Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

"Yeni Başlayanlar" İçin Viraja Girme Tavsiyeleri

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    25 Ağustos 2011
    "riskle inatlaşmak" tabirini çok güzel buldum oocan abi. otomobilde bunu yaparken yakalıyorum kendimi bazen. mental olarak yapmamaya uğraşmak gerekiyor. zihinsel bir faaliyet/çaba gerektiriyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ntuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    ''Unutmayın siz yarışçı değil iki teker üzerinde güvenli seyahat ederken yolların tadını çıkaran bir sürücüsünüz.''
    Bu sözü aklımdan çıkarmadan motosiklet kullanıyorum.Paylaşımınız için teşekkürler.

  3. #43
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    bilgi paylaşımı için teşekkürler okan abi.

  4. #44
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet var hocam
    Şu L3 L4 L5 L7 hangi motorlardır?
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  5. #45
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet var hocam
    Şu L3 L4 L5 L7 hangi motorlardır?
    d) (Ek: RG-11/04/2003-25076) Araç sınıfları

    1) L Sınıfı – İki ve üç veya dört tekerlekli motorlu araçlardır.

    1.1) L1 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.

    1.2) L2 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.

    1.3) L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.

    1.4) L4 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.

    1.5) L5 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.

    1.6) L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.

    1.7) L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #46
    woxow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Shadow Custom
    bende nacizane bir şey ekleyeyim. bakışımıza da çok dikkat etmeliyiz. nereye bakarsak oraya gideriz.

    bazen istemeden de olması gerekenden hızlı viraja girmiş bulunabiliyoruz. acaba virajı alamayacak mıyım diye düşünüp yolun dışına bakarsak yada karşıdan gelen araca bakarsak kendimizi orada buluruz. bakışımızı gideceğimiz yere odaklayıp viraja girmeliyiz. hızımızı ayarlayamamış olsak bile motor baktığımız yere gidecektir veya gitmek isteyecektir. farkında bile olmadan pedler değene kadar motoru yatırmış ve o tehlikeli girdiğimiz virajı almış oluruz. tabi ki ne olursa olsun elimizden geldiğince viraja uygun süratte girmeye çalışmalıyız.

  7. #47
    nabukat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CbR 125 R BlacK
    paylaşım için teşekkür ediyorum çok güzel bili vermişsiniz saygılar
    bu arada geyik nerde ya la buraydı en son

  8. #48
    macar_93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150 x MZ etz 125 (92)
    Bir defasında sağa doğru 70 dereceye yakın viraj alıyordum. Karşı şeritten de kamyon geliyordu. Bende virajı alabilecekmiyim diye endişelendim ve kamyonun tamponuna gözlerim takılı kalmıştı. Sonra napıyorsun filan dedim kendi kendime. Zor toparlamıştım.Az kalsın kamyonun tamponuna sinek gibi yapışacaktım. : ( O yüzden baktığın yere gidersin tezi doğru =) Siz siz olun şarampole , karşı şeritten gelen araçlara bakmayın ;)

  9. #49
    Ranay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Cbr250r + Transalp
    viraja traktör gibiyavaş girmemek için bir fikir verebilirmisiniz

  10. #50
    cftc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2014
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2006 Yamaha YBR 125 - 2007 Honda CBR 125R
    Her sürücü görebildiği kadar gitmelidir
    Hocam çok faydalı bir konu olmuş teşekkür ederim.

  11. #51
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Ranay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    viraja traktör gibiyavaş girmemek için bir fikir verebilirmisiniz
    Merhabalar,

    Öncelikle viraja traktör gibi yavaş girmek ; arkanızda engel olduğunuz bir trafik yok ise kötü birşey değildir. Hatta bazen arkanızda trafik olsa bile yavaşlamanızı gerektiren durumlar olabilir.

    Ancak,

    Her motosiklet sürücüsü koşullar izin verdiği sürece akan trafiğin hızında seyir halinde bulunmalıdır. Bu hız size en az sayıda sollamayı veya sollanmayı sağladığı için daha fazla güvende olacaksınız. Unutulmamalıdır ki sollamak veya sollanmak yasal olarak yapılabilecek en riskli manevralardır. Tabiki bu duruma virajlarda dahildir. Yani virajlarda da diğer araçlarla uyumlu bir hızda olmak zorundasınız. Hızınız diğerlerinden daha düşük olursa risk oluşacaktır.

    Virajlarda akıcı bir hıza sahip olabilmek için motosiklet hakimiyetinizi geliştirmek şarttır. Bunu kitaplardan okuyarak öğrenmek hem riskli hem de uzun bir süreçtir. Bunun yerine bir eğitmen gözetiminde alacağınız kapalı alan hakimiyet eğitimi gelişiminizi hızlandıracaktır.

    Bu eğitim kapsamında alacağınız "kontra tekniği" sizi virajlarda daha stabil ve akıcı yapacaktır. Kontra tekniği kendi başınıza deneyerek öğrenilmek için fazlası ile riskli bir tekniktir.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #52

    Üyelik
    13 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2011cbf150 ve mr150 vulture.
    bir zamanlar sahip olduğum ramzey'in kitapçığında yaklaşık olarak şöyle yazıyordu."herkesin bir sürüş kapasitesi vardır"
    kesinlikle katılıyorum.
    bir kaç gün önce de HERO nun kılavuzunda okudum.kesinlikle doğru.ben de öyle yapıyorum.
    "her yöne bakın.sağa sola,aynalara.sürekli etrafa bakının."
    30 yıllık tecrübeyle yazıyorum.uzun yola çıkarken şehir içi modunda kullanıyorum.şehirden çıkınca da yol durumu ve altımdaki motorun özelliklerine göre bir sürüş tekniği uyguluyorum.artçılıysam farklı,bagajımda yük varsa farklı kullanıyorum.havanın karanlık oluşu,yağış,sis,hatta yandan gelebilecek ani bir rüzgar.
    bütün bunlara rağmen şehir içinde motor kullanmak daha zor.4 tekerlilerin çoğunun biz motorseverlere saygısızca davranışlarını da artık başka bir arkadaşımız anlatır.
    tekerimiz düz bassın.

  13. #53
    Ranay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Cbr250r + Transalp
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Öncelikle viraja traktör gibi yavaş girmek ; arkanızda engel olduğunuz bir trafik yok ise kötü birşey değildir. Hatta bazen arkanızda trafik olsa bile yavaşlamanızı gerektiren durumlar olabilir.

    Ancak,

    Her motosiklet sürücüsü koşullar izin verdiği sürece akan trafiğin hızında seyir halinde bulunmalıdır. Bu hız size en az sayıda sollamayı veya sollanmayı sağladığı için daha fazla güvende olacaksınız. Unutulmamalıdır ki sollamak veya sollanmak yasal olarak yapılabilecek en riskli manevralardır. Tabiki bu duruma virajlarda dahildir. Yani virajlarda da diğer araçlarla uyumlu bir hızda olmak zorundasınız. Hızınız diğerlerinden daha düşük olursa risk oluşacaktır.

    Virajlarda akıcı bir hıza sahip olabilmek için motosiklet hakimiyetinizi geliştirmek şarttır. Bunu kitaplardan okuyarak öğrenmek hem riskli hem de uzun bir süreçtir. Bunun yerine bir eğitmen gözetiminde alacağınız kapalı alan hakimiyet eğitimi gelişiminizi hızlandıracaktır.

    Bu eğitim kapsamında alacağınız "kontra tekniği" sizi virajlarda daha stabil ve akıcı yapacaktır. Kontra tekniği kendi başınıza deneyerek öğrenilmek için fazlası ile riskli bir tekniktir.

    Sevgilerimle
    Teşekkürler yorumunuz için
    Çalışmalara devam ediyorum sadece bu aşamada sadece yeni tavsiye verebilecek varsa dinlemek istedim . Ve yorumunuz çok değerli benim için.:-)

    Aslında problemim daha çok seritrafikte viraja girerken otomobillerin baski yapması ve her iki aynada benden süratli olduklarını görmem tedirgin ettiği için yavaşlıyor ve bir serit de durduk yere kuyruk yapıyorum şuanlik :-)
    En yakın zamanda özel bir kurs inşallah:-)


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)