Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motor Katkı Yağları Ve Motor Yağları Konusunda Bilgisi lazim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Mart 2005
    1. hocam mondialin rodaj süresi tamamlandıktan sonra yağ değişimi 5000 km de bir (ben söylemiyorum kitapcık söylüyor)

    2. bu motorsilk denilen olayı motora 1 sefer atıyorsun 8 yağ değişimi boyunca yağ etkilenmiyor bu da eder 40 bin km .... istersen kendin bak www.motorsilkturkey.com yağ değişiminden etkilenmediği yazıyor

    3. sürtünmeyi azalttığın zaman bunun içine yakıtıda kat yani yakıt dahada azalacak hesap baya hesaplıya geliyo


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Dediğin gibiyse o zaman pek masraflı değil koyulabilir (yinede unutma yeni bir ürün ve hakkında kimsenin bilgisi yok) kardeş sakın yanlış anlama seninle inatlaştığım filan yok, karşılıklı bilgi alışverişi işte. Ama bu 5.000 km de bir yağ değişimini üstadlara sormak lazım, tamam kitapta yazıyor olabilir ama bana sanki biraz fazla gibi geldi. 5.000 araba için bile fazla, du bir forum açalım
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #23
    Luthier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2005
    Bir motor öğretmeni olarak derim ki: yağ katkıları çoğunlukla ticari olarak tüketiciyi istismar eden ürünlerdir. Kerametleri kendilerinden gayri menkûldür. Piyasada satılan standart yağlar içinde zaten bu katkılar vardır, olmasaydı bunlar "ham yağ" olurdu ki, motorlarda kullanamazdık..

  4. #24
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Allah razı olsun hocam, sağolasın...
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  5. #25

    Üyelik
    19 Mart 2005
    hocam motor katkıları konusunda haklı olabilirsin. ama şöyle bi gerçek var büyük şirketler maliyeti kısıp kar marjını artırma temeliyle hareket ederler maliyet kısıldığı zaman kalite düşer. dolayısıyla bazı mineraller azalır. ham yağ olmayacağı belli bişey bunlar madeni yağ diye geçiyo zaten. fakat benim internet üzerinden yaptığım araştırmalara göre motorsilk farklı bi ürün...

    5000 banada fazla geldi ama kitabında öyle yazıyo diyede 5000 de değiştirmeyi bende düşünümüyorum şu rodaj bi tamamlansın da ondan sonra bu motorsilkten alacağım bitane

  6. #26
    Misafir
    Alıntı Luthier adlı üyeden alıntı
    Bir motor öğretmeni olarak derim ki: yağ katkıları çoğunlukla ticari olarak tüketiciyi istismar eden ürünlerdir. Kerametleri kendilerinden gayri menkûldür. Piyasada satılan standart yağlar içinde zaten bu katkılar vardır, olmasaydı bunlar "ham yağ" olurdu ki, motorlarda kullanamazdık..
    Hocam o zaman bu castrol magnetik falan da yalandan mı yani , bir özelliği yokmu. Milleti kandırıyorlar mı , katkılı falan diye. Teşekkürler.

  7. #27
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    hocanın yazdıklarını tam yorumlarsan anlarsın herhalde zaten satılan kaliteli yağlar fazlası ile koruyor castrol gps1'in rengi bile değişik ben farklıyım diyor sanki
    ERASER WİLL COME BACK

  8. #28

    Üyelik
    19 Mart 2005
    Alıntı powerbyaydin adlı üyeden alıntı
    hocanın yazdıklarını tam yorumlarsan anlarsın herhalde zaten satılan kaliteli yağlar fazlası ile koruyor castrol gps1'in rengi bile değişik ben farklıyım diyor sanki
    bencede hoca el atmış ama heralde motorsilk cinin verdiği cevap hoca içinde geçerli baksanıza yani hocanın neden öyle d üşündüğü bak burda motorsilkci yazmış... hocam yeni mi motor hocası oldun ?

    Servisler bu tip yağ katkılarının
    kullanılmasını tavsiye etmezler bence son derece haklılar çünkü kaliteli
    bir madeni yağın içerisinde yeterli oranda katkı maddeleri bulunmaktadır
    ekstra bir yağ katkısı kullanmakla fayda görmekten ziyade yağınızın
    içindeki katkı maddelerinin oranlarını değiştirmiş olursunuz buda
    yağınızın özelliğini bozmak anlamına gelir

  9. #29
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Ülkemizin iklim şartlarına göre "10w-40 Tam sentetik" (yarı sentetik yada mineral değil, dikkat lütfen) yağ kullanmak yeterli olacaktır bence. Biraz fiatlıdır ama zaten motosiklet dediğimiz alet aşağı yukarı 1 litre yağ alır, bence literede 2-3 milyon önemli değil. Tabi katkı kullanmak isteyen arkadaşlar özgürdür
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #30

    Üyelik
    19 Mart 2005
    tam sentetik hangi yağlar var mesela şu anda fiyatları kaç para. magnatek tam sentetikmidir. YANİ herşeyden önce Sentetik nedir ? tam sentetik olunca nolur yarı olunca nolur istersen hem anlat bilmeyen arkadaş bilgilenmiş olur. hemde eksik bildiğim yönlerini tamamlamış olurum...

  11. #31
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    bu konuyla ilğili bi forum konusu var bide bu piyasada satılan katkı maddelerinin pek bi motoru onarıcı etkisi yokmuş motoru sadece sıvı cıva onarırmış onunda gramı 40 milyon

  12. #32
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Magnetic sentetik bir yağdır, Shell Helix - PO Ultra' da sentetiktir. Motosiklet için olan GPS yarı sentetiktir. Sentetik bir yağın litre fiatı yaklaşık 15 YTL dir. Aldığınız yere göre fiat değişebilir, en ucuz fiyatı oto yedek parçacılarında bulursunuz.

    SENTETİK YAĞ İLE MİNERAL YAĞ ARASINDAKİ FARKLAR :
    Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, baz yağın çeşitli kimyasal işlemlerden geçmesinden sonra laboratuar koşullarında insan eliyle üretilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır.

    SENTETİK YAĞ NEDEN DAHA PAHALIDIR :
    Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.

    SENTETİK YAĞLARI MİNERAL YAĞLAR İLE KARIŞTIRIP KULLANABİLİR MİYİZ?
    Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.

    İNCE YAĞ MOTORA ZARAR VERİR Mİ?
    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, aracın motoruna uygun ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.

    MOTOR YAĞINA EK OLARAK BAŞKA MOTOR YAĞI KATIĞI KULLANMAK YARARLI MIDIR?
    Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:
    Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır
    Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın motor duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır.

    MOTOR YAĞI NEDEN KOYULAŞARAK KİRLİ GİBİ GÖRÜNÜR?
    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

    AYNI CİNS VE AYNI MARKA YAĞLARDA BİLE NEDEN RENK FARKI OLUR?
    Ham petrolün farklı yerlerden, farklı renklerde elde edilmesi sonucu, baz yağın tonunda değişiklikler olabilir. Ayrıca kullanılan katıkların farklı renklerde olması, motor yağının rengini etkileyebilir. Ancak, renginin açık veya koyu olması yağın kalitesi etkilemez.

    SABAHLARI ARACIN ZOR ÇALIŞMASI MOTOR YAĞIYLA İLGİLİ BİR SORUN MUDUR?
    Araçlar soğuk havalarda genellikle zor çalışırlar. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.

    MOTOR YAĞLARININ CİNSİ İLE YAĞ DEĞİŞİM km.si ARASINDA BAĞLANTI VAR MIDIR?
    Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.

    daha fazlası : http://www.castrol.com/castrol/faq.d...tentId=6008642 bende oradan alıntı yaptım zaten, ama hemen hemen bütün akaryakıt firmaların web sitelerinde aynı bilgiler var.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  13. #33

    Üyelik
    19 Mart 2005
    Alıntı alplion adlı üyeden alıntı
    bu konuyla ilğili bi forum konusu var bide bu piyasada satılan katkı maddelerinin pek bi motoru onarıcı etkisi yokmuş motoru sadece sıvı cıva onarırmış onunda gramı 40 milyon
    hocam sıvı civa zaten sıvıdır yani motorda nasıl tutunacak. konumuz motoru onarmak değil motorda sürtünmeyi azaltmak

  14. #34

    Üyelik
    19 Mart 2005
    bende seni üşenmeden yazmış sandım bi an ben orayı okudum. katkı maddeleri yağın içindeki elemanların oranını bozar diyor ona katılıyorum. yanlız motorsilk farklı bişey olduğu kanaatindeyim

  15. #35
    ThE_Unforgiven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2005
    Şehir
    Aslen MANİSA-İkamet İSTANBUL
    Motosikleti
    Kırmızı olsun çamurdan olsun...
    ariftoteles, kardeşim al artık şu motorsilk midir ne karın ağrısıysa kullan bakalım.Ondan sonra önerilerini yaz.Burda yazıp-çizip karalamanın bir alemi yok kimsenin bu konuda bilgisi yok...
    Biri Beni Durdursun !!!!!

  16. #36

    Üyelik
    19 Mart 2005
    rodaj bi tamamlansın da alacağım zaten. belki bende önce kullanan biri olur bakarsın...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler