Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Lasitiklerimizi nitrojenle şişirmek

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sokemon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ...
    Selamlar geçenlerde bir tanıdıgım arabasının lastiklerini nitrojenlee şişireceğini söyledi ve ekledi sürtünmenin azalmasına va sanırım bu nedenden dolayı lastiklerin ömrünün artmasına neden oluyormuş.

    Bunu bende motorlarıma yapmayı düşündüm fakat artıları eksileri bir kefeye koyunca hangisi daha agır basıyor tam karar vermei,yorum teknik veriler olmadıgı içinn

    Artılar;
    sürtünmenin azalması
    lastiğin ömrünün artması
    sürtünmenin azalmasından dolayı yakıtın düşmesi

    Eksileri;
    Bir düzlem üzerinde değilde dogru üzerinde giden bizler için sürtünme önemli azalması sanırım pek iyi değil özellikle SS motor tipleri motoru kontrol etmede zorluk yaşayabilir.

    Sürtünmenin ne kadar azalacagı konusunda araştırmaya devam edeceğim

    sizde bildiklerinizi ğpaylaşırsanız en dogru yolu buluruz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kurt_kapani_mos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2005
    Şehir
    eskisehir
    Motosikleti
    pegeout 103 simsek+honda cbr 125 r
    bence tehlikeli olur... çünkü nitrojen patlayıcı bir madde... bilmem ama yolda giderken havaya uçmakkkk
    en iyi sürücü en dikkatli olandır...
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    bu vatanın ekmeğini yiyip ihanet eden bir gün ekmeği yediği yerden kurşunu yer....
    kurt_kapani

  3. #3
    free_eagles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2005
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    içindeki gazın dışardaki sürtünmeyi nasıl azalttığının mantığını sölermisiniz bana...pek mantuıklı gelmedi..
    B rh +(pozitif)

  4. #4
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    lastigin içindeki hava ısınınca ne olacak bakalım
    bencede tehlikeli olur
    Kawasaki z750s O Bir Aşk

  5. #5
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    arkadaşlar bu yapılan bir şey. öyle havaya uçma durumu filan da bildiğim yok

    nitrojen normal havadan daha zor genleşiyor lastiğin içine nitrojenle doldurmanın mantığı bu

    normal hava bastığınızda araç hızlandıkça lastiğin içindeki hava genleşiyor bu da lastiğin tabanında bombe yapıyor ve lastiğin yere değme alanı azalıyor nitrojen bunu engelliyor

    ama düşünüyorum motor da nasıl olur diye bilemiyorum zaten motor lastiğinin yapısı arabanın lastiğine göre oldukça eni dar
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  6. #6
    free_eagles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2005
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    o zaman mantığı buysa araba hızlandıkça nitrojen değil hava daha az sürtünme yapıyor.ve dediği üzere yakıtı falan hava azaltır...nitrojen değil
    B rh +(pozitif)

  7. #7
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    xxxx senin söylediğin şey geçerliyse güzel bişey olabilir yalnız hiç tehlikesi yokmu (arabalar için)

  8. #8
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    http://www.lastikcenter.com/lastiksisirme.htm
    adresinden ,
    LASTİK ŞİŞİRME ESNASINDA NİTROJEN (AZOT) KULLANILMASI
    GENEL Nitrojenin lastiği oluşturan kauçuk karışımlarına olumlu etkisi

    “Oksijen ve nem – lastik katilleri”
    Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, “bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme” sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. “Lastik zayıflaması” maskesi altındaki bu bozulma bir kimyasal oksitlenmedir.

    Düşman OKSİTLENME !
    Şişirme için kullanılan hava; %78 Azot (Nitrojen), % 21 Oksijen, % 0.9 Argon ve %1 diğer gazların karışımından oluşur.
    Karışımda yer alan oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir.

    Lastik bünyesindeki:

    a- Hava sızmasını engelleme görevi olan liner (en içte kalan, özel kauçuk karışımı olan kat)
    b- Antioksidan (oksijen istilasına karşı koyan, engellemeye çalışan)
    c- Yaşlanmayı geciktirici kimyasallar
    vasıtasıyla bu bozulmadan korunacak bir şekilde tasarlanmıştır.

    Kimyasallar belirli bir sürede kendilerini kullanıp bitirirler. Lastik içindeki şişirme basıncıyla, dış ortamdaki atmosfer basıncı arasındaki fark nedeniyle haraket içten dışa doğrudur. Böylece bozulma; lastiğin iç kısmından (liner) başlayarak tahrip oranı artan bir şekilde dışa doğru yayılmaya devam eder. Bozulma eyleminin yönü daima bu olduğundan, oksijen molekülleri kauçuk karışımının yapısında bulunan doymamış iki bağlantılı atomlarla kimyasal reaksiyona girerek ve kauçuk karışımı moleküllerinin gücünü zayıflatır, esnekliklerini azaltır (sertleştirir).

    Bu tahribat, lastik şişirme basıncı ayarlamalarında hızlanır çünkü içeriye her seferinde biraz daha oksijen molekülleri girer.

    Nitrojenin içinde ne nem ne de oksijen olduğundan bu tahribat oluşmayacaktır.
    Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.

    Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
    Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
    Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
    Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
    Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
    Çevreye hiçbir zararı yok.
    Dikkat:

    Kapalı ve küçük servis alanlarında oksijen azalması konsantrasyonun azalmasını ve kaza riskini artırabilir.
    ÇALIŞMA SİSTEMİ
    Kompresörden gelen hava elektrik kullanılmaksızın özel nitrojen jeneratörü sayesinde otomatik Nitrojene dönüşür.
    Makine, hava saatinden ister hava, ister Nitrojen basabilir.

    Tüm Bu Bilgiler Türk Pirelli Lastikleri A.Ş. 'nin Kaynaklarından Alınmıştır.


    -nitrojen :N2 - iki tane azot atomunda oluşmuş...
    NOS dedikleri şeyde NO2 dir. 2 birim Nitrojen + 1 birim oksijen
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  9. #9
    sokemon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ...
    setr74 arabalar için zararı yok olsa baya ünlü bir lastik firması bunu güzel bir bedel karşılıgında yapıyor.Ayrıca yanılmıyorsam F-1 araclarındada nitrojen var lastiklerde

    Nitrojen gazı nedir?
    # Nitrojen nem içermediği için dengeli ısınıp soğumasını sağladığı için lastiğe %30 35 oranında ömür sağlar.
    # Nitrojen molekülleri daha büyük bir gaz olduğu için hava kaybı olmaz, hava kontrol periyotları 3-4 misline çıkar.
    # Nitrojen daha hafif bir gaz olduğu için araçta %2'lik yakıt tasarrufu sağlar.
    # Nitrojen içinde nem bulundurmadığı için lastiğin topuk tellerinde ve jantta paslanma olmaz.
    # Bunun için senelerdir Formula 1 yarışlarında ve uçakların lastiklerinde nitrojen gazı kullanılmaktadır.


    Sanırım gelecekte bütün lastikler nitrojenle şişrilecek yani nasıl 10-20 yılın f-1 motogp teknolojileri şimdiki arabalarda ve motorlarda standartsa bunları görmek mümkün olacaktır.

  10. #10
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Nitrojen havaya uçar diyorsanız kmya sorunlarınız var demektir Atmosferin %78'ini olşturan nitrojen(azot) havaya uçmuyor da lastikteki mi uçacak

  11. #11
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    eğlenceli bir topik olmuş
    baya güldüm
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  12. #12
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Helyumla dolduralım hem uçar hem kaçarız

  13. #13
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Eskiden Formula 1'de lastikleri nitrojenle dolduruyorlardı.Sanırsam hızları düşürmek için yasaklamışlardı 1993 yılı sonunda.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  14. #14
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    uranyumsuz olmaz abi bu işler..
    CBR 600F Honda,

  15. #15
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    hehe.. Harbiden Nitrojen gazının yanacağını ya da patlayacağını söyleyen arkadaşlar sanırım okulda kimya dersinden kaçan arkadaşlar
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  16. #16
    sokemon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ...
    onlları allaha sevkedip fikirlerin paylaşımıza devam etmeyi umuyorum.

  17. #17
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    motor için kesinlikle tehlikeli bi olay sürtünmenin azalması süpersport değil 125 cc için bile tehlike tam tersi bizim motorlara hızladıkça lastik basıncını indiren bi teknoloji lazım hatta
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  18. #18
    muritu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    off kararsızlık ve parasızlık :(
    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı
    Helyumla dolduralım hem uçar hem kaçarız
    cıvayla dolduralım cıvayla.. daha ağır olur yere basar ayaklarımız ,bi düşünsenize,ama buharı zehirli solumamak lazım.
    ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
    kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden[COLOR="Yellow"]***[/COLOR] [COLOR="Red"]şam piiii yonnn [/COLOR][COLOR="Yellow"]***[/COLOR]

  19. #19
    2019 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Derbi GPR Nude
    bence yağla dolduralım sürtünme azalır
    [COLOR="Red"][B][SIZE="2"]DERBI [COLOR="Black"]RACING TEAM[/COLOR][/SIZE][/B][/COLOR]

  20. #20
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    nitrojen basmak lastiğin ömrünü uzatmak içindir yararlı bir olaydır. otomobillere 10ytlye falan basıyorlar. nitrojen kesinlikle patlamaz. sürtünme meselesi tamamen yanlış anlama, lastiğin içindeki nitrojenin (azot) dışındaki asfaltla olan sürtünmesini etkilemesi imkansızdır. sadece ısınma karakteristiğindeki farklılıktan dolayı lastik ısındığında ne kadar basınçlı olduğu değişir buda evet asfalta basışını etkiler AMA SOĞUKKEN NE KADAR DOĞRU ŞİŞİRDİĞİNİZLE ALAKALIDIR BU. yani başlangıç basıncıda önemli. siz zaten basınçlara dikkat etmiyorsanız lastik sizi kurtarmaz, öyle ciddi bir farkta olmaz.
    sürtünmedeki farktan elde edeceğiniz yakıt tasarrufu tek bir kırmızı ışıkta gaza azıcık az basarak kalkmanızla aynıdır, yani onu karşılaştırmaya deymez.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler