Elektrikli Bisiklete “Ehliyet Cezası” Yargıdan Döndü
Reklamlar
-
Adana’da ehliyetsiz elektrikli bisiklet kullanan Marut Akman’a trafik polislerince yazılan 630 liralık ceza yargıdan döndü.
Adana 2. Sulh Ceza Mahkemesi, şarjı bittiğinde pedalla da kullanılabilen elektrikli bisiklet için ehliyetin zorunlu olmadığına karar vererek cezayı iptal etti.
Akaryakıt fiyatlarındaki artışa karşın elektrik şarjı ile çalışan ve Türkiye’de her geçen gün kullanıcısı artan elektrikli bisikletlere trafikte yazılan cezalar, kullanıcılarını mahkeme kapılarında hak aramaya zorluyor. Bunlardan birisi de asgari ücretle çalışan Adanalı Murat Akman.
Elektrikli bisikletini ehliyetsiz kullandığı için Adana Trafik Denetleme ve Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından 630 liralık ceza uygulanan Murat Akman, açtığı davayla bu cezadan kurtulmasının yanı sıra, Türkiye genelindeki sayıları 2 milyonu bulduğu bildirilen elektrikli bisiklet kullanıcılarına da emsal oldu.
Adana Cumhuriyet Başsavcılığı Kabahatler Bürosu’na itirazda bulanan Murat Akman’ın başvurusunu değerlendiren Adana 2. Sulh Ceza Mahkemesi, “elektrikli bisiklet için ehliyet gerekmediği” gerekçesiyle “idari yaptırım kararının usule ve yasaya aykırı olduğuna” karar vererek, 630 liralık cezayı iptal etti.
Sürücü Murat Akman, Aa muhabirine yaptığı açıklamada, bir iş yerinde asgari ücretle çalıştığını, 650 lira maaş aldığını belirterek, “Elektrikli bisikleti alırken satıcı firma ehliyete gerek olmadığını bildirmişti. Buna rağmen kesilen ceza üzerine hakkımı yargıda aradım” dedi.
Akman, işe gidip gelmek için önceden 4 dolmuş değiştirmek zorunda kaldığını ve ayda 150 lira yol parası ödediğini vurgulayarak, “Bu yüzden elektrikli bisiklet almaya karar verdim. Ancak, bir gün işe giderken trafik polisi beni durdurup ehliyet sordu. Elektrikli bisikletle trafiğe çıkmanın yasak olduğunu söyleyince ‘nerede kullanacağım?’ diye sordum. O da “köy yolunda sür” diye cevap verdi. Ben de “köyde çalışmıyorum” dedim. Buna rağmen 630 lira ceza yazınca soluğu mahkemede aldım” diye konuştu.
Elektrikli bisikletin kendisi için çok ekonomik olduğunu kaydeden Akman, şunları söyledi:
“Şehirlerde bisiklet yolu yapılmadığı için cezayı vatandaşa kesiyorlar. Bize ait bir yol olsa neden araçların içinde trafiğe çıkalım. Ayda en fazla 5 liralık elektrik enerjisi tüketen bu bisikletimi çocuklarım da seviyor. Pazar günleri onları bol bol gezdiriyorum. ”
-SEKTÖR TEMSİLCİLERİ CEZALARDAN DERTLİ-
Adana’da elektrikli bisiklet üretimi ve satışını yapan Arora Elektrikli Bisiklet Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ünverdi ise trafik polislerinin elektrikli bisikletlere yazdığı cezaların satışlarını olumsuz etkilediğini söyledi.
Üretici firma olduklarını ve sadece geçen yıl 18 bin adet elektrikli bisiklet sattığını ifade eden Ünverdi, trafik polislerin yasada yeri olmamasına rağmen elektrikli bisikletle trafiğe çıkanlara ceza uyguladığını savundu.
Ünverdi, bu cezalar nedeniyle talebin azaldığını, üretimi de daraltmak zorunda kaldıklarını belirterek, “Bu da elbette istihdama yansımanın yanı sıra ülke ekonomisine de zarar veriyor. Türkiye’de yaklaşık 2 milyon elektrikli bisiklet kullanıcısı cezalardan dolayı mağdur. Benzinin pahalı olması nedeniyle elektrikli bisiklete yoğun talep oluyor. Elektrikli bisiklet kullananların kent içinde iş gidiş dönüş maliyeti aylık 3-5 lira. Bin kilometrede 9-10 lira elektrik şarjı tüketen bu bisikletler sayesinde aile bütçeleri de rahatlıyor. Bu soruna artık köklü çözüm bulunmalı” dedi.
Polislerin elektrik şarjlı bisikletlere ehliyetsizlikten ceza kesmesinin yasada yerinin olmadığını kaydeden Ünverdi, “Yasalara göre, saatte 45 kilometre hız yapan motosiklet ya da benzeri araçlara ehliyet gerekli. Ancak elektrikli bisiklet saatte 25 kilometre hız yapıyor. Bu nedenle ehliyet gerekmez. Bu bisikletlerin motorlarında ‘CC’ yok ‘watt’ var” diye konuştu.
Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
Reklamlar
-
bu dava emsal olacağından elektrikli bisikletlere ehliyet gerekmiyor diyebiliriz sanıım?
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
plakası yok cezayı neye göre yazıyorlar merak ettim doğrusu....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Bu elektrikli bisikletlerin fiyatlarının bira< daha düşmesi gerek neredeyse 100 lük fiyatına bisiklet satıyorlar. En güzel tarafıda merkezi kilit sistemi bulunması.
Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...
-
15 nisandan buyana kanun diyorki 250 wat a kadar A1 250 wat dan sonrası için A2. bu durumda mahkeme hangi kanuna uygun karar veriyor anlamadım. yada 15 nisanda yönetmelik falan cıktıda kanuna uygun değildide neden uygulandı. yönetmelik neye göre cıktı. ahanda buradan yak memleketimin manzaraları.
-
sayıları 2 milyonu bulan elektrikli bisiklet sürücülerimi
Burda bir yanlışlık olmalı kesin. 200 bin olmasın doğrusu ne ara bu kadar sattı bunlar
-
enteresan bir mehkeme kararı. benim bildiğim kara yollarında birşeyler sürüyorsan ehliyetin ve pilakan olmak zorunda...
-
O zaman elektrikli otomobillerede ehliyet zorunlulugu olmasin. Bisiklet pedalla giden bir aractir. Motor denen icten yanma , hidrojen ile calisan yada elektrik ile calisan parca icine girdiginde kisaca motosiklet diyoruz.
Ben sahsen ehliyey uygulamasindan hayli memnunum. son bir aydir adam gibi kullanmaya ve kask takmaya basladilar.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
GP500-1st adlı üyeden alıntı
sayıları 2 milyonu bulan elektrikli bisiklet sürücülerimi
Burda bir yanlışlık olmalı kesin. 200 bin olmasın doğrusu ne ara bu kadar sattı bunlar
Ben baya görüyorum dışarıda olmuş olabilir o kadar.
Bu arada bu elektrikli bisiklet ve araba olayında bir iddiam var.Bence firmalar elektirikle çalışan araçları çoktan benzinle çalışanlara denk yaptılar hem hız açısından hem şarj süresi açısından.Ama piyasaya sürmüyorlar.Çin çan çonlar attılar ortaya ufacık bisikleti hızı 15 km'yi geçmez 1.000 lira da fiyat koydular sattılar mı? Hem de baya sattılar.Şimdi diyecekler yarı şarj süresinde hızı 30'a çıkıyor.Hatta yaptılar yeni modelleri tekerleri daha büyük.Gene satış patlaması.2 yıl sonra aynen bir üst model daha.Aynısı elektrikli araba yapanlar için de geçerli.Maksat hem kendi cepleri dolsun hem devlet milleti sömürmeye devam etsin benzin fiyatları açısından.
Yap şunu koy piyasaya millet de rahat rahat bir yerden bir yere gidebilsin yahu.200 yıldır elektrikli motorlar var.100 yıldır metro ve tramvay denilen aletler dünyada insan taşıyor.400'e 500'e çıkıyor.Geldik 21. yüzyıla.Çok mu zor şu mereti depolamak.
Eninde sonunda yenilenebilir enerji piyasaya girecek, ve dünyalar arasında petrol savaşları yerini su savaşlarına bırakacak...
Çok doluyum bu kapitalist düzene kusura bakmayın yazım için...
-
27 Temmuz 2011, 22:55
#10
zeda3000 adlı üyeden alıntı
O zaman elektrikli otomobillerede ehliyet zorunlulugu olmasin. Bisiklet pedalla giden bir aractir. Motor denen icten yanma , hidrojen ile calisan yada elektrik ile calisan parca icine girdiginde kisaca motosiklet diyoruz.
Ben sahsen ehliyey uygulamasindan hayli memnunum. son bir aydir adam gibi kullanmaya ve kask takmaya basladilar.
katılıyorum ancak geri kafalı biri olarak egzozu olmayıp ses çıkartmayanlara motosiklet demeye imtina ediyorum...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
27 Temmuz 2011, 23:04
#11
Abi daha önce de yazdım.Bu elektrikli zamazingolara ehliyet ve kask şart.
Bıktım artık altında elektrikli, arabaların arasında durduğunda yere ayağının ucuyla basan çocuklar görmekten.Kask yok, koruma yok, ehliyet yok.Hiç bir şey öğrenmeden girdi trafiğe yola çıkarken arkasına bakmasını nerden bilecek, yol önceliği kavramını nereden bilecek.
Onu bırak daha 10 yaşındaki evladına, 1200 lira sayıpta elektrikli alıp, al çocuğum istediğin gibi gez trafikte diyen ebeveyndeki zihniyet nedir.Bu kadar mı ucuz çocuğunun canı.
Bu ülkede tedbir kötü şeyler olduktan sonra alınıyor.Hele girsin 1-2 çocuk elektrikliyle arabaların altına, görün sonra kuralları ve denetimleri...
-
28 Temmuz 2011, 00:04
#12
nasıl bir ülkede yaşıyoruz yahu 250watt a kadar a1 sonrası için a2 ehliyet kararı yokmuydu bunlar neye göre adamı haklı buldu anlamadım
Herşeyi geçtim ehliyette kask da yaş sınırıda getirilmeli 7 8 yaşındaki veletlerin altına al oğlum nasılsa ehliyet istenmiyor diye sokağa salmak kadar evladını ölüme yollayan anne baba yok yer yüzünde gerçi onlarada sözüm yok o tür insanları da kanun ve para dizginliyor yoksa ferrari alınsa ehliyet yok deseler o yaştaki çocuğun altına ferrariyide verirler..!
maalesef türkiyenin hali bu adam yol parasızlığından gidiyor alıyor sonra başına ehliyet ıvır zıvır çıkıyor yahu şu işi başından yapsaydınız ne olur du ama yok trilyonları cebe indirecek sonra bi de ehliyetle köşeyi dönecekler yedikleri içtikleri haram zıkkım olsun bu milleti süründürüyorlar ya mazlumun ahı kalmaz kimsede..
kusura bakmayın bir elektrikli bisiklet kullanmış biri olarak epeyi dolmuştum buraya döktüm içimi
-
28 Temmuz 2011, 00:58
#13
Carbon adlı üyeden alıntı
Ben baya görüyorum dışarıda olmuş olabilir o kadar.
Bu arada bu elektrikli bisiklet ve araba olayında bir iddiam var.Bence firmalar elektirikle çalışan araçları çoktan benzinle çalışanlara denk yaptılar hem hız açısından hem şarj süresi açısından.Ama piyasaya sürmüyorlar.Çin çan çonlar attılar ortaya ufacık bisikleti hızı 15 km'yi geçmez 1.000 lira da fiyat koydular sattılar mı? Hem de baya sattılar.Şimdi diyecekler yarı şarj süresinde hızı 30'a çıkıyor.Hatta yaptılar yeni modelleri tekerleri daha büyük.Gene satış patlaması.2 yıl sonra aynen bir üst model daha.Aynısı elektrikli araba yapanlar için de geçerli.Maksat hem kendi cepleri dolsun hem devlet milleti sömürmeye devam etsin benzin fiyatları açısından.
Yap şunu koy piyasaya millet de rahat rahat bir yerden bir yere gidebilsin yahu.200 yıldır elektrikli motorlar var.100 yıldır metro ve tramvay denilen aletler dünyada insan taşıyor.400'e 500'e çıkıyor.Geldik 21. yüzyıla.Çok mu zor şu mereti depolamak.
Eninde sonunda yenilenebilir enerji piyasaya girecek, ve dünyalar arasında petrol savaşları yerini su savaşlarına bırakacak...
Çok doluyum bu kapitalist düzene kusura bakmayın yazım için...
Dostum çok haklısın ama mantık hiçbir zaman değişmicek. Elektirkli arabalar özendirilecek sonra yavaş yavaş dizel araçların yerini alınca yüksek verigilerden size dunduğu o %20 lik yakıt tasarrufuda aynı hesaba dönücek hiçbir karı olmuıcak ama önce insanlara hatrı sayılır derece elektirkli oto satıcaklar araçlarının değiştirmiye hiç ihtiyacı olmayan insanlara. Ve yine ihtiyacımız olmayan şeyleri tüketicez ve ve biyerden biyere gitmek hiçbir zaman ucuz olmıcak sadece adı değişecek
-
28 Temmuz 2011, 16:04
#14
-
29 Temmuz 2011, 23:46
#15
ehliyeti olmadığı için trafiğe çıktığı için kesmeliydi cezayı.
Now the world is gone. Im just one.
-
30 Temmuz 2011, 04:45
#16
T.C Kimlik numarasına yazıyorlar sanki hız limitlerini zorluyor millet
-
30 Temmuz 2011, 13:29
#17
serseri mayın gibi geziyorlar yollarda,sesleride çıkmıyor bi sağa bir sola bildiğin saatli bomba gibi. bence ehliyet kask vs sorsunlar gördükleri yerde yapıştırsınlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)