"riskle inatlaşmak" tabirini çok güzel buldum oocan abi. otomobilde bunu yaparken yakalıyorum kendimi bazen. mental olarak yapmamaya uğraşmak gerekiyor. zihinsel bir faaliyet/çaba gerektiriyor.
"riskle inatlaşmak" tabirini çok güzel buldum oocan abi. otomobilde bunu yaparken yakalıyorum kendimi bazen. mental olarak yapmamaya uğraşmak gerekiyor. zihinsel bir faaliyet/çaba gerektiriyor.
''Unutmayın siz yarışçı değil iki teker üzerinde güvenli seyahat ederken yolların tadını çıkaran bir sürücüsünüz.''
Bu sözü aklımdan çıkarmadan motosiklet kullanıyorum.Paylaşımınız için teşekkürler.
bilgi paylaşımı için teşekkürler okan abi.
d) (Ek: RG-11/04/2003-25076) Araç sınıfları
1) L Sınıfı – İki ve üç veya dört tekerlekli motorlu araçlardır.
1.1) L1 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.
1.2) L2 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.
1.3) L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.
1.4) L4 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.
1.5) L5 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.
1.6) L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.
1.7) L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
bende nacizane bir şey ekleyeyim. bakışımıza da çok dikkat etmeliyiz. nereye bakarsak oraya gideriz.
bazen istemeden de olması gerekenden hızlı viraja girmiş bulunabiliyoruz. acaba virajı alamayacak mıyım diye düşünüp yolun dışına bakarsak yada karşıdan gelen araca bakarsak kendimizi orada buluruz. bakışımızı gideceğimiz yere odaklayıp viraja girmeliyiz. hızımızı ayarlayamamış olsak bile motor baktığımız yere gidecektir veya gitmek isteyecektir. farkında bile olmadan pedler değene kadar motoru yatırmış ve o tehlikeli girdiğimiz virajı almış oluruz. tabi ki ne olursa olsun elimizden geldiğince viraja uygun süratte girmeye çalışmalıyız.
paylaşım için teşekkür ediyorum çok güzel bili vermişsiniz saygılar
bu arada geyik nerde ya la buraydı en son
Bir defasında sağa doğru 70 dereceye yakın viraj alıyordum. Karşı şeritten de kamyon geliyordu. Bende virajı alabilecekmiyim diye endişelendim ve kamyonun tamponuna gözlerim takılı kalmıştı. Sonra napıyorsun filan dedim kendi kendime. Zor toparlamıştım.Az kalsın kamyonun tamponuna sinek gibi yapışacaktım. : ( O yüzden baktığın yere gidersin tezi doğru =) Siz siz olun şarampole , karşı şeritten gelen araçlara bakmayın ;)
viraja traktör gibiyavaş girmemek için bir fikir verebilirmisiniz
Hocam çok faydalı bir konu olmuş teşekkür ederim.Her sürücü görebildiği kadar gitmelidir
Merhabalar,
Öncelikle viraja traktör gibi yavaş girmek ; arkanızda engel olduğunuz bir trafik yok ise kötü birşey değildir. Hatta bazen arkanızda trafik olsa bile yavaşlamanızı gerektiren durumlar olabilir.
Ancak,
Her motosiklet sürücüsü koşullar izin verdiği sürece akan trafiğin hızında seyir halinde bulunmalıdır. Bu hız size en az sayıda sollamayı veya sollanmayı sağladığı için daha fazla güvende olacaksınız. Unutulmamalıdır ki sollamak veya sollanmak yasal olarak yapılabilecek en riskli manevralardır. Tabiki bu duruma virajlarda dahildir. Yani virajlarda da diğer araçlarla uyumlu bir hızda olmak zorundasınız. Hızınız diğerlerinden daha düşük olursa risk oluşacaktır.
Virajlarda akıcı bir hıza sahip olabilmek için motosiklet hakimiyetinizi geliştirmek şarttır. Bunu kitaplardan okuyarak öğrenmek hem riskli hem de uzun bir süreçtir. Bunun yerine bir eğitmen gözetiminde alacağınız kapalı alan hakimiyet eğitimi gelişiminizi hızlandıracaktır.
Bu eğitim kapsamında alacağınız "kontra tekniği" sizi virajlarda daha stabil ve akıcı yapacaktır. Kontra tekniği kendi başınıza deneyerek öğrenilmek için fazlası ile riskli bir tekniktir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
bir zamanlar sahip olduğum ramzey'in kitapçığında yaklaşık olarak şöyle yazıyordu."herkesin bir sürüş kapasitesi vardır"
kesinlikle katılıyorum.
bir kaç gün önce de HERO nun kılavuzunda okudum.kesinlikle doğru.ben de öyle yapıyorum.
"her yöne bakın.sağa sola,aynalara.sürekli etrafa bakının."
30 yıllık tecrübeyle yazıyorum.uzun yola çıkarken şehir içi modunda kullanıyorum.şehirden çıkınca da yol durumu ve altımdaki motorun özelliklerine göre bir sürüş tekniği uyguluyorum.artçılıysam farklı,bagajımda yük varsa farklı kullanıyorum.havanın karanlık oluşu,yağış,sis,hatta yandan gelebilecek ani bir rüzgar.
bütün bunlara rağmen şehir içinde motor kullanmak daha zor.4 tekerlilerin çoğunun biz motorseverlere saygısızca davranışlarını da artık başka bir arkadaşımız anlatır.
tekerimiz düz bassın.
Teşekkürler yorumunuz için
Çalışmalara devam ediyorum sadece bu aşamada sadece yeni tavsiye verebilecek varsa dinlemek istedim . Ve yorumunuz çok değerli benim için.:-)
Aslında problemim daha çok seritrafikte viraja girerken otomobillerin baski yapması ve her iki aynada benden süratli olduklarını görmem tedirgin ettiği için yavaşlıyor ve bir serit de durduk yere kuyruk yapıyorum şuanlik :-)
En yakın zamanda özel bir kurs inşallah:-)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)