Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: BAşlangıç için hangi Motor? (kriterlerimi okuyunuz lütfen)

Katılımcı sayısı
103. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Ninja 250R

    26 25.24%
  • CBR 250R

    33 32.04%
  • GT 250R

    24 23.30%
  • YZF R125

    20 19.42%
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Tamamen Acemi Bir Kullanıcı için Hayati Tavsiyelere İhtiyaç Var

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Selam Arkadaşlar,

    Aranıza bugün katıldım ve yıllardır motor almak istiyordum, bu amacıma bu yaz ulaşabilmeyi planlıyorum ama yardımlarınıza çok ihtiyacım olacak

    Lafı uzatmadan kısaca kendimi tanıtıp sorularıma geçeyim:

    29 yaşındayım Ankara'da yaşıyorum, 178 boy 74kiloyum. Özel bir üniversitenin Endüstri Mühendisliği bölümünde Öretim Görevlisiyim. 10yılı aşkın süredir B sınıf ehliyet sahibiyim. Motor hiç kullanmadım (bi kaç kez scooter kullanmıştım onu saymazsak), A2 için kursa yazılıyorum bu hafta ve SuperSport motorlarla ilgileniyorum.
    Alacağım motor'lar şehir içi trafiğe girmeyeceğim, çok yüksek hızlarda kullanmayacağım. Beni çeken tarafı bu motorların ivmelenmesi. Arabayı kullanmadığım bazı zamanlarda işe giderken de kullanacağım. Ev ve iş arasında şehir içi gibi bir trafik yok (full 3 şeritli yol, nerdeyse kırmızı ışık bile yok) 15km'lik bir yol ve oldukça dik uzun bir yokuş çıkmak gerekiyor. Motorla sadece bakım için şehre ineceğim.
    Pratik yapmak için çevremde bol bol alan olacak.
    Sorularıma bu şartları düşünerek cevap verirseniz mutlu olurum

    İkinci el 250cc bir modelle başlayıp tecrübe kazandıktan sonra sıfır 600cc bir model almayı düşünüyorum. Honda'nın kurslarını önermişsiniz pek çok yerde ancak Ankara'da yaşadığım için ne yazik ki bunlara katılma şansım yok. Ama Ankara içinde kurs araştıracağım (ehliyet kursunun vereceği hiç bir şeye yaramayacaktır diye düşünüyorum).
    1.) Ankara içerisinde önerebileceğiniz bir kurs var mı acaba?

    Başlangış için almayı düşündüğüm motorlar şunlar:
    • Ninja 250R,
    • CBR 250R,
    • GT 250R,
    • YZF R125 (eğer 250cc ciddi sıkıntı yaşatırsa).


    2.) 125cc yerine bu motorlardan birisi ile başlamak çok büyük sıkıntı yaşatır mı? İlk aşamada nasıl olsa trafiğe çıkmayacağım.

    3.) Bu motorlardan hangisini önerirsiniz? Hem acemiliği atmak için hem de en az sorun çıkarması bakımından? (yukarda yazdığım kriterler altında düşünün lütfen)

    4.) Bu motorlar için ikinci elde max kaç km'de almam gerekir? Motor ömürleri yaklaşık olarak nedir?

    5.) Kaç km.'de bir bakıma götürmek gerekir? Yukardaki markalardan hangisini bakım masraf/servis şartları açılarından Ankara için önerirsiniz?

    6.) Ehliyet için 4'ünde kurslar başlıyormuş. Ağustos'ta sınava girecekmişim sadece 2 zamanlı motor bölümünden ardından da sürüş sınavı varmış. Ehliyeti Eylül'de alabileceğim söylendi :( Sanırım daha öne çekme şansı yok :( Ehliyeti alana kadar motor almam önerilir mi pratik için? Ya da bu süre zarfını nasıl değerlendirmem gerekir?


    İlk etapta sorularım bunlar arkadaşlar. Biraz uzun oldu farkındayım ama vakit ayırıp okuduysanız çok teşekkür ederim sizlere. Çevremde tanıdığım motorcu hiç kimse yok. O nedenle sorularımı kimseye yöneltemedim. Eğer bana detaylı ve yol gösterecek bir biçimde yardımcı olabilirseniz gerçekten çok minnettar kalırım sizlere

    Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

    Saygılar,


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    250cc sıkıntı yaratmaz merak etmeyin... Maddi konu sıkıntı değilse ben ninja öneririm...

    2. el motorda km konusu ise çok değişik bir konu... Çünkü orijinal km bulmak ve anlamak zor... Ama servis bakım kartı var ise km.si az çok anlaşılır...

    Ankara'da olduğunuz için servis konusunda pek sıkıntınız olacağını sanmıyorum...
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  3. #3

    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Siz bunu izleyedurun, ben de o sırada sorularınız için bir şeyler yazayım.

    http://vimeo.com/23289139

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    HOCAM, AKLIMDA O KADAR ÇOK DETAJ VAR Kİ, YAZMAYA KALKARSAM SANIRIM VAKTİM YETMEYECEK.

    ÖZELDEN NUMARAMI YOLLUYORUM.
    ararsanız detaylı yardımcı olabilirim
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  5. #5

    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    1.) Ankara içerisinde önerebileceğiniz bir kurs var mı acaba?

    Ankara tayfasından bir yer önerecek biri çıkabilir diye düşünüyorum.
    Çıkmazsa da Honda'nın eğitimleri motosikletle tanışmak için çok uygun bence. Her iki yakadan da gidiş-dönüş servisleri var.
    2 gün boyunca sabahtan akşama kadar motosiklet üzerinden inmeyeceksiniz.
    Benim gibi kondüsyonsuz ve kısa kollu bir şeylerle giderseniz; mutlu ama bol bol ağrı sızıyla döneceksiniz evinize.
    İstediğiniz kadar düşün kalkın, size birşey olmasın yeter.
    Zamanında benim "Honda eğitimi" soruma cevap olarak yazılmıştı. Kimdi hatırlamıyorum. Fabrikanın motosikletiyle limitlerini zorlamak kadar bir şey yok diye.
    Gelebilirseniz taysiye ederim. İstanbul turu yaparsınız bir de, fena mı...

    2.) 125cc yerine bu motorlardan birisi ile başlamak çok büyük sıkıntı yaşatır mı? İlk aşamada nasıl olsa trafiğe çıkmayacağım.
    29 yaşında, sizin boy-kilonuzda aklı başında biri için bence ideal. Küçük bir "ama"sı var, o da aşağıda.


    Ninja 250R,
    CBR 250R,
    GT 250R,
    YZF R125 (eğer 250cc ciddi sıkıntı yaşatırsa).


    3.) Bu motorlardan hangisini önerirsiniz? Hem acemiliği atmak için hem de en az sorun çıkarması bakımından? (yukarda yazdığım kriterler altında düşünün lütfen)

    Ninja 250R.
    (CBR250'yi yollarda adam akıllı görmeye ne sizin, ne de benim ömrüm yetecek galiba. Getiremediler bir türlü. Helak oldu millet... )
    Kesinlikle küçümsenecek bir makina değil. Eğitimle ve adam akıllı kullanıldığında fazlasıyla ideal bir makina bence.
    Yukarda bahsettiğim "ama" burada başlıyor.
    Videoda bundan bahsediliyor. Acemiliğinizi dandik birşeyle geçirin, istediğniz kadar düşün kalkın falan.
    Almak isteğiniz motosikletlerin hepsi karenajlı.
    Ve acemi kullanıcı düşme ihtimali çok yüksek kullanıcıdır.
    Düşünce ne olur?
    Karenajlar çizilir, çatlar, kopar vs, vs...
    Acemilik dönemini karenajsız bir motosiklette atlatmak da yarar var yani.
    Haaa, sen öyle yaptın mı dersen.
    Hayır! CBR 125'le başladım ben de.
    Benim gibi, "amaaan o kadar da olsun artık, bana bir şey olmasın" derseniz mümkün tabii.

    4.) Bu motorlar için ikinci elde max kaç km'de almam gerekir? Motor ömürleri yaklaşık olarak nedir?
    Bu konu beni aşıyor malesef.

  6. #6
    MotoGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400 [2024]
    Acemi bir kişinin motoru düşürme ihtimali daha fazladır. Alacağınız modellere baktığımda hepsi grenajlı. Hiç kimse istemez tabiki ama eğer düşerseniz bilin ki yedek parçaları pahalı. Tercih sizin tabiki.

    Bende Cbr125r ile başladım. bir kere kaygan yerde olduğu için düştü ve motorun sağ sinyali kırıldı. Tek sinyale 145 tl para baydım.
    2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400

  7. #7
    Free_AnGeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2011
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    GT250r '' ReD DraGoN ''
    1.) Ankara içerisinde önerebileceğiniz bir kurs var mı acaba?

    Malesef Bir bilgim yok .

    2.) 125cc yerine bu motorlardan birisi ile başlamak çok büyük sıkıntı yaşatır mı? İlk aşamada nasıl olsa trafiğe çıkmayacağım.

    Bana Göre Yaratmaz. Tamam 125 cc ile 250 cc arasında Bir fark Var mutlaka Gerek Görünüş bakımından Gerekte '' GüÇ '' bakımından Lakin, Benim nacizane Tavsiyem 250 cc ile Başlamanızdır.

    Not: Başlamadan Önce mutlaka bir arkadaşınızın veya dostunuzun olmadı
    ''MUTLAKA AMA MUTLAKA '' Kısa sürelide Olsa bir kurs almalısınız.

    Ninja 250R,
    CBR 250R,
    GT 250R,
    YZF R125 (eğer 250cc ciddi sıkıntı yaşatırsa).

    3.) Bu motorlardan hangisini önerirsiniz? Hem acemiliği atmak için hem de en az sorun çıkarması bakımından? (yukarda yazdığım kriterler altında düşünün lütfen)

    Hocam CBR bir HAyAL

    Yzf Güzel makina Lakin onu diğerli ile aynı kefeye koymaya gerek yok o yokmuş gibi cevap vericem .

    Benim 2 tavsiyem + ları ve - leri ile olacak .

    Bence Ninja Al. İlk olarak motor sağlıklı motordur. Ve herşey bir Yana ADI vardır.
    Ayrıca Servisi De gayet iyi ilgilenmektedir '' fiyat 11 Bin lira civarında ehliyet ruhsat şu bu derken 12,500 lirayı bulur'' Başlangıç için bence İdeal bir motordur. Oturuş bakımından da seni pek fazla yormaz..Ama Garanti süresi bittikten sonra biraz CEBİNİ yakabilir. Çünkü ben kendi motorumu almadan önce Ninja peşinde çok koştum. ve parçaları Bana göre gerçekten pahalı ... :(
    Boy ve kilo olarakta Yakışır bu motor sana ...

    AMA GT250R dan Bahsetmeden olmaz.
    Bence Gt250r al.Kalıplı motor ve ESKİ DEN OLDUĞU gibi KRONİK sorunları '' YOK''
    Ayriyetten GARANTİ bittikten sonra Ninja ile bir kıyas yapacak olursan parçaları ona nazaran daha insaflı ...

    He ben burda GT dandik parça kullanıyor veya ninja DANdik parça kullanıyor demiyorum...


    Ama Hondanında.Kawanında Son zamanlardaki Motor fiyatları Dudak uçuklatır oldu...

    Gt250de belli bir süre Oturuş olarak Sıkıntı yaşaya bilirsin bende öyle olmuştu ilk 1 hafta kadar ama şimdi alıştım...

    Motor özellikleri bir yana 2 motoru yanyana koyunca verdiğin / vereceğin paranın biraz göze gönüle hitap etmesini ister insan ve bu hitabı '' GT de bulabilirsin ''


    4.) Bu motorlar için ikinci elde max kaç km'de almam gerekir? Motor ömürleri yaklaşık olarak nedir?
    Valla ben 10bin km den aşağı motor tavsiye ederim . 10bin den sonrası kullanıcıdan kullanıcıya fark gösterir lakin bazıları çok hor kullanıyor.

    5.) Kaç km.'de bir bakıma götürmek gerekir? Yukardaki markalardan hangisini bakım masraf/servis şartları açılarından Ankara için önerirsiniz?

    6.) Ehliyet için 4'ünde kurslar başlıyormuş. Ağustos'ta sınava girecekmişim sadece 2 zamanlı motor bölümünden ardından da sürüş sınavı varmış. Ehliyeti Eylül'de alabileceğim söylendi :( Sanırım daha öne çekme şansı yok :( Ehliyeti alana kadar motor almam önerilir mi pratik için? Ya da bu süre zarfını nasıl değerlendirmem gerekir?

    Ehliyeti Al SONRA minimum KASK+MONT+ELDİVEN sonra gönül rahatlığı ile git motorunu al

    Motor için sınava girdiğinde %80 vitessiz bir motor veriyorlar . ileri gidip geliyorsun . onlar yola bir kaç engel koyuyor onlara çarpmaman gerekiyor.

    lakin daha öncede dediğim gibi mutlaka sınava girmeden önce bir kursa git.

    GT250r 1000+km bakım ücretsiz lakin diğerlerini bilmiyorum .
    Ankarada bildiğim kadarı ile servisi olması lazım .

    Biraz uzun oldu dahada açıklama yapabilirim ama Okumaktan sıkmak istemem .
    karar senin. .

    Eğer güzel bir alıştırma ve sonrasında ss bir motor alıcam diyorsan

    GT250r ideal .
    Lakin Yok ben kısa süre kullanıp sonra hemen SS e geçicem diyorsan .
    2.el bi Yzf al derim .
    ''Bir adamı sabah gördüğümde tesadüf olarak kabul ederim, öğlen aynı adamı bir daha görürsem kuşkulanırım. Akşam karşılaştığımızda tereddütsüz silahımı çekip vururum. Tesadüflere inanmam '' Al Capone

  8. #8
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1

    Teşekkürler ve Güncel Sorular

    @metci
    Bakım aralığı ve masrafını da hesaba katmam gerekiyor o konuda pek bilgi sahibi olmadım Ona göre motoru seçmeyi düşünüyorum. Teşekkürler ilginiz için


    @yürekçe
    Çok teşekkür ediyorum Sencer Bey Saat biraz geç oldu h.sonu ilk fırsatta rahatsız edeceğim sizi


    @jam session
    Gerçekten çok teşekkürler video için keyifle izledim. Her kelimesine katılıyorum. Ancak dediğim gibi trafiğe neredeyse hiç girmeyeceğim için scooter'ı atlamayı düşünüyorum. O nedenle 250cc'den başlamayı düşündüm. Ama kullanım amacıma göre yine de hatalı olacaksa bu seçim belirtirseniz sevinirim

    Kalacak yer sıkıntısını halledebilirsem Honda'nın eğitimlerini inceledim ve gerçekten harika olur dediğiniz gibi. Ama 3 seviye'yi alsam peş peşe denk getirip 6gün orada olmam demek oluyor. Tüm gün sürdüğü ve akşama da hal kalmayacağı düşünüldüğünde biraz zor olacak gibi ne yazik ki benim için. Ama Ankara'da düzgün eğitim veren bir yer çıkmazsa en azından temel kur için gelmeye çalışacağım. Bu arada Ehliyet kursu da eğitim verecek ama dediğim gibi scooter'larla veriyorlar bildiğim kadarıyla. Başka kursları da araştıracağım bu arada.

    Karenaj konusunda haklısınız. O nedenle 2.el alıp en azından olası kazalarda içimin acımasını azaltıp bir de en azından öğrenip ilerde satana kadar tamamen kopmamasını ummayı düşünüyorum. Biraz fazla iyimserim belki de

    Bu arada 2.el CBR250R'lar mevcut satılıyor Çok teşekkür ederim vakit ayrıdığınız için


    @MotoGT
    Haklısınız. Peki bu modeller arasında en uygun yedek parça fiyatı hangisine ait?


    Free_AnGeL
    Öncelikle ayrıntılı cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum size de
    Ehliyet kursunun eğitimine zaten gideceğim. Ama onun üzerine de nerede naapabilirim araştırıyorum. Ankara'dan arkadaşlar başlığı görüp yardımcı olurlar diye umuyorum

    CBR250R ikinci el olarak mevcut gördüğüm kadarı ile. Zaten ilk motoru ikinci el almayı düşünüyorum. Asıl kriterim de zaten bilinen sorunları/sıkıntıları/kronik arızaları olmayan bir marka/model seçmek. İkincil olarak da servis, bakım ve yedek parçalarının uygun olması; düşüreceğim düşünüldüğünde :(

    Hyosung'un servisleri daha çok dediğiniz gibi Ankara'da ve ulaşımı daha kolay yerlerde var Kawasaki'ye göre. Benim yoğunlaştığım iki model de onlar gibi. Ama dediğim gibi bakım sıklığı ve masrafı önemli bir kriter bütçeyi planlarken ;) Kaç km'de bir bakıma girer motorlar, neler değişir her bakım ne tutar o konuda aydınlatabilirseniz sevinirim. Bu konuda hiç bir bilgim yok çünkü.

    Ortalama 1,500TL Kask, eldiven, mont, dizlik v.s. ekipmanlarına ayıracağım zaten. Bakım masraflarına göre de motor'a karar vereceğim dediğiniz gibi ;)
    Güvenlik önce geliyor.. Bu miktar yeterli olur mu peki düzgün ekipmanlar için?

    2.elde de 10,000km altı bir motor almaya çalışacağım. Bu konuda da teşekkürler. Ama km. ile oynama çok olduğuna göre sanırım ilk yetkili servislerdeki 2.ellerden araştırmaya başlamakta fayda var


    Tüm arkadaşlara tekrar teşekkür ediyorum değerli bilgilerinizi paylaştığınız için
    Oy kullanıp yorum yapmayan arkadaşlar da bir şeyler yazarsa sevinirim


    Sorularımı gelen bilgiler ışığında güncelleyip vaktinizi almaya devam edeyim o zaman
    1. Ankara'da iyi eğitim verebilecek bir yer önerisi bekliyorum Ankara'lı arkadaşlardan,
    2. Yazdığım motorların kaç km.'de bir servise girmeleri gerektiği ve yaklaşık bakım masrafları ve mümkünse yedek parça fiyatları ile ilgili bu motorları kullanan arkadaşlardan yardım bekliyorum,
    3. Kask, mont, eldiven markası olarak ne önerirsiniz?


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:19 ----------

    Ankara için bu arada şu kursları buldum:


    Bilgisi olan varsa yorumlarını beklerim ;)

  9. #9

    Üyelik
    27 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara/Eryaman
    Motosikleti
    BMW R 1150 GS
    altın elbiseli adam işi bitirmiş çokda sinirlenmiş sanırım

  10. #10
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Ankara'lı arkadaşların ilgisini nasıl çekerim acaba?

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı ejlover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ankara'lı arkadaşların ilgisini nasıl çekerim acaba?
    ANKARA MT ( SOL TARAFTAKİ İLLER LİSTESİ ) ya da türkiye haritasında ankaraya tıkla
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  12. #12
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Selamun aleyküm kardeşim Bence cbf 150 yada ybr 125 ile başla yolları ,kendini ve motor kullanmayı biraz hazmet sonrasında karar ver derim...
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  13. #13

    Üyelik
    09 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    selam hocam. Ankaralıyım, ben de çok araştırdım kurs olayını zamanında. atom karınca soner abiyi öneren çok var ve bildiğim kadarıyla tarihleri ayarlanabildiği için tercih edebilirsiniz. ben gitmedim, yeri ters kaldı bana, incek taraflarında olması lazım. ayrıca adventure motor okulu (ulusan motor) varmış, onu çok araştırmadım ama çok kaliteli olduğunu hem teorik hem de pratik eğitiminin olduğunu duydum. ve benim bir ayağım istanbul'da olduğundan honda yı tercih ettim ben de, ama yazdıklarımdan faydalanabilirsiniz ankara için.

  14. #14

    Üyelik
    08 Mart 2011
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ninja 250 siyah-2011
    Merhaba.. Ben eğitimimi Ankara'da ulusan motordan aldım.. Özgür hoca gayet yetenekli ve ilgili bir hoca. Düşünürseniz telefonlarını verebilirim.. Eğitim yeri de Arena spor salonunun hemen yanında gayet merkezi..500 cc motorla tamamlıyorsunuz eğitimi.. Rampada kalkış, ani fren gibi her türlü temel eğitim veriliyor.. Ayrıca slayt gösterisi olarak da motorun nasıl, ne zaman bakımı yapılacağı vs. gibi eğitim de oluyor.. Böylece sorularınıza da cvp bulabilirsiniz..

    Benim motorla trafik tecrübem hiç yoktu sadece 125 cc bi motoru boş alanlarda kullanmıştım daha önce! Ama bu aldığım eğitimden sonra ninja 250 ile direk keçiören trafiğinde evime gittim, şu an 800 kmye yaklaştım ve ilk bikaç gün dışında hiçbi sıkıntı yaşamadım.. Tabiiki acemilik oluyo ama her geçen gün bu biraz daha azalıyo.. Araba tecrübesinin trafikteyken faydasını görüyorsunuz ayna kullanma alışkanlığı vs gibi ama tabi motor çok daha fazla dikkat istiyo takdir edersiniz..

    Granajlı motor bi acemi için sıkıntı aslında ama ben de motor uzun zamandır ciddi bir tutku olduğu için dayanamayıp öyle bişey aldım.. Bi kere düşürdüm onda da vites kolum eğildi bi arkadaş yaptı sağolsun.. Sonuçta herkesin başına gelebilecek olaylar veya alışma süreci farklı.. Önce eğitim alıp sonra kendinize uygun olan motoru seçmelisiniz bence.. Eğitim alırken kendinizi de tanıyorsunuz sürücü olarak..
    [B]Rüzgara karşı koşmadıysan onla esmeyi bilemezsin, henüz motora binmediysen ben yaşıyorum diyemezsin :wiinkk:[/B]

  15. #15
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ANKARA MT ( SOL TARAFTAKİ İLLER LİSTESİ ) ya da türkiye haritasında ankaraya tıkla
    Ankara grubuna mesaj attım linki de verdim ama 1 hafta oluyor nerdeyse kimse uğramamıştı bugüne kadar

    Alıntı cbr1100 xx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamun aleyküm kardeşim Bence cbf 150 yada ybr 125 ile başla yolları ,kendini ve motor kullanmayı biraz hazmet sonrasında karar ver derim...
    Aldığım motora 2yıl binmeyi düşünüyorum. arada değiştirmem zor olacak. O nedenle 125'liği alıp kısa sürede değiştirmek istemiyorum. Bu nedenle 250cc gibi duruyor tercihim. Teşekkürler öneriniz için.

    Alıntı lucky13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam hocam. Ankaralıyım, ben de çok araştırdım kurs olayını zamanında. atom karınca soner abiyi öneren çok var ve bildiğim kadarıyla tarihleri ayarlanabildiği için tercih edebilirsiniz. ben gitmedim, yeri ters kaldı bana, incek taraflarında olması lazım. ayrıca adventure motor okulu (ulusan motor) varmış, onu çok araştırmadım ama çok kaliteli olduğunu hem teorik hem de pratik eğitiminin olduğunu duydum. ve benim bir ayağım istanbul'da olduğundan honda yı tercih ettim ben de, ama yazdıklarımdan faydalanabilirsiniz ankara için.
    Atom karınca aslında tam istediğim yerde. Eve işe yakın ve motor alırsam kendim pratik yapmak için de İncek'te kullanmayı düşündüğümden benim için yer olarak biçilmiş kaftan. Ama Ulusan da çok uzak. Yani kendi motorumla eğitime katılmam için Eskişehir yolu dahil şehir içi trafiğine girmem gerekecek ki mümkünatı yok bunun :( Ona cesaret edebilsem zaten

    Alıntı kuzen84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba.. Ben eğitimimi Ankara'da ulusan motordan aldım.. Özgür hoca gayet yetenekli ve ilgili bir hoca. Düşünürseniz telefonlarını verebilirim.. Eğitim yeri de Arena spor salonunun hemen yanında gayet merkezi..500 cc motorla tamamlıyorsunuz eğitimi.. Rampada kalkış, ani fren gibi her türlü temel eğitim veriliyor.. Ayrıca slayt gösterisi olarak da motorun nasıl, ne zaman bakımı yapılacağı vs. gibi eğitim de oluyor.. Böylece sorularınıza da cvp bulabilirsiniz..

    Benim motorla trafik tecrübem hiç yoktu sadece 125 cc bi motoru boş alanlarda kullanmıştım daha önce! Ama bu aldığım eğitimden sonra ninja 250 ile direk keçiören trafiğinde evime gittim, şu an 800 kmye yaklaştım ve ilk bikaç gün dışında hiçbi sıkıntı yaşamadım.. Tabiiki acemilik oluyo ama her geçen gün bu biraz daha azalıyo.. Araba tecrübesinin trafikteyken faydasını görüyorsunuz ayna kullanma alışkanlığı vs gibi ama tabi motor çok daha fazla dikkat istiyo takdir edersiniz..

    Granajlı motor bi acemi için sıkıntı aslında ama ben de motor uzun zamandır ciddi bir tutku olduğu için dayanamayıp öyle bişey aldım.. Bi kere düşürdüm onda da vites kolum eğildi bi arkadaş yaptı sağolsun.. Sonuçta herkesin başına gelebilecek olaylar veya alışma süreci farklı.. Önce eğitim alıp sonra kendinize uygun olan motoru seçmelisiniz bence.. Eğitim alırken kendinizi de tanıyorsunuz sürücü olarak..
    Ulusan'ın eğitimi gerçekten çok iyi duruyor hocam. Siz motoru almadan mı başladınız eğitime? Sitelerine bakıyorum ama açılmıyor detaylı bilgiler. NE kadar sürüyor tüm eğitim ve toplam maliyet ne oluyor? Bu konularda bana en büyük yardımı dokunacak kişi sizsiniz Ankara'dan Ehliyet kursunda verilen eğitim boş olacak sanırım.

    Bir de Ninja'yı sıfır mı aldınız ikinci el mi? Servisi nasıl? Bakım ne kadar tutuyor bu konuda da aydınlatabilirseniz sevinirim

    Çok mutlu oldum beni bekleyen aynı yollardan geçmiş Ankara'lı bir motorcu bulabildiğim için

  16. #16

    Üyelik
    08 Mart 2011
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ninja 250 siyah-2011
    Alıntı ejlover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulusan'ın eğitimi gerçekten çok iyi duruyor hocam. Siz motoru almadan mı başladınız eğitime? Sitelerine bakıyorum ama açılmıyor detaylı bilgiler. NE kadar sürüyor tüm eğitim ve toplam maliyet ne oluyor? Bu konularda bana en büyük yardımı dokunacak kişi sizsiniz Ankara'dan Ehliyet kursunda verilen eğitim boş olacak sanırım.

    Bir de Ninja'yı sıfır mı aldınız ikinci el mi? Servisi nasıl? Bakım ne kadar tutuyor bu konuda da aydınlatabilirseniz sevinirim

    Çok mutlu oldum beni bekleyen aynı yollardan geçmiş Ankara'lı bir motorcu bulabildiğim için
    Ankara bu forumda çok hareketli diil malesef..
    Ben motoru eğitimdeyken sıfır aldım.. Eğitim bitene kadar ulusan motorun kendi mağazasında durdu, teorik eğitimlerde sevip okşuyodum gidip Eğitim bittikten sonra eğitim alanına getiriyolar, özel araçları var.. Bir de kendi motorunuza adaptasyon eğitimi alıyorsunuz ve bitiyor.. Ben o adaptasyonu sadece yarım saat yapıp motoru eve götürmüştüm Özgür hoca bayılacaktı korkudan Neyseki sağ salim gelebilmiştim..Tabi siz sakın öyle bişey yapmayın ben ailem şehir dışına gideceği için görmeden gitmesinler diye acele etmiştim

    Yardımım olabilirse ben de mutlu olurum tabi.. Eğitimin maliyeti 390 tl.. Katılımınıza göre süresi değişir.. Haftaiçi daha sakin olduğu için ben mutlaka bigün haftaiçi bigünde haftasonu gidiyodum, adaptasyonla beraber 3 haftada tamamladım.. Benim ehliyetim önceden vardı yalnız Bakım masrafını henüz bilemiyorum ama haftasonu 1000 kmyi tamamlayabilirsem götürücem bakım için sanırım yağ değişicek.. Bi de şimdi zincir yağı aldım onu yapıcam yağmurda çok kullandığım için yağlamam lazım artık, bugün arka lastiği sehpaya oturtmaya gücüm yeterse tabi
    [B]Rüzgara karşı koşmadıysan onla esmeyi bilemezsin, henüz motora binmediysen ben yaşıyorum diyemezsin :wiinkk:[/B]

  17. #17
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı kuzen84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ankara bu forumda çok hareketli diil malesef..
    Ben motoru eğitimdeyken sıfır aldım.. Eğitim bitene kadar ulusan motorun kendi mağazasında durdu, teorik eğitimlerde sevip okşuyodum gidip Eğitim bittikten sonra eğitim alanına getiriyolar, özel araçları var.. Bir de kendi motorunuza adaptasyon eğitimi alıyorsunuz ve bitiyor.. Ben o adaptasyonu sadece yarım saat yapıp motoru eve götürmüştüm Özgür hoca bayılacaktı korkudan Neyseki sağ salim gelebilmiştim..Tabi siz sakın öyle bişey yapmayın ben ailem şehir dışına gideceği için görmeden gitmesinler diye acele etmiştim

    Yardımım olabilirse ben de mutlu olurum tabi.. Eğitimin maliyeti 390 tl.. Katılımınıza göre süresi değişir.. Haftaiçi daha sakin olduğu için ben mutlaka bigün haftaiçi bigünde haftasonu gidiyodum, adaptasyonla beraber 3 haftada tamamladım.. Benim ehliyetim önceden vardı yalnız Bakım masrafını henüz bilemiyorum ama haftasonu 1000 kmyi tamamlayabilirsem götürücem bakım için sanırım yağ değişicek.. Bi de şimdi zincir yağı aldım onu yapıcam yağmurda çok kullandığım için yağlamam lazım artık, bugün arka lastiği sehpaya oturtmaya gücüm yeterse tabi
    2.El Ankara'da bulamadım ben de zaten 0'larla fark da yok gibi arada aslında. Ulusan'dan motor+eğitimi almak o zaman mantıklı bir seçim gibi duruyor İşin kötü yanı Ehliyeti Eylül'de alabileceğim sınav Ağustos'taymış :( O zamana kadar fiyatlar düşer zaten biraz ama bu sefer de motoru ehliyeti Eylül'de alıp Ağustos'ta da eğitimleri tamamlasam Eylül'den sonra havalar el vermez kullanmaya diye korkuyorum MAlum Ankara'da özellikle de Haziran'da bile bu şekildeyken :(

  18. #18
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    Alıntı cbr1100 xx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamun aleyküm kardeşim Bence cbf 150 yada ybr 125 ile başla yolları ,kendini ve motor kullanmayı biraz hazmet sonrasında karar ver derim...
    söylediklerine kesinlikle katılıyorum. her seferinde söylediğim gibi tekrar söylüyorum. ybr 125 kullandım 70.000 km. 29 yaşımda bir kamu kurumunda kontrol mühendisi olarak çalışırken (ki hala aynı kamu kurumunda kontrol mühendisi olarak çalışıyorum) 194 boy ve 90 kilo ağırlığında olmama rağmen 70.000 km o motoru kullandım ve gerçekten faydasını gördüm. trafikte nelerle karşılaşacağını görmek ve erken tepki vermek çok önemli. seçim sizin, para sizin, hırs sizin. tavsiye isterseniz cbr1100 xx arkadaşımla aynı fikirdeyim.

    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  19. #19

    Üyelik
    08 Mart 2011
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ninja 250 siyah-2011
    Alıntı ejlover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.El Ankara'da bulamadım ben de zaten 0'larla fark da yok gibi arada aslında. Ulusan'dan motor+eğitimi almak o zaman mantıklı bir seçim gibi duruyor İşin kötü yanı Ehliyeti Eylül'de alabileceğim sınav Ağustos'taymış :( O zamana kadar fiyatlar düşer zaten biraz ama bu sefer de motoru ehliyeti Eylül'de alıp Ağustos'ta da eğitimleri tamamlasam Eylül'den sonra havalar el vermez kullanmaya diye korkuyorum MAlum Ankara'da özellikle de Haziran'da bile bu şekildeyken :(
    Geçen sene arkadaşlarla aralığın ilk haftasında filan kapatmıştık biz sezonu.. Ehliyeti aldığınızda eğitimde bitmiş olursa 2 ay binersiniz yine.. Hem euroda biraz düşmüş olur.. Benim ailem nedeniyle ikinci el almadım, korktular biraz neyle karşılaşırız bilemezsin zaten acemisin dediler.. İkna edene kadar çoook zaman uğraştığım için onlara karşı çıkmayıp maddi fedakarlık yaptım Tabi tercih sizin diğer arkadaşların dediği gibi daha küçük bi motorlada başlayabilirsiniz..
    Benim çok fazla motor kullanan arkadaşımın olması da tabi avantaj oldu, ilk zamanlar pek yalnız çıkarmadılar trafiğe bu detayıda atlamamak lazım!
    [B]Rüzgara karşı koşmadıysan onla esmeyi bilemezsin, henüz motora binmediysen ben yaşıyorum diyemezsin :wiinkk:[/B]

  20. #20
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı Omicron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    söylediklerine kesinlikle katılıyorum. her seferinde söylediğim gibi tekrar söylüyorum. ybr 125 kullandım 70.000 km. 29 yaşımda bir kamu kurumunda kontrol mühendisi olarak çalışırken (ki hala aynı kamu kurumunda kontrol mühendisi olarak çalışıyorum) 194 boy ve 90 kilo ağırlığında olmama rağmen 70.000 km o motoru kullandım ve gerçekten faydasını gördüm. trafikte nelerle karşılaşacağını görmek ve erken tepki vermek çok önemli. seçim sizin, para sizin, hırs sizin. tavsiye isterseniz cbr1100 xx arkadaşımla aynı fikirdeyim.

    saygılar.
    TAbiiki de saygı duyuyorum hocam önerinize ve tavsiyenize; ama bu başlığı açma nedenim trafiğe zaten çıkmayacak olmam. Yani şehir merkezine inmeyeceğim dur kalklara, sıkışık trafik aralarında aradan geçmeye çalışmaya falan kalkmayacağım. Böyle bir durum altında ne önerirsiniz onu öğrenmek istemiştim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:18 ----------

    Alıntı kuzen84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen sene arkadaşlarla aralığın ilk haftasında filan kapatmıştık biz sezonu.. Ehliyeti aldığınızda eğitimde bitmiş olursa 2 ay binersiniz yine.. Hem euroda biraz düşmüş olur.. Benim ailem nedeniyle ikinci el almadım, korktular biraz neyle karşılaşırız bilemezsin zaten acemisin dediler.. İkna edene kadar çoook zaman uğraştığım için onlara karşı çıkmayıp maddi fedakarlık yaptım Tabi tercih sizin diğer arkadaşların dediği gibi daha küçük bi motorlada başlayabilirsiniz..
    Benim çok fazla motor kullanan arkadaşımın olması da tabi avantaj oldu, ilk zamanlar pek yalnız çıkarmadılar trafiğe bu detayıda atlamamak lazım!
    Ulusan'a gitmeyi düşünüyorum eğitim için Temmuz'da başlasam Ağustos civarı biter eğitim sınava da girmiş olurum. Motoru da Ağustos'ta alırım diyorum ben de Sağolsun benim de bir kaç arkadaş çıktı çevremde; ben de onlarla çıkarım başlarda olmadı


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)