Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

hava alışından gaz lpg vermek ???

    REKLAM ALANI
  1. #1
    RAPTOR666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    şimdilik konya
    Motosikleti
    kıçımı başımı dağıttığım motor SKYTEAM ST 200 TR
    arkadaşlar düşünüyorumda motorun hava aldığı yerden bi boru vasıtasıyla gaz halde lpg versek ama az miktarda yani motoru boğmadan ve motorun devri yüksekken mesela max.hızda gidiyoruz dielim soora gazı veririz motor hızlanırmı acaba yoksa yanar gidermi motor bunun bi denemesini motor orta sehpada boşta çalışırken bi şekilde yapacam aklıma takıldı ama fikirleinizi yada deneyimlerinizi bizimle paylaşın
    (( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
    BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Motorun güç üretmesi için hava ve yakıt lazım. Yakıtı istediğin kadar arttır, ortamda oksijen olmazsa yanma gerçekleşmez. LPG'yi o şekilde kullanırsan en iyi ihtimalle bile motor boğulur.

  3. #3

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    okjijen lazım okjijen millet motoruma daha çok hava girsin daha sağlam yanma gerçekleşsin die turbo taktırıyor..o zaman turbo yerine bagaja bi sanayi tüpü koyarlardı bence de olmaz...ama denemek lazım tabi biz TÜRKüz ne de olsa illa bişiler elimizde kalmadan akıllanmayız biz

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    tamamen lpg ile çalışma mümkün.ama performans arttırmak istiyorsan nos takabilirsin.

  5. #5
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı muratd adlı üyeden alıntı
    okjijen lazım okjijen millet motoruma daha çok hava girsin daha sağlam yanma gerçekleşsin die turbo taktırıyor..o zaman turbo yerine bagaja bi sanayi tüpü koyarlardı bence de olmaz...ama denemek lazım tabi biz TÜRKüz ne de olsa illa bişiler elimizde kalmadan akıllanmayız biz
    Dikkat et iyi kızarmış Türk olma da

  6. #6

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    abi TÜRKlüğün tadı orda ama

  7. #7
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    bende dusunuyorum ama fırsat gecmedı elıme nos gıbı kullanacagım ben bunu ama
    Kawasaki z750s O Bir Aşk

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    LPG , çok yanıcı bir gazdır .
    Bilmeyen yoktur heralde ! Motorda denerken çok dikkat edin !

  9. #9
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Saçmalamayın yav denemeye bile gerek yok, olmaz o iş. Korkma yanma patlama filan olmaz dene ama gerek yok
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #10
    RAPTOR666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    şimdilik konya
    Motosikleti
    kıçımı başımı dağıttığım motor SKYTEAM ST 200 TR
    yaw bende biliyorum motorun boğulacaanı ama motor en yüksek devire geldiğinde bunu verecem ve öyle eçokta diil yani verdiğimiz havanın %2-3 ü kadar anca amaç max.hızda iken birazdaha hızlanma sağlamak lpg nin pistonlardaki patlamayı arttırmasından ziyade hızlandırmasını ümiid ediyorum
    (( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
    BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR

  11. #11
    derin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    SUZUKI FREEWIND XF650
    Akıl fikir versin, ne diyeyim
    I'M BACK !!!

  12. #12
    gingerfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2006
    LPG yi hava girişinden verirsen pek bi fark yaratmaz üstünede büyük ihtimalle boğulur. ama illa hava girşinden bi gaz verecem ben bu motora diosan oksijen vermeyi dene zavallıcık hava alsın biraz
    [B][I]BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR[/I][/B]

  13. #13
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Hava girişinden saf oksijen verip motoru manyak etmek güç arttırımı için daha az saçma bir yol Yine de evde denemem

  14. #14
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    eger o kadar guc artisi istiyorsan al sana daha guvenli bir yontem. Hava filtresi ile karburator giris noktasi arasina git bir hizli donen pervane taktir ve boru icinde olsunki hava almasin.Oksijen girisini hizlandiracak olan bu hizli akim motoruna daha iyi bir yanma ve performans getirir ve hic olmasa yolda giderken havai fisek olma ihtimalini kaldirmis olursun.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  15. #15
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    NOS sisteminde bulunan nitro oksid gazı, yakıtın daha iyi yanması için içerdiği N2O (nitro oksid, 2 azot 1 oksijen molekülü) 'nun soğukluğu ile genleşme katsayısını düşürerek yanmayı iyileştirir. LPG ise Propan ve bütan gibi oldukça yanıcı maddelerden oluşan havadan daha ağır bir yakıttır.

    Nos tüpü yerine LPG tüpü takmak soluduğumuz havada ki %21 lik oksijen oranını kısıp yerine mutfak tüpünü solumak kadar performans sağlayacaktır

  16. #16
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Tüplü (ve karbüratörlü) olan otomobillerde benzinden tüpe geçerken önce karbüratördeki benzinin bitmesini bekledikten sonra (düğmeyi orta konuma getirerek) düğmeye tekrar basılıp tüpe geçirilir. Tecrübe ile sabit, aracın hızı ne kadar yüksek olursa olsun karbüratördeki benzin tam olarak bitmeden tüpe geçiş düğmesine basıldığında motor boğuluyor. Bu boğulma karbüratördeki benzin bitince (birkaç yüz metre içinde) düzeliyor.

    Otomobillerde LPG motora zaten hava filtresinin olduğu yerden verildiği için muhtemelen sizin düşündüğünüz yöntem işe yaramayacak. Gazı çok az verme düzeneğini yapabilseniz dahi sonucun değişeceğini zannetmiyorum. Maksimum performans için en güzeli motorun tüm ayarlarının (sübap, karbüratör, buji aralığı) ve hava filtresi temizliği ile lastik basınçlarının doğru olması gerekmektedir. Selamlar.

  17. #17
    gingerfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2006
    komtan çok doğru demiş valla nos sistemi takmak gerekir aslında böle bi performans artışı için ancak küçük hacimde etkisi olmaz pek. nosla ilgili ayrıntılı bilgiler forumda mevcut biraz araştırılırsa bulunur. arkadaşlar gerek nos gerek lpg işlemleri bilgili gerekli teçhizata sahip uzman personel tarafından yapılması gerekir. evde böle bir uğraşa girişmek riskli bir fanteziden başka bişey olmaz. ucunda meşale olmakta var. Özellikle lpgnin çok yanıcı olduğunu bilmeyen yoktur sanırım. NO2 ise daha ziyade ateşe püskürtüldüğünde yanmayı arttırıcı etki gösterir.
    [B][I]BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR[/I][/B]

  18. #18
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    perfromans artışı için daha fazla hava verirsen motora daha iyi olur bunun için hava filtrsini çıkar ve filtreden gelen hortum yerine daha uzun bi hortum tak ve hortumun açık kalan ucunu motorun ön tarafına mesela farın altına yerleştir ucuna da açık hava filtresi tak böylece daha çok hava girer bide benzine etil alkol karıştırabilirsin ama motora zararı olur bide şu var ki bunu hiç deneme bence motorun ekzos susturucu larını veya egzosu komple çıkarabilirsin o zaman motor uçuşa geçer en iyisi bi açık hava filtresi tak tamam ve iyice hava alabileceği bi yere yerleştir
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  19. #19
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    değişik bir düşünce.sanırım amaç yüksek devirde artan yakıt ihtiyacını karşılamak. ancak lpgnin benzinden daha düşük verimi olan bir yakıt olduğunu biliyorum.ayrıca lpgde benzinin yağlayıcı özellliği de yok.
    otomobillere konulan lpg sistemlerinin bazılarında belirli bir oranda da olsa hem performans
    hem de motoru korumak için belirli bir yüzdede benzin verilmekte.belki de bu şekilde
    performans düşürülmeden yakıt tasarrufu sağlanabilir.
    ancak ne yazık ki motosiklete uygun ölçülerde lpg tüpü üretilmiyor.
    hava girişi arttırmaya gelinçe , bence artan havayı daha fazla yakıtla beslemek
    gerekli.ancak küçük hacimli ve 4 zamanlı motorlarda bu tölerans kısıtlı olabilir.
    sonuçta ne kadar hava ve yakıt verilse de bu karışımın geçeceği sübapların çapı aynı.
    serkan inşallah değişik ve güzel bir uygulama yaparsın da ben de "160 yapan mondial var ya o bizim gruptan" diye hava atarım.

  20. #20
    hyosung150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Motosikleti
    hyosung ms150 / mondial 125agk / honda today 50
    korkma patlarsa bile en fazla tüylerin yanar


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler