Hyosung motosikletlerin HP (Beygir Gücü) değerleri sağlıklımı?
Reklamlar
-
Hyosung marka motosikletlerle ilgili aklıma takılan birşey var.
Öncelikle beygir gücünün anlamı ile ilgili isteyenler
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066
makalemi okuyabilir.
Bu başlığın konusuna gelince. Hyosungun 250lik motorları için 28 ve 29hp, 650lik motorları için 70/72 ve 79hp deniyor.
Fakat ne bir DEVİR bilgisi ne TORK bilgisi yok. Hatta sitede GV650 için hiç bilgi yok.
Hyosungun orijinal websitesini bulmakta bir dert.
http://www.hyosungmotors.co.kr/ yada
http://www.hsmc.co.kr/ adreslerinden sağ üst köşedeki English'e basılarak erişilebiliyor.
Bu RESMİ siteninde altını üstüne getirdim PDF broşürlere baktım bu bilgiler YOK.
Türkiye sitesi olan http://www.globalmotor.com.tr adresindede sadece HP değerleri varki bunlar devir ve tork bilgileri olmadığı için ANLAMSIZ VE GÜVENİLİR DEĞİL.
Piyasadan öğrendiğim ve gözümle gördüğüm kadarıyla Kore malı Hyosung kendisini kalite konusunda japona yakın olmak üzere japon ile çin arasında konumlandırmış durumda. (Kymco gibi)
Motosikletlerinde üstten çift egzantirikli (silindir başına) yüksek hp değerli motorlar kullanıyorlar. Fakat bu konuda teknik bilgi YOK denecek kadar az.
Internetten araştırdığım kadarıyla motosiklet modellerinde zaten topu topu 2-3 çeşit motor kullanan hyosung NEDEN bu TEMEL teknik bilgileri açık ve kolay erişilebilir olarak açıklamıyor? Ben globalmotor sitesindeki bilgilerin doğruluğuna inanıyorum ama yinede yeterli teknik bilgi verilmemesi benim hyosunga olan güvenimi azaltıyor.
Motorlarını Suzuki motor dizaynlarından geliştirdiklerini biliyorum. 650lik hyosung motoru Suzuki DL650 V-Strom ve SV650 motoruna çok benziyor. Fakat bu bilgilerin VERİLMEMESİNDEKİ AMAÇ NEDİR? Anladığım kadarıyla motorların beygir güçlerini yüksek tutabilmek için maks tork devirlerini iyice yukarı çekmişler. Bu yüzden düşük devir torkları oldukça kaybedilmiş. Yani aynı dizaynı paylaştıkları Suzukinin motorlarından beygir gücü olarak daha yüksek çıkmalarına rağmen daha iyi akselerasyon sunmuyor olabilirler. Yani motor düşük devirlerde gereğinden fazla sağır davranıyor olabilir. Bana öyle geliyorki teknik avantaj, matematiksel doğrular yerine kağıt üstünde güzel gözüken birşeyler satmaya çalışıyorlar gibi. (Kötü olduğunu söylemiyorum, sadece hmm 28 24den iyidir vs dememeliyiz hemen)
Internetteki zor bulunan bazı hyosung testlerinden ve hem motosiklet.net hemde globalmotor sitesinde bulunan ERALP'e ait testlerde devir ve tork değerleri mevcut. Bu kişiler nerden öğreniyor peki bu değerleri? GV650 modelinin kuru ağırlığı için bazı yerlerde 200kg bazı yerlerde 220kg yazıyor. Testi yazan kişide bu bilgileri distribütörden değilde internetten aratarak bulmuş olabilir.
Kendi araştırmamdan edinebildiğim kadarıyla:
GV650
Maks Güç: 72 HP @ 9.000 RPM
Maks Tork: 61.6 NM @ 7500 RPM
Çap: 81.5 mm
Strok: 62.0 mm
39mm karbüratör
GT650R ve GT650
Maks Güç: 79 HP @ 9.000 RPM
Maks Tork: 67.6 NM @ 7600 RPM
Çap: 81.5 mm
Strok: 62.0 mm
39mm karbüratör
GT250R ve GT250
Maks Güç: 29 HP @ 10.000 RPM
Maks Tork: 20.5 NM @ 7300 RPM
Çap: 57.0 mm
Strok: 48.8 mm
26mm karbüratör
GV250 modeli içinse GT250ye göre 1 HP düşük yazılmış. gV (cruiser) modellerinde beygir gücünden feragat edilerek düşük devirde biraz daha yüksek tork elde edinmek istenmiş (Cruiser tarzı nede olsa, gerçi buna rağmen yinede bu motorlar cruisera uygun değil) Ben gV ile gT250 serisinin aynı olabileceğini düşünüyorum.
Siz neler düşünüyorsunuz? CİDDİ cevaplar lütfen.
Reklamlar
-
Dostum makalelerini okuyorum özellikle örümcek ağı gibi karışık teknik bilgileri çok anlaşılır bir dille açıklıyorsun... Açıkçası hyosung'a toz kondurasım gelmiyor.. Kullandım ve gerçekten keyif veren bir motor... Hatta ki 2. motor olarak Hyo düşünüyorum. Fakat değindiğin nokta ise düşündürücü.. Bundan 4-5 sene önce de Citröen ve Tofaş ile ilgili de böyle bir olay yaşanmıştı.. Acaba Citröen ve Tofaş hp ölçerken uluslar arası kabul edilen normlarda ölçüm yapmıyorlar mı? şeklinde bi haber vardı ki kabul edilen bu iki norm arasında yanlış hatırlamıyorsam 6-8 hp fark oluyordu.. Açıkçası söylediklerine kayıtsız kalmak pek mümkün değil.
[SIZE="2"][B][I][FONT="Verdana"][LEFT]MEEEEAAAAAAAUV
[/LEFT][/FONT][/I][/B][/SIZE]
-
Blacat adlı üyeden alıntı
Bundan 4-5 sene önce de Citröen ve Tofaş ile ilgili de böyle bir olay yaşanmıştı.. Acaba Citröen ve Tofaş hp ölçerken uluslar arası kabul edilen normlarda ölçüm yapmıyorlar mı? şeklinde bi haber vardı ki kabul edilen bu iki norm arasında yanlış hatırlamıyorsam 6-8 hp fark oluyordu.
Haklısın. Bende 1995 Doğan SLX otomobil var. Tempra motorlu olan SLX serisi 1993te ilk çıktığında Tofaş 96hp açıklamış idi fakat gerçek değeri 86hp idi. Bahsettiğin konuyu hatırlıyorum.
Hyosung ve HP konusuyla ilgili olarakta:
Hyosung konusunda elma-armut karşılaştırması yapmayalım isterim, derdim o.
-
Türkiye'de bu işlemi (güç ve tork ölçümü) yapabilecek bağımsız kuruluşlar yok mu?
Motor testi, test sürüşü vs işlerde firma ile anlaşmalı gazlamalar yerine bu tür somut işler ortaya konmalı.
Çok çok teşekkür ediyorum. Umuyorum firma ilgilileri de soru ile ilgilenir.
Bir de GV 250 için benzer bilgileri yazsanız? Çünkü global motor'un tanırım sitesinde yok.
-
Güç ölçümü dyno cihazları ile yapılıyor. Fakat motor motosikletin üzerinden sökülüp tek başına çalıştırılmadığı sürece ancak tekerlek beygir gücü ölçümü yapılabilir ki buda motorun gerçek gücünden düşük ölçülür. Aktarmada ne kadar kayıp olduğu genelde tahmin edilir. Motosikletinin motorunu söküp dynoya sokacak bir yer olduğunu sanmıyorum. Ayrıca ülkemizde çoğu dyno cihazı doğru kalibre edilmediği için sağlıklı sonuç vermiyor.
Zaten yazılan verilerin doğruluğundan pek şüphem yok
Mesele neden detaylı yazılmıyor, amaç nedir? Ciddiyetsizlik izlenimi veriyor Hyosung markasına. Yada Hyosung birkaç beygir esnetiyor gerçekleri diyeceğim neredeyse.
-
memin1857 adlı üyeden alıntı
Haklısın. Bende 1995 Doğan SLX otomobil var. Tempra motorlu olan SLX serisi 1993te ilk çıktığında Tofaş 96hp açıklamış idi fakat gerçek değeri 86hp idi. Bahsettiğin konuyu hatırlıyorum.
Hyosung konusunda elma-armut karşılaştırması yapmayalım isterim, derdim o.
Yo hocam amacım elma armut karşılaştırması değil. Sadece konuya benzerliğine istinaden yazdım.. Yanlış anlaşılmayalım. Saygılarımla...
[SIZE="2"][B][I][FONT="Verdana"][LEFT]MEEEEAAAAAAAUV
[/LEFT][/FONT][/I][/B][/SIZE]
-
Blacat adlı üyeden alıntı
Yo hocam amacım elma armut karşılaştırması değil. Sadece konuya benzerliğine istinaden yazdım.. Yanlış anlaşılmayalım. Saygılarımla...
Yanlış anlaşıldı, elma-armut konusunu benim kendi başlığımın konusu ile ilgili söylemiştim. İkinci paragraf seninle alakalı değil, sorry.
-
[SIZE="2"][B][I][FONT="Verdana"][LEFT]MEEEEAAAAAAAUV
[/LEFT][/FONT][/I][/B][/SIZE]
-
Sonuçta vardığım nokta şu:
Beygir falan kafanıza çok fazla takmayın, Hyosung yeterince kaliteli bir marka. Kullanım kılavuzlarının ingilizce çevirileri komik ve teknik bilgileri tutarsız ve yeterli değil ama yinede fiyat/performans olarak tavsiye edilirler. Sonuçta cc olarak sınıflarında yarıştıkları motosiklerden daha iyi performansları olduğu ortada. Ama önemli olmasada biraz abartılıyor olabilir
1300lük Honda cruiserda 70 küsür beygir. Bilmem anlatabiliyormuyum? http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066
-
Şahsen ben Hyosung'un güvensizlik teşkil ettiğini düşünmüyorum..
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=23119
Herşey yeniden yollarda olabilmek için...
-
Hyosung'u aynı kategoride aynı cc. motorlarla karşılaştıralım.
http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=21681
-
bighakan adlı üyeden alıntı
EVET ABİ KARŞILAŞTIRALIM YAV SEN DAHA GİTMEDİNMİ HADİ ABİ ÇABU GİTTE ÇABUK GEL
Mesela honda cbf 250
ve hyosung gt 250
http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=21681
sonuçlar enteresan
-
verilen değerler yanlış değil. ama eşşek yükü benzin yaktığın müddetçe... asıl sorun da sanırım bu.
-
bir beygir iki beygir oynasa nolucak sonuçta kaliteli bir marka kafanı takma bu kadar detaya
-
Cok fazla soze gerek yok, GT650'nin guc-tork grafiklerini asagidaki linkte gorebilirsiniz..
http://www.hyosungmotorsracing.com/dyno.html
Not: Bunlar direk arka tekerden olculen degerler. Motorun cikisi biraz daha yuksektir. Aktarim sirasinda bir miktar kayip olabilir (ama 9 hp kayip olacagini sanmam).
Ekleme:
Bu da GV650 icin..
http://moixa.blogspot.com/2006/04/dy...ung-gv650.html
Sert cisimlere çarpmayın. Sert cisimlerin size çarpmasına izin vermeyin. Düşmeyin. Lastik kısmı aşağıda, parlak kısmı yukarıda tutun.
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
memin1857 adlı üyeden alıntı
Ben gV ile gT250 serisinin aynı olabileceğini düşünüyorum.
Siz neler düşünüyorsunuz? CİDDİ cevaplar lütfen.
GT250, GT250R ve GV250 aynı güç ünitesini kullanıyor, her üç modelinde güç üniteleri üzerinde GV250 yazar zaten.
-
Süper Moderatör (BBRR)
Anlaşılır bir açıklama yapayım bende ...
önce tanınan modellerin bu konuda ne kadar güvenilir olduğunu belirtreyim aşağıdaki linkte BMW F650 GS ve Transalp karşılaştırması için test edilmiş verileri almıştım
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=6840
BMW f650 gs
katalog gücü 50hp / 6500rpm ....................Test te çıkan değer 42 hp / 7400 rpm
katalogta ki tork 60nm / 5000 rpm ............Test te çıkan tork 50 nm / 4800 rpm
Honda xl 650 V transalp
Katolog gücü 52 hp / 7500 rpm ..............testte çıkan değer 43hp / 7300 rpm
katologta ki tork 55 nm / 3500 rpm ..........Test te çıkan tork 46 nm / 5700 rpm
görülüyorki test sonuçları hiç bir zaman katalogtaki sonuçları vermiyor.. %15 yakın bir sapma sözkonusu...hatta yanılmıyosam yamaha geçen sene katalog verisi ile gerçek verisi çok farklı olduğundan motorla ilgili verdiği bilgileri değişmişti....Bu durum ancak arada dağlar varsa sözkonusu oluyor ...cbf 250 22 beygir GT 250 comet 29 beygir ...ama arada 7 beygirden fazla fark var biri nerde ise zorlayarakı 140 yapıyo diğeri 3. viteste 135 görüyor..
ben comet 250 yi irdeliyerek katalog verisi ile test verisi arasında % 10 u geçecek bir sapma olmayacağı görüşündeyim..ama cbf 250 de bu oran sanki daha fazla gibime geliyor...
Bu güne kadar bir çok motorun türkçe kullanım klavuzunu okudum HYOSUNG kullanım klavuzları gayet tatmin edici okuyanı kesin olarak aydınlatır...tabiki okuyan biraz teknik bilgi sahibi olacak yoksa ilaç prospektüsüne bakıpta nasıl anlamıyosak onuda anlamayız....
Ayrıca dikkatimden hiç kaçmıyor Mehmet hep faydalı başlıklar açıyor... Mehmet gibi 10 üye daha olsa ..ki olacaktır...burası bilgi ile donanır...Devam Mehmet
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Selam - evet GT250R nin kılavuzunu, hatta sonra da Servis Kılavuzunu okudum ve çok şey öğrendim. Ama Ne tork ne beygirden bahsetmiyorlar, yada ben atladım. neyse, bence de çok önemli değil bu bilgiler. -turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
-
hiç bilmedigim şeyleri ögrenmeye başladım bu başlıgı açan arkadaşa teşekkür ederim.
hyosungun suzukiden esinlendigi hiç aklımın ucundan bile geçmezdi. ayrıca ben bu zamana kadar o hp ölcümlerinin hep katalogdakiler gibi oldugunu düşünmüştüm... burda görünülüyorki %10-15 oynama olabiliyormuş. gerçekten faydalı bir konu olmuş açan arkadaşa bravooo
-
Gerçi scorpio dyno grafiklerini aktarmış ama bende farklı bir makineden GT 650 S cc dinamometre değerleri buldum neredeyse aynı grafikler tork yaklaşık 7500 RPM civarında 62 newt.metre beygir gücü ise 9000 RPM de 70 hp olarak gözüküyor...
http://www.cbxmanmotorcycles.com/hyo...port-bike.aspx
Hysoung GT650S Sport Bike Specs
> DIMENSIONS & DRY MASS
Overall Length (mm) 2,080
Overall Width (mm) 760
Overall Height (mm) 1,120
Ground Clearance (mm) 150
Dry Mass (kg) 180
Wheel Base (mm) 1,435
Seat Height (mm) 780
Frame Type Double Cradle
> ENGINE
Type 4-stroke, water cooled DOHC 8-valve,
V-twin (90 degrees)
Piston Displacement (cc) 647
Number Of Cylinder 2
Maximum Power 58.5 kW (79 HP)
Carburetor 2
Start System Electric
> CAPACITY
Fuel Tank Capacity (L)/Reserve 17/2.5
> TRANSMISSION
Clutch Wet Multi-Plate Type
Gear Shift Pattern 1-down 5-up
> CHASSIS
Front Tire 120/60-17 55W
Rear Tire 160/60-17 69W
Front Suspension Telescopic, Oil Dampened
Rear Suspension Swing Arm
Caster (degrees) 25.5
Front Brake Double Disc (ABS Type)
Rear Brake Disc
> ELECTRIC
Ignition Type Ignitor
Generator (W) 350
Battery Capacity (V/ah) 12V/12A
Subject to change without notice
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler