twitter.com/bariskaykusuz

  4. #4
    shadow-vt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul.
    Motosikleti
    Honda Shadow
    paylasmak icin sarfettigin emegine saglık arkadasım ..(bu arada harleyler bile 2005 e kadar direk şaseye baglıydı daha onlar bile bu sene lastik takozla baglamıslar aynı sekılde vibrasyon simdi eskiye gore azalmıs)
    Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!

  5. #5

    Üyelik
    19 Mart 2005
    bu çinliler gres yağı ve lastik özürlü ama sen bence oraya lastik koymakla iyi etmemişsin çünki lastikler sıcaklıktan erir oraya konulacak engüzel şey teflon du bence...

  6. #6
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    eralpt kardeşim,senin gibi motorcular varken bu ülkenin sırtı yere gelmez.Pratik ve akılcı çözümlerin için teşekkürler.Ellerine sağlık baya bi uğraşmışsın
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  7. #7
    ezme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha XSR 900
    "helal" tek kelimeyle!
    hem fikir veriyor aynı dertten muzdariplere
    hem ilham kaynagı
    hemde ogretici fotolarıyla!

  8. #8
    ohyeah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW F 650 GS DAKAR
    abi harbiden mukemmel anlatmışsın kameranda baya kaiteli olsa gerek.
    benim motorumda cın malı zealsun 200 cross sarsılma bendede oluyo fakat benim derdim bu degil. vites aralıkları cok kısa zırt pırt vites degistirmek gerekiyo. buna bi cozum war mı? varsa yakıtı hızı ve performansı nasıl etkiler?

  9. #9
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  10. #10
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    işte paylaşım bu.işe yarar yaramaz ayrı konu. ama bır emek verilmiş ve paylaşılmış.umarım herkezin işine yarar. çünkü bu sorun hemen hemen herkezde var.eline sağlık arkadaşım..

  11. #11
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Bu olayı Susuki gn 125 de denesem bende de sanırım bi olumlu değişim olur diymi.

  12. #12

    Üyelik
    30 Haziran 2005
    gerçekten bravo tek kelimeyle süper anlatmışsın

  13. #13
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Butun iy dileklerini söyleyen herkese teşekkür ederim.. Umarım faydalı olmuşumdur..
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  14. #14
    aydinynr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    as 125 t gri
    Valla hem de çok faydalı oldun bence bende as125t var ciddi bir vibrayon sorunum yok fakat ben de senin yaptıklarını uygulamayı düşünüyorum

  15. #15
    ZAPATA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    MONDİAL MCT 250
    emeğin için teşekkürler eralpt

  16. #16
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Valla hem de çok faydalı oldun bence bende as125t var ciddi bir vibrayon sorunum yok
    Valla bence AS125T de hiç vibrasyon yok.. Birşey yapmana gerek yok diye düşünüyorum..
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  17. #17
    scuba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    v strom 650
    hocam ellerine sağlık

  18. #18
    purifier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2005
    hemen hemen her motorcunun sorunu vibrasyon meselesi.çin mallarının özelliği bu işte, işçilik kalitesi sıfır.çin malı alanın eli tornavida tutacak becerisi olması lazım. yoksa ana parçaların markalı motorlardan farkı yok. mesela 125 lik çin motorların piston ölçüleri çogunlukla honda ile aynı,bişey olursa orj. honda pistonu takılabilir pekala.ben artık çin ile japon motorları arasında fark görmüyorum.japonlar isme para istiyolar.

  19. #19
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    çin mallarının özelliği bu işte, işçilik kalitesi sıfır.çin malı alanın eli tornavida tutacak becerisi olması lazım.
    bu yazı ile

    ben artık çin ile japon motorları arasında fark görmüyorum.japonlar isme para istiyolar.
    bu yazı birbirine tezat oluşturmuyor mu? yoksa ben yanlış mı anladım??
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  20. #20
    zeronero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    crf 250l
    eralpt yaptıkların akıllıca, bi arkadaşımda jinlun var vibrasyondan dolayı
    motorundan sogudu binmek istemiyo. ama onun sorunu motordan kaynaklanıyomus heralde. bu arada ramzey cin malımı acaba


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler