merhabalar..
ben yakın zamanda bi regal raptor DD250E-9 alacağım ama hiç daha önce vitesli motor kullanmadım, nasıl calışıyor, arabalardaki sistemin aynısı mı, detaylı olarak biri anlatırsa cok rahatlayacağım..
kazasız sürüşler arkadaşlar..
merhabalar..
ben yakın zamanda bi regal raptor DD250E-9 alacağım ama hiç daha önce vitesli motor kullanmadım, nasıl calışıyor, arabalardaki sistemin aynısı mı, detaylı olarak biri anlatırsa cok rahatlayacağım..
kazasız sürüşler arkadaşlar..
Mantığı ArabayLa Aynı KaRdeşim Tek FaRkı Arabada ELinLe Yaptığını MotoRda AyağınLa(ViTes,FRen), ARabada AyağınLa Yaptığını MotoRda ELinde Yapıyosun(Debriyaj,FRen,Gaz)
[CENTER][FONT="Comic Sans MS"][SIZE="3"][B]:queen: Ben Yandım, Sen Yanma ; Sakın MondiaL ALma...! :queen: [/B][/SIZE][/FONT][/CENTER]
ne guzel yardımcı olmussun cok guzel anlatmıssın electrickchi ye cok tesekkur edıoruz:D
www.emok.org adresinde bir tanıtım cd si var onu temin et...
eğer yaşadığın yer istanbulsa gelişim sürücü kursu ciddi eğitim veriyo fiyatıda çok makul
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
bence koyal bi kere kavrasan işi yeter
YAŞAM HIZ! HAYAT HIZ! ÖLÜM HIZ!
HONDA FAN ..!
hahaha süpersiiniz arkadaşlar...
electrickchi arkadasım saolasın.. süperdi
yardımı olan herkese buradan teşekkürü bir borç bilirim, saygılar sewgiler, esenlikler, en güzel günler sizinle olsun, efendim.... abarttım ttamam
kazasız sürüşler..
teşekkürler electrickchi beni acayıp motive ettin ben kulanamaycagımı düşündügüm için vaz geçtim bu sene almayı ama inşallah sene yazın bende alıcam tekrar tşk
arkadaşlar yaw biliyosunuz dün ybr 125 aldım bugun geldi motoru yarım saatlik bi uğraştan sora hareketli hale getirebildim tam elim debriyaja alıştı diyodum bu sefer motoru ön kaldırarak kaldırmaya başladım sanırsam çok çabuk ustalaştım yanlız son ön kaldırışımda cago66 nickiyle aramızda bulunan can dostum gzl insanı yere düşürdüm şu debriyajla kaldırma mevzusunda bilgi verseniz ben geri kalanlarda takılmadım motoru kaldırdıktan sora problem yok yani de kaldırması problem harbiden =)
bende geçen hafta cbr125 aldım fakat işlerimin yoğunluğundan kullanacak pek vakit bulamadım.başlarda motoru kaldırmak baya zahmetliydi fakat şunu keşfettim.debriyajı gevşettkçe belli bi noktaya gelince motor sesinde farkedilir bir değişme oluyo.o deişim olduğunda gazı ver debriyajı yavaşça bırak.
ben de cbr 125 alıyorum ve ilk defa kullancgm böle ayrıntılı bi şekilde sıfırdan her bişiyi anlatacak bi site vs yok mudur
ilk defa vitesli motor kullanacak arkadaslara tavsiyem ilk olarak boş bi alanda en az 1 saat 1. viteste motoru kullanıp debriyaj gaz ayarını kavramaya calısmaktır. aslında sistem cok basittir motorun sesi ve titreşimi debriyaj kavrama noktasına gelince değişir o noktada el frenden cekilir ve yavasca gaz verilir.
ilk aşama, düşünerek yapılan bu haraketin reflekse gecmesidir, bunun icin tekrar gerekir.
yolun hakkını ver!
arkadaşlar herkese selam benim motorum honda cbr 125. size benim neler yaşadığımı ayrıntılarıyla vericem. bu aslında benim durumumda olanlar için daha bi anlamlı olacak umarım sıkılmadan okursunuz motora iki kez binmişliğim vardı biri seneler önce bir mobiletti yokuş yukarı çıkarken geri döneyim derken motor devrildi ikincisi ise seneler sonra bi kerede mondial marka scootera kontak kapalıyken yani arkadaşlarım arkadan itmişlerdi ilkinde düştüğümü söyleyince arkadaşım baya bi tedirgin olmuştu motoru almaya gittim ama motoru sürmesini bilmediğim için komyonetin arkasında eve kadar getirttim hatta motoru aldığım yerdeki adamların yüzünde pis bir sırıtma vardı " motoru sürmesini bile bilmiyorsun motor senin neyine " der gibiydi. o kadar çok istiyordumki motora binmeyi bi arkadaş falan alsın getirsin dayanacak halim kalmamıştı. mutluluktan havalara uçuyordum ilk motorumu almıştım ve bu motor geceleri rüyama kadar giriyordu bi bakıma hayallerim gerçek olmuştu artık buraya kadar benim hiç tecrübesi olmayan biri olduğumu anlamışsınızdır. insan kafasına koydumu bir şeyi elinden hiç bir şey kaçamaz. motora bindiğimde ben bu motoru öyle yada böyle sürecektim. en ufak bir şüphem yoktu bunda. motoru çalıştırdım aklımdan şu geçiyordu "ilk hareket" çok yavaş olmalıydı fazla gaz verirsem eğer kontrol edemeyip düşebilirdim tabi o ana kadar hep kulaktan dolma bilgiler; birinci vites aşağı diğerleri yukarı... kalkarken debriyajı yavaş yavaş bırak... gaza birden yüklenme vs... ilk denememde tabi motor stop ettidebriyajı birden bırakmıştım iki yine aynı üç derken dördüncü denememde yavaş yavaş ivme kazandı nihayet "ilk hareketi" vermiştim motora bundan sonrası kolaydı ilk iş bizim sokağın köşesini döndüm sonra birinci vitesle gittim hep daha boş biyer buldum ve ikinci vitese attım motoru veee sıra geldi motoru boşa almaya ama nasıl ? durduğumda vites ikideydi haliyle kalkış yaparken motor yine stop etti panikle bir aşağı bir yukarı vitesleri değiştiriyordum ama işe yaramıyordu vites göstergesi yeşil ışıkla "N" yazsaydı ne olurdu bu kadar zormuydu bu tabi bide etraftaki insanların bakışlarıda iyice zorlaştırıyordu işi sürekli aklımda kimbilir benim hakkımda ne düşünüyorlar... çok komik görünüyorum herhalde... iyice stres iyice stres size tavsiyem etrafınızdaki insanların pis pis sırıtmasına aldırmayın " şuna bak altında motor var ama sürmesini bilmiyor " şimdilik bilmiyor olabilirim ama hiç öğrenemiycem anlamına gelmez bu. yüzüm yeteri kadar kızarmış halde güç bela vitesi boşa attım nasıl yaptım bilmiyordum ama sonunda olmuştu evin önüne geldim ve park ettim bu kadar macera bana yeterdi. aynı akşam bir arkadaşımı gördüm onun cbr 600 ü vardı onu görünce öyle bir sevindim öyle bir sevindimki hemen yakasına yapıştım ve bana motor sürmesini öğret öğretirmisinde demedim direk öğreteceksin bunun başka yolu yoktu sağolsun kırmadı ona vitesi bi türlü boşa alamadığımı söyledim aslında olay çok basitmiş ama o anki stresten bir şekilde hep kaçırıyordum demekki. vitesi boş pozisyondan debriyaj sıkılı iken aşağı indirdik vites artık birde ikinci vitese takmak için vitesi yukarı kaldır 3,4,5 hep yukarı küçültmek içinde aşağı 2. vitese kadar aşağı 2. vitesteyken yarım aşağı basarsak eğer vitesi boşa almış olacaktık yine 1. vitesten boşa almak içinde yarım yukarı . bana kimse yarım yukarıdan bahsetmemişti ikinci konu ise kalkışlar olmuştu gaza bastığımızda devir göstergesiindeki ibre 3000 e gelince yavaş yavaş debriyajı bırak yada debriyajı yarım kademe sebest bırak motorun sesinde bir zorlanma duyacaksın zaten devamında gaza hafif hafif dokun ve debriyajı tamamen bırak işte gidiyorsun arkadaşımın bana ilk tavsiyesi motor park halindeyken bile kaskın başında olsun korumaların olmadan yola çıkma. mont al eldiven al dizlik al bunları ihmal etme şimdi bi montum kaldı kasktan sonra en önemli eldiven çünki yere düştüğümüzde ilk temas ellerle gerçekleşiyor. lafı fazla uzattım özetle motoru ilk süreceğiniz yer yaya ve araç trafiğinden uzak olmalı. kafanızda ben bunu nasıl sürücem gibisinden soru işareti olmayacak. kaskınız mutlaka kafanızda olacak ve motor sürmesini bilen birisi mutlaka yanınızda olsun.
" there is nothing left to lose "
stok, dostum süper anlatmışsın..
eminim bu benm gibi vitesli motosiklete ilk kez binecek arkadaşlara epeyce yararlı olacaktır.. insanların bakışlarına aldırmamak lazım gerçekten de, sonuçta eğer biraz acemi bile olsak biz motorun üstündeyiz onlar değil, o inanılmaz, süper heyecanı biz yasıyacağız, o bakanların coğunun acaba sizin yaptığınızı yapacak cesareti var mı acaba..
tüm mptpsiklet.net camiasına kazasız sürüşler
Motorun önünü kaldırmak, debriyajı, zinciri, lastikleri aşındırır.
Çok sık yapmamanda fayda var
-t
Şimdi.. sol ayağınızın altındaki pedal, sizin vitesinizdir.
Ona basmadan önce debriyajın (sol eldeki "fren" görünüşlü şey!) çekili olması lazımdır. Motosikletlerde vitesler teker teker geçer. Yani o pedala her bastığınızda, bir vites küçülür. Mesela motor 3. viteste ise, o pedala basınca 2. vitese geçer.
Peki vites büyütmek? Pedalı ayakkabınızın üstüyle yakalayıp, pedalı yukarı çekin.
Peki boşa atmak?
Boşa atmak, 1. vitesle 2. vites arasındadır. Genelde konsolda bir ışık falan yanar boşa atınca.
Yani boşa atmak için, birçok kez pedala basın, sonra bir kere kaldırın, hatta yarı yola kadar kaldırın!
-t
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
bide debriyajı illa bırakmak gerekmiyor,
yani alışana kadar
motoru iyice hareket ettirdikten sonra da debriyaj bırakılırsa erken bırakma sonucu hoplama ve stop etmeleri önleyebilir diye düşünüyorum
En tehlikeli an, [COLOR="Red"][B]ZAFER[/B][/COLOR] anıdır!!!
34 EF 2238
[COLOR="Red"]B[/COLOR] Rh+
Debriyajı şöyle düşünün (aslında daha komplike!) 2 tane plaka var, bunlar birer mile baglı, bir tarafında motor, diger tarafında tekerlek var.
Siz debriyaj kolunu çekince plakalar ayrılıyor birbirinden, tekerleklere giden güç kesiliyor cünkü motordan tekerlege güç gitmiyor. Siz o "sol fren" i bırakınca ise iki plaka sıkı sıkı birbirine temas ediyor, ve motorun dönüşü tekerleklere aktarılıyor.
Debriyajın bir "yakalama noktası" vardır, yani iki plaka ilk defa birbirine deyer. Bu noktada biraz tutarsanız, motor HART diye fırlamak yerine yavaş yavaş hızlanır.
Yani, özet,
motora binilir, debriyaj çekilir, motor çalıştırılır, sonra vites pedalı birkaç kere aşağı basılır, ve 1. vitese gelinir (daha fazla gitmiyorsa, 1'e varmıştır). Sonra debriyaj yavaş yavaş salınır, hatta o tam orta noktasında biraz tutulur, biraz gaz verilir, ve debriyaj gittikçe salınır ve sonunda komple serbest bırakılır.
sonra hızlanılır, ve devir (hmm, mesela 5-6000 gibi) yükselince,
debriyaj kolu sonuna kadar çekilir, gaz kapatılır, ayak ucu vitesin altına konur, ve vites yukarı çekilir. Gaz tekrar biraz açılırken debriyaj yavaşça salınır. Tebrikler, 2. vitestesiniz
Sonra ilerde (yol bitince yavaşlamak istediginizde bunu hem fren (ÖN FRENE GÜVENİN ve en çok onu kullanın!)
hem de vites küçülterek yapabilirsiniz. Yine aynı metodla yapın, fakat debriyajı daha yavaş salın. Motosikletlerin "kompresyonu" yani vites küçülterek ne kadar yavaşlatacağı, arabalara göre baya daha güçlüdür.
Gerisi, deneme yanılma ile bunu otomatik hale getirene kadar denemekte!
Amacınız: Hiç düşünmeden, otomatikman, gerektiginde vites büyütmek yada küçültmek (devir 3000 in altına inince falan vites küçültün. fazla yuksek yada alçak devir motoru zorlar).
Bir de, hiçbir şeyi zorlamayın, kırılır yada eğilir.
Mesela boştan, 1. vitese geçirmeye çalışıyorsunuz ama pedal sıkışık, bir türlü aşağı "inmiyor".
Motoru biraz ittirmeyi ve biraz debrijayı bırakıp çekmeyi deneyin. Bazen vites kutusundaki dişliler tam karşı karşıya gelir, ve bu durumda bu dişliler birbirinin üzerine oturamaz. Biraz kımıldatın, tekrar deneyin.
Selamlar sevgiler,
-turgut
PS: Bu mesajdaki devir miktarları, ortalama değerlerdir. Mutlaka birisi çıkıp "ben 10,000 deviri görmeden vites atmam abi" diyecektir diye bu notu ekliyorum Siz en iyisi motorunuzun kitapçığına bakın, vites atma değerlerini yazar.
Ama özellikle motorunuz RODAJDA ise (yaklaşık ilk 1000 km) devri hiçbir zaman fazla arttırmayın, mesela kırmızıya varmadan maksimum devrin %50 sini geçmeyin.
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
Gözünüzde büyütmayin bu olayı bu kadar. Ortalama hatta ortalamanın altında bir zekaya sahip bir insan bunu başarabilir. Biraz alışma meselesidir elbette. Motorumu ilk aldığımda ben de sürmeyi hiç bilmiyordum. İlk haftanın sonunda Ankara trafiğine çıkmaya başladım. O zamana kadar mahalle arasında öğrenmeye çalıştım. Daha öncden sürmeyi bilen bir arkadaşım şöyle tarif etmişti:
Sistem aynı otomobildeki gibi yalnız her şeyin yeri farklı.
Sağ el gaz ve ön fren
sol el debriyaj
sağ ayak arka fren
sol ayak vites.
Vites sıralamasıda şöyle oluyor 1 aşağı 2-3-4 yukarı diye tarif etmişti.
Biraz pişene kadar trafik olmayan yerlerde sürün derim ben.
Bu siteye giripte motosiklet süremeyecek adam olduğunada inanmıyorum.
sonuçta hepimiz bilgisayar filan kullanıyoruz dimi?
arkadaşlar bi şu jikle ile çalıştırma, yani jikleyi çekili durumda calıştırıp, bi süre onunla çalıştırma olayına açıklık getirebilir misiniz. yani jikle tam olarak nerde, neye gore ne kadar cekioruz falan filan.. ben bilsem hepsini anlatacam da
arkadaşlar anlatıolar genelde jikle ile calıştırıp belli bi devirde bi süre çalıştırıyoruz diyorlar.. resim ekleyebilen varsa eklerse sanırım daha verimli olacak..
herkese kazasız sürüşler..
İnsan her gün bir parça müzik dinlemeli, iyi bir şiir okumalı, güzel bir tablo görmeli ve mümkünse birkaç mantıklı cümle söylemelidir. Goethe ::pala::
Jikle, SOL elde, genelde baş parmağınla oynatabileceğin bir levyedir.
Soğuk havalarda, motora daha zengin (=benzini çok, havası az) bir karışım
sağlayıp çalışmasını sağlamak için kullanılan bişey. Karbüratörün hava alışını kısan bişey. Yazın ben hiç kullanmadım mesela, motor soğukken bile ilk seferde çalıştı. Havalar soğudukça gerekir.
Kural şu, jikleyi çek, motoru çalıştır, kısa bir süre jikleli kullan sonra kapat.
(Jikleli kullanmak motorda kurum yapar, örneğin bujileri pisletir.)
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)