hava alışından gaz lpg vermek ???
Reklamlar
-
arkadaşlar düşünüyorumda motorun hava aldığı yerden bi boru vasıtasıyla gaz halde lpg versek ama az miktarda yani motoru boğmadan ve motorun devri yüksekken mesela max.hızda gidiyoruz dielim soora gazı veririz motor hızlanırmı acaba yoksa yanar gidermi motor bunun bi denemesini motor orta sehpada boşta çalışırken bi şekilde yapacam aklıma takıldı ama fikirleinizi yada deneyimlerinizi bizimle paylaşın
Reklamlar
-
Motorun güç üretmesi için hava ve yakıt lazım. Yakıtı istediğin kadar arttır, ortamda oksijen olmazsa yanma gerçekleşmez. LPG'yi o şekilde kullanırsan en iyi ihtimalle bile motor boğulur.
-
okjijen lazım okjijen millet motoruma daha çok hava girsin daha sağlam yanma gerçekleşsin die turbo taktırıyor..o zaman turbo yerine bagaja bi sanayi tüpü koyarlardı bence de olmaz...ama denemek lazım tabi biz TÜRKüz ne de olsa illa bişiler elimizde kalmadan akıllanmayız biz
-
tamamen lpg ile çalışma mümkün.ama performans arttırmak istiyorsan nos takabilirsin.
-
muratd adlı üyeden alıntı
okjijen lazım okjijen millet motoruma daha çok hava girsin daha sağlam yanma gerçekleşsin die turbo taktırıyor..o zaman turbo yerine bagaja bi sanayi tüpü koyarlardı bence de olmaz...ama denemek lazım tabi biz TÜRKüz ne de olsa illa bişiler elimizde kalmadan akıllanmayız biz
Dikkat et iyi kızarmış Türk olma da
-
abi TÜRKlüğün tadı orda ama
-
bende dusunuyorum ama fırsat gecmedı elıme nos gıbı kullanacagım ben bunu ama
Kawasaki z750s
O Bir Aşk
-
LPG , çok yanıcı bir gazdır .
Bilmeyen yoktur heralde ! Motorda denerken çok dikkat edin !
-
Süper Moderatör
Saçmalamayın yav denemeye bile gerek yok, olmaz o iş. Korkma yanma patlama filan olmaz dene ama gerek yok
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
-
Akıl fikir versin, ne diyeyim
-
LPG yi hava girişinden verirsen pek bi fark yaratmaz üstünede büyük ihtimalle boğulur. ama illa hava girşinden bi gaz verecem ben bu motora diosan oksijen vermeyi dene zavallıcık hava alsın biraz
[B][I]BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR[/I][/B]
-
Hava girişinden saf oksijen verip motoru manyak etmek güç arttırımı için daha az saçma bir yol Yine de evde denemem
-
eger o kadar guc artisi istiyorsan al sana daha guvenli bir yontem. Hava filtresi ile karburator giris noktasi arasina git bir hizli donen pervane taktir ve boru icinde olsunki hava almasin.Oksijen girisini hizlandiracak olan bu hizli akim motoruna daha iyi bir yanma ve performans getirir ve hic olmasa yolda giderken havai fisek olma ihtimalini kaldirmis olursun.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
NOS sisteminde bulunan nitro oksid gazı, yakıtın daha iyi yanması için içerdiği N2O (nitro oksid, 2 azot 1 oksijen molekülü) 'nun soğukluğu ile genleşme katsayısını düşürerek yanmayı iyileştirir. LPG ise Propan ve bütan gibi oldukça yanıcı maddelerden oluşan havadan daha ağır bir yakıttır.
Nos tüpü yerine LPG tüpü takmak soluduğumuz havada ki %21 lik oksijen oranını kısıp yerine mutfak tüpünü solumak kadar performans sağlayacaktır
-
Tüplü (ve karbüratörlü) olan otomobillerde benzinden tüpe geçerken önce karbüratördeki benzinin bitmesini bekledikten sonra (düğmeyi orta konuma getirerek) düğmeye tekrar basılıp tüpe geçirilir. Tecrübe ile sabit, aracın hızı ne kadar yüksek olursa olsun karbüratördeki benzin tam olarak bitmeden tüpe geçiş düğmesine basıldığında motor boğuluyor. Bu boğulma karbüratördeki benzin bitince (birkaç yüz metre içinde) düzeliyor.
Otomobillerde LPG motora zaten hava filtresinin olduğu yerden verildiği için muhtemelen sizin düşündüğünüz yöntem işe yaramayacak. Gazı çok az verme düzeneğini yapabilseniz dahi sonucun değişeceğini zannetmiyorum. Maksimum performans için en güzeli motorun tüm ayarlarının (sübap, karbüratör, buji aralığı) ve hava filtresi temizliği ile lastik basınçlarının doğru olması gerekmektedir. Selamlar.
-
komtan çok doğru demiş valla nos sistemi takmak gerekir aslında böle bi performans artışı için ancak küçük hacimde etkisi olmaz pek. nosla ilgili ayrıntılı bilgiler forumda mevcut biraz araştırılırsa bulunur. arkadaşlar gerek nos gerek lpg işlemleri bilgili gerekli teçhizata sahip uzman personel tarafından yapılması gerekir. evde böle bir uğraşa girişmek riskli bir fanteziden başka bişey olmaz. ucunda meşale olmakta var. Özellikle lpgnin çok yanıcı olduğunu bilmeyen yoktur sanırım. NO2 ise daha ziyade ateşe püskürtüldüğünde yanmayı arttırıcı etki gösterir.
[B][I]BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR[/I][/B]
-
perfromans artışı için daha fazla hava verirsen motora daha iyi olur bunun için hava filtrsini çıkar ve filtreden gelen hortum yerine daha uzun bi hortum tak ve hortumun açık kalan ucunu motorun ön tarafına mesela farın altına yerleştir ucuna da açık hava filtresi tak böylece daha çok hava girer bide benzine etil alkol karıştırabilirsin ama motora zararı olur bide şu var ki bunu hiç deneme bence motorun ekzos susturucu larını veya egzosu komple çıkarabilirsin o zaman motor uçuşa geçer en iyisi bi açık hava filtresi tak tamam ve iyice hava alabileceği bi yere yerleştir
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
değişik bir düşünce.sanırım amaç yüksek devirde artan yakıt ihtiyacını karşılamak. ancak lpgnin benzinden daha düşük verimi olan bir yakıt olduğunu biliyorum.ayrıca lpgde benzinin yağlayıcı özellliği de yok.
otomobillere konulan lpg sistemlerinin bazılarında belirli bir oranda da olsa hem performans
hem de motoru korumak için belirli bir yüzdede benzin verilmekte.belki de bu şekilde
performans düşürülmeden yakıt tasarrufu sağlanabilir.
ancak ne yazık ki motosiklete uygun ölçülerde lpg tüpü üretilmiyor.
hava girişi arttırmaya gelinçe , bence artan havayı daha fazla yakıtla beslemek
gerekli.ancak küçük hacimli ve 4 zamanlı motorlarda bu tölerans kısıtlı olabilir.
sonuçta ne kadar hava ve yakıt verilse de bu karışımın geçeceği sübapların çapı aynı.
serkan inşallah değişik ve güzel bir uygulama yaparsın da ben de "160 yapan mondial var ya o bizim gruptan" diye hava atarım.
-
korkma patlarsa bile en fazla tüylerin yanar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler