Motosiklet satışları düşüşte
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Türkiye’deki motosiklet satışlarının 2016 sonunda 140 bin adetlerde oluşması öngörülüyor..Satışlar ilk 10 ayda 2015 aynı döneme oranla yüzde 14.5 geriledi.
MOTED (Motosiklet Endüstrisi Derneği) Başkanı Nihat Çadırcı 2016 yılının ilk on ayında trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısının TUİK verilerine göre geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 14,5 azalarak 126.192 âdete gerilediğini belirtti. Geçen yılın ilk on ayında 147.473 adet araç tescili yapıldığını hatırlatan Çadırcı 2016 hedefinin ortalama 140 bin adet olacağını vurguladı.
Çadırcı şöyle devam etti;
“ Geçtiğimiz yıl bu 165 bin adetlerdeydi. 2015 toplam pazarın cirosu yaklaşık 1.2 milyar TL olurken 2016 yılı ilk 10 ay cirosu ise yaklaşık 1.3 milyar TL olarak gerçekleşti. Motosiklet kültürünün gelişmesinde genç nüfusumuzun yoğunluğu düşünülerek gençlerimize motor sporları aktiviteleri için onlara güvenli ortam ve imkânlar tanınması motosiklet kullanımının özendirilmesine katkı sağlayacaktır. Motor sporlarının desteklenmesi bu açıdan önemlidir, pistler yapmak, yarışlar düzenlemek, eğitimler vermek bu konuya destek olacaktır.”
ZORUNLU SİGORTALAR ZORLUYOR
Motosiklet kullanım maliyetinin düşürülmesi gerektiğini söyleyen Çadırcı ,” Zorunlu Trafik Sigorta ücretleri çok zamlandı, uygun maliyetlere çekilmesi gerekiyor. Fiyatlar 3 500 liraya kadar çıkabiliyor. Bu konu tüm motorlu taşıtların bir sorunu olduğu söylense de asıl sorun diğer taşıt sigorta bedellerinden daha pahalı olan motosiklet sektörünün büyük bir sorunudur.
Moted olarak Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğüne motosiklet sektörünün geleceğini çok yakından ilgilendiren bu olumsuz durumu detaylı olarak kendilerine sunduk” dedi. Trafik kurallarının iki tekerlekli araçlara avantaj sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerektiğini kaydeden Çadırcı karayollarındaki önceliğin motosiklet kullanımına verilmesi, bütün sürücü sınıflarının motosikleti trafikte fark edecek şekilde eğitim almasının sağlanmasının şart olduğunu belirtti. Çadırcı 2017’ beklentileri için şunları kaydetti:
“2017 yılında uygulamaya girecek olan yeni regülasyonların getireceği fiyat artışı ve yaşadığımız coğrafyanın getirdiği bir takım negatif etkiler, döviz kurlarına bağlı yaşanacak fiyat artışlarının verdiği olumsuzluklarla beraber pazarda büyüme beklemiyoruz. Motosiklet satışlarının 2017 yılında bu seneki 140.000 adet seviyelerine bile ulaşamayacağı tahmin edilmekte.”
Reklamlar
-
Gidişat belli. Distribütörler işi sürdüremez hale gelir. Tüm distribütörlükler el değiştirir, nasıl oluyorsa hepsi damadın veya kaynın birinde toplanır. Sonra motosiklet alımına teşvik gelir. Sorunlar çözülür, milletimiz dert etmesin.
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Gidişat belli. Distribütörler işi sürdüremez hale gelir. Tüm distribütörlükler el değiştirir, nasıl oluyorsa hepsi damadın veya kaynın birinde toplanır. Sonra motosiklet alımına teşvik gelir. Sorunlar çözülür, milletimiz dert etmesin.
Beklediğim yorumu hemen görme keyfi.
-
bu fiyatlar ne olacağını bekliyorlar ki başka
bu zaman da kredi ile motor almayın arkadaşlar canlı paranız varsa gidip GS bile alın helal olsun derim.
-
Düşecek tabi ne olacak
Biz motosikleti satın alacağız, bedelini ödeyeceğiz, plakasını ruhsatını ödeyeceğiz, trafik sigortasını yaptıracağız, zincirini kilidini alacağız, ondan sonra vatandaşımızın! birisi, biz gece uyurken gelecek, elindeki inşaat demir makasıyla kilidi kesecek, nasıl olsa cezası yok, çaldığım her motor artık benimdir diyecek, ve misler gibi gidecek yatağına uyuyacak, biz de sabah olunca aracımızın çalındığını görünce kahrolacağız.
Adam bir daha motor falan alır mı? Almaz. Korkulu rüya görmektense uyanık kalmak iyidir der ve "para kalsın cebimde, motora falan gerek yok" deyip, hayatına devam eder
-
-
Evet beyler, moted başkanı tüm sorunun mtv den kaynaklandığı belirtmiş. Şimdi dağılabilirsiniz.
-
qıp adlı üyeden alıntı
1 tane bile debriyajlı motor yok.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
trafik sigortası varmı, nekadar?
-
Motosiklette en büyük pay gördüğüm kadarıyla orta direkte.
Benzin arttı, dolar arttı, sigorta arttı, arttı oğlu arttı yani...
-
Bunda en büyük etken hayat standartı çıkmazı, motor fiyatları geldiğ ülkede hep aynı veya çok çok az bir zam olabiliyor, burada motorların Türkiyedeki satış fiyatlarının yüksek olması, bundada ÖTV+KDV nin çok büyük rolü var, mesela motosikleti Lüks görmeyip ekmek veya etde olduğu gibi (ana gıda maddeleri için uygulanan % 1 veya 8gibi KDV olsa birde ÖTV denen vergide çok cüzi bir miktar olsa Doların aşırı yükselmesi en azından kendiliğinden dengelenmiş olur, motosikletin bir ulaşım aracı olduğunu gerek çevreyi, gerek trafiği ve gerekse benzin tasarrufu sağladığını bizim angut Hükümet yetkililerine izah edebilecek ve sesimizi duyarabilecek bir platform oluşturup (MOTED)derneği öncülüğünde kendimizi belli edebilirsek belki satışlar artar vede motor fiyatları stabil kalabilir ancak şimdilik bu düşünce bir utopya olarak kalacak gibi görünüyor.
-
Yaktım sigaramı, yüzümde ufak bi gülümseme ile shake that *ss to me dinliyorum.
-
olsun duble yollarımız var; köprülerimiz var, deniz altı tüneli var... gerçi o tünele motorları almıyorlar ama olsun var genede..
ha bu arada şu an 3 yıl önce aldığım paraya çalışıyorum ama, hamdolsun ekonomimiz çok iyi... anladınız siz onu...
-
Kısaca kendimden örnek vereyim; Orta gelirli bir vatandaşım ve elimde 16 liraya yakın motosiklet ve ekipmanım var. Bu sene 25 lira gibi bir bütçeyle yeni motor almayı düşünüyordum fakat şuanki fiyatlarda hiçbir motoru gözüme kestiremiyorum.
Çalıştığım işyerinde benden motor görüp hevelenen insanlara maliyet araştırması yaptığımızda da ehliyet + motosiklet + sigorta + ekipman diyince en az 6-7 lira maliyet çıkıyor ve yeni heveslenip o zevki tadacak birinin buna verecek parası yok.
Adam motor kullanmayı nasıl öğreneceğim diyor? Ehliyet kursları öğretmiyor. Ehliyetten kalırsa extra maliyet.
Motoru aldık sigortası ne olacak diyoruz? En az 1000 lira bir ücret çıkıyor. Adam arabasını 500 liraya yaptırmış o fiyata sigorta yaptırmam diyor.
Ekipman gerekli sana sen motordan daha önemlisin diyorum. 600 liraya düşük bütçeli kullanışlı bir set diziliyor. Ona OK çok şükür
E ne motor alıcaz ? 4 liralık motor alsak ne olucağı belli değil. Japon almaya kalksak fiyatlar uçmuş çinli almaya kalksak içimize sinmiyor. Adam haklı olarak yeni motora başladım sıfır olsun diyor.
Anlayacağınız 4 ucu boklu yıldız anahtar...
Trafik ve araçların saygısızlığını hiç hesaba katmıyorum.
-
Motosikleti aldık fakat acenteden çıkartamıyorum. Zaten kışın süremem kalsın orada. Nisan gibi gider alırız. Hayırlısı bakalım belki sigortalarda o zamana kadar insafa gelir fiyatı düşer.
-
Motosiklet satışları düşmüş bunlar ciddi mi acaba, ya da yeni mi farkettiler
A.. kanun çıkardılar satış yapan firmalar bir önceki seneyle aynı fiyata satamazlar diye, zamanında 2600 tlye sıfır aldığım mh 125 şimdi 4000 tl sıfırı kim alır o zaman zaten gariban kısım biniyor motora, birde üstüne ötv,sigorta,yıllık vergi,ruhsat parası alıyorsun oluyor 5000 tl o adam zaten aylık kazancı 1400 tl asgari ücret o kadarda yokda düz hesap yapalım. Sen vergileri fazlasıyla cebe indireceksin diye firmalara yasa getir sonra satışlar düştü diye sitem et. Ne güzel iş valla durum değişik yani
Zengin kısım zaten gidiyor araba alıyor zaten bu ülke motor sürmek için riskli direk kaçıyor 4 tekere. Artık ucuz motor kalmadı hurda scooterlere adamlar 1000 tl para istiyor onu alıp başa bela etmekte ayrı sıkıntı.
-
dolar euro at gibi koştururken, bayiler de daha çok nasıl (kar) koyabiliriz derdindeyken daha çok düşer satışlar...
-
Moderatör
-
2014'te 40 lira ödediğim trafik sigortası 2015'te 116 lira 2016 da 334 lira oldu. Bakalım 2017 de kaç lira olacak, 2 adet motosikletim var üzülerek birisini emekli etmek zorunda kalıcam.
-
Yaşım 21 şu zamana kadar sadece kendi çabalarımla 3 tane hurda belgeli 3 tane plakalı motor aldım
Çalıştım didindim aldım kendi çabalarımla şuan düşünüyorum bu tutkum için bu yaşımda çalışmaya başlasaydım gerçekten şuan motor olarak en fazla çin malı bir motora binebilirdim hedeflerinizi bekletmeyin devlet sizi vergileriyle tutkunuzdan soğutuyorsa ki beni soğutuyor ödemeyin
Dev şirketler vergilerden kaçmak için avukat ve muhasebecilere boşuna para yedirmiyor
Esnafı taksicisi fiş fatura kesmiyor
Bi ben salağım zaten bi yandan okuyup bi yandan da çalışıp motor alıcam diye yırtınıyorum
Alıp 1000 lira trafik sigortası
5.20 ye benzin ve trafik cezaları
Abartılmış bakım masrafları ile uraşıyorum
Şahsen bıktım
1 yılda 10 bin km yapsan 100km de 4 litre yaktığını varsayalım benzin 5 lira diyelim
2000 tl yakıt
1000 tl trafik sigortası
3 bakıma girdin 750 tl
Motor fiyatı 10000tl diyelim
Ekipmanlara 2000 TL
Lastik düşme kalkma parası eklenmemiş olarak 15750 masraf
Bu masrafların rahatlıkla %50si vergi peki bu verdiğim vergiler sayesinde arkama yaslanıp ne mükemmel bi ülkede yaşıyoruz be deme lüksüne sahibim
En güzeli alıcaksın bi hurda belgeli motor elin alet tutucak her türlü bakımını vs yapıp mis gibi geziceksin çevirmemi var dur öncesinde polise ver anahtarı hadi iyi günler de çek git yoksa başa çıkamazsınız bu işlerle
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)