Çift Silindir Çin Malı Motorsikletlere Dikkat !!!
Reklamlar
-
29 Haziran 2006, 11:59
#61
Reklamlar
-
05 Temmuz 2006, 02:08
#62
Bi piston iş zamanını yaparken diğer piston emme zamanını yapabilir.emme zamanını bitiren pistona kim yardımcı olacak ki sıkıştırmayı yapsın o anda öteki eksoz zamanını yapıyor olacak.ikisi aynı anda iş zamanını yapıyor olsa diğer zamanlar için kranga haraketi kim veriyor.?hee bi şekilde çalışıyorlarsa vibrasyon ondandır o zaman hafif bir yalpalama olacak bu devir yükselincede çığlığa dönüşecek motorda.Kelebek etkisi gibi.))Çözen olursa teknik olarak çok merak ettim.Similatördeki V twin motor öyle çalışmıyor yine aralarında bi asenkron var.
-
05 Temmuz 2006, 02:15
#63
ogrenmıs olduk bu sayede guzel bılgıler
Yeni yine yeniden
-
06 Temmuz 2006, 16:00
#64
yzb bozo adlı üyeden alıntı
Bi piston iş zamanını yaparken diğer piston emme zamanını yapabilir.emme zamanını bitiren pistona kim yardımcı olacak ki sıkıştırmayı yapsın o anda öteki eksoz zamanını yapıyor olacak.ikisi aynı anda iş zamanını yapıyor olsa diğer zamanlar için kranga haraketi kim veriyor.?hee bi şekilde çalışıyorlarsa vibrasyon ondandır o zaman hafif bir yalpalama olacak bu devir yükselincede çığlığa dönüşecek motorda.Kelebek etkisi gibi.
))Çözen olursa teknik olarak çok merak ettim.Similatördeki V twin motor öyle çalışmıyor yine aralarında bi asenkron var.
yzb bozo dediğin gibi olsa tek silindirli motor yapılamazdı. Patlama sonucu açığa çıkan kuvvet motorun krank miline 2 tur attırmaya yetiyor elbette. V twin motorda senkron tam olmadığı için kendine özgü bir ses çıkıyor zaten. Fakat piston kolu ve krank milinin boyu daha kısa olduğu için torku daha yüksek oluyor. sıralı 2 silindirli motorlarda krank milinin boyu biraz uzuyor olayın teknik detayı oldukça fazla aslında ama sıralı motor kullananlarda endişe etmesinler.
-
arkadaşlar bence yanlış yok. silindirler sırayla patlıyor. sadece silindirin birisi patlarken diğeri emme yapıyor, emme yapmış olan patlarken, patlamış olan da emme yapıyor. bende motoru (bence tamamı) çin malı olan kanuni vardı.2004 model. egzoslar alttan birbirine bağlı değil. sonradan bağlandı. iki egzosa da elimi koyup denemiştim sırayla egzos gazı atıyorlardı. Yine de acaip titreşimli ve çok yakan bir motordu.
-
F800 lerde çift silindir ama onlarda beraber inip kalkıyor
yalnız silindirlerin kranka bağlı tarafın tamters tarafına dengeleyici koyuyorlar
titresim icin . Bu ayki veya bi onceki ayki bilinen bir motor dergisinde ayrintisi ile
F800 ve Er6 yı incelemişler orda bu şekilde açıklanıyordu
Yani almanda yapıyor be kardes. Onemli olan nasıl yapıldıgı
-
Konu güzel ama tozlu raflardan kalsada olurdu yanı
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
eğer senin dediğin gibi senkron çalışıyorsa bu motosiklete çekiş kazandıracağını hiç zannetmiyorum, hatta gereksiz yere fazla yakıt tüketiceğinden eminim :(
sahibinden.com
ilan no:[COLOR="Red"]8384023[/COLOR] :cat:
-
Bu konu tartışıldı açığa kavuşturuldu. Tekrardan tartışılmaya gerenk yok. SAbah sabah konuyu baştan okudum.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
Honda Rebel'de bu sistemde çalışmaktadır. İki piston aynı anda tepe noktasına çıkıyor lakin silindirin biri emme durumundayken diğer silindir egzoz durumundadır. İki silindirde aynı anda patlatma yapmamaktadır. Bu sistem çin sistemi değil, honda rebel üzerinden teknoloji alıntısıdır. Burada bir kandırmaca yok bu bir çalışma sistemidir ve normaldir.
-
renegade74 adlı üyeden alıntı
Honda Rebel'de bu sistemde çalışmaktadır. İki piston aynı anda tepe noktasına çıkıyor lakin silindirin biri emme durumundayken diğer silindir egzoz durumundadır. İki silindirde aynı anda patlatma yapmamaktadır. Bu sistem çin sistemi değil, honda rebel üzerinden teknoloji alıntısıdır. Burada bir kandırmaca yok bu bir çalışma sistemidir ve normaldir.
zaten 250 cc çin işi cruiserların hemen hepsinin motoru honda rebelin motorunun taklitidir. Var olan bir sistem bu yıllardan beri.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
bence bukadar kafa karıştırmamak gerek adanadan MAKİNE nin dediği gayet dooğrudur işin mantığı bu şekildedir aynı hareketi yapar ama aynı işi yapmazlar. çift silindir bir makinenin aynı anda hareket etmesi onun tek silindir olduğunu göstermez .piston sayısı kaçsa silindir sayısı odur.başkada söze gerek yok heralde.herkese selamlar.
-
Arkdaşlar dkkat edilmesi gereken diğer bir konuda silindirlerin aynı anda kaçıncı zamanda olduklarıdır.
2 zamanlı için evet ters olmalı.
ama 4 zamanlıda 2 side yukarıda iken biri sıkıştırma-ateşleme, diğeri egzos evresinde ise senkron çalışmaları aynı anda aynı işi yaptıkları anlamına gelmez. Yani silindirin biri kranka güç verirken diğeri gücünü kranktan alıyor olacaktır. bu da kranka farklı zamanlarda güç aktarımı demektir, tek silindirli motor 4 zamandan birinde ateşme yapar ve güç üretirken; 2 silindirli motor 4 zamanlık süreçte 2 defa güç verecek demektir ki bu da amacına uygundur. 4 zamanlı bir motor için silindirlerin aynı andaki sırlarının ne olması gerektiğinden emin değilim, yani birinin sıkıştırma yaparken diğerinin ateşleme ile güçüretiyor olduğunu sanıyorum.
-
Süper Moderatör
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...limotor2/2.htm
linkteki animasyona bakın. En sağ e en soldaki silindirleri yok sayın, ortadaki iki silindiri 2 silindirli motor olarak düşünün, anlarsınız.
Zaten en sağ ve en soldaki 2 silindirde birbirleriyle aynı hareket ediyor.
2 silindirli animasyon bulaamdım
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler