Belki sıkıcı olacak ama başlangıç..vess
Reklamlar
-
Merhabalar öncelikle.Herkes gibi bi başlangıç sorunm var.19 yaşındayım ve bu yıl bir supersport almayı düşünüyorum.daha önce deneyimim yok.fakat eğitimsizde binmem bu motora onu biliyorum.5 bin tl kadar bir bütçem var.Dediğim gibi daha önce bi deneyimim yok sadece scoter kullanmış biri olarak yazıyorum.supersport düşünüyorum fakat önerilerinizi dikkate alıcam.Çok konu okudum bunlar ilgili genelde commntr alın ybr125 ve cbf150 diyorlar fakat bir türlü alışamadım.Benim kafamda Honda cbr125 var daha önceden ss kullanmadgm içinde pek bi sorun oluşturacagını sanmıyorum.
-hızı seven biri değilm fakt motorun iyi görnsün isterim.
-Uzun yol arada yapmam gerek 150km kadar.(yılda bir 500km tekirdağ-akçay gibi)
-benim için 90 km ve kamyon sollama için güvenli olsun yeter.hızla derdm yok.
-yakıt tabikide.
-hergün 10km okula gidip gelicem
tek düşündüğüm model honda cbr125 -2012 leri kalıplı duruyor boyum 1.83 kilo 85.üstünde sırıtırmıyım falan demiyorum o konuda sorun olcagnı zannetmiyorum.motoru zevkle kullanıcak biriyim.hız işim değil o özgürlüğü hissediyim bana yeter.şimdi diyeceksiniz ozaman niye sprsprt?görüntüsü başka hiçbişey değil.ve beni rahat ettrmesi uzun yolda tabkde.Scooter almyı düşnyrdm başta honda pcx gibi fakat vitesli bir motor benim için avantj diye düşünyrm.Üniyi edirnede okuyorum o yzdn trafik falan sorun olmaz.şimdiden teşekklr.Umarım derdimi anltablmşmdr
Reklamlar
-
19 yaşında bir gence kimse cbf yada scooter al diyceğini sanmıyorum.sen zaten mantıklı bir karar vermişsin.cbr125 senin için gayet iyi bir seçim.
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
-
abi keşke vitesli bir motor kullanmış olsaydın ozaman 250 r alırsın cbr 250 r ama kullanmışlıgın yoksa cbr 125 r al arasında çok fark yok biraz kasa tipi değişik birazda hızlı 250(: honda cbr 125 ' hayan onda <3
-
CBR 125R senin için uygun gibi. Yalnız keranajlı olması en ufak bir yan yatırmanda masraf oluştaracaktır. Şöyle ki teker kayması sonucu düşmende ya da yan sehpasının kapanıp devrilmesiyle görüntüde çizik çatak vs oluşacaktır. Ben senin yerinde olsam çok umursamam ama başına gelince de insan ister istemez hayben senin... diyor Gönlüne göre olanı diliyorum. Daha çok keyif alarak binersin.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
Herkes motosikletinin güzel görünmesini ister! Peki neden commuter alıyorlar sence? Kendi beklentilerini bi gözden geçir arkadaşlarımızın uyarılarında da bazı detaylar var.
Bu kouların bir maddesi hariç "görsellik", diğer her maddede vitesli motosiklete başlangıç açısından commuter fiyat performans olarak çok çok üstündür. Buyüzden özellikle limitli bütçelerde kaçınılmaz tercih olur.
Bence düş kalk, kır dök motosikleti olarak 2.3.4.5.6... el gezmesi bu modellerin 100.000 lerce km yapmaları halende birilerine birşeyler öğretmeleri bunları tercih sebebi yapar gibi gibi... ...
-5 bin tl kadar bir bütçem var.
Eğitim + kask + mont + pantolon + eldiven + çizme + bellik + 2. el alacaksan değişmesi gereken zorunlu parçalar + genel bakım... + veya ruhsat + sigorta + vergiler... ... bunar hariç mi 5000 TL btçen var ?
yoksa temiz bir commuter almanada yetmeyebilir bütçe, eğitim alırkende öğreneceğin ilk konulardan biri "önce doğru ekipman" olacaktır! http://www.motosiklet.net/forum/sikc...baslangic.html
-Hızı seven biri değilm fakt motorum iyi görünsün isterim
Commuterler 10-11 hp / cbr ise 13 diye biliyorum hızları 20 km farkedermi bilemiyorum.
-Uzun yol arada yapmam gerek 150km kadar.(yılda bir 500km tekirdağ-akçay gibi), 90 kmh ve sollama için güvenli olsun yeter. Hızla derdm yok.
Genellikle şehiriçi ise, commuter şehiriçi kullanım amacıyla hızla derdi olmayanlar için üretilmiş motosiklet sınıfıdır, 1.83 boy ile Moto GP 125cc de izlediğim oturuş pozisyonları nekadar konforludur,
150 veya 500 kmde etkisi commuter konforunu nekadar yakalar hiç tecrube etmedim
-Yakıt tabikide, hergün 10km okula gidip gelicem
Ben commuter ile 511 km yolu 38 TL ile yapabiliyorum, cbr da hız düşkünü biri olmadığından senin kontrolünde çok bişey yakmaz heralde, zaten günlük 10 km çok bişey değil. Ama commuteri hiçbirşekilde yakalayamaz.
Zaruri değişecek parçalar arası fiyat farkıda pek küçümsenemez
CBF 150 en iyi lastik takımı "ön ve arka" 190-200 TL
CBR 125 en iyi sadece arka lastik 250 lira üstüdür!
Çok konu okudum, genelde commntr alın ybr125 ve cbf150 diyorlar fakat bir türlü ...
Bukadar ekstrasına rağmen "0"km commuter 3000 TL civarıdır, "0"km cbr ise 7000 TL ye yakındır ! Doğal olarak daha şıktır
Öğrenciyim dediğin için, epey araştırıp net kararını verdiğin için herkesin neden commuter al dediğini az bişey bende anlatmak istedim
Aklını karıştırmak değil amacın. Maddiyat 2. planda ise Yarış Motosikleti sınıfına başlamak için en uygun modellerden biridir bencede CBR 125 R
Oturuş pozisyonun aşağa yukarı şu şekilde olacaktır :
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
Bu konu baya bi konuşuldu oyüzden açmakta bile tereddüt duydum.Fakat okuduğum konularda hep ybr125 ve cbf c150 cbf 150 önermişler.benim için uzun yolda önemli mesela cbr125 uzun yola gelirmi? 500 600 700 herneyse işte.artçı taşırmı? veya kamyon sollarken zorlanırmı? (ki sırf uzun yola çıkacgm için pcx i düşünmüyorum) nasıl bi motor onuda bilmiyorum tam olarak.kullanan arkadaşlar yorum yaparsa benim isteklerime göre sevinirim.blackhawk nickli abimiz vana gitmiş 2700 km.rahatmıdır kimi kötüdür diyor kimi alınmaz cbf150 uzun yolda daha iyidr diyor.asıl beni korkutan cümleler bunlar.alıpta sonrada keşke' lerle uğraşmak istemem.Düşme olayına gelince bencede tehlikeli fakat malımı çok iyi korurum diyim ben tabi öğrenene kadar bilmiyorum inş birşeyler olmaz araba kullanmayı 14 yaşndan beri bilirim aktif olarak 16 yaşndn beri trafiktym.bana bir + sı olrmu vitesli motor öğrenmek açısından?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------
Ferdinandd öncelikle çok teşekkür ederim.başta belirtmemiş özür dilerim.sadece motora 5bin tl cviraı düşndm.750tl veya 1000 gibide ekipmanlar.sorunum yok gibi para açısından biraz daha biriktirrim.fakat dediğiniz gibi öğrenene kadar cbf150 daha yatkın en azndn bu yıl sonuna kadar öğrenip sonra bir cbr düşünülebiliri.İşin başı'heyecan' yaştan dolayı heralde ilk heyecan derler ya o işte.bilmiyorum karar vermedim fakat dediklerinizin harfi harfine doğru.tam olarak anlamak istedigimi anlatmışsınz..Sonuç:yine kafa allak bullak.ama sanırım bu sene sonuna kadar ya bir motor alıp(çin bile olabilir) adam akıllı öğrenene kadar binicem.yada direk alıcam ilk elden devam edicem.eğer cbf 150 alırsam yıl sonnda ben kesin bir cbr250 isterim bu kesin çnkü rahatlık açısından hız falan işim değil.Düşüncelerin önerilerin için teşekkürler.bakalım sonuç ne olacak bende merak ediyorum.:/
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
Ferdinandd öncelikle çok teşekkür ederim.başta belirtmemiş özür dilerim.sadece motora 5bin tl cviraı düşndm.750tl veya 1000 gibide ekipmanlar.sorunum yok gibi para açısından biraz daha biriktirrim.fakat dediğiniz gibi öğrenene kadar cbf150 daha yatkın en azndn bu yıl sonuna kadar öğrenip sonra bir cbr düşünülebiliri.İşin başı'heyecan' yaştan dolayı heralde ilk heyecan derler ya o işte.bilmiyorum karar vermedim fakat dediklerinizin harfi harfine doğru.tam olarak anlamak istedigimi anlatmışsınz..Sonuç:yine kafa allak bullak.ama sanırım bu sene sonuna kadar ya bir motor alıp(çin bile olabilir) adam akıllı öğrenene kadar binicem.yada direk alıcam ilk elden devam edicem.eğer cbf 150 alırsam yıl sonnda ben kesin bir cbr250 isterim bu kesin çnkü rahatlık açısından hız falan işim değil.Düşüncelerin önerilerin için teşekkürler.bakalım sonuç ne olacak bende merak ediyorum.:/
-
Aynı senin gibi öğrenciyim,aynı düşüncelerdeydim kafam çok karıştı bir çok motorla.En sonda YBR125 aldım ve iyi ki onu almışım diyorum neden?
1)Toplamda 4.500 TL motor fiyatı buluyor.
2)Ekipmanlar mutlaka şart ortalama 1000 TL gerekiyor ekstradan.
3)İlk motorun olucak diğer arkadaşların dediği gibi üst kademe motorla her anlamda bir o kadar daha masraflı
4)Ybr tarzı bir motor çok az yakıyor-seni benzin masrafından kurtarır okula otobüsle gitmediğine değer.
5)Şimdi honda 125 e 7 bin verip bir yıl sonra 250 lik bir motor düşünüceksin ve daha da para gerekicek ve zorlanabilirsin
6)Bence Yamaha ybr al paranın üstünü ekipmana ayır,ama biraz daha paran varsa cbf 150 al bence Ybrye göre + sı biraz daha var.
Bazen gidilecek yere en çabuk varmanın yolu mola vermektir
-
abulut adlı üyeden alıntı
Benim için uzun yolda önemli mesela cbr125 uzun yola gelirmi? 500 600 700 herneyse işte. artçı taşırmı? (ki sırf uzun yola çıkacgm için pcx i düşünmüyorum) nasıl bi motor onuda bilmiyorum tam olarak.
"blackhawk" nickli abimiz vana gitmiş 2700 km, rahatmıdır, kimi cbf150 uzun yolda daha iyidr diyor. asıl beni korkutan cümleler bunlar. alıpta sonrada keşke' lerle uğraşmak istemem.
Uzun yola hemen hemen her motosiklet bir şekilde gelir zaten. Hollandadan Çanakkaleye 50cc scooter ile gelenlerde var 125cc ile Dünya turu yapanlarda.
Burda kişinin beklentisi devreye girer. Bunun kararınıda sadece kendin tecrube edip verebilirsin! Bunun için çoğunluk düşük cc scooter veya commuter ile başlıyor. Amaç " motosiklet neymiş?" bunu kavramak öncelikle.
Yoksa hepimizin beğendiği ilk anda alabileceğimiz modeller var Önce bir liste yap, motosikletten beklentini %' delik dilimlerde değerlendir, daha net karar verebilirsin.
Benim yıllardır motosiklet kullanıcısı Racing tutkunu arkadaşlarımda var ama dönüp dolaşıp toto rahatı düşkünlüklerinden ve genellikle uzun yol yaptıklarından Enduro falan kesmedi,
beğenmeselerde Cruiser kullanmaya başladılar ve gayette mutlular. Çünkü o adam yastığı kaz tüyü olmadan uyuyamaz bunu kendide biliyor ama...neyse
Yani önce ihtiyaç ve şahsi beklentilerine net karar ver Kendini en iyi tanıyan kendinsin sonuçta.
Ben Pist yarış motosikleti ile heryere giderim mesela, kaz tüyünü falan geçtim, ahşap okul sırasında bile deliksiz uyuyabilirim. Yanlış kullandığım için sağlığıma olan etkilerinide kabullenmişsem sorun yok.
Yani biri konforlu, artçıda çok rahat der, biri berbat kaldırım taşına otur daha iyi der, bu tür yorumlardan sonuç çıkaramazsın !
abulut adlı üyeden alıntı
Araba kullanmayı 14 yaşndan beri bilirim aktif olarak 16 yaşndn beri trafiktym. Bana bir +sı olrmu vitesli öğrenmek açısından?
Motosiklet ile trafiği tanımak bambaşka fakat kavrama algısı, motor sesinden, tepkilerinden algıladıkların olarak çok büyük bi faydasını görüyorsun. Zaten önerilen de bu
abulut adlı üyeden alıntı
Ekipmanlar hariç 5bin tl civarı düşündüm. Sorunum yok gibi para açısından biraz daha biriktirrim. Fakat öğrenene kadar cbf150 daha yatkın en azndan bu yıl sonuna kadar öğrenip sonra bir cbr düşünülebiliri.
İşin başı'heyecan' yaştan dolayı heralde ilk heyecan derler ya o işte.
Zaten sana öneride bulunanlar, başlar başlamaz bu heyecanın hüsrana dönüşmesin, motosiklet güzel bişey eziyet olmasın diyedir
abulut adlı üyeden alıntı
Sonuç: yine kafa allak bullak.ama sanırım bu sene sonuna kadar ya bir motor alıp (çin bile olabilir) adam akıllı öğrenene kadar binicem. yada direk alıcam ilk elden devam edicem.
eğer cbf 150 alırsam yıl sonunda ben kesin bir cbr250 isterim bu kesin.
Kısa süre sonra değiştireceksen, satılabilirliği yüksek, değeri kaybolmayan sorunsuz ( sonuçta 10-15.000 km geçeceksin en az) bi motosiklet bak ki, CBR 250' ye geçeceğin zaman hızla, güzel bi meblağa satabil!
CBR 250 seçeceğinden çok emin konuşuyor gibisin ama, beklentilerinden çok emin de değilsin gibi geldi bana. Vitesli motosiklet kullanmayı 10-15000km öğrendikten sonra 1-2 gün kirala derim deneme amaçlı.
Belkide seni tatmin etmeyecek bir sınıfa gönül vermişsindir O gün daha net kararlar verirsin, seni mutlu edecek, ihtiyaçlarına %100 karşılık verebilecek motosiklet sınıfı ve modeli hakkında
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)