selam
yamaha ybr 125 ' e ( 2005-2006 model) modifiye yapan arkadaşlar var mı?
neler yaptınız?
cevaplarınızı bekliyorum
saygılarımla
selam
yamaha ybr 125 ' e ( 2005-2006 model) modifiye yapan arkadaşlar var mı?
neler yaptınız?
cevaplarınızı bekliyorum
saygılarımla
mrb ben yapan birini gördüm motoru değiştirmiş 150 lik motor takmış adamla fazla konuşmaya fırsatım olmadı ve sadece konuşulanlara kulak misafiri oldum adam göstergenin sonunu gördüğünü söylüyordu
Ben günahlarına emanet edilmiş bir mermi çekirdeğiyim
merhaba
teknik konuda sorunum var
modifiyeden sonra düzgün çalışmıyor
modifiye yapan arkadaşlar lütfen yardım
motor modifiyesimi yoksa dış görünüm modifiyesimi?
ön-arka dişlileriyle oynama orjinali kalsın.
debriyaj balataası yaylarının altına pul koy.motor daha atak olacaktır.
YBR'de yaptığım değişiklerden sonra motor düzgün çalışmıyor. 7.000 ve üst devirlere 5. viteste kesiklik yapıyor. stop etmiş gibi oluyor. tahminim hava yetmiyor
Yaptığım değişiklikler :
1: Yeni gömlek yapıldı piston 58x54 mm oldu
2: Silindir kapak portları genişletildi
3. Yeni sübaplar takıldı contaları yenilendi
4. Grank, balancer ve üst eksantrik rulmanları yüksek devirlere dayanıklı olarak yenilendi
5. Debriyaj işlem gördü kaydırma olayı en aza indirildi
6. Özel debriyaj balataları takıldı
7.Hava filtre kutusu emişleri genişletildi (ancak üst devirde yetmiyor)
8. Özel tanklı karbüratör takıldı. (Orjinali 22mm takılan 27 mm )
9. Manifolda işlem yapıldı.
üst kafa contası kaç mm?
biz bir arkadaşa yaptığdı.piston orjinalden 3 mm daha büyük.debriyaj balataların altına pul konuldu+sübab ayarı+ üst kafa taşlama+
tork olarak güzel ama hızkonusunda herhangi bir değişiklik olmadı
benim motorun orjinalinden 4 mm daha büyük
debriyaj yayları sert yarış tipleriyle değiştirdim
Debriyaj baskı işlem gördü
Debriyaj da ayrıca pul var
Hız olarak dişlileri değiştirmeden sonuç elde etmek zaten olmaz
Önemli olan önce gücü arttırmak randıman almak ki ondan sonra dişli olayı olabilir motor tekerleği çeviremedikten sonra dişlinin anlamı yok
Torka gelince motosikletin kullanım konforu çok arttı. Önemli olan da bu motoru keyifle kullanıyorsun dimdik yokuşlarda bile YBR ile vites büyüterek çıkıyorsun
Arkadaşınız hava sorununu nasıl çözdü ? Bunu çözemedim
Saygılarımla
çözemedik çünkü üst kafa contası kalın.değiştirilmeyi bekliyor :D
Üst kafa contası kalındır çünkü piston üst tepe noktasında sübaplara değiyordur. Kurtarmak için mecburen contayı kalınlaştırmışlardır
Buda motorda sıkıştırma oranını dolayısıyla gücü düşürür. Güç düşüklüğünden dolayı da yaptığı işlemin hiçbir önemi kalmaz
yok sübab ayarı yaptırırken tamirciye vermiştik.o arada işimiz yoğun olduğundan contayıda değiştirilsin dedik.kalın takmışlar.ve eskisinden daha az güçlü olarak bize geldi.boş anımızda orjinal contayı kendimiz takacağız.
sanada kolay gelsin
bende ybr125 var nasıl modifiye yapabilirim dişliyi küçültiyim yoksa motorda yapmiyimdi üstündemi yapayım yardımcı olurmusunuz bu hızdan daha fazla yapabilirmiyim resme bvakın
zaxxaz,yaptığın tüm bu değişikler sana kaça mal oldu?Gerçekten merak ettim;belki alınca ben de biraz değişiklik yaparım.
arkadaşlar herkese kolay gelsin.
eksozdaki katalitik konvartörü çıkartırsanız nasıl olur acaba
bildiğim kadarıyla modifiye olacak araçlara ilk başta bu işlem yapılıyor...
kolay gelsin ..........saygılarımla
[B]"TÜRK DEMEK TÜRKÇE DEMEKTİR.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE" Mustafa Kemal ATATÜRK[/B]
hatay iskenderun yarş işiyle uraşan varsa buyursun motorumuz honda cgl
Zanndersem ybr 125 de katalitik kovektör yok.Konvektör katalitik eksoz gazlarında iyon dönüştürücü elemanlar kullanılan sistem..geri dönüşüm var.karterden üflenen kaçak gazları karbüratör agzına veriyor.Hatta filtre arkasına üflenen karter gazından dolayı yaglanma oluyor ve temizlenmezse uzun kmler filtreyi yaglayıp tıkıyor.iki filtre dgişikliginden sonra filtre arkası haznenin silinmesini tavsiye ederim.Diger borularda zannedersen karburatör ve motor arasındakihortumla başlayıp,motor üst kafasında sagdaki metal boru ile sistem tamamlanıp(şu modifiyelerde tapa konulan delik)basınca baglı olarak yanmadaki verimi artırmak için ateşlemeye avans veriyor.Ani gazlı kalkışlarda bazılarımız eksozda patlama sesi duyarya(bende oluyor bazen) avans yüzündan zannedersem.Bu sistemin çalışmadıgından değilde bizim acelemize sistemin ayak uydurmakta geciktiginden.Bunları ben uydurdum ama tahmini ki bu konuda kimse de bir açıklama yapmadı zannedersem.Bu sistemin bir benzeri modenasta bile vardı aslında yanlış hatırlamıyorsam.son merak ettigimde karbüratöre giren iki kablo.(belkide en basit oılanı ama)Yanlışım varsa affola tamamen teori.Hatta ilk fırsatta daha derin incelemek için biraz kaurcalıycam.İnşallah bozmam.Kolay gelsin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)