Motorculara tadilat projesi şart! Arka çanta tartışması devam ediyor.
Reklamlar
-
11 Ağustos 2014, 15:37
#1
Motosikletlerde kullanılan ruhsata işletilmeyen arka çantalar yüzünden sürücüler ceza yemeye ve arka çanta tartışmaları da devam ediyor. Bugün gazetesinde yayınlanan aşağıdaki haberde Makine Mühendisleri Odası İzmir Şubesi AİTM Komisyonu Üyesi Mehmet Özsakarya arka taşıma kutusu uygulamasının gerekli olduğunu söyledi.
İlgili haber:
Motorculara tadilat projesi şart
Motosiklet kullanıcılarının hayatını kolaylaştıran taşıma kutuları için artık onaylı tadilat projesi şart. Makine Mühendisleri Odası’na proje çizdirmeyenin motoruna el konulabilecek.
Emniyet, motosikletlerin taşıma kutuları için onaylı “tadilat projesi”ni şart koştu. Yaklaşık 2 yıl önce çıkartılan ve bu yıl itibariyle yürürlüğe giren genelge ülkedeki 2,5 milyon motosikletçiyi sıkıntıya soktu. Her bir motor için toplam 623 liraya mal olan uygulama konusunda kafa karışıklığı sürerken, İzmir’de ruhsata işletmeyenlere ceza kesilmeye başlandı.
Bu bir komedi
Kargo ve pizzacıların yanı sıra çoğu bireysel kullanıcı olan 382 motorcuya 3 bin 560 lira para cezası verildi. Bu sürücülerin ikinci kez aynı şekilde yakalanması halinde ise para cezasının yanı sıra motosikletin de 1 ay süreyle trafikten men edileceği öğrenildi. İzmir Motosiklet Kulübü Başkanı Salih Özsuvariler, “Bu durum bir komedidir. Uygulama dönerciler, kebapçılar, pizzacılar için yapılsın. Onların çantaları motosikletlerden büyük ve standardı yok ama motosiklet kullanıcıları için bir zülden öte değildir. Bu uygulama bir an önce gündeme yeniden getirilmemek üzere geri çekilmelidir. Hem vakit hem de nakit kaybıdır. Profesyonel motosiklet kullanıcıları için ıstıraptır” dedi.
Makine Mühendisleri Odası İzmir Şubesi AİTM Komisyonu Üyesi Mehmet Özsakarya ise uygulamanın gerekli olduğunu söyledi. Arka taşıma kutusu konduğu zaman motorun kütle ve boyutlarının değiştiğini kaydeden Özsakarya, şunları söyledi:
Kazaya neden olabiliyor
“Harici çıkıntılar oluşuyor, dikiz aynası işe yaramıyor, park ayakları, aydınlatma tesisatı değişiyor. Taşıma kutusunun içine yük koyuyorsun, tip onay yönetmeliğine göre alınan kütle ve boyut değişiyor. Bir de arka plakaya takılı olduğu yer değişebilir. İyi bağlanmadığı zaman bu kutu yere düşüp kazaya neden olabiliyor. Ayrıca bazılarının keskin köşeleri yayaları yaralayabilir. Bir standardın olması lazım.”
Ne yapılması gerekiyor?
Arka taşıma kutusu kullanan motosikletçiler, öncelikle Makine Mühendisleri Odası’na giderek 126 liraya proje çizdirecek. Ardından TSE’ye 125 lira vererek projeyi onaylatacak. TÜVTÜRK araç muayene istasyonuna girerek 280 liraya motoru muayeneden geçirecek. Son olarak da ruhsat değişimi için 92 lira vererek, projesini ruhsata işletecek. Yan taşıma kutu ya da çantaları için ise proje istenmiyor.
Kaynak: Bugün gazetesi
Meğer motorcuları Big Mac yakmış
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın motosikletlerin arkasına takılan taşıma kutularının onaylı projeyle ruhsata işletilmesi zorunluluğunun, Anadolu Restoran İşletmeleri’nin, iki yıl önce dağıtımda kullandığı motosikletlere kesilen cezalar nedeniyle açıklama istemesi sonrası karara bağlandığı belirtiliyor.
2012 yılı mayıs ayında Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama ve denetleme Daire Başkanlığı’na yazı yazan Anadolu Restoran İşletmeleri (McDonalds), şirket motosikletlerinin arkasındaki taşıma kutuları yüzünden sorun yaşandığı, ruhsata işli olmadığı gerekçesiyle trafikten men edildiği ya da ceza kesildiği bildirildi.
Bunun için Emniyet Genel Müdürlüğü’nden bilgi istenirken, İçişleri Bakanlığı da bunu Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na sordu.
TSE bilirkişi oldu
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı da, bunun için Türk Standartları Enstitüsü’nden bilgi talep etti. TSE, cevabında, ilgili yönetmeliklere dayanarak “motosikletlerin arka şasisi üzerinde taşınan kutuların aracın niteliğini değiştirdiği”ni belirtti.
TSE yazısında, tadilat projesi hazırlanıp onaylanması ve ruhsata işlenmesi gerektiği kanaatine varıldığı kaydedildi.
Bunun üzerine arka kutuları ruhsata işli olmayan motosikletlere ceza uygulanması kararı çıkarken, Motosiklet Endüstrisi Derneği geçen yıl itiraz da bulundu. Ancak Temmuz ayında, uygulama kesin olarak başlatıldı.
Kaynak: Milliyet gazetesi
Reklamlar
-
11 Ağustos 2014, 15:43
#2
Bu tartışma malasef iyice arap saçına döndü.
Ne biçim bir ülkeyiz hiç bir işi doğru düzgün yapamıyoruz. Motosikletlerle ilgili alınan her karar da neden hep motorcunun lehine değilde alehine oluyor onuda anlamak mümkün değil.
-
11 Ağustos 2014, 16:21
#3
Dün 3. defa motosikletli bir trafik polisine sorduk aynı cevabı aldık."Bir ara öyle bir uygulama vardı ama iptal edildi." dedi.Söylemesine göre
yalnızca şaseye işlemle monte edilen , koltuğun yarısını kapatan , bi o kadarda arkadan sarkan çantalara sorun çıkartıyorlarmış.Hatta kendi 46 lt çantasını gösterip ,bunun gibi çantalarda sorun yok dedi.
-
11 Ağustos 2014, 17:04
#4
Aşağıdaki cümlelere kelimelere bakar mısınız yahu. Neymiş efendim harici çıkıntılar oluşuyormuş, aynalar işe yaramıyormuş vs vs salak saçma muhabbetler var.
Sanki topcaseler şekil alabilen lastiktir içerisine yük eşya konulunca kütlesi ve şekli değişiyormuş be mallar zaten lt kapasitesi belli neyin şekli şemali değişiyor yahu.
Ve cümleye bak yayaları yaralayabiliyormuş ohaa derim ya sanki biçer döver gibi geziyor motorlar her tarafına kılıç bağlamış millete saldırıyoruz hey yarabbim ya.
İnadına depo üstü çanta ve arkaya çadır çanta herşeyi yüklüyorum varsın topcase de olmasın beyin özürlüler.
Kazaya neden olabiliyor
“Harici çıkıntılar oluşuyor, dikiz aynası işe yaramıyor, park ayakları, aydınlatma tesisatı değişiyor. Taşıma kutusunun içine yük koyuyorsun, tip onay yönetmeliğine göre alınan kütle ve boyut değişiyor. Bir de arka plakaya takılı olduğu yer değişebilir. İyi bağlanmadığı zaman bu kutu yere düşüp kazaya neden olabiliyor. Ayrıca bazılarının keskin köşeleri yayaları yaralayabilir. Bir standardın olması lazım.
BİZ; KANINI VE CANINI BU VATAN İÇİN FEDA EDENLER VE GÖZÜ YAŞLI ANALAR İÇİN SAVAŞIRIZ...!
"AKINCILAR..."
-
11 Ağustos 2014, 17:55
#5
Hani arada bir bazı şeyleri "sokaklara dökülelim, protesto edelim" diyoruz ya işte bu tam protesto edilecek bir konudur. O şerefsiz işgüzar Mc Donalds'ı da protesto edip, oradan yemek yemeyelim.
-
11 Ağustos 2014, 17:55
#6
Parayi vermeden once kazaya sebep olan cantalar parayi verdikten sonra kazaya sebep olmayacakmi yani? Köşesi yayalari yaraliyormuş, parayi verince yaralamayacakmi, ovalleşicekmi kendi kendine? Ufacık beyinleriyle bilmişlik tasliyorlar.
-
11 Ağustos 2014, 18:06
#7
makine mühendisleri odasının daha bu ülkeye bir yararı dokunmamıştır zaten beleşçi ......
-
11 Ağustos 2014, 18:10
#8
Bu geri zekalı "bilinçsiz" fast foodcular - kebapçı - pideci - sucu vs. vs. trafiğinde yollarında motor sevenlerin hevesinide s....niz artık tebrik edebilirsiniz kendinizi alkışlayın, ne adam gibi yolda gidersiniz ne adam gibi motor kullanırsınız nede insan gibi yuk taşırsınız, burdan o gerzek "pata küte süren" tayfaya sesleniyorum kendinize sömürecek yeni bir ulaşım aracı bulun lanet olsun artık.
Sizin yüzünüzden diğer araç kullanıcıları bize artık hiç saygı duymuyor...Daha dün şirketten çıktım önümde MC'd motorunun arkasındaydım motor geçiyor ama kıçı geçmiyor yinede girdi araya iki arabayıda boydan boya çizdi bende öööylece bekliyordum adamlar indi bu motorcuların hepsinin diye lafa başlayınca anlamsız bir tartışma yaşadık...!!!! Söylenecek çok şey varda sözü bırakıyorum ortaya...
-
11 Ağustos 2014, 18:34
#9
kemboo adlı üyeden alıntı
makine mühendisleri odasının daha bu ülkeye bir yararı dokunmamıştır zaten beleşçi ......
tüm mühendis odaları öyle bakınız TMMOB nin ülkedeki olaylar karşısındaki tavrı(gerçi bütün meslek birliği ve odalar öyle habire para toplasınlar başka bir şey yok ) o hibnelerden de bu beklenirdi zaten çorbayı alacaklar ya
işim boktan tarafı motorun şasesine arka kuyruğuna hiçbir iyileştirme yapılmadan (utanmadanbirde tadilat projesi diyorlar sanki motorun tadilata ihtiyacı var ) direk demirin takılarak (zaten motorun arkada ve yanda belli taşıma kapasitesi var buna göre yapılıyor )milletin cebi dolarak trafiğe uygun hale gelmesi
100 kg lık arkadaşınla motora binebiliyorsun 10 kg lık çantayla binemiyorsun motora
forumda avukat yokmu bu iş AYM de biter eğer başvuralabiliyorsa
-
11 Ağustos 2014, 23:37
#10
ALLAH ın izniyle o parayı verirsek bir daha kaza yapmayacaz adamlar ayarlamış halletmiş herşeyi. parayı veren kurtulacakmış
-
11 Ağustos 2014, 23:45
#11
RunemagicK adlı üyeden alıntı
Parayi vermeden once kazaya sebep olan cantalar parayi verdikten sonra kazaya sebep olmayacakmi yani? Köşesi yayalari yaraliyormuş, parayi verince yaralamayacakmi, ovalleşicekmi kendi kendine? Ufacık beyinleriyle bilmişlik tasliyorlar.
Makine mühendisleri odasına bunu gönderelim, gerzek herifler, mühendis müsvetteleri.
-
12 Ağustos 2014, 01:46
#12
Ajdar denen insan müsfettesi bir makine mühendisi... Gerisini siz düşünün arkadaşlar... Ömründe motosiklete binmemiş insanlar tarafından motosiklet dersi alıyoruz, ehliyet alıyoruz vs vs... Allah bunların belasını versin...
(İşini layıkı ile yapan makine mühendislerine lafım yok)
-
12 Ağustos 2014, 01:53
#13
Sebebi arka çantanın yandan çıkıntı yapması olarak belirtilip yan çantaya izin verilmesi cidden tuhafıma gidiyor. Arka çantanın çıkıntısı yayaya arabaya zarar verirken yan çanta vermiyor mu? Bir iş var bu işin içinde.
-
12 Ağustos 2014, 02:37
#14
-
12 Ağustos 2014, 07:36
#15
kebapçı , dürümcü,sucu motorlu barzoları için güzel bir uygulama olmuş.ama bizim gibi özel kullanıcılar için kötü. polislerin , normal ölçülerde top case i olan özel kullanıcılara ceza yazacağını düşünmüyorum. cok böyle kanunlar geldi geçti ama uygulanmadan bitti.
-
12 Ağustos 2014, 10:01
#16
Ben tartışma olduğunu düşünmüyorum.
-
12 Ağustos 2014, 10:32
#17
Yine basının ve bazı rantçıların şişirme haberi ile karşı karşıyayız. Buna tam olarak "eşeğin aklına karpuz kapuğu kaçırmak" denir.
Bu çantalar niye var? insanlar taşımak istedikleri ufak tefek şeyleri koysun kaskını elinde taşımasın diye zaten kapasitesi 3-5kg. Böyle bir cezai işlemle karşılaşırsa gidip o paraları verip yaptıracak mı sanıyorlar acaba. En kötüsü söker kenara koyar arkaya sırt çantasını bağlar. Suculara ne demeli 7 tane damacanayı küçücük scooter ile taşıyanı var bu ülkede. Önce onlara da damacana taşıma projesi çizdirsinler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------
Biraz da abartı ve yalan haber de var bu işin içinde. O kadar motosiklet grubu forum vs var, neden bu ceza yiyen 382 arkadaşlardan ses seda çıkmaz. Bana şu sebeple ceza kestiler ben de gittim paşa paşa proje çizdirdim diyen var mı acaba? Polise sorup cevabı burda paylaşan arkadaşlar varken, bu tip haberlere de ha öyle mi? mış miş deyip geçmek lazım aslında.
-
12 Ağustos 2014, 15:45
#18
Arkadaşlar merhaba. Ben geçici olarak topcase'imi söktüm ve bir müddet bu şekilde bekleyeceğim. Dayımın bir trafik polisi arkadaşı kesin emir geldiğini ve tüm arka çanta takan motosikletlere bağlama kararı verilip 72 TL ceza kesileceğini söylemiş. Bir süre sökmesini söylemiş. Proje çizimi için ise fikir olması açısından bir firmayı aradım 300TL karşılığında tüm onayları alıp uygunluk belgesini verdiklerini ifade ettiler. Muayene ve tescil belgesi değişikliği ile toplamda 500TL gibi bir masraf ortaya çıkıyor. Şahsen ben yapmayı düşünmüyorum dediğim gibi bekleyip görelim. Zaten mahkemeye itiraz eden bir kişinin de itiraz kabulü kararı mevcut. Onun çıktısını alıp polise gösterebilirsiniz. İlle de ceza kesicem derse trafik ya da sulh ceza mahkemesinden emsal gösterilerek iptali yapılabilir. Ayrıca polis hakkında ve Emniyet hakkında da ayrıca davalar açılabilir. Şahsen avukat olsaydım kesin bu işi Yargıtay'a taşırdım ancak ne zamanım ne de bütçem buna uygun değil.
-
12 Ağustos 2014, 17:30
#19
Para söğüşlemece Güvenlik falan hikaye.
Adamlar düzeni kurmuşlar... Madrabaz şerefsizler ! Siz ne anlarsınız motosikletten.
-
12 Ağustos 2014, 17:37
#20
İlla bir yerden ek gelir elde edecekler ya,ölü - diri hikayesi..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler