Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Rüzgarla seviştiren haşarı çocuk GSR 600 / Ayşe Şule Bilgiç

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Hava sıcak. Gerçekten bunaltacak kadar sıcak gelmeye başladı bana. Artık rüzgarlıkların arkasına gizlenmeden rüzgarı hissetme vakti gelmiş. Şimdi efil efil esecek bir motosiklet olsa ne güzel olur derken, Suzuki GSR 600 geldi aklıma. Hem FazerCan’ın kuzenini uzun zamandır merak ediyordum, hem de sıcaklarda bu hormonlu kuzen ile esmek çok keyifli olur diye düşünüyordum.

    Hormonlu kuzen derken aslında bunu testten sonra buldum. Bu motosiklet nasıl tanımlanır diye düşünürken, FazerCan ile çok benzeşen yönlerinden dolayı kuzeni sayılır dedim, ama hormonlu kısmını sona saklayayım.

    TASARIM

    GSR 600, aslında Suzuki’nin konsept motoru olan B-King modelinin 600’lük bir çıplak cadde motoruna dönmüş hali. Modern çıplak motorlarda pek sevilen ters damla şeklinde farı, iri benzin deposu ile şık, şasinin devamı gibi gelen depo kaplamasıyla çarpıcı görünüyor. Kalkık kuyruğunda, selenin yanından uzanan egzozlara bitişik ledli stoplar ise güzel bir düşünce. Form olarak yuvarlak hatlı dolgun bir görüntüsü var GSR’nin.

    ERGONOMİ


    GSR, bir çıplak motosikletten beklenen rahat oturuş pozisyonuna sahip. Geniş gidonu, hafif yatık oturuş pozisyonu ve 785 milimetrelik alçak selesi ile hem kısa hem de uzun boylu sürücüler için uygun. Geniş depo uzun sürüşlerde rahatsız edici olabiliyor, fakat bunun dışında ergonomik olarak her şey olması gerektiği gibi. GSR’nin gösterge tablosu son derece derli toplu ve şık. Analog devir göstergesi, dijital hız göstergesi, bilgi ekranı, vites göstergesi ısı ve yakıt göstergeleri ile pek başarılı buldum. Yolcular için yüksek kuyruk biraz rahatsız görünse de gerçekte göründüğü gibi rahatsız değil. Sele genişliği yeterli ve oturuş pozisyonu rahat.

    MOTOR VE ŞANZIMAN

    GSR’de geçen yıl GSXR 600’de kullanılan motorun ehlileştirilmiş versiyonu kullanılmış. 4 silindirli 600 cc hacme sahip bu motor 12000 devirde 98 beygir güç üretirken, GSXR 600’deki gibi çift gaz kelebeği kullanılıyor. Birinci kelebek gaz koluyla idare edilirken, ikinci kelebek motor yönetim sistemi tarafından güce ihtiyaç olduğunda devreye giriyor. GSR, 4000 devri geçince istekle hızlanmaya başlıyor. Orta devirlerde gücü artırmak için GSXR’nin üst devirlerdeki çılgınca artan gücünden feragat edilmiş, ama böylece her devirde motosiklet dolu dolu hızlanabiliyor. Vites oranları da çıplak bir motora yakışır şekilde kısa tutulduğundan gerektiğinde güç, her zaman sağ elin altında hissediliyor.

    SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ


    GSR’de pek beğendiğim sürüş özellikleri bir çıplak motor için kaliteli bir süspansiyona, lastiklere ve güçlü frenlere sahip olması oldu. Genellikle maliyet kaygısı ile daha ekonomik süspansiyonlar tercih edilen bu sınıfta Kayaba marka yarı ayarlanabilir süspansiyonlar, Tokico frenler ve Bridgestone BT014 gibi yumuşak lastiklere sahip olması, sürüşte kendisini gösteriyor. Kısa şasisi, dik ön maşası sayesinde oldukça çevik bir motosiklet. Ama en güzeli hiç grenajı olmadığından üstünde yol alırken dik oturuş sayesinde geniş görüş açısı ile tüm asfaltı görmek, yolda gitmek hissini çok güçlendiriyor. Elbette bu sürüş hissinin bedeli de 140 km/s üzeri süratlerde rüzgarla boks maçı yapmak anlamına da geliyor. Otoban sürüşlerinden sonra tokat manyağı yapabiliyor sürücüsünü.

    Frenler ise kaliteli şasi, süspansiyon ve lastikler sayesinde oldukça etkili. Ön fren his olarak oldukça sert, fakat kısa sürede alışılıyor. GSR ile virajlara girmek ise rollercoaster benzeri bir his bırakıyor. Sürücüsünü tedirgin etmeden viraja kafasını soktuğu gibi çıkıyor. Geniş gidon ile viraj içinde hassasiyet düşük, fakat gerektiğinde rahatlıkla çizgi değiştirmeye izin veriyor. Orta devirlerde motorun canlı karakteri virajlarda GSR’yi tam eğlence makinesi haline getiriyor. GSR üstelik pek müsrif de değil. 100 kilometrede ortalama 5.5-6 litre yakıt tüketimi bu güçte bir motosiklet için ekonomik bile sayılabilir.

    Bu senin motorun mu

    GSR 600, daha çok şehir içinde motosiklet kullanmak isteyen, güçlü bir motora ve kaliteli sürüş parçalarına sahip çevik bir motosiklet arayanlar için ideal. Üstelik bunları iki büklüm motorun üstüne çöreklenmeden rahat bir oturuş pozisyonunda yaşamak da cabası. Hea bir de rüzgardan dayak yemeyi bile göze alanlar için elbet... Hormonlu kuzen demiştim ya; hani, siz de FazerCan ile GSR’yi yan yana getirip baksanız aynı duyguya kapılırdınız sanırım. Ben ki FazerCan’ın kaslarına hasta biri olarak ikisini yan yana park edince, geniş deposu, kalkık kuyruğu, alçak selesi ile GSR, aylarca vücut çalışmış ağabeyler gibi hormonlu hormonlu geldi.

    Motosiklet Festivali yarın başlıyor

    EMOK tarafından düzenlenen 5’inci Türkiye Motosiklet Festivali bu yıl 29 Haziran’da tüm eğlenceleri ile başlıyor. 29 Haziran-2 Temmuz tarihleri arasında devam edecek festivalde, Türkiye’nin dört bir yanından gelen motosiklet sevdalıları hem birbirleri ile kaynaşacak hem de doğanın kucağında çadır kurup eğlenceye dalacak. Tarih, kültür ve doğal zenginlikleriyle bir hazine olan Anadolu’nun az bilinen ve az gidilen yörelerinde gerçekleştirilen festival, bu yıl Eskişehir-Seyitgazi-Kırka-Büyükyayla’da düzenlenecek. Yine her yıl olduğu gibi bu yılda da şehir merkezlerinden uzak, tarih ve doğal güzellik özelliklerinde, ormanlık bir alan seçilmiş. Her tarz motorla ulaşımın kolay olabilmesi için asfalt yolu olması sebebi ile tercih edilen bölgede, bir de gölet bulunması katılan motor sevdalıların gözünü gönlünü okşayacağa benziyor. Eti’nin ana sponsorluğunda düzenlenen festivalde bakın neler varmış; Eti’nin getirdiği Çin lokantası, çiğ börekçi ’Papağan’, meşhur köfteci ’Köfteci Ali’, Hitit döner ve ev yemekleri, kahvaltı standı, ’Gençler’ menemen ve kahvaltıları, ’Sarı Memed’ abi ve minibüsü... Bunun dışında, Hayal Kahvesi de festivalde yerini alacakmış. İtalyan ve Fransız mutfağı getirilip, yerli ve yabancı içki servisi yapılacak, ayrıca Seyyar sahne ve ses sistemi kurulup, her akşam canlı konserler verilecekmiş. Ne diyeyim, gidenler yemesin de yanında yatsın. Ayrıntılı bilgi için www.emok.org adresine bir uğrayın.


    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    yaw mostwanted ben geçen sabah fırından çıtır çıtır ankara simidimi aldım hemde iki tane ÇAYLA (burası önemli) çıtır çıtır yemeye başlayacakken bir baktım gazete kağıdının buruşmuş diğer sayfasında bu yazının tamamı tabi okumaya daldık simitler soğudu davacıyım hiçbir motosiklet aşığının yazısıyla bile benim simitlerimi soğutmaya hakkı yok (işin garip yanı yine okudum)

  3. #3
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler