Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeni Motorum Honda PCX 125i

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Merhaba arkadaşlar

    Daha önce ilgili konularda bahsetmiştim yeni bir motor aldığımdan. Havalar yeni ısındı malum, biraz kilometre yapıp ilk izlenimlerimle beraber sunmak istedim.

    Bundan iki sezon önce, Peugeot 103 ile tali yolda seyir halindeyken karşı yönden üzerime gelen araçla çarpıştığımda, neyse ki hayati bir tehlike vuku bulmamış ama bir daha motorsiklet kullanmamaya karar vermiştim.

    Yaşım şu anda 25, yaklaşık 8 yıllık araba, 6 senelik de motorsiklet deneyimim var. Bir süredir arabayı da aileme bıraktığımdan, planımda okul dışında işim ya da gidecek yerim olmasa bile, durgunluk, kendimi özgür hissetmeme gibi psikolojik sorunlar yaşamaya başlamıştım. Ucuz, az yakan ve masraf çıkartmayacak bir araba arayışlarına giriştim yazdan beri fakat kendime uygun birşey bulamadım. Derken soluğu ikinci el kısmı olan bayilerde ardından aybaşında gerçekleşen Motoshow 2012'de aldım.

    Sıfır motorsiklet almak gibi bir düşüncem yoktu ama gezdikçe, gözüm açıldıkça bütçeyi genişlettim. Bunda en önemli etken son bir kaç yıldır küçük hacimli motorlarda arttırılan teknolojiler oldu.

    İlk motorum Asya 150 T'ydi, yanına Peugeot 103 aldım. En son Honda CG125 kullanıyordum fakat çok geçmeden satmıştım kazadan sonra. Bu makinalardan ve geçirdiğim kazalardan elde ettiğim tecrübeyle yeni alacağım motorsiklet kesinlikle scooter tipinde, Honda gibi kaliteli bir marka olacaktı. Bayilerde fiyatlarından dolayı İtalyanlar fazla ilgimi çekmedi...

    Wave 110i'yi görmek için fuarı dört gözle bekledim ama fiyatı bir cub için fazla geldi. Hak ediyor ayrı mesele... CB125E aklımı karıştırdı. Fakat o uyumsuz granajlarla caddelerde boy göstermek istemedim. Dediğim gibi, scooter ağır basıyordu dizlerimi korur düşüncesiyle...



    Fuarda PCX'e hiç bakmamıştım, forumda baya kötülenmiş çünkü. Tam çıkarken tesadüfen yazlıktan komşumuz Ege ile karşılaştım. Ege henüz 18 yaşını doldurmuş bir Mobylette uzmanıdır. Derdimi anlattım kendisine, PCX'i tavsiye etti. Eve gelince PCX'in özelliklerini inceledim. Su soğutmalı olduğunu öğrenince, önümüzdeki yaz için hayaller kurmaya başladım. Enjeksiyonlu olduğunu öğrenince, dedim bu tam bana göre. Tipi de oldukça güzel. Tekerlek boyutlarını, teknolojilerini falan da öğrenince tadından yenmez bir hale geldi. Boyutunu da universal yapmışlardır diye düşündüm, boyum 1,92 m. çünkü.

    İkinci el PCX'leri araştırmaya başladım, herkes memnun - tok satıcı. Bayileri aradım sıfır fiyatları için. Plakayı ruhsatı da kendim çıkartırsam iyice mantıklı hale geliyordu sıfır almak. İkinci eli değerli bir motorsiklet olması daha da hevesimi arttırdı bu süreçte. Derken bir gece rüyama girdi ve en uygun fiyatı veren İstoç Anes'ten gidip aldım.



    Hava pek iyi değildi o günlerde (10 Mart 2012) O heyecanla plaka çıkmasını beklemeden getirdim eve. İncelemeye başladım. Garajda tozlanıyordu genelde motorlarım, o yüzden en yakın nalburdan naylon alıp kenarlarından bantlayıp, geçici bir çözüm olarak branda niyetine kullanmaya başladım. O sırada duvara yansıyan güzel bir görüntü oluştu ve hemen fotoğrafını çektim



    Tasarımı çok hoşuma gitti. Özellikle önden görüntüsü gerçekten başarılı. Trafikte aynaya bakan sürücülere denk gelirseniz, yol verdikleri falan oluyor kalıplı olduğu için. Profilden de bir fotoğrafını çekeyim derken, farlar da baykuşu andıran tasarımıyla bir sürpriz yaptı:



    Aksesuar meraklısı değilimdir ancak uzun cam ve çanta; ihtiyacım olduğu gibi, PCX'e de yakışıyor ve ayrı bir hava veriyordu. Kuyruk granajı delinerek yapıldığı için başta yanaşmadım topcase'e ama sürekli iki kask taşırım ve inip bir yere gittiğimde yanımda taşımak sıkıntı olmaya başlamıştı.

    Kappa - Givi markalarını araştırdım, ikisi de fiyatları dışında aynı gibi geldi. En uygun fiyatı nerede bulursam alırım diye karar verdim yine. Genelde PCX'in yanında Givi E300B mat beyaz çanta veriyorlar fakat motor metalik iken çıplak gözle bakıldığında uyumsuz olabileceğini düşündüm ve renk kaygısından kurtulup, işimi görecek bir çanta bakmaya başladım.

    Bu sefer de Sirkeci Özen Motor en uygun fiyatları verdi ve resimde gördüğünüz Kappa uzun cam, K35 çanta ve bağlantı demirlerini aldım. Montaj için de Karaköy'de Suzuki karşısında bulunan Tamirci isimli servise yönlendirdi. Burada Recai Bey ve ekibi son derece profesyonel bir iş çıkartarak montajı tamamladılar.



    Yakıt olarak 95 oktan kullanmam tavsiye edildi. Motorum henüz 400 km'de. Şehir içi yoğun trafikteki yakıt değerlerim ise şimdilik aşağıdaki gibi:

    Gösterge(km) / Alınan Miktar(l.) / Litre Fiyatı(TL) / Tutar(TL) / Marka Ortalaması (l./100km)

    010 - 5,16 - 4,53 - 23,37 (Opet) - 2,62
    206 - 5,13 - 4,54 - 23,30 (Shell) - 2,50
    390 - 4,60 - 4,62 - 21,24 (Bp) - n/a

    Rodaj başlangıcı ortalama: 9,73 l. / 380 km ~= 2,56 l./km

    Her ne kadar çizgiye kadar doldursam da her seferinde, tablo düşey olarak ilerledikçe, ortalama hesaplaması daha sağlıklı olacaktır. 6,2 l. deposu var. Rodaj sonrası bu kullanım ile hiç yakıt almadan 250 km'den daha fazla yapabilirim diye düşünüyorum.

    Sorularınıza elimden geldiğince yanıt vermeye çalışırım. Önerileriniz ve iyi dilekleriniz için şimdiden teşekkürler.

    Murat TEKİR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ysn17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    Çanakkale/Biga
    Motosikleti
    motoranTorro 100 - Mtr 125
    O motosiklet 125 lik mi
    125 bir motosiklete göre çok kalıplı tam hayalimdeki gibi hem zaten 125 lik birde su soğutma ee daha ne olsun.

    Hayırlı olsun motosikletiniz çok güzel
    Allah kaza bela vermesin yolunuz her daim açık olsun.
    Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...

  3. #3
    ssczus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2009
    Şehir
    İZMİR
    Motor boyunuza göre küçük kalmıyor mu?

  4. #4

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Alıntı ssczus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor boyunuza göre küçük kalmıyor mu?
    Bu sınıftaki motorsikletlerin birçoğunda dizim gidona ya da ön tarafa değiyordu ancak PCX'te böyle bir problem yaşamadım. Esas etmen buydu seçimimde. Dışarıdan da çirkin gözükmüyorum bence Dediğim gibi şaşırtıcı bir tasarımı var.

  5. #5
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    hayırlı olsun. Seçim tam isabet gibi duruyor..

    Orjinal givi çanta bağlantı apartı için motoru deldiklerini bilmiyordum. K35 çanta demir ve cam nekadar tuttu toplam

  6. #6
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    hayırlı ugurlu olsun güzel açıklama olmuş.zevkle okudum..

    boy sorunu benimde kafamı kurcalıyor.cbf150 istiyorum bakalım hayırlısı..bende de 1,96 boy var.kilo 110...yani 0,11 ton

    saygılar
    birGarip..

  7. #7
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Baştan sona kadar okudum ve herşeyiyle olumlu yaklaştım motora Tekerin düz bassın hayırlı olsun Bu kadar kalıplı bir motosikletin bu kadar az yakması beni şaşırttı doğrusu helal olsun hondaya...

  8. #8
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Ben bayide geçen bi üstüne oturdum boyum 1.81 dizlerim için bir 5-6 cm pay vardı ama pisikolojik olarak geri gitmek istedim. Selenin arkasındaki küçük sırtlık izin vermedi biraz rahatsız hissettim.. 1.92 ile sorun yoksa güzel..

    Zaten Metahan sığdıysa bütün forum istisnasız sığar o motora

  9. #9

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun. Seçim tam isabet gibi duruyor..

    Orjinal givi çanta bağlantı apartı için motoru deldiklerini bilmiyordum. K35 çanta demir ve cam nekadar tuttu toplam
    Vida yuvaları hazır bulunuyor grenajı çıkarttığınızda, sanırım çantasız kullanıldığında çirkin bir yapı olmaması için böyle tasarlamışlar.

    Montaj dahil 375 TL tuttu: 70 TL bağlantı aparatı, 110 TL cam, 170 TL çanta, 25 TL montaj.

    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı ugurlu olsun güzel açıklama olmuş.zevkle okudum..

    boy sorunu benimde kafamı kurcalıyor.cbf150 istiyorum bakalım hayırlısı..bende de 1,96 boy var.kilo 110...yani 0,11 ton

    saygılar
    CG125'i rahatlıkla kullanıyordum. Sizin CBF150'yi daha rahat kullanacağınızı tahmin ediyorum.

  10. #10

    Üyelik
    09 Ekim 2010
    sukutırlardan nefret ederim hatta motosiklet yerine bile koymuyorum ama bu güzel gibi hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.

  11. #11
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    canım çekmedi desem yalan olur

    Bu pcx kullananların çoğu, motoru yokuş çıkarken yetersiz buluyor. Sizde durum nasıl?
    Koltuk altı bagajı 1 adet kapalı kask alacak büyüklükde mi?
    Süspansiyonları nasıl? çukurlarda savrulma yada sürücü yerinden zıplatma gibi bir durum var mı?
    Son olarak fren mesafesi nasıl (başka modellere kıyasla) ?

    çok soru sordum ama siz böyle resimleri asınca iştahım kabardı

    Allah kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin tekeriniz düz bassın...

  12. #12

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    canım çekmedi desem yalan olur

    Bu pcx kullananların çoğu, motoru yokuş çıkarken yetersiz buluyor. Sizde durum nasıl?
    Koltuk altı bagajı 1 adet kapalı kask alacak büyüklükde mi?
    Süspansiyonları nasıl? çukurlarda savrulma yada sürücü yerinden zıplatma gibi bir durum var mı?
    Son olarak fren mesafesi nasıl (başka modellere kıyasla) ?

    çok soru sordum ama siz böyle resimleri asınca iştahım kabardı

    Allah kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin tekeriniz düz bassın...
    Tek başıma ve ortalama ağırlıktaki bir artçı ile dik yokuşlar çıktım. Herhangi bir problem yaşamadım şimdiye kadar ama tabi ki belirli sınırlar içerisinde kalmalı beklentilerimiz bu tarz bir motor tercih ederken.

    Koltuk altı 1 adet kapalı kaskı alıyor ve geriye üstüste netbook sığacak kadar yer kalıyor. Kaskın etrafı da buff, eldiven, kilit gibi aksesuarlarla da doldurulabiliyor.

    Süspansiyonlarından memnunum, çok hızlı girersem çukurlara tabi ki bir sarsıntı oluyor ama sönümleme normal, zıplatmadı henüz.

    Fren mesafesini kıyaslama imkanım olmadı ama piyasaya çıktığından bu yana yapılan incelemelerin birçoğunu okudum, çok iyi olduğu söyleniyor.

  13. #13
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    PCX hayırlı olsun Murat. Gerek teknolojisiyle , gerek kullanım kolaylığıyla gerçekten göz dolduran güzel bir motosiklet.
    Keyifle kullanmanı dilerim.
    EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.

  14. #14
    KSKLİ_ÖMER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2012
    Şehir
    karşıyaka
    Motosikleti
    lifan 150 discovery
    hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inşallah bizlere de nasip olur böyle bir makina..

  15. #15
    hello_moto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Hayırlı olsun. Güle güle kullan hocam. " tekerin düz bassın"

  16. #16
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Tekir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek başıma ve ortalama ağırlıktaki bir artçı ile dik yokuşlar çıktım. Herhangi bir problem yaşamadım şimdiye kadar ama tabi ki belirli sınırlar içerisinde kalmalı beklentilerimiz bu tarz bir motor tercih ederken.

    Koltuk altı 1 adet kapalı kaskı alıyor ve geriye üstüste netbook sığacak kadar yer kalıyor. Kaskın etrafı da buff, eldiven, kilit gibi aksesuarlarla da doldurulabiliyor.

    Süspansiyonlarından memnunum, çok hızlı girersem çukurlara tabi ki bir sarsıntı oluyor ama sönümleme normal, zıplatmadı henüz.

    Fren mesafesini kıyaslama imkanım olmadı ama piyasaya çıktığından bu yana yapılan incelemelerin birçoğunu okudum, çok iyi olduğu söyleniyor.
    çok sağolun hocam

    Koltuk altı bagajı çok iyiymiş benimkide kapalı kask alıyor ama tam milimi milimine

    Güzel motor tekerinize taş değmesin..

  17. #17
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    tarz ım olmasa da güzel motor hayırlı olsun
    yazı uzun olmuş tamamını okuyamadım..
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  18. #18

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    [MENTION=81263]ysn17[/MENTION]
    [MENTION=69741]ssczus[/MENTION]
    [MENTION=48628]GP500-1st[/MENTION]
    [MENTION=92452]Garip1701[/MENTION]
    [MENTION=31270]crayzboyone[/MENTION]
    [MENTION=80887]mavimotor[/MENTION]
    [MENTION=86513]safakk[/MENTION]
    [MENTION=11221]guven61[/MENTION]
    [MENTION=92520]KSKLİ_ÖMER[/MENTION]
    [MENTION=53480]hello_moto[/MENTION]
    [MENTION=77708]F54[/MENTION]

    Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Hep beraber kazasız belasız nice motorlara binelim ve yollar yapalım inşallah.
    Bu zamana kadar motosiklet ile ilgili her konuda MT ailesinin önemli katkısı oldu, bundan sonra da heyecanlarımızı, sevinçlerimizi paylaşmak dileğiyle...

  19. #19

    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda Click 125i 2012
    goruntusu, yakiti, teknolojisi guzel ama bu modelin en ustun ozelligi frenleri
    umarim forumda guzel sekilde degerini bulur, bol resimli, bol detayli, 8-10 kullanici ile sinirli kalip silinmemesi dilegiyle
    arca94 nickli arkadasimiz da kucuk bir kayma ile dusme yasadi, sonra foruma pek ugramaz oldu, umarim bu sevdadan sogumamistir, resimler icin tesekkurler.

  20. #20

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    hayırlı olsun...aklımdan almayı geçirmiştim aslında ama paraya kıyamamıştım...belki sonra...allah kaza bela vermesin...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)